Page 47 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 47
çal›flkan oluyor. ‹kinci kuflak o birinci kufla¤›n heye-
can›n› tafl›yor ama üçüncü kuflakta ifller de¤iflmeye
bafll›yor. Burada markalaflamazlarsa KOB‹’ler için ge-
ri say›m bafll›yor.”
Kurumsallaflmay› baflaran KOB‹’leri kimsenin tuta-
mayaca¤›n› belirten Ifl›k, Çal›fltay’da ortaya ç›kan so-
nuçlar› kesinlikle dikkate alacaklar›n› da dile getirdi:
“KOSGEB olarak çok ciddi destekler veriyoruz. KOS-
GEB’i art›k kimse ucuz kredi mekanizmas› olarak
görmesin. Elbette ola¤anüstü durumlarda devreye
giriyoruz, girece¤iz ama KOSGEB art›k KOB‹’lerimizin
kurumsallaflmas›, geliflmesi, rekabet edebilmesi,
katmade¤eri yüksek ürünler üretebilmesi, ihracat ya-
pabilmesi için her zaman yan›nda. ‹lginç bir örnek
vereyim size. Biz Giriflimci Bilgi Sistemimiz’de ihra-
cat yapanlarla ihracat yapmayanlar›n karl›l›¤›na bak-
t›k. ‹hracat yapanlar›n karl›l›¤›, yapmayanlara göre tir. ‹flletmelerimiz, kurumsal yönetim ilkelerini içsel-
neredeyse iki kat. KOB‹’nin teknoloji düzeyi artt›kça, lefltirdikleri takdirde, kurumsal yönetimin fleffafl›k,
iflyerinin ölçe¤i artt›kça karl›l›k yine art›yor.” Bakan eflitlik, sorumluluk ve hesap verebilirlik ilkeleri ›fl›-
Fikri Ifl›k, Bakanl›k bünyesinde kurulacak Etki De¤er- ¤›nda kendilerini yenileyebilecekler ve markalaflma
lendirme Daire Baflkanl›¤›’na da de¤inerek, “fiu an- yolunda emin ad›mlarla yürüyebileceklerdir.”
da Bakanlar Kurulu’nda imzalar tamamland›. Yak›n- “Markalaflmak rekabet avantaj› sa¤lar”: Çal›fl-
da inflallah Resmi Gazete’de yay›mlanacak ve yürür- tay’›n aç›l›fl›nda ASO Baflkan› Nurettin Özdebir, “KO-
lü¤e girecek” dedi. B‹, belli kalite standartlar›nda ürün üretebiliyor ya
KOSGEB, 81 ilde KOB‹’lerin yan›nda: K O S G E B da hizmeti istikrarl› olarak sunuyorsa marka olman›n
Baflkan› Mustafa Kaplan, çal›fltay›n aç›l›fl›nda yapt›¤› en önemli ad›m›n› atm›fl olur” dedi.
konuflmada, KOSGEB’in, dünyan›n h›zla de¤iflimi ve Markalaflmak için kalitenin gerekli fakat yeterli ol-
hizmet sektörlerinin geliflimini gözönünde tutarak mad›¤›n› vurgulayan Özdebir, markalaflm›fl ürünün
yenilendi¤ini söyledi. Kaplan; imalat sektörünün ya- tüketicilerin gözünde daha üst pozisyonda bulundu-
n›s›ra hizmet ve ticaret sektörlerine destek veren bir ¤unu, bunun da firmalar için rekabette üstünlük do-
kurulufl haline geldiklerini anlatt›. lay›s›yla büyük kar marj› elde etmeye olanak sa¤la-
Kaplan, hedef kitlelerinin farkl›laflan ihtiyaçlar›na d›¤›n› söyledi.
cevap verebilmek ad›na önemli bir dönüflüm gerçek- Türkiye’de KOB‹’lerin en büyük sorununun ürün-
lefltirdiklerini flöyle belirtti: “Yeni haz›rlad›¤›m›z des- lerini fiyat veya kaliteye odaklanarak konumland›r-
tek programlar›m›z, KOB‹’lerin ihtiyaçlar›n› esas alan maya çal›flmalar› oldu¤unu ifade eden Özdebir, ino-
yeni destek sistemati¤i ile KOSGEB’in geniflleyen he- vasyonla rakiplerin kopyalamakta zorlanacaklar›
def kitlesinin ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebi- özellikleri ve art›lar›n›n belirlenerek, ürün veya hiz-
lecek, nitelikli KOB‹’ye daha nitelikli destek fikrini metlerin konumland›r›lmalar› ve bunu yaparken de
önceleyen, eriflimi kolay, etkin, yal›n ve esnek, böl- hedef kitlenin beklentilerinin gözönünde bulundu-
ge, sektör, yöre ve iflletme ihtiyaçlar›na göre tasar- rulmas› gerekti¤ini anlatt›.
lanm›fl, proje esasl› destekleme sistemini benimse- Markalaflman›n flirketlere rekabet avantaj› sa¤la-
yen bir flekilde oluflturulmufltur.” d›¤›n› ve piyasa de¤erini art›rd›¤›n› aktaran Özdebir,
KOSGEB’in 81 ilde, hedef kitleyle yak›n temas ku- “Markalaflma, flirketlerin ürettikleri ürün ve hizmet-
rarak destekler sundu¤unu, KOB‹’lerle kurulan ya- lerin karl›l›klar›n› artt›rabilece¤i gibi firmalar›n itiba-
k›nl›k ve kolay ulafl›labilirli¤in onlar›n de¤iflen ihti- r›n› yükselterek kurumsal marka de¤erini de art›r›-
yaçlar›n› takip edebilmek ve çözüm üretebilmek ad›- yor. Bugün markalaflm›fl birçok flirketin marka de¤e-
na büyük avantaj sa¤lad›¤›n› aktaran Kaplan, ifllet- rinin bilanço de¤erlerinin çok üstünde oldu¤u görül-
melerin a¤›rl›kl› olarak daha kapsaml› ve tematik mektedir” dedi.
destekler talep etti¤ini, kurumsallaflma ve markalafl- Türkiye’de KOB‹’lerin üretim kabiliyetleri, esnek-
ma yönündeki projelerin de iflletmelerin hedefleri likleri ve teknolojiye h›zl› uyum sa¤lamalar›yla avan-
aras›nda bulundu¤unu ifade etti. taj sahibi olsalar da kurumsallaflma ve büyüme ko-
Kaplan, kurumsallaflma ve markalaflmayla ilgili ta- nular›nda yeterli aç›l›m› gösteremediklerine dikkat
leplerden duydu¤u memnuniyeti dile getirdi: “Küre- çeken Nurettin Özdebir, bu hedeflere ulafl›labilmesi
selleflen dünyada, yerel ve uluslararas› marka olma- için kurumsallaflarak markalaflman›n flart oldu¤unu
n›n yolu kurumsallaflmaktan geçmektedir. Küçük bir vurgulad›.
telefon uygulamas›n›n bir anda milyarlarca dolar ge- Aç›l›fl konuflmalar›n›n ard›ndan iki oturumda “KO-
lir getirmesi, yeni dünyan›n projeksiyonu gibidir. Bu B‹’lerin Yönetim Becerilerinin ve Kurumsal Yetkinlik-
gibi sonuçlar› alabilmemiz öncelikle inovatif ve ku- lerinin Gelifltirilmesi” ile “KOB‹’lerin Markaya Yön-
rumsal yap›lara sahip oldu¤umuzda gerçekleflecek- lendirilmesi” konular› tart›fl›ld›.
Temmuz 2014 KobiEfor 47