Page 80 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 80
AJANS
Halkla iliflkilerde ‹letiflim Ofisi;
‹letiflimde “Güç”
‹letiflim Ofisi Kurucu Orta¤›
Belgin Güven ve Yönetici
Orta¤› Nigar Kalyoncu, müflteri
odakl› yap›s›, gazetecilikten
yetiflmifl profesyonel kadrosu,
ihtiyaçlar› do¤ru kavrama ve
etkin medya planlama
özellikleri nedeniyle ‹letiflim
Ofisi’nin iletiflimde “güç”
oldu¤unu söylüyor. Hem
güçlenen hem markalar›n›
güçlendiren, ‹letiflim Ofisi,
önümüzdeki 10 y›lda
Türkiye’nin ilk 10 halkla
iliflkiler ajans›ndan biri olmay›
hedefliyor. Belgin Güven Nigar Kalyoncu
Y ›l 1992; Bo¤aziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölü- planlamadan, habere, reklamdan medya planlama
ve sat›n almas›na kadar firman›n neye ihtiyac› varsa
mü mezunu Belgin Güven’in hedefi gazeteci
olmakt›r. Günayd›n Gazetesi Ekonomi bölü-
onunla ilgileniyoruz, bu nedenle biz çözüm ortakla-
münde stajyer muhabir olarak iletiflim sektö-
hangi mecraya ihtiyac› oldu¤unu tespitle ifle baflla-
rüne ad›m atan Güven, 1993’te Sabah Gazetesi ‹stih- r›m›z›n ‹letiflim Ofisi’yiz” diyor. Öncelikle firman›n
barat bölümündedir, 1996’da ise MPR Halkla ‹liflki- d›klar›n› aktaran Güven, firmalar›n ihtiyac›na göre
ler’de. Habercili¤e geri dönmektir amaç, ekonomi konusunda uzman ajanslarla ortak çal›flmalar yürüt-
servisine. Ancak Güven farkeder ki gazetelere gönde- tüklerini söylüyor. Fikir ve konsepti belirledikten
rilen bas›n bültenleri asl›nda halkla iliflkiler ajanslar› sonra yani içerik yönetiminin ard›ndan uygulama
taraf›ndan yönlendirilen haberlerdir ço¤unlukla. Halk- k›sm›n› ajanslardan talep ettiklerini anlatan Güven,
la iliflkiler ajans›nda da etkin gazetecilik yap›lmakta- “Müflterimizin ve bizim de yapt›¤›m›z araflt›rma ve
d›r. 1997-98 y›llar›nda Alice BBDO’da müflteri temsil- analiz çal›flmalar›n›n ard›ndan müflterimizin ifl ve ile-
cisi olan Güven, 2000-2004 y›llar› aras›nda Capitol tiflim hedefini oluflturuyoruz. ‹lk iflimiz tespit. Strate-
Halkla ‹liflkiler’de müflteri direktörlü¤ü yaparken Ni- jilerimizi buna göre belirliyoruz. ‹fl hedefine ulaflacak
gar Kalyoncu ile tan›fl›r. Güven’in annesi eczac›, Kal- iletiflim hedefini hayata geçirmek için fikrin neye ih-
yoncu’nun efli doktor olunca sa¤l›kla ilgili her alanda tiyac› varsa o disiplinin içinde o iliflkiyi kurup ona
birlikte uyumla çal›fl›rlar. 2004 y›l›nda Karahan Teks- göre hareket ediyoruz. Tek bir fikrin etraf›nda bulufl-
til’de Reklam ve Halkla ‹liflkiler Müdürü olan Güven, mak ve bu noktada firma için çal›flan ajanslar›n fik-
2007 y›l›nda ‹letiflim Ofisi’ni kurar. ‹lk müflterisi Tif- ri birlikte uygulamas› önemli. Müflterimiz neyi ta-
fany ve Orsem Ortepedics isimli bir implant firmas›- mamlay›nca ifli tamamlanm›fl görüyor, ihtiyac› nedir,
d›r. 2010 Dünya Basketbol fiampiyonas› s›ras›nda bizim baflar› kriterimiz budur.”
Türkiye Basketbol Federasyonu taraf›ndan 120 ülke- Oluflturduklar› içeri¤in amac›na hizmet etmesi ge-
den 13-14 yafl grubu çocuklar Türkiye’de a¤›rlan›r, ‹le- rekti¤ini vurgulayan Güven, ifl hedefleri çerçevesinde
tiflim Ofisi medya iliflkilerini yürüttü¤ü etkinlikle Ulus- oluflturulan iletiflim hedeflerinin amaca kilitlenmesi-
lararas› Proje Dal›’nda Alt›n Pusula Ödülü al›r. nin baflar›y› art›rd›¤›na inan›yor. Müflteriyle ayn› dili
2011’de sektörün gidiflat› de¤iflmeye bafllar yükselen konuflmak da çok önemli, bir de ifli sevmek. Güven
mecra art›k sosyal medyad›r. Belgin Güven, 2011 ya- anlat›yor: “‹fli sevmezsen, yapamazs›n, çok zor. Mut-
z›nda New York Üniversitesi’nde, 3 ayl›k Sosyal Med- suz olmamak gerekiyor. Motivasyonu çok yüksek bir
ya Pazarlama ve Strateji Yönetimi e¤itimi al›r. meslek, özveri, fedakarl›k gerektiriyor. Deneyimli ol-
‹letiflimin bir bütün oldu¤unu belirten Belgin Gü- mak, empatiyi de beraberinde getiriyor. ‹flimizi seve-
ven, “Bir markay› 360 derece kavr›yoruz. Etkinlik rek yapt›¤›m›z için baflar›y› da yakal›yoruz.”
80 KobiEfor Aral›k 2012