Page 83 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 83
F‹NANS
HSBC’nin
KOB‹
stratejisi Burak Zeylan
Global bir marka olan HSBC, Türkiye’deki yap›lanmas›nda önemli bir aflama
kaydetti. Ortalama nakit kredi büyüklü¤ünü 2012’de 2 milyar TL’nin üzerine
ç›karan HSBC, müflterilere d›fl ticaret alan›nda önemli yenilik ve avantajlar sa¤l›yor.
H SBC’nin global krizin etkileriyle 2009 y›l› olarak ekonomik büyümeden daha fazla büyüme kay-
dediyor” diyen Zeylan, Bu y›lda benzer bir tablo ile
A¤ustos ay›nda 1.1 milyar TL seviyelerine ka-
dar inen nakit kredi büyüklü¤ü, istikrarl› bir
KOB‹ Bankac›l›¤›n›n ekonomik büyümeden daha fazla
büyüme trendine girerek 2012 y›l›nda 2 mil-
yar TL’nin üzerine ç›kt›. HSBC Ticari Bankac›l›k Grup geliflim göstermesini beklediklerini” kaydediyor.
Faizlerin gerilemesiyle KOB‹ kredi faizlerinin olum-
Baflkan› Burak Zeylan, 2013 y›l›nda da krediler konu- lu etkilenece¤ini dile getiren Zeylan, flu bilgileri veri-
sundaki istikrarl› yaklafl›mlar›n› devam ettirmeyi he- yor: “KOB‹ kredi faizleri Merkez Bankas›’n›n politika-
deflediklerini söyledi: “Büyüme trendindeki iflletme- lar›na ba¤l› olarak hareket etmektedir. Merkez Ban-
lerin ekonomide her geçen gün artan önemiyle bir- kas›’n›n gerileyen enflasyon ve büyüme verileriyle fa-
likte sektörün gelece¤ini 2013 ve ilerisi için çok par- iz oranlar›n› daha düflük seviyelere indirmesi duru-
lak görmekteyiz. HSBC'nin uluslararas› birikim ve munda KOB‹ kredi faizlerinde de benzer bir hareket
tecrübesinden müflterilerimize katma de¤er yaratma görülmesi gündeme gelebilecektir. Bankalar›n KOB‹
amac›yla özellikle d›fl ticaret alan›nda önemli yenilik- segmentine yönelmeleri de firmalar›n daha rekabetçi
leri ve avantaj sa¤layacak ürünleri hizmete sunma oranlar ile kredi kullanmalar›na olanak sa¤lamakta-
plan›yla hareket ediyoruz.” d›r. Kurumsal ve KOB‹ segmenti aras›ndaki faiz oran-
Bankalar›n yo¤un bir rekabet içinde oldu¤una ifla- lar›n›n fark› giderek kapanmaktad›r.”
ret eden Zeylan, “Müflterilere daha yak›n olmak ve
ihtiyaçlar›n› anlamak, yeni ürün ve hizmetlerle talep- ‹flletme bankas›z olmaz
lere cevap verebilmek, teknolojideki trendleri takip Burak Zeylan, son dönemde geliflen iflletmelerin
ederek müflterilerin kullan›m›na sunmak yeni dö- baflar› hikayeleri inceledi¤inde ço¤unlukla katma de-
nemde de rekabette öne ç›kmak için kilit noktalar ¤er yarat›lan bir bankac›l›k uygulamas› gözüktü¤üne
olacak” dedi. Zeylan, HSBC’nin öncelikli stratejisi- dikkat çekiyor: “Firmalara do¤ru miktar ve vadede
nin; bankan›n uluslararas› a¤›, birikim ve tecrübesin- finansman sa¤lanmas›, firmalar› global pazarlara en-
den müflterilerine katma de¤er yaratmak oldu¤unu tegre edecek ürün ve dan›flmanl›¤›n sunulmas›, kriz
belirtti. Bu do¤rultuda, 2013'te özellikle d›fl ticaret dönemlerinde do¤ru risk yönetimi yaklafl›mlar›, ban-
alan›nda önemli yenilikleri ve avantaj sa¤layacak kalar›n bu baflar› hikayesindeki katk›s› olarak karfl›-
ürünleri hizmete sunmay› planlad›klar›n› kaydeden m›za ç›k›yor.”
Zeylan, bununla birlikte, Türkiye Bankac›l›k sektö- ‹flletmelerin dan›flmanl›k anlam›nda çal›flt›¤› ban-
ründen bir ilk olarak; bölge müdürlüklerine tahsis kalar›n görüfl ve yönlendirmelerini büyük ölçüde dik-
ettikleri d›fl ticaret uzmanlar› vas›tas›yla ticari firma- kate ald›¤›n› da aktaran Zeylan’a göre bankalardan
lar›n ihtiyaçlar›na uygun çözümler sunup teknik da- do¤ru ürün ve hizmetleri alman›n baflar› hikayesinin
n›flmanl›k vas›tas›yla d›fl ticaret ifllemlerine yak›n en önemli parçalar›ndan biri oldu¤unu söylüyor.
destek verdiklerini aç›klad›. Zeylan, “HSBC olarak hedefimiz, profesyonel ekibi-
miz, uluslararas› bankac›l›k deneyimi ve bilgimiz ile
KOB‹’ler rekabetin as›l unsuru bu baflar› hikayelerinde gelecekte de yer almaya de-
KOB‹ bankac›l›¤›ndaki beklentilerini sordu¤umuz vam etmek olacakt›r” diyor.
Burak Zeylan, Türkiye’de KOB‹ ölçe¤inde iflletmelerin HSBC’nin finansal olmayan hizmetleri de bulunu-
kredi pastas›ndan ald›¤› pay›n ise yüzde 25’ler civar›n- yor. Örne¤in; müflterileriyle birebir irtibat, KOB‹ Ro-
da oldu¤unun alt›n› çizdi. Zeylan, “KOB‹ Bankac›l›¤› adshow ad› alt›nda buluflma ve aktiviteler, di¤er ülke-
son dönemde bankalar›n öncelikli büyüme alanlar›n›n lerdeki müflterilerin Türkiye'de a¤›rlanmas›, müflterile-
bafl›nda geliyor; KOB‹ Bankac›l›¤› son y›llarda düzenli rini ortaya ç›kan f›rsatlardan haberdar etmek gibi...
82 KobiEfor May›s 2013