Page 83 - KobiEfor_Mayis_2013
P. 83

F‹NANS



                HSBC’nin




                        KOB‹



               stratejisi                                                                   Burak Zeylan






              Global bir marka olan HSBC, Türkiye’deki yap›lanmas›nda önemli bir aflama
              kaydetti. Ortalama nakit kredi büyüklü¤ünü 2012’de 2 milyar TL’nin üzerine
         ç›karan HSBC, müflterilere d›fl ticaret alan›nda önemli yenilik ve avantajlar sa¤l›yor.

         H      SBC’nin global krizin etkileriyle 2009 y›l›  olarak ekonomik büyümeden daha fazla büyüme kay-
                                                          dediyor” diyen Zeylan, Bu y›lda benzer bir tablo ile
                A¤ustos ay›nda 1.1 milyar TL seviyelerine ka-
                dar inen nakit kredi büyüklü¤ü, istikrarl› bir
                                                          KOB‹ Bankac›l›¤›n›n ekonomik büyümeden daha fazla
                büyüme trendine girerek 2012 y›l›nda 2 mil-
          yar TL’nin üzerine ç›kt›. HSBC Ticari Bankac›l›k Grup  geliflim göstermesini beklediklerini” kaydediyor.
                                                             Faizlerin gerilemesiyle KOB‹ kredi faizlerinin olum-
          Baflkan› Burak Zeylan, 2013 y›l›nda da krediler konu-  lu etkilenece¤ini dile getiren Zeylan, flu bilgileri veri-
          sundaki istikrarl› yaklafl›mlar›n› devam ettirmeyi he-  yor: “KOB‹ kredi faizleri Merkez Bankas›’n›n politika-
          deflediklerini söyledi: “Büyüme trendindeki iflletme-  lar›na ba¤l› olarak hareket etmektedir. Merkez Ban-
          lerin ekonomide her geçen gün artan önemiyle bir-  kas›’n›n gerileyen enflasyon ve büyüme verileriyle fa-
          likte sektörün gelece¤ini 2013 ve ilerisi için çok par-  iz oranlar›n› daha düflük seviyelere indirmesi duru-
          lak görmekteyiz. HSBC'nin uluslararas› birikim ve  munda KOB‹ kredi faizlerinde de benzer bir hareket
          tecrübesinden müflterilerimize katma de¤er yaratma  görülmesi gündeme gelebilecektir. Bankalar›n KOB‹
          amac›yla özellikle d›fl ticaret alan›nda önemli yenilik-  segmentine yönelmeleri de firmalar›n daha rekabetçi
          leri ve avantaj sa¤layacak ürünleri hizmete sunma  oranlar ile kredi kullanmalar›na olanak sa¤lamakta-
          plan›yla hareket ediyoruz.”                     d›r. Kurumsal ve KOB‹ segmenti aras›ndaki faiz oran-
            Bankalar›n yo¤un bir rekabet içinde oldu¤una ifla-  lar›n›n fark› giderek kapanmaktad›r.”
          ret eden Zeylan, “Müflterilere daha yak›n olmak ve
          ihtiyaçlar›n› anlamak, yeni ürün ve hizmetlerle talep-  ‹flletme bankas›z olmaz
          lere cevap verebilmek, teknolojideki trendleri takip  Burak Zeylan, son dönemde geliflen iflletmelerin
          ederek müflterilerin kullan›m›na sunmak yeni dö-  baflar› hikayeleri inceledi¤inde ço¤unlukla katma de-
          nemde de rekabette öne ç›kmak için kilit noktalar  ¤er yarat›lan bir bankac›l›k uygulamas› gözüktü¤üne
          olacak” dedi. Zeylan, HSBC’nin öncelikli stratejisi-  dikkat çekiyor: “Firmalara do¤ru miktar ve vadede
          nin; bankan›n uluslararas› a¤›, birikim ve tecrübesin-  finansman sa¤lanmas›, firmalar› global pazarlara en-
          den müflterilerine katma de¤er yaratmak oldu¤unu  tegre edecek ürün ve dan›flmanl›¤›n sunulmas›, kriz
          belirtti. Bu do¤rultuda, 2013'te özellikle d›fl ticaret  dönemlerinde do¤ru risk yönetimi yaklafl›mlar›, ban-
          alan›nda önemli yenilikleri ve avantaj sa¤layacak  kalar›n bu baflar› hikayesindeki katk›s› olarak karfl›-
          ürünleri hizmete sunmay› planlad›klar›n› kaydeden  m›za ç›k›yor.”
          Zeylan, bununla birlikte, Türkiye Bankac›l›k sektö-  ‹flletmelerin dan›flmanl›k anlam›nda çal›flt›¤› ban-
          ründen bir ilk olarak; bölge müdürlüklerine tahsis  kalar›n görüfl ve yönlendirmelerini büyük ölçüde dik-
          ettikleri d›fl ticaret uzmanlar› vas›tas›yla ticari firma-  kate ald›¤›n› da aktaran Zeylan’a göre bankalardan
          lar›n ihtiyaçlar›na uygun çözümler sunup teknik da-  do¤ru ürün ve hizmetleri alman›n baflar› hikayesinin
          n›flmanl›k vas›tas›yla d›fl ticaret ifllemlerine yak›n  en önemli parçalar›ndan biri oldu¤unu söylüyor.
          destek verdiklerini aç›klad›.                   Zeylan, “HSBC olarak hedefimiz, profesyonel ekibi-
                                                          miz, uluslararas› bankac›l›k deneyimi ve bilgimiz ile
            KOB‹’ler rekabetin as›l unsuru                bu baflar› hikayelerinde gelecekte de yer almaya de-
            KOB‹ bankac›l›¤›ndaki beklentilerini sordu¤umuz  vam etmek olacakt›r” diyor.
          Burak Zeylan, Türkiye’de KOB‹ ölçe¤inde iflletmelerin  HSBC’nin finansal olmayan hizmetleri de bulunu-
          kredi pastas›ndan ald›¤› pay›n ise yüzde 25’ler civar›n-  yor. Örne¤in; müflterileriyle birebir irtibat, KOB‹ Ro-
          da oldu¤unun alt›n› çizdi. Zeylan, “KOB‹ Bankac›l›¤›  adshow ad› alt›nda buluflma ve aktiviteler, di¤er ülke-
          son dönemde bankalar›n öncelikli büyüme alanlar›n›n  lerdeki müflterilerin Türkiye'de a¤›rlanmas›, müflterile-
          bafl›nda geliyor; KOB‹ Bankac›l›¤› son y›llarda düzenli  rini ortaya ç›kan f›rsatlardan haberdar etmek gibi...

          82 KobiEfor May›s 2013
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88