Page 80 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 80

AJANS



                                     Halkla iliflkilerde ‹letiflim Ofisi;

                                           ‹letiflimde “Güç”





              ‹letiflim Ofisi Kurucu Orta¤›
               Belgin Güven ve Yönetici
            Orta¤› Nigar Kalyoncu, müflteri
              odakl› yap›s›, gazetecilikten
            yetiflmifl profesyonel kadrosu,
             ihtiyaçlar› do¤ru kavrama ve
                 etkin medya planlama
             özellikleri nedeniyle ‹letiflim
               Ofisi’nin iletiflimde “güç”
               oldu¤unu söylüyor. Hem
               güçlenen hem markalar›n›
              güçlendiren, ‹letiflim Ofisi,
                 önümüzdeki 10 y›lda
                Türkiye’nin ilk 10 halkla
            iliflkiler ajans›ndan biri olmay›
                       hedefliyor.                 Belgin Güven                             Nigar Kalyoncu

           Y      ›l 1992; Bo¤aziçi Üniversitesi Sosyoloji Bölü-  planlamadan, habere, reklamdan medya planlama
                                                            ve sat›n almas›na kadar firman›n neye ihtiyac› varsa
                  mü mezunu Belgin Güven’in hedefi gazeteci
                  olmakt›r. Günayd›n Gazetesi Ekonomi bölü-
                                                            onunla ilgileniyoruz, bu nedenle biz çözüm ortakla-
                  münde stajyer muhabir olarak iletiflim sektö-
                                                            hangi mecraya ihtiyac› oldu¤unu tespitle ifle baflla-
           rüne ad›m atan Güven, 1993’te Sabah Gazetesi ‹stih-  r›m›z›n ‹letiflim Ofisi’yiz” diyor. Öncelikle firman›n
           barat bölümündedir, 1996’da ise MPR Halkla ‹liflki-  d›klar›n› aktaran Güven, firmalar›n ihtiyac›na göre
           ler’de. Habercili¤e geri dönmektir amaç, ekonomi  konusunda uzman ajanslarla ortak çal›flmalar yürüt-
           servisine. Ancak Güven farkeder ki gazetelere gönde-  tüklerini söylüyor. Fikir ve konsepti belirledikten
           rilen bas›n bültenleri asl›nda halkla iliflkiler ajanslar›  sonra yani içerik yönetiminin ard›ndan uygulama
           taraf›ndan yönlendirilen haberlerdir ço¤unlukla. Halk-  k›sm›n› ajanslardan talep ettiklerini anlatan Güven,
           la iliflkiler ajans›nda da etkin gazetecilik yap›lmakta-  “Müflterimizin ve bizim de yapt›¤›m›z araflt›rma ve
           d›r. 1997-98 y›llar›nda Alice BBDO’da müflteri temsil-  analiz çal›flmalar›n›n ard›ndan müflterimizin ifl ve ile-
           cisi olan Güven, 2000-2004 y›llar› aras›nda Capitol  tiflim hedefini oluflturuyoruz. ‹lk iflimiz tespit. Strate-
           Halkla ‹liflkiler’de müflteri direktörlü¤ü yaparken Ni-  jilerimizi buna göre belirliyoruz. ‹fl hedefine ulaflacak
           gar Kalyoncu ile tan›fl›r. Güven’in annesi eczac›, Kal-  iletiflim hedefini hayata geçirmek için fikrin neye ih-
           yoncu’nun efli doktor olunca sa¤l›kla ilgili her alanda  tiyac› varsa o disiplinin içinde o iliflkiyi kurup ona
           birlikte uyumla çal›fl›rlar. 2004 y›l›nda Karahan Teks-  göre hareket ediyoruz. Tek bir fikrin etraf›nda bulufl-
           til’de Reklam ve