Page 90 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 90
HABER
Kalite, estetik, ifllevsellik prizde bulufltu
Prizin en h›zl› markas› EUKONN
Priz üretiminde Türkiye’nin en h›zl› geliflen markas› olan Eukonn, Ar-Ge yo¤un
üretim modeliyle yurtiçi ve yurtd›fl›nda rekabeti zorlamaya bafllad›. Motorlu priz,
su geçirmeyen priz gibi modellerle dünyada ilki baflaran Eukonn, sadece
Türkiye’de de¤il dünyada da bilinen ve tercih edilen marka olmak istiyor.
S ektöre otomotiv yan sanayi olarak ad›m rupal›. Ancak bizim ürünlerin Avrupa ürünlerine k›-
atan ve daha sonra beyaz ve kahverengi
yasla 4’te 1 uygun fiyatl› olmas›, kaliteli ve katma
eflya üretimi ile devam eden Tomkar Elek-
de¤erli ürünler sunmam›z temel tercih nedenimiz.
tromekanik Sanayi, Eukonn markas›yla 3.5
linen markas› olmak istiyoruz” diyor. Sektörde Çin
y›ld›r üretim alan›na prizi de ekledi. Ürün- Sadece Türkiye’nin de¤il Avrupa’n›n da alan›nda bi-
lerdeki kalite, estetik ve ifllevselli¤i ‘ev ve ofisiniz- rekabetinin de yafland›¤›n› hat›rlatan Tomruk, baz›
deki rahatl›k’ slogan›yla müflteriye sunan Eukonn, ürünlerde yüzde 15 ucuz olduklar›n› baz› ürünlerde
sektörde önemli bir bofllu¤u dolduruyor. Ar-Ge yo- ise Çinli firmalar›n yüzde 20 daha uyguna piyasaya
¤un üretimi sonucu Avrupal› rakiplerine dahi üstün- ürün sundu¤unu aç›kl›yor. Tomruk, “Motorlu ürünü-
lük sa¤layan Eukonn, sektörün en köklü kuruluflla- müzde yüzde 25 daha uygun imal ediyorum. Navlon
r›n›n ülkesine dahi ihracat yap›yor. Tomkar Elektro- nedeniyle bu üründe avantaj›m yüksek. Avrupa’ya
mekanik Sanayi Genel Müdürü Yavuz Tomruk, me- daha h›zl› sevkiyat yap›yoruz. Ayr›ca stok maliyetle-
tal konusundaki uzmanl›¤› prize tafl›d›klar›n› ve ter- rini düflüren bir sistemimiz var. Eukonn ürünlerini al-
cih edilen, sektöre farkl›l›k getiren bir marka olduk- mak isteyen tek ürün için
lar›n› söylüyor. Dünyada ilk kez mo- dahi siparifl verebilir” di-
torlu priz, su geçirmeyen priz gibi ye konufluyor.
imalatlara imza att›klar›na Eukonn’un farkl›¤› bu-
dikkat çeken Tomruk, ayn› za- nun da s›n›rl› de¤il. Ürünle-
manda ev ve ofiste kablo rin müflteriye sunumunda fark-
sorununa çözüm sa¤la- l›l›¤a giden firma, siparifl edilen
yacak yeni ürünlerle prizleri kablolar›yla birlikte müflte-
piyasada rekabeti zor- riye sunuyor. Tomruk, “Yurtd›fl›ndan
layacaklar›n› duyuru- priz al›nd›¤›nda gelen ürüne ba¤l› kal›n-
yor. TÜB‹TAK ve KOSGEB’e mak zorunda. Eukonn ürünlerinde ise müfl-
baflvurarak yüzde 100 yerli üretimde des- terinin istekleri göz önüne al›narak ürünün ni-
tek almak istediklerini paylaflan Tomruk, Ümrani- telikleri de¤ifltirilebiliyor. Ayr›ca yine yurtd›fl›nda-
ye’de iki farkl› alanda üretim yapt›klar›n› ve ayl›k ki ürünlere k›yasla önemli bir farkl›l›k ise ürünlerin
kapakl› priz sistemlerinden 5 bin 500 adet (bas-aç- kablosuyla birlikte müflteriye sunuluyor olmas›.
lar dahil), kapaks›z priz sistemlerinde ise 7 bin adet
kapasiteye ulaflt›klar›n› aç›kl›yor. Artan talebi karfl›- Evde kablo soruna Eukonn çözüm
lamak ad›na da yeni yat›r›m karar› ald›klar›n› aç›k- fiu an Türkiye’nin en büyük ofis mobilya flirketle-
layan Tomruk, Samand›ra’da 2 bin 750 metrekare riyle çal›flt›klar›n›n alt›n› çizen Tomruk, hedef kitlele-
alan üzerine fabrika infla ettiklerini ve 2014’ün so- rinde; ev elektroni¤i satan ma¤azalar› oldu¤unu be-
nunda sözkonusu alanda üretime devam edecekle- lirtiyor. Tomruk, evdeki kablo karmaflas›na son ve-
rini belirtiyor. Yeni yat›r›mla üretimin yüzde 40 ora- ren 3 ürün gelifltirdiklerini aç›kl›yor. Tomruk, “TV
n›nda artaca¤›n› öngören Tomruk, ayr›ca yeni alan- ünitesinin yan›na elektrik, bilgisayar, anten ve tele-
da kalite güvence sistemini güçlendireceklerini ve fon girifli var. Ayn› zamanda onun yan›na bir de çok-
Ar-Ge çal›flmalar›n› art›racaklar›n› anlat›yor. lu fifl tak›l›yor. Bu kablolar görmek istenmiyor. Özel-
likle de temizlik yap›ld›¤›nda bir s›k›nt›. Bu karmafla-
Eukonn Avrupa’da tercih ediliyor y› gideren bir sistem ç›kard›k ve önümüzdeki ay pi-
‹hracata yeni bafllayan Eukonn, art›k dolayl› yol- yasada olacak. Ayr›ca bu ürünün seyyar›n› ç›kard›k.
lardan ihracat yerine direkt ihracata da bafllam›fl bu- TV’nin yan›na konuluyor ve sadece prizin üzerinden
lunuyor. Üretimin yüzde 25 ve 30’unu ihraç etmeyi bir kablo ç›k›yor o kadar. Orada yapt›¤›m›z sistem
planlad›klar›n› söyleyen Tomruk, 2014’ün sonlar›na gizli priz sistemleridir. Kablonun girifl ve ç›k›fl› görül-
do¤ru bu oran›n yüzde 60’a 40 seviyesine gelece¤i- müyor. Dünyada bu ürünün benzeri yok” diye konu-
ni öngörüyor. Eukonn’a en fazla ilgiyi Avrupa Ülke- fluyor. Tomruk, benzer bir sistemi ofisler içinde ge-
leri, Türk Cumhuriyetleri ile Afrika gösteriyor. Yavuz lifltirdiklerini ve ayn› zamanlama ile ürünü piyasaya
Tomruk, “Sektörün en köklü kurulufllar› asl›nda Av- sunacaklar›n› duyuruyor.
88 KobiEfor Aral›k 2013