Page 88 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 88

bahsedilme oran›, haberin içerisinde markan›n ne ka-  rumlar›n iletiflim stratejilerine yön vermelerine yar-
          dar fark edildi¤i/alg›lanma derecesi gibi pek çok kri-  d›mc› olunuyor. MTM, internet medyas›nda haber si-
          ter de¤erlendirilir. Her bir haberin tek tek analiz edil-  teleri ve ayr›ca bloglar›n 7 gün 24 saat takibini, rapor-
          mesiyle oluflturulan ayl›k raporlar, önemli istatistiksel  lamas›n› ve analizini yap›yor. Sosyal medyada ise Fa-
          veriler ve de¤erlendirmelerle yol gösterici bir rehbere  cebook, Twitter, Friendfeed gibi sosyal a¤lar›, video
          dönüflür.”                                       paylafl›m siteleri ve sözlükleri takip ve analiz ediyor.
                                                          Dijital medyay› takip etmenin daha kolay oldu¤unu
            Türkiye’de bir ilk: Medya Bilgi Rehberi       belirten Vay›s, internette 30 bin siteyi tarayabildikle-
            Pek çok ülkede oldu¤u gibi Türkiye’de de sirkü-  rini rutin olaraksa 10 bin siteyi ve 3 bin yaz›l› ve gör-
          lasyonu en yüksek sektörlerden biri medya. Kifli ve  sel yay›n kuruluflunu takip edebildiklerini anlat›yor.
          kurulufllar, bas›n bülteni gönderimleri, bas›n davet-
          leri gibi medyaya yönelik çeflitli çal›flmalar için gün-
          cel ve eksiksiz bas›n listelerine sahip olmak zorun-
          da. MTM’nin, 2007 y›l›nda piyasaya sundu¤u Medya
          Bilgi Rehberi (MBR), iletiflim sektörünün en önemli
          sorunlar›ndan biri olan “bas›n listesi güncelleme” s›-
          k›nt›s›na çözüm olmak üzere üretilen ilk ve tek oto-
          masyon. MBR, MTM’nin uzman kadrosu taraf›ndan
          güncellenen, yay›n organlar› ve medya çal›flanlar›n›n
          en güncel iletiflim bilgilerini içeren özel bir yaz›l›m.
          Programda, iletiflim bilgilerinin yan›s›ra yay›nlar ve
          bas›n mensuplar›yla ilgili çeflitli ayr›flt›r›c› bilgiler
          (yay›n içeri¤i, medya mensubunun görevi, ilgi alan›,
          flu an çal›flt›¤› yay›n ve öncesinde nerelerde görev
          ald›¤›, yay›n grubu-periyodu-da¤›l›m›, vb.) de yer al›-
          yor. Vay›s, 2010 y›l›nda MBR’nin yeni versiyonunun
          piyasaya sunuldu¤unu, abonelerin bas›n bültenlerini
          bu otomasyon üzerinden gönderip, teslimatla ilgili
          istatistiksel bilgileri sistem üzerinden kolayca takip  Medya takibi cebe tafl›nd›
          edebildi¤ini aktar›yor.                           Halef Remzi Vay›s, Türkiye’nin ilk ve tek medya ta-
                                                          kip mobil uygulamas› “Medya Takip Mobil” ile bas›n,
            Sosyal Medya Takibi                           görsel-iflitsel medya, internet medyas›, sosyal medya
            Özellikle son y›llarda h›zla geliflen internet medya-  ve haber ajanslar› takip sonuçlar›na mobil cihazlardan
          s› ve bu geliflmelerle beraber de¤iflen okuyucu al›fl-  kolayca ulafl›labildi¤ini dile getiriyor: “iPhone, iPad,
