Page 52 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 52
HABER
Biliflim 500 sonuçlar›;
300 flirket büyüdü
300 flirket büyüdü
300 flirket büyüdü
Sektörde kurumsal bazda veri depolama donan›m›, felaket yönetimi,
mobil uygulama, kurumsal kaynak planlamas›, ifl analiti¤i, sanallaflt›rma,
veri güvenli¤i, veri merkezi hizmetleri, büyüyen alanlar olarak öne ç›k›yor.
nterpromedya taraf›ndan bu y›l 15’incisi gerçek- ne dair yurtd›fl›nda da önemli bir kaynak olarak ko-
‹ aç›kland›. Toplant›ya Bilgi ve ‹letiflim Kurumu takl›klar kurmak isteyen flirketler için Biliflim 500’ü
lefltirilen Biliflim 500 araflt›rmas›n›n sonuçlar›
numlan›yor. Bu da yurtd›fl›na aç›lmak ve yurtd›fl› or-
Baflkan› Dr. Tayfun Acarer’in yan›s›ra Türkiye bi-
önemli bir pazarlama arac› haline getiriyor.”
liflim sektörünün önde gelen isimleri, ülkede bili-
flime yön veren flirketlerin tem- Bilgi teknolojilerinde Teknosa,
silcileri kat›ld›. fiirketlerin belge- ‹letiflimde Türk Telekom
lerle onayl› net sat›fl gelirlerine 15’inci Biliflim 500 araflt›rmas›nda gelen talepler
ba¤l› olarak cirolar›na göre s›ra- do¤rultusunda önemli bir yenili¤e imza att›klar›n›
land›¤› Biliflim 500, Türkiye’de söyleyen Murat Göçe, araflt›rmada bu y›l ilk kez bil-
ve yurtd›fl›nda Türkiye’deki bili- gi ve iletiflim teknolojileri alan›nda s›ralaman›n ayr›
flim sektörünün büyüklü¤ünü olarak de¤erlendirildi¤ini söyledi. “Bilgi Teknolojile-
ortaya koyan referans niteli¤in- ri” ana kategorisinde ilk 3’e giren flirketler Teknosa,
de bir araflt›rma olarak kabul ‹ndeks Bilgisayar ve Penta olurken “‹letiflim Tekno-
Tayfun
Acarer ediliyor. lojileri” ana kategorisinde ilk 3 s›ray› Türk Telekom,
Biliflim sektörünün objektif Turkcell ve Vodafone ald›.
ve sa¤l›kl› bir flekilde de¤erlen- KOB‹’ler en çok paray› bilgisayara harc›yor:
dirilmesinde sektörden toplanan verilerin çok önem- Araflt›rmaya göre KOB‹’lerin y›ll›k BT bütçeleri önce-
li oldu¤una de¤inen Bilgi Teknolojileri ve ‹letiflim ki y›llara göre yüzde 50’nin üzerinde artt›. Ancak ön-
Kurumu Baflkan› Dr. Tayfun Acarer, Biliflim 500’ü bu celikli yat›r›mlar› aras›nda halen ilk s›rada bilgisayar
nedenle çok önemsedi¤ini söyledi. yeral›yor. ‹letiflim teknolojileri pazar›nda rekabet
katmade¤erli servislerle devam ediyor. Ak›ll› telefon
Önemli bir referans sat›fllar› ve internet, iletiflim teknolojileri pazar›n›
Törenin aç›l›fl konuflmas›n› büyüten unsurlar olarak dikkat çekiyor.
yapan ‹nterpromedya Genel Mü- 300 flirket büyüdü: Biliflim 500 sonuçlar›na göre
dürü Murat Göçe, Türkiye’de 300 flirket 2013 y›l›n› büyümeyle kapatt›. Yüzde
benzer bir örne¤i olmayan Bili- 100’ün üzerinde büyüyen flirket say›s› 19, yüzde 50
flim 500’ün sektöre ve kat›l›mc›- ile 99 aras›nda büyüyen flirket say›s› 56. Bu y›l s›ra-
lara birçok yönden fayda sa¤la- lamaya ilk kez giren 74 flirketin 9’u ilk 100’de ken-
d›¤›n› söyledi. Göçe, Biliflim 500 dine yer buldu.
ile flirketlerin kendi performans- Sektör yüzde 12 büyüyecek: Biliflim 500 sonuçla-
Murat Göçe lar›n› ölçme ve rekabetteki yer- r›na göre Türkiye biliflim sektörünün önümüzdeki y›l
lerini görme flans› yakalad›klar›- yüzde 12 oran›nda büyüyece¤i öngörülüyor. ‹nter-
n›, araflt›rman›n sektör taraf›n- promedya Pazar Araflt›rma Grubu i-Research’ün pa-
dan önemli bir referans kayna¤› olarak kabul edildi- zar analizlerine göre; kamu, finans ve telekom sek-
¤ini belirtti: “Özellikle kurumsal flirketlerin sat›n al- törü hala en büyük sat›n almay› yapan sektörler ola-
ma ve bilgi ifllem birimleri aç›s›ndan, Biliflim 500’ün rak dikkat çekiyor. Kurumsal tarafta veri depolama
ortaya koydu¤u s›ralamalar sat›n alma karar›nda be- donan›m›, felaket yönetimi, mobil uygulama, kurum-
lirleyici rol oynuyor. Araflt›rmam›z› Türkçe’nin yan›s›- sal kaynak planlamas›, ifl analiti¤i, sanallaflt›rma, ve-
ra ‹ngilizce olarak da yay›ml›yoruz. Bu sayede Bili- ri güvenli¤i veri merkezi hizmetleri, büyüyen alanlar
flim 500 Türkiye’deki biliflim sektörünün büyüklü¤ü- olarak öne ç›k›yor.
52 KobiEfor Temmuz 2014