Page 81 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 81
‹letiflim Ofisi ile hedeflere ulaflabilmek m›z kurumlar› temsil etmeyi seviyoruz. ‹çerik de¤eri
Belgin Güven, “‹letiflim Ofisi markan›z›n, ürününü- olan bir konuyu sunabiliyoruz. ‹nand›¤›n›z ifl daha
zün ve/veya hizmetinizin rakiplerinizden farkl› alg›- baflar›l› oluyor. Müflteriye inanmak, empati kurmak
lanmas›n› sa¤lar. Pazarlama iletifliminin gerektirdi¤i bizim için çok önemli” diyor.
tüm güncel yöntem ve teknikleri araflt›r›r ve bunlar›n
içinden size uygun olanlar› kullan›r. Markan›zla ve Güçlenmek, güçlendirmek
kuruluflunuzla ilgili mesajlar›n kamuoyunda tutarl› bir Müflterinin bütçesine göre kaynaklar›n› en do¤ru
flekilde yer almas› için gerekli planlamalar› yapar. flekilde kullanmas›na yönelik çal›flmalar yapt›klar›n›
Medya mensuplar› ile uzun vadeli ve kal›c› iliflkiler vurgulayan Kalyoncu, yükselen mecran›n internet
kurman›za arac›l›k eder. TV ve radyodaki canl› yay›n- özellikle de sosyal medya oldu¤una de¤iniyor, yine
lar öncesinde gerekli e¤itim sürecini tamamlat›r ve de konvansiyel medyan›n tükenece¤ini düflünmüyor.
sizi yay›na haz›rlar” diye konufluyor. Güven, müflteri Kalyoncu, ‹letiflim Ofisi’nin logosunda “power (güç)”
odakl›l›k, gazetecilikten yetiflmifl kadrolar, ihtiyaçlar› tuflu sembolü bulunmas›n› flöyle aç›kl›yor: “Logomuz-
do¤ru kavrama ve etkin medya planlamas› özellikle- daki k›rm›z› Power tuflu; iç içe geçmifl ‹O harfleri ile
ri nedeniyle tercih edildiklerini ifade ediyor. flirketimizin ad›n› oluflturuyor. Ayn› zamanda kurum-
Hayat ve ifl konusunda meydan okumay› sevdik- sal iletiflimde flirketler için güç kayna¤› oldu¤umuzu
lerini vurgulayan Güven, bu nedenle do¤al do¤umu sembolize ediyor. ‹letiflimde ‘güç’. Hem güçleniyoruz,
savunan ‹stanbul Do¤um Akademisi ile çal›flt›klar›n› hem de markalar›m›z› güçlendiriyoruz. Tecrübe çok
anlat›yor. Kad›nlar› normal do¤uma haz›rlayan ku- önemlidir, halkla iliflkilerde tecrübe ile tepki vermek,
rum hakk›nda fark›ndal›k ve bilinç yaratma olas› krizlere göre müflteriyi yönlendirmek
çal›flmalar› yapt›klar›n› aktaran Güven, önemlidir. Baz› sektörlerde kriz f›rsata dö-
“‹nan›lmaz bir keyifle çal›flt›k” diyor. Halkla nüflüyor, bazen de kriz yüksek etki gü-
cüne sahip. Özellikle krizlerde halkla
iliflkiler sektörünün
Hedef; ilk 10’a girmek iliflkilere çok ihtiyaç duyuluyor. Kriz
Belgin Güven, “Büyümek isteyen son 15-20 y›lda h›zla yönetiminde ise halkla iliflkiler daha
bir ajans›z, sa¤l›k, biliflim ve oto- ivme kazand›¤›n› ifade öne ç›k›yor. Marka kendi bak›fl aç›-
motiv sektörlerini hedefliyoruz, eden Kalyoncu, baflar›n›n s›n›, gerçeklerini dile getirmeli.”
uzun vadede inflaat ve g›da sektör- do¤ru partnerle Halkla iliflkiler sektörünün son
lerine de hizmet vermek istiyoruz” 15-20 y›lda h›zla ivme kazand›¤›n›
diye konufluyor. Ayn› sektörde rakip çal›flmaktan geçti¤ine ifade eden Kalyoncu, baflar›n›n do¤-
olmad›¤› sürece farkl› firmalara hizmet dikkat çekiyor. ru partnerle çal›flmaktan geçti¤ine
verdiklerini ifade eden Güven, bu terci- dikkat çekiyor. Kalyoncu, “15 y›ll›k
hin ajansa, o sektörde ciddi bir know-how iletiflim dan›flmanl›¤› deneyimimizi ve biri-
birikimi kazand›rd›¤›na inan›yor. Güven, önü- kimimizi çözüm ortaklar›m›z›n hizmetine sunu-
müzdeki 10 y›l içinde Türkiye’nin ilk 10 halkla iliflki- yoruz. Alan›nda uzman gazetecilerden oluflan ekibi-
ler ajans›ndan biri olmak istediklerini aç›kl›yor: miz, aktar›lacak mesajlar›, ürün, hizmet veya marka-
“Uluslararas› iflbirlikleriyle büyümeyi de hedefliyo- daki benzersiz özellikleri müflterimizle yap›lan genifl
ruz, biraz daha büyümek istiyoruz. Bu y›l yüzde 50 bir röportaj sonras› ortaya ç›kart›yor ve bu çal›flma
büyüdük. 2013 y›l›nda en az bu y›lki kadar büyüme- sonras›nda markay› nas›l tan›taca¤›m›za hep birlikte
yi hedefliyoruz.” karar veriyoruz” diye konufluyor. Kalyoncu, farklar›-
n›n mesle¤in içinden gelen kadrolar›nda güçlerinin
‹nand›¤›n›z ifl, daha baflar›l› olur ise h›zl› yan›t verebilme ve ihtiyaca odaklanabilme-
Nigar Kalyoncu, Marmara Üniversitesi Halkla ‹lifl- de yatt›¤›n› dile getiriyor: “Bizden süratle yan›t al›r-
kiler mezunu. Sektöre 1998’de Capitol Halkla ‹liflki- s›n›z. Stratejiyi k›sa, orta ve uzun vadeli olarak be-
ler’de asistan olarak ad›m atan Kalyoncu, medya ve lirleyip hemen harekete geçeriz. Çal›flmalar›m›z›n so-
müflteri iliflkilerinde çeflitli görevlerin ard›ndan mut sonuçlar› çok k›sa sürede gözlemlenebilir. Kar-
2004’te müflteri direktörü olur. 2010’da ikizleri olur, l›l›k odakl› de¤il, hizmet ve fayda odakl› çal›fl›r›z.
onlarla daha fazla ilgilenebilmek için bir ara verir. Markalar›m›zla birlikte kazanaca¤›m›za inan›r›z.”
Kalyoncu, 2012 y›l› bafl›ndan itibaren ‹letiflim Ofi-
si’ne Yönetici Ortak olarak kat›l›r. “Her ikimizde ‹fl
ve Meslek Sahibi Kad›nlar Derne¤i Üyesi’yiz” diyen
Kalyoncu, kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde
bu derne¤e gönüllü olarak halkla iliflkiler hizmeti
verdiklerini anlat›yor. Derne¤e verdikleri hizmet ne-
deniyle Kanada’da bir ajansla ortakl›k kurduklar›n›
da anlatan Kalyoncu, uluslararas› iflbirliklerine aç›k
olduklar›n› kaydediyor.
Her yeni müflterilerinin kendilerine bir baflka yeni
müflteri kazand›rd›¤›n› anlatan Kalyoncu, “‹nand›¤›-
Aral›k 2012 KobiEfor 81