          kanl›klar›, markalar›n da iletiflim stratejilerinde baz›  Android modelleri için haz›rlanan özel tasar›mda ayr›-
          de¤iflikliklere gidilmesini zorunlu k›l›yor. Dijital med-  ca medya gündemini takip etmek de mümkün.” Va-
          ya ve geleneksel medyan›n bugün birbirini sürekli  y›s, uluslararas› kurulufllarla da iflbirlikleri bulundu¤u-
          besledi¤ini ve her iki alan›n birbirlerini gündemde tut-  nu, MTM’nin 2013 y›l›nda, yeni nesil medya takibi
          tu¤unu vurgulayan Vay›s, internet medyas› yayg›nl›¤›  üzerine yo¤unlaflaca¤›n› aç›kl›yor: “Ankara, Adana, Al-
          ve h›z›n›n markalar için hem büyük bir f›rsat, hem de  manya’da Münih yak›nlar›nda, ‹zmir, Bursa, Samsun
          önemli bir tehdide dönüfltü¤üne dikkat çekiyor: “Ha-  ve Konya’da olmak üzere toplam 8 ilde faaliyet gös-
          ber sitelerinin yan›s›ra, bloglar, sosyal paylafl›m a¤la-  teren MTM, 150 kiflilik kadrosuyla 1500’e yak›n müfl-
          r›, forumlar, mail gruplar›, günden güne büyüyen ve  terisine düzenli servis veriyor. MTM, Türkiye’nin çeflit-
          etki gücü artarken kontrolü de bir o kadar zor hale  li illerinde temsilcilik ofisleri açmaya devam edecek.
          gelen bir mecra. Markalar›n, bu mecradan maksimum  Yurtiçinde temsilcilik say›m›z› 16’ya ç›karmay› planl›-
          fayday› sa¤lamas› ve önlemlerini alabilmesi için mec-  yoruz. 2013 y›l› itibar›yla MTM, uluslararas›laflma yo-
          ran›n çok iyi, h›zl› ve do¤ru takibi gerekir.”   lunda. Geçen y›l yüzde 25 büyüdük, bu y›l da yüzde
            MTM, kendi gelifltirdi¤i Sosyal Medya Takip Yaz›l›-  25 büyümeyi hedefliyoruz.”
          m› ile lifestream, blog, mikroblog, video/resim payla-  Halef Remzi Vay›s’›n KOB‹’lere önerileri ise flöyle:
          fl›m gibi çeflitli kategoriler alt›nda yer alan tüm popü-  “Markalaflmaya ve ihracata önem veren, büyümek is-
          ler yay›nlar›, an be an izliyor, raporlar ve yaz›/yorum  teyen KOB‹’lerin tan›t›mlar›na önem vermesi gerekti-
          içeriklerine göre analiz ederek, müflterilerine markala-  ¤inin yüzde 100 ›srarc›s›y›m. Profesyoneller sizin do¤-
          r›yla ilgili online raporlar sunuyor. Sosyal Medya Ana-  ru yerde olman›z› sa¤l›yor. Her mecray› kullanabilirsi-
          lizi ile yeni medyada marka ve rakiplerle ilgili neler  niz, bütçenizi verimli kullanman›z› sa¤layan medya
          konufluldu¤u, markan›n ne kadar be¤enildi¤i veya fli-  flirketleriyle sonuca daha çabuk ulafl›rs›n›z. Medya ta-
          kayet edildi¤i, ürün/hizmetlerle ilgili yorumlar, kam-  kibi ve ölçülmesi ayn› zamanda sizin neyi do¤ru ya-
          panya de¤erlendirmeleri, markan›n sosyal sorumluluk  p›p yapmad›¤›n›z› da ortaya ç›kar›r. Uygun bütçelerle
          çal›flmalar›n›n nas›l alg›land›¤› v.b. pek çok kriter çer-  rahatl›kla medya takibi yapt›r›labilir. ‘Medya elinizin
          çevesinde her yaz› ve yorum tek tek incelenerek, ku-  alt›nda’ diyoruz.”
                                                                                      May›s 2013 KobiEfor 87
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93