Page 52 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 52

HABER











                                          Biliflim 500 sonuçlar›;

                      300 flirket büyüdü
                      300 flirket büyüdü
                      300 flirket büyüdü



                  Sektörde kurumsal bazda veri depolama donan›m›, felaket yönetimi,
                mobil uygulama, kurumsal kaynak planlamas›, ifl analiti¤i, sanallaflt›rma,
               veri güvenli¤i, veri merkezi hizmetleri, büyüyen alanlar olarak öne ç›k›yor.

            nterpromedya taraf›ndan bu y›l 15’incisi gerçek-  ne dair yurtd›fl›nda da önemli bir kaynak olarak ko-
        ‹   aç›kland›. Toplant›ya Bilgi ve ‹letiflim Kurumu  takl›klar kurmak isteyen flirketler için Biliflim 500’ü
            lefltirilen Biliflim 500 araflt›rmas›n›n sonuçlar›
                                                          numlan›yor. Bu da yurtd›fl›na aç›lmak ve yurtd›fl› or-
            Baflkan› Dr. Tayfun Acarer’in yan›s›ra Türkiye bi-
                                                          önemli bir pazarlama arac› haline getiriyor.”
            liflim sektörünün önde gelen isimleri, ülkede bili-
                           flime yön veren flirketlerin tem-  Bilgi teknolojilerinde Teknosa,
                           silcileri kat›ld›. fiirketlerin belge-  ‹letiflimde Türk Telekom
                           lerle onayl› net sat›fl gelirlerine  15’inci Biliflim 500 araflt›rmas›nda gelen talepler
                           ba¤l› olarak cirolar›na göre s›ra-  do¤rultusunda önemli bir yenili¤e imza att›klar›n›
                           land›¤› Biliflim 500, Türkiye’de  söyleyen Murat Göçe, araflt›rmada bu y›l ilk kez bil-
                           ve yurtd›fl›nda Türkiye’deki bili-  gi ve iletiflim teknolojileri alan›nda s›ralaman›n ayr›
                           flim sektörünün büyüklü¤ünü     olarak de¤erlendirildi¤ini söyledi. “Bilgi Teknolojile-
                           ortaya koyan referans niteli¤in-  ri” ana kategorisinde ilk 3’e giren flirketler Teknosa,
                           de bir araflt›rma olarak kabul  ‹ndeks Bilgisayar ve Penta olurken “‹letiflim Tekno-
                   Tayfun
                    Acarer  ediliyor.                     lojileri” ana kategorisinde ilk 3 s›ray› Türk Telekom,
                             Biliflim sektörünün objektif  Turkcell ve Vodafone ald›.
                           ve sa¤l›kl› bir flekilde de¤erlen-  KOB‹’ler en çok paray› bilgisayara harc›yor:
          dirilmesinde sektörden toplanan verilerin çok önem-  Araflt›rmaya göre KOB‹’lerin y›ll›k BT bütçeleri önce-
          li oldu¤una de¤inen Bilgi Teknolojileri ve ‹letiflim  ki y›llara göre yüzde 50’nin üzerinde artt›. Ancak ön-
          Kurumu Baflkan› Dr. Tayfun Acarer, Biliflim 500’ü bu  celikli yat›r›mlar› aras›nda halen ilk s›rada bilgisayar
          nedenle çok önemsedi¤ini söyledi.               yeral›yor. ‹letiflim teknolojileri pazar›nda rekabet
                                                          katmade¤erli servislerle devam ediyor. Ak›ll› telefon
                             Önemli bir referans          sat›fllar› ve internet, iletiflim teknolojileri pazar›n›
                             Törenin aç›l›fl konuflmas›n›   büyüten unsurlar olarak dikkat çekiyor.
                           yapan ‹nterpromedya Genel Mü-    300 flirket büyüdü: Biliflim 500 sonuçlar›na göre
                           dürü Murat Göçe,  Türkiye’de   300 flirket 2013 y›l›n› büyümeyle kapatt›. Yüzde
                           benzer bir örne¤i olmayan Bili-  100’ün üzerinde büyüyen flirket say›s› 19, yüzde 50
                           flim 500’ün sektöre ve kat›l›mc›-  ile 99 aras›nda büyüyen flirket say›s› 56. Bu y›l s›ra-
                           lara birçok yönden fayda sa¤la-  lamaya ilk kez giren 74 flirketin 9’u ilk 100’de ken-
                           d›¤›n› söyledi. Göçe, Biliflim 500  dine yer buldu.
                           ile flirketlerin kendi performans-  Sektör yüzde 12 büyüyecek: Biliflim 500 sonuçla-
              Murat Göçe   lar›n› ölçme ve rekabetteki yer-  r›na göre Türkiye biliflim sektörünün önümüzdeki y›l
                           lerini görme flans› yakalad›klar›-  yüzde 12 oran›nda büyüyece¤i öngörülüyor. ‹nter-
                           n›, araflt›rman›n sektör taraf›n-  promedya Pazar Araflt›rma Grubu i-Research’ün pa-
          dan önemli bir referans kayna¤› olarak kabul edildi-  zar analizlerine göre; kamu, finans ve telekom sek-
          ¤ini belirtti: “Özellikle kurumsal flirketlerin sat›n al-  törü hala en büyük sat›n almay› yapan sektörler ola-
          ma ve bilgi ifllem birimleri aç›s›ndan, Biliflim 500’ün  rak dikkat çekiyor. Kurumsal tarafta veri depolama
          ortaya koydu¤u s›ralamalar sat›n alma karar›nda be-  donan›m›, felaket yönetimi, mobil uygulama, kurum-
          lirleyici rol oynuyor. Araflt›rmam›z› Türkçe’nin yan›s›-  sal kaynak planlamas›, ifl analiti¤i, sanallaflt›rma, ve-
          ra ‹ngilizce olarak da yay›ml›yoruz. Bu sayede Bili-  ri güvenli¤i veri merkezi hizmetleri, büyüyen alanlar
          flim 500 Türkiye’deki biliflim sektörünün büyüklü¤ü-  olarak öne ç›k›yor.

          52 KobiEfor Temmuz 2014
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57