Page 90 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 90

HABER



                             Kalite, estetik, ifllevsellik prizde bulufltu

             Prizin en h›zl› markas› EUKONN



             Priz üretiminde Türkiye’nin en h›zl› geliflen markas› olan Eukonn, Ar-Ge yo¤un
           üretim modeliyle yurtiçi ve yurtd›fl›nda rekabeti zorlamaya bafllad›. Motorlu priz,
                su geçirmeyen priz gibi modellerle dünyada ilki baflaran Eukonn, sadece
               Türkiye’de de¤il dünyada da bilinen ve tercih edilen marka olmak istiyor.

         S       ektöre otomotiv yan sanayi olarak ad›m   rupal›. Ancak bizim ürünlerin Avrupa ürünlerine k›-
                 atan ve daha sonra beyaz ve kahverengi
                                                          yasla 4’te 1 uygun fiyatl› olmas›, kaliteli ve katma
                 eflya üretimi ile devam eden Tomkar Elek-
                                                          de¤erli ürünler sunmam›z temel tercih nedenimiz.
                 tromekanik Sanayi, Eukonn markas›yla 3.5
                                                          linen markas› olmak istiyoruz” diyor. Sektörde Çin
                 y›ld›r üretim alan›na prizi de ekledi. Ürün-  Sadece Türkiye’nin de¤il Avrupa’n›n da alan›nda bi-
          lerdeki kalite, estetik ve ifllevselli¤i ‘ev ve ofisiniz-  rekabetinin de yafland›¤›n› hat›rlatan Tomruk, baz›
          deki rahatl›k’ slogan›yla müflteriye sunan Eukonn,  ürünlerde yüzde 15 ucuz olduklar›n› baz› ürünlerde
          sektörde önemli bir bofllu¤u dolduruyor. Ar-Ge yo-  ise Çinli firmalar›n yüzde 20 daha uyguna piyasaya
          ¤un üretimi sonucu Avrupal› rakiplerine dahi üstün-  ürün sundu¤unu aç›kl›yor. Tomruk, “Motorlu ürünü-
          lük sa¤layan Eukonn, sektörün en köklü kuruluflla-  müzde yüzde 25 daha uygun imal ediyorum. Navlon
          r›n›n ülkesine dahi ihracat yap›yor. Tomkar Elektro-  nedeniyle bu üründe avantaj›m yüksek. Avrupa’ya
          mekanik Sanayi Genel Müdürü Yavuz Tomruk, me-   daha h›zl› sevkiyat yap›yoruz. Ayr›ca stok maliyetle-
          tal konusundaki uzmanl›¤› prize tafl›d›klar›n› ve ter-  rini düflüren bir sistemimiz var. Eukonn ürünlerini al-
          cih edilen, sektöre farkl›l›k getiren bir marka olduk-                mak isteyen tek ürün için
          lar›n› söylüyor. Dünyada ilk kez mo-                                   dahi siparifl verebilir” di-
          torlu priz, su geçirmeyen priz gibi                                     ye konufluyor.
          imalatlara imza att›klar›na                                              Eukonn’un farkl›¤› bu-
          dikkat çeken Tomruk, ayn› za-                                        nun da s›n›rl› de¤il. Ürünle-
          manda ev ve ofiste kablo                                          rin müflteriye sunumunda fark-
          sorununa çözüm sa¤la-                                            l›l›¤a giden firma, siparifl edilen
          yacak yeni ürünlerle                                           prizleri kablolar›yla birlikte müflte-
          piyasada rekabeti zor-                                       riye sunuyor. Tomruk, “Yurtd›fl›ndan
          layacaklar›n› duyuru-                                     priz al›nd›¤›nda gelen ürüne ba¤l› kal›n-
          yor. TÜB‹TAK ve KOSGEB’e                                mak zorunda. Eukonn ürünlerinde ise müfl-
          baflvurarak yüzde 100 yerli üretimde des-             terinin istekleri göz önüne al›narak ürünün ni-
          tek almak istediklerini paylaflan Tomruk, Ümrani-   telikleri de¤ifltirilebiliyor. Ayr›ca yine yurtd›fl›nda-
          ye’de iki farkl› alanda üretim yapt›klar›n› ve ayl›k  ki ürünlere k›yasla önemli bir farkl›l›k ise ürünlerin
          kapakl› priz sistemlerinden 5 bin 500 adet (bas-aç-  kablosuyla birlikte müflteriye sunuluyor olmas›.
          lar dahil), kapaks›z priz sistemlerinde ise 7 bin adet
          kapasiteye ulaflt›klar›n› aç›kl›yor. Artan talebi karfl›-  Evde kablo soruna Eukonn çözüm
          lamak ad›na da yeni yat›r›m karar› ald›klar›n› aç›k-  fiu an Türkiye’nin en büyük ofis mobilya flirketle-
          layan Tomruk, Samand›ra’da 2 bin 750 metrekare  riyle çal›flt›klar›n›n alt›n› çizen Tomruk, hedef kitlele-
          alan üzerine fabrika infla ettiklerini ve 2014’ün so-  rinde; ev elektroni¤i satan ma¤azalar› oldu¤unu be-
          nunda sözkonusu alanda üretime devam edecekle-  lirtiyor. Tomruk, evdeki kablo karmaflas›na son ve-
          rini belirtiyor. Yeni yat›r›mla üretimin yüzde 40 ora-  ren 3 ürün gelifltirdiklerini aç›kl›yor. Tomruk, “TV
          n›nda artaca¤›n› öngören Tomruk, ayr›ca yeni alan-  ünitesinin yan›na elektrik, bilgisayar, anten ve tele-
          da kalite güvence sistemini güçlendireceklerini ve  fon girifli var. Ayn› zamanda onun yan›na bir de çok-
          Ar-Ge çal›flmalar›n› art›racaklar›n› anlat›yor.    lu fifl tak›l›yor. Bu kablolar görmek istenmiyor. Özel-
                                                          likle de temizlik yap›ld›¤›nda bir s›k›nt›. Bu karmafla-
            Eukonn Avrupa’da tercih ediliyor              y› gideren bir sistem ç›kard›k ve önümüzdeki ay pi-
            ‹hracata yeni bafllayan Eukonn, art›k dolayl› yol-  yasada olacak. Ayr›ca bu ürünün seyyar›n› ç›kard›k.
          lardan ihracat yerine direkt ihracata da bafllam›fl bu-  TV’nin yan›na konuluyor ve sadece prizin üzerinden
          lunuyor. Üretimin yüzde 25 ve 30’unu ihraç etmeyi  bir kablo ç›k›yor o kadar. Orada yapt›¤›m›z sistem
          planlad›klar›n› söyleyen Tomruk, 2014’ün sonlar›na  gizli priz sistemleridir. Kablonun girifl ve ç›k›fl› görül-
          do¤ru bu oran›n yüzde 60’a 40 seviyesine gelece¤i-  müyor. Dünyada bu ürünün benzeri yok” diye konu-
          ni öngörüyor. Eukonn’a en fazla ilgiyi Avrupa Ülke-  fluyor. Tomruk, benzer bir sistemi ofisler içinde ge-
          leri, Türk Cumhuriyetleri ile Afrika gösteriyor. Yavuz  lifltirdiklerini ve ayn› zamanlama ile ürünü piyasaya
          Tomruk, “Sektörün en köklü kurulufllar› asl›nda Av-  sunacaklar›n› duyuruyor.
          88 KobiEfor Aral›k 2013
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95