Page 81 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 81

‹letiflim Ofisi ile hedeflere ulaflabilmek      m›z kurumlar› temsil etmeyi seviyoruz. ‹çerik de¤eri
              Belgin Güven, “‹letiflim Ofisi markan›z›n, ürününü-  olan bir konuyu sunabiliyoruz. ‹nand›¤›n›z ifl daha
           zün ve/veya hizmetinizin rakiplerinizden farkl› alg›-  baflar›l› oluyor. Müflteriye inanmak, empati kurmak
           lanmas›n› sa¤lar. Pazarlama iletifliminin gerektirdi¤i  bizim için çok önemli” diyor.
           tüm güncel yöntem ve teknikleri araflt›r›r ve bunlar›n
           içinden size uygun olanlar› kullan›r. Markan›zla ve  Güçlenmek, güçlendirmek
           kuruluflunuzla ilgili mesajlar›n kamuoyunda tutarl› bir  Müflterinin bütçesine göre kaynaklar›n› en do¤ru
           flekilde yer almas› için gerekli planlamalar› yapar.  flekilde kullanmas›na yönelik çal›flmalar yapt›klar›n›
           Medya mensuplar› ile uzun vadeli ve kal›c› iliflkiler  vurgulayan Kalyoncu, yükselen mecran›n internet
           kurman›za arac›l›k eder. TV ve radyodaki canl› yay›n-  özellikle de sosyal medya oldu¤una de¤iniyor, yine
           lar öncesinde gerekli e¤itim sürecini tamamlat›r ve  de konvansiyel medyan›n tükenece¤ini düflünmüyor.
           sizi yay›na haz›rlar” diye konufluyor. Güven, müflteri  Kalyoncu, ‹letiflim Ofisi’nin logosunda “power (güç)”
           odakl›l›k, gazetecilikten yetiflmifl kadrolar, ihtiyaçlar›  tuflu sembolü bulunmas›n› flöyle aç›kl›yor: “Logomuz-
           do¤ru kavrama ve etkin medya planlamas› özellikle-  daki k›rm›z› Power tuflu; iç içe geçmifl ‹O harfleri ile
           ri nedeniyle tercih edildiklerini ifade ediyor.   flirketimizin ad›n› oluflturuyor. Ayn› zamanda kurum-
              Hayat ve ifl konusunda meydan okumay› sevdik-  sal iletiflimde flirketler için güç kayna¤› oldu¤umuzu
           lerini vurgulayan Güven, bu nedenle do¤al do¤umu  sembolize ediyor. ‹letiflimde ‘güç’. Hem güçleniyoruz,
           savunan ‹stanbul Do¤um Akademisi ile çal›flt›klar›n›  hem de markalar›m›z› güçlendiriyoruz. Tecrübe çok
           anlat›yor. Kad›nlar› normal do¤uma haz›rlayan ku-  önemlidir, halkla iliflkilerde tecrübe ile tepki vermek,
           rum hakk›nda fark›ndal›k ve bilinç yaratma             olas› krizlere göre müflteriyi yönlendirmek
           çal›flmalar› yapt›klar›n› aktaran Güven,                   önemlidir. Baz› sektörlerde kriz f›rsata dö-
           “‹nan›lmaz bir keyifle çal›flt›k” diyor.     Halkla          nüflüyor, bazen de kriz yüksek etki gü-
                                                                         cüne sahip. Özellikle krizlerde halkla
                                                iliflkiler sektörünün
              Hedef; ilk 10’a girmek                                      iliflkilere çok ihtiyaç duyuluyor. Kriz
              Belgin Güven, “Büyümek isteyen   son 15-20 y›lda h›zla      yönetiminde ise halkla iliflkiler daha
           bir ajans›z, sa¤l›k, biliflim ve oto-  ivme kazand›¤›n› ifade    öne ç›k›yor. Marka kendi bak›fl aç›-
           motiv sektörlerini hedefliyoruz,  eden Kalyoncu, baflar›n›n      s›n›, gerçeklerini dile getirmeli.”
