Page 86 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 86
HABER
Süreçler, Ürünler ve Hizmetlerde
Mükemmellik Oturumu
KalDer ‹zmir fiubesi Yönetim Kurulu Baflkan› Os-
man Ünal’›n Oturum Baflkan› oldu¤u Süreçler, Ürün-
KOB‹’ler ve kad›n istihdam› ler ve Hizmetlerde Mükemmellik Oturumu’nda Turk-
Muharrem Y›lmaz, KOB‹’lere ve kad›n istihdam›na cell ‹novasyon ve ‹ç ‹letiflim Bölüm Baflkan› Yusuf
özel bir önem verilmesi gerekti¤ine inand›¤›n› ifade Özer ve Coca ‹çecek Ankara Fabrika Müdürü fiahin
ederek, ülkede iflletmelerinin yüzde 95’inden fazla- Keykan, süreçler, ürünler ve hizmetlerde mükemmel-
s›n›n KOB‹’lerden olufltu¤u gözönünde bulundurul- li¤i yakalamak için izlenecek stratejilerden sözetti.
du¤unda KOB‹’lerin ihtiyaçlar›n›n belirlenerek tekno- Yusuf Özer, inovasyon ve baflar›da süreklilik için
lojiyi kullanmalar› ve yenilikçili¤in teflvik edilmesinin dünyay› takip etmenin önemini flu sözlerle aç›klad›:
Türkiye’nin rekabette iyi bir duruma gelmesinde “‹novasyon der ki; Sokakta ol. Sade olmak laz›m,
önemli oldu¤unu kaydetti. 2023 y›l›nda dünyan›n en mükemmelim dememek laz›m.”
büyük 10 ekonomisinden biri olmay› hedefleyen Tür-
kiye’nin, kad›nlar›n› ekonomik güce ortak etmeden Ulusal Kalite Hareketi Oturumu
gerçek anlamda geliflmifl bir ülke olmas›n›n beklene- ‹GDAfi Stratejik
meyece¤ini söyleyen Y›lmaz, “Nüfusumuzun yar›s›n› Planlama ve Yönetim
oyunun d›fl›nda tutarak güçlü, kalk›nm›fl bir ülke ha- Sistemleri Müdürü
line gelmenin mümkün olmad›¤›n› anlamal› ve ka- Mehmet Akif Demir-
d›nlar›n ifl hayat›ndaki baflar› hikayelerinin say›s›n› tafl’›n Oturum Baflka-
art›rmak ve konumlar›n› güçlendirmek için strateji n› oldu¤u Ulusal Kali-
gelifltirmeliyiz” dedi. te Hareketi Oturu-
mu’nda, Viko Strate-
jik Planlama ve Yöne-
1. GÜN Özel Oturum tim Sistemleri Direk-
törü Mutlu Kutlu ve
Starbucks Kurucu Eski Baflka- FNSS Pazarlama ve Strateji Direktörü Haluk Bulucu,
n› Howard Behar, büyük flirket- kurumlar›n›n Ulusal Kalite Hareketi’ne kat›l›fl süreç-
lerde çal›flanlara yeterli inisiyatif leri, toplam kalite yönetimi, EFQM Mükemmellik Mo-
olana¤›n›n verilmesiyle baflar›n›n deli ve getirileri, sürekli kurumsal geliflim süreçlerin-
kendili¤inden gelece¤ini söyledi. den sözetti.
“‹nsanlara f›rsatlar verilmeli, yet-
kiler verilmeli… Ben flirketimde Müflteriler ‹çin De¤er Katma
anarfli istemem ama ‘yerleri sü- Oturumu
püren kifli süpürgesini seçebil- KalDer Yönetim Kurulu Üyesi ve ASSAN Alümin-
Howard Behar meli’ diye düflünüyorum. ‹nsan- yum Genel Müdürü Remzi Örnek’in Oturum Baflkan›
lara hareket alan› verirseniz on- oldu¤u Müflteriler ‹çin De¤er Katma Oturumu’nda
lar yapabileceklerinin en iyisini 2011 EFQM Baflar› Ödülü sahibi Ricoh Almanya CE-
yaparlar” diyen Behar, ifl hayat›nda istikrar, kalite ve O’su Uwe Jungk ve Vaillant Group Türkiye CEO’su Dr.
organizasyon becerilerinden sözetti; yaflad›¤› zorluk- Axel Busch, müflteri gereksinimlerine uygun strateji-
lar› ve elde etti¤i baflar›lar› anlatt›. “It’s Not About ler, aç›k, fleffaf ve güvene dayal› müflteri iliflkilerinin
the Coffee” kitab›n›n da yazar› olan Behar, yo¤un ifl önemine de¤indi. Remzi Örnek, art›k müflterinin ne
süreçleri yaflayan insanlar›n belirli bir amaç sapta- dedi¤inin önemli oldu¤u dönemden, ‘müflterinin is-
mas› gerekti¤ini vurgulad›:“Enerjinizi her zaman üst teyece¤ini biz önceden düflünelim, yapal›m, suna-
seviyede tutmak için bir amaç belirlemelisiniz. Stra- l›m’ dönemine gelindi¤ini söyledi.
tejinizi belirledi¤iniz amac›n›za göre infla etti¤inizde
her fleyin daha anlaml› oldu¤unu göreceksiniz.”
Starbucks’›n insanlara s›cak bir ortam sa¤lamay› he-
defledi¤ini, kalite ve müflteri memnuniyetinin flirket
için büyük bir önemi oldu¤unu aktaran Behar, “De-
¤erlerimize sad›k kalarak buraya ulaflt›k. Fikrimiz her
co¤rafyaya uyarlanabildi, büyük baflar›lar gösterdi.
Bir aile oldu¤umuzu hissettik ve insanlara da hisset-
tirdik” dedi.
84 KobiEfor Aral›k 2013