Page 47 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 47

çal›flkan oluyor. ‹kinci kuflak o birinci kufla¤›n heye-
          can›n› tafl›yor ama üçüncü kuflakta ifller de¤iflmeye
          bafll›yor. Burada markalaflamazlarsa KOB‹’ler için ge-
          ri say›m bafll›yor.”
            Kurumsallaflmay› baflaran KOB‹’leri kimsenin tuta-
          mayaca¤›n› belirten Ifl›k, Çal›fltay’da ortaya ç›kan so-
          nuçlar› kesinlikle dikkate alacaklar›n› da dile getirdi:
          “KOSGEB olarak çok ciddi destekler veriyoruz. KOS-
          GEB’i art›k kimse ucuz kredi mekanizmas› olarak
          görmesin. Elbette ola¤anüstü durumlarda devreye
          giriyoruz, girece¤iz ama KOSGEB art›k KOB‹’lerimizin
          kurumsallaflmas›, geliflmesi, rekabet  edebilmesi,
          katmade¤eri yüksek ürünler üretebilmesi, ihracat ya-
          pabilmesi için her zaman yan›nda. ‹lginç bir örnek
          vereyim size. Biz Giriflimci Bilgi Sistemimiz’de ihra-
          cat yapanlarla ihracat yapmayanlar›n karl›l›¤›na bak-
          t›k. ‹hracat yapanlar›n karl›l›¤›, yapmayanlara göre  tir. ‹flletmelerimiz, kurumsal yönetim ilkelerini içsel-
          neredeyse iki kat. KOB‹’nin teknoloji düzeyi artt›kça,  lefltirdikleri takdirde, kurumsal yönetimin fleffafl›k,
          iflyerinin ölçe¤i artt›kça karl›l›k yine art›yor.” Bakan  eflitlik, sorumluluk ve hesap verebilirlik ilkeleri ›fl›-
          Fikri Ifl›k, Bakanl›k bünyesinde kurulacak Etki De¤er-  ¤›nda kendilerini yenileyebilecekler ve markalaflma
          lendirme Daire Baflkanl›¤›’na da de¤inerek, “fiu an-  yolunda emin ad›mlarla yürüyebileceklerdir.”
          da Bakanlar Kurulu’nda imzalar tamamland›. Yak›n-  “Markalaflmak rekabet avantaj› sa¤lar”: Çal›fl-
          da inflallah Resmi Gazete’de yay›mlanacak ve yürür-  tay’›n aç›l›fl›nda ASO Baflkan› Nurettin Özdebir, “KO-
          lü¤e girecek” dedi.                             B‹, belli kalite standartlar›nda ürün üretebiliyor ya
            KOSGEB, 81 ilde KOB‹’lerin  yan›nda: K O S G E B  da hizmeti istikrarl› olarak sunuyorsa marka olman›n
          Baflkan› Mustafa Kaplan, çal›fltay›n aç›l›fl›nda yapt›¤›  en önemli ad›m›n› atm›fl olur” dedi.
          konuflmada, KOSGEB’in, dünyan›n h›zla de¤iflimi ve  Markalaflmak için kalitenin gerekli fakat yeterli ol-
          hizmet sektörlerinin geliflimini gözönünde tutarak  mad›¤›n› vurgulayan Özdebir, markalaflm›fl ürünün
          yenilendi¤ini söyledi. Kaplan; imalat sektörünün ya-  tüketicilerin gözünde daha üst pozisyonda bulundu-
          n›s›ra hizmet ve ticaret sektörlerine destek veren bir  ¤unu, bunun da firmalar için rekabette üstünlük do-
          kurulufl haline geldiklerini anlatt›.            lay›s›yla büyük kar marj› elde etmeye olanak sa¤la-
            Kaplan, hedef kitlelerinin farkl›laflan ihtiyaçlar›na  d›¤›n› söyledi.