           uzun vadede inflaat ve g›da sektör-     do¤ru partnerle             Halkla iliflkiler sektörünün son
           lerine de hizmet vermek istiyoruz”                             15-20 y›lda h›zla ivme kazand›¤›n›
           diye konufluyor. Ayn› sektörde rakip  çal›flmaktan geçti¤ine     ifade eden Kalyoncu, baflar›n›n do¤-
           olmad›¤› sürece farkl› firmalara hizmet  dikkat çekiyor.     ru partnerle çal›flmaktan geçti¤ine
           verdiklerini ifade eden Güven, bu terci-                    dikkat çekiyor.   Kalyoncu, “15 y›ll›k
           hin ajansa, o sektörde ciddi bir know-how                 iletiflim dan›flmanl›¤› deneyimimizi ve biri-
           birikimi kazand›rd›¤›na inan›yor. Güven, önü-         kimimizi çözüm ortaklar›m›z›n hizmetine sunu-
           müzdeki 10 y›l içinde Türkiye’nin ilk 10 halkla iliflki-  yoruz. Alan›nda uzman gazetecilerden oluflan ekibi-
           ler ajans›ndan biri olmak istediklerini aç›kl›yor:  miz, aktar›lacak mesajlar›, ürün, hizmet veya marka-
           “Uluslararas› iflbirlikleriyle büyümeyi de hedefliyo-  daki benzersiz özellikleri müflterimizle yap›lan genifl
           ruz, biraz daha büyümek istiyoruz. Bu y›l yüzde 50  bir röportaj sonras› ortaya ç›kart›yor ve bu çal›flma
           büyüdük. 2013 y›l›nda en az bu y›lki kadar büyüme-  sonras›nda markay› nas›l tan›taca¤›m›za hep birlikte
           yi hedefliyoruz.”                                karar veriyoruz” diye konufluyor. Kalyoncu, farklar›-
                                                            n›n mesle¤in içinden gelen kadrolar›nda güçlerinin
              ‹nand›¤›n›z ifl, daha baflar›l› olur            ise h›zl› yan›t verebilme ve ihtiyaca odaklanabilme-
              Nigar Kalyoncu, Marmara Üniversitesi Halkla ‹lifl-  de yatt›¤›n› dile getiriyor: “Bizden süratle yan›t al›r-
           kiler mezunu. Sektöre 1998’de Capitol Halkla ‹liflki-  s›n›z. Stratejiyi k›sa, orta ve uzun vadeli olarak be-
           ler’de asistan olarak ad›m atan Kalyoncu, medya ve  lirleyip hemen harekete geçeriz. Çal›flmalar›m›z›n so-
           müflteri iliflkilerinde çeflitli görevlerin ard›ndan  mut sonuçlar› çok k›sa sürede gözlemlenebilir. Kar-
           2004’te müflteri direktörü olur. 2010’da ikizleri olur,  l›l›k odakl› de¤il, hizmet ve fayda odakl› çal›fl›r›z.
           onlarla daha fazla ilgilenebilmek için bir ara verir.  Markalar›m›zla birlikte kazanaca¤›m›za inan›r›z.”
           Kalyoncu, 2012 y›l› bafl›ndan itibaren ‹letiflim Ofi-
           si’ne Yönetici Ortak olarak kat›l›r. “Her ikimizde ‹fl
           ve Meslek Sahibi Kad›nlar Derne¤i Üyesi’yiz” diyen
           Kalyoncu, kurumsal sosyal sorumluluk çerçevesinde
           bu derne¤e gönüllü olarak halkla iliflkiler hizmeti
           verdiklerini anlat›yor. Derne¤e verdikleri hizmet ne-
           deniyle Kanada’da bir ajansla ortakl›k kurduklar›n›
           da anlatan Kalyoncu, uluslararas› iflbirliklerine aç›k
           olduklar›n› kaydediyor.
              Her yeni müflterilerinin kendilerine bir baflka yeni
           müflteri kazand›rd›¤›n› anlatan Kalyoncu, “‹nand›¤›-
                                                                                       Aral›k 2012 KobiEfor 81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86