Page 66 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 66

DOSYA/RAMAZAN ÖZEL


















              “Hofl geldin RAMAZAN”





         H       r›stiyanl›¤›n belirgin bir “Noel ekonomisi”  Noel Ekonomisi evlere çekilerek yaflan›rken  ‹slam
                 vard›r;  Weihnachten! Bir ay boyunca eko-
                                                          dünyas›nda tam aksine, evden ç›k›larak, topluma ka-
                                                          r›flarak ve toplumsal iliflkileri inanç ve samimiyet te-
                 nomi kendini  yeniden,   “Noel ekonomisi”
                                                          melinde daha da ço¤altarak yaflan›r. Bu da ekono-
                 olarak kurar ve iflletir. Yaklafl›k 900 milyar
                 Avro’luk bir ekonomiden sözediyoruz. Ayn›
          gerçeklik ‹slam dünyas›nda  ve ayn› sürede olmak  miye önemli bir canl›l›k kazand›rd›¤› gibi ortak bir
                                                          anlam da yükler. 2014 y›l›nda Ramazan ‹slam dünya-
          üzere “RAMAZAN EKONOM‹S‹” ad›yla yaflan›r. Türki-  s›nda  sanc›l› süreçler  varken yaflanacak. Ancak  bu
          ye; Ramazan ekonomisini kurumsallaflt›rm›fl ‹slam ül-  kaotik durum Tunus Hurmas›’n›n tezgahlar›m›zda ye-
          kelerinin bafl›nda gelir. Ekonominin bütün kurallar›  rini almas›n› engellemeyecek. Düzenlenmifl özel gün-
          Ramazan’a entegre olur. Türkiye’de yaklafl›k 70 mil-  lerin Türkiye’de kentsel bazda ticareti nas›l da can-
          yar TL’lik bir Ramazan Ekonomisi’nden sözediyoruz.   land›rd›¤›n› biliyoruz. Ramazan’›n ise iç ve d›fl tica-
            Ramazan Ekonomisi’nin Noel Ekonomisi’ne bariz  reti ülke baz›nda canland›rmas›n›, bar›fl, sa¤l›k ve
          bir üstünlü¤ü,  afl›r›  toplumsall›¤›d›r.  Hr›stiyanl›k’ta  mutluluk getirmesini diliyoruz.


            360’tan ifl dünyas›na                                            fielale Gül Suyu ile flenlik
            geleneksel iftar sofralar›
                                                                            Eczac›bafl› Hijyen Ürünleri’nin
            Ramazan ay› boyunca 360 me-                                   do¤al içerikli fielale Gül Suyu, Ra-
          kanlar›n›n özenle ve zengin içeri-                              mazan sofralar›n›n vazgeçilmezi
          ¤iyle haz›rlad›¤›  iftar  sofralar›,                            güllaç tatl›s›n›n lezzetine  lezzet
          muhteflem ‹stanbul manzaras›yla                                  kat›yor.  fielale Gül  Suyu bu  Ra-
          ziyafete dönüflüyor. Anadolu ya-                                 mazan tatl›larda ve yemeklerde
          kas›nda 360East Moda ve Avrupa                                  hofl kokular b›rakacak.
          yakas›nda 360Suada Club, flirket
                        içi çal›flanlar› ve-
                        ya ifl ortaklar›yla
                        Ramazan yeme-
                         ¤inde buluflma-
                         lara geleneksel
                         Osmanl› mut-
                          fa¤›yla lezzet    Ramazan Bayram›’na
                          k a t › y o r .   “Lokkum” tad›

                                            Lokkum ile Ramazan Bayra-
                                          m›’nda evlerde gerçek  anlamda
                                          bir flölen yaflanacak. 350 graml›k
                                          kutular içinde  30  adet  çikolata
                                          kapl› lokum ve kristal kürdanlar
                                          yeralan Lokkum’un antep f›st›kl›
                                          ve kar›fl›k  meyveli  olmak üzere
                                          iki çeflidi mevcut. Meyveli Lok-
                                          kum, frambuaz, gül ve portakal
                                          çiçe¤i aromas›yla dikkat çekiyor.

          66 KobiEfor Temmuz 2014
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71