Page 87 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 87
AJANS
Halef Remzi
Vay›s
MTM Medya Takip Merkezi ile;
Medya avucunuzda
Teknoloji ve insan kayna¤›na sürekli yat›r›m yapan, h›za büyük önem veren MTM
Medya Takip Merkezi, 2013 y›l›nda yeni nesil medya takibine yo¤unlaflacak.
M edya takibi ve ölçümlemesi, marka yöneti- rakipleri veya ilgi alanlar›ndaki konularla ilgili olarak,
gazete, dergi, haber siteleri, TV ve radyo kanallar›nda
minde vazgeçilmez bir gereksinme. Bu
sektörü tan›mlayan üç kavram var: H›z,
yay›nlanan haberleri, MTM üzerinden takip edebildi¤i-
teknoloji ve insan kayna¤›. MTM Medya
Takip Merkezi Genel Müdürü Halef Remzi ni, bu haberleri, ihtiyac›na uygun internet üzerinden
flifreli, bas›l› dosyalar halinde veya CD’lere kaydedil-
Vay›s, iletiflimcilerin ve marka yöneticilerinin iletiflim mifl olarak temin edebildiklerini anlat›yor: “Aboneleri-
faaliyetlerini sa¤l›kl› yürütmesi için medyadaki her ge- miz, medya takip sonuçlar›n› dünyan›n neresinde ve
liflmeden an›nda ve eksiksiz haberdar olmalar› ve saat kaçta olursa olsun, istedikleri her an internet
sonras›nda da bu yans›malar›n detayl› analizlerini üzerinden kolayca izleyebilirler. Ayr›-
almalar› gerekti¤ini söylüyor. Bu ih- ca medyada yay›nlanan her datay›
tiyaçlar, medya takip sektörünün etiketliyor ve depoluyoruz. Bize ge-
önemini günden güne art›r›yor. Va- len tüm verileri elektronik ortamlara
y›s, medya takibi ve ölçümlemesin- aktar›r›z. Pazarlama iletiflimi yapan
de en iyi servisleri üreterek, sektö- her kurulufl bizim müflterimiz veya
rün geliflimine katk›da bulunmak potansiyel müflterimizdir.”
misyonuyla yola ç›kan MTM Medya Halef Remzi Vay›s, medya ana-
Takip Merkezi’nin teknolojiye ve in- lizlerinin medya yans›malar›n› do¤-
san kayna¤›na yapt›¤› düzenli yat›- ru ölçümlemek ve de¤erlendirmek
r›mlarla istikrarl› bir büyüme çizgisi isteyen tüm kifli ve kurulufllar için
yakalad›¤›n› belirtiyor. Vay›s, sektörün tarafs›z bir rehber niteli¤i tafl›d›¤›ndan sözediyor:
en genç flirketi olan MTM’nin 13 y›l› geride b›rak›rken “Medya analizlerinde, yay›nlanan her haber, profesyo-
pazar›n öncü kuruluflu haline gelmesini, uzman kad- nel medya analistlerimiz taraf›ndan nicel ve nitel kri-
rosu ve sürekli gelifltirdi¤i teknolojisiyle aç›kl›yor. terler çerçevesinde analiz edilir. Medya analizleri,
Ulusal medyan›n yan›s›ra yerel medyada yer alan markan›n medyada ne tür haberlerle yer buldu¤unu
her haberi tek tek okuyan/izleyen, bu haberlerde mar- ve medya taraf›ndan nas›l de¤erlendirildi¤ini gösterir.
kalar› tespit eden, raporlayan, s›n›fland›ran, arflivle- Markan›n medyada yer alan haberlerinin ne kadar›n›n
yen, her bir haberi yüzlerce kriter üzerinden ayr› ayr› olumlu-ne kadar›n›n olumsuz oldu¤u, markan›n ad›-
analiz eden ve tüm bu verileri abonelerine ihtiyaçlar›- n›n haberin neresinde geçti¤i (bafll›kta m›, spotta m›,
na uygun biçimlerde servis eden MTM, bir tür medya foto¤raf alt›nda m›, metinde mi?), haberde marka gör-
dedektifli¤i yap›yor. Vay›s, müflterilerinin kendileri, selinin kullan›l›p kullan›lmad›¤›, haberde markadan
86 KobiEfor May›s 2013