Page 86 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 86

HABER










                                                            Süreçler, Ürünler ve Hizmetlerde
                                                            Mükemmellik Oturumu
                                                            KalDer ‹zmir fiubesi Yönetim Kurulu Baflkan› Os-
                                                          man Ünal’›n Oturum Baflkan› oldu¤u Süreçler, Ürün-
            KOB‹’ler ve kad›n istihdam›                   ler ve Hizmetlerde Mükemmellik Oturumu’nda Turk-
            Muharrem Y›lmaz, KOB‹’lere ve kad›n istihdam›na  cell ‹novasyon ve ‹ç ‹letiflim Bölüm Baflkan› Yusuf
          özel bir önem verilmesi gerekti¤ine inand›¤›n› ifade  Özer ve Coca ‹çecek Ankara Fabrika Müdürü fiahin
          ederek, ülkede iflletmelerinin yüzde 95’inden fazla-  Keykan, süreçler, ürünler ve hizmetlerde mükemmel-
          s›n›n KOB‹’lerden olufltu¤u gözönünde bulundurul-  li¤i yakalamak için izlenecek stratejilerden sözetti.
          du¤unda KOB‹’lerin ihtiyaçlar›n›n belirlenerek tekno-  Yusuf Özer, inovasyon ve baflar›da süreklilik için
          lojiyi kullanmalar› ve yenilikçili¤in teflvik edilmesinin  dünyay› takip etmenin önemini flu sözlerle aç›klad›:
          Türkiye’nin rekabette iyi bir duruma gelmesinde  “‹novasyon der ki; Sokakta ol. Sade olmak laz›m,
          önemli oldu¤unu kaydetti. 2023 y›l›nda dünyan›n en  mükemmelim dememek laz›m.”
          büyük 10 ekonomisinden biri olmay› hedefleyen Tür-
          kiye’nin, kad›nlar›n› ekonomik güce ortak etmeden  Ulusal Kalite Hareketi Oturumu
          gerçek anlamda geliflmifl bir ülke olmas›n›n beklene-  ‹GDAfi  Stratejik
          meyece¤ini söyleyen Y›lmaz, “Nüfusumuzun yar›s›n›  Planlama ve Yönetim
          oyunun d›fl›nda tutarak güçlü, kalk›nm›fl bir ülke ha-  Sistemleri  Müdürü
          line gelmenin mümkün olmad›¤›n› anlamal› ve ka-  Mehmet Akif Demir-
          d›nlar›n ifl hayat›ndaki baflar› hikayelerinin say›s›n›  tafl’›n Oturum Baflka-
          art›rmak ve konumlar›n› güçlendirmek için strateji  n› oldu¤u Ulusal Kali-
          gelifltirmeliyiz” dedi.                          te Hareketi Oturu-
                                                          mu’nda, Viko Strate-
                                                          jik Planlama ve Yöne-
          1. GÜN Özel Oturum                              tim Sistemleri Direk-
                                                          törü Mutlu Kutlu ve
                             Starbucks Kurucu Eski Baflka-  FNSS Pazarlama ve Strateji Direktörü Haluk Bulucu,
                          n› Howard Behar, büyük flirket-  kurumlar›n›n Ulusal Kalite Hareketi’ne kat›l›fl süreç-
                          lerde çal›flanlara yeterli inisiyatif  leri, toplam kalite yönetimi, EFQM Mükemmellik Mo-
                          olana¤›n›n verilmesiyle baflar›n›n  deli ve getirileri, sürekli kurumsal geliflim süreçlerin-
                          kendili¤inden gelece¤ini söyledi.  den sözetti.
                          “‹nsanlara f›rsatlar verilmeli, yet-
                          kiler verilmeli… Ben flirketimde   Müflteriler ‹çin De¤er Katma
                          anarfli istemem ama ‘yerleri sü-   Oturumu
                          püren kifli süpürgesini seçebil-   KalDer Yönetim Kurulu Üyesi ve ASSAN Alümin-
          Howard Behar    meli’ diye düflünüyorum. ‹nsan-  yum Genel Müdürü Remzi Örnek’in Oturum Baflkan›
                          lara hareket alan› verirseniz on-  oldu¤u Müflteriler ‹çin De¤er Katma Oturumu’nda
                          lar yapabileceklerinin en iyisini  2011 EFQM Baflar› Ödülü sahibi Ricoh Almanya CE-
          yaparlar” diyen Behar, ifl hayat›nda istikrar, kalite ve  O’su Uwe Jungk ve Vaillant Group Türkiye CEO’su Dr.
          organizasyon becerilerinden sözetti; yaflad›¤› zorluk-  Axel Busch, müflteri gereksinimlerine uygun strateji-
          lar› ve elde etti¤i baflar›lar› anlatt›. “It’s Not About  ler, aç›k, fleffaf ve güvene dayal› müflteri iliflkilerinin
          the Coffee” kitab›n›n da yazar› olan Behar, yo¤un ifl  önemine de¤indi. Remzi Örnek, art›k müflterinin ne
          süreçleri yaflayan insanlar›n belirli bir amaç sapta-  dedi¤inin önemli oldu¤u dönemden, ‘müflterinin is-
          mas› gerekti¤ini vurgulad›:“Enerjinizi her zaman üst  teyece¤ini biz önceden düflünelim, yapal›m, suna-
          seviyede tutmak için bir amaç belirlemelisiniz. Stra-  l›m’ dönemine gelindi¤ini söyledi.
          tejinizi belirledi¤iniz amac›n›za göre infla etti¤inizde
          her fleyin daha anlaml› oldu¤unu göreceksiniz.”
          Starbucks’›n insanlara s›cak bir ortam sa¤lamay› he-
          defledi¤ini, kalite ve müflteri memnuniyetinin flirket
          için büyük bir önemi oldu¤unu aktaran Behar, “De-
          ¤erlerimize sad›k kalarak buraya ulaflt›k. Fikrimiz her
          co¤rafyaya uyarlanabildi, büyük baflar›lar gösterdi.
          Bir aile oldu¤umuzu hissettik ve insanlara da hisset-
          tirdik” dedi.

          84 KobiEfor Aral›k 2013
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91