          cevap verebilmek ad›na önemli bir dönüflüm gerçek-  Türkiye’de KOB‹’lerin en büyük sorununun ürün-
          lefltirdiklerini flöyle belirtti: “Yeni haz›rlad›¤›m›z des-  lerini fiyat veya kaliteye odaklanarak konumland›r-
          tek programlar›m›z, KOB‹’lerin ihtiyaçlar›n› esas alan  maya çal›flmalar› oldu¤unu ifade eden Özdebir, ino-
          yeni destek sistemati¤i ile KOSGEB’in geniflleyen he-  vasyonla rakiplerin kopyalamakta zorlanacaklar›
          def kitlesinin ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebi-  özellikleri ve art›lar›n›n belirlenerek, ürün veya hiz-
          lecek, nitelikli KOB‹’ye daha nitelikli destek fikrini  metlerin konumland›r›lmalar› ve bunu yaparken de
          önceleyen, eriflimi kolay, etkin, yal›n ve esnek, böl-  hedef kitlenin beklentilerinin gözönünde bulundu-
          ge, sektör, yöre ve iflletme ihtiyaçlar›na göre tasar-  rulmas› gerekti¤ini anlatt›.
          lanm›fl, proje esasl› destekleme sistemini benimse-  Markalaflman›n flirketlere rekabet avantaj› sa¤la-
          yen bir flekilde oluflturulmufltur.”               d›¤›n› ve piyasa de¤erini art›rd›¤›n› aktaran Özdebir,
            KOSGEB’in 81 ilde, hedef kitleyle yak›n temas ku-  “Markalaflma, flirketlerin ürettikleri ürün ve hizmet-
          rarak destekler sundu¤unu, KOB‹’lerle kurulan ya-  lerin karl›l›klar›n› artt›rabilece¤i gibi firmalar›n itiba-
          k›nl›k ve kolay ulafl›labilirli¤in onlar›n de¤iflen ihti-  r›n› yükselterek kurumsal marka de¤erini de art›r›-
          yaçlar›n› takip edebilmek ve çözüm üretebilmek ad›-  yor. Bugün markalaflm›fl birçok flirketin marka de¤e-
          na büyük avantaj sa¤lad›¤›n› aktaran Kaplan, ifllet-  rinin bilanço de¤erlerinin çok üstünde oldu¤u görül-
          melerin a¤›rl›kl› olarak daha kapsaml› ve tematik  mektedir” dedi.
          destekler talep etti¤ini, kurumsallaflma ve markalafl-  Türkiye’de KOB‹’lerin üretim kabiliyetleri, esnek-
          ma yönündeki projelerin de iflletmelerin hedefleri  likleri ve teknolojiye h›zl› uyum sa¤lamalar›yla avan-
          aras›nda bulundu¤unu ifade etti.                taj sahibi olsalar da kurumsallaflma ve büyüme ko-
            Kaplan, kurumsallaflma ve markalaflmayla ilgili ta-  nular›nda yeterli aç›l›m› gösteremediklerine dikkat
          leplerden duydu¤u memnuniyeti dile getirdi: “Küre-  çeken Nurettin Özdebir, bu hedeflere ulafl›labilmesi
          selleflen dünyada, yerel ve uluslararas› marka olma-  için kurumsallaflarak markalaflman›n flart oldu¤unu
          n›n yolu kurumsallaflmaktan geçmektedir. Küçük bir  vurgulad›.
          telefon uygulamas›n›n bir anda milyarlarca dolar ge-  Aç›l›fl konuflmalar›n›n ard›ndan iki oturumda “KO-
          lir getirmesi, yeni dünyan›n projeksiyonu gibidir. Bu  B‹’lerin Yönetim Becerilerinin ve Kurumsal Yetkinlik-
          gibi sonuçlar› alabilmemiz öncelikle inovatif ve ku-  lerinin Gelifltirilmesi” ile “KOB‹’lerin Markaya Yön-
          rumsal yap›lara sahip oldu¤umuzda gerçekleflecek-  lendirilmesi” konular› tart›fl›ld›.
                                                                                    Temmuz 2014 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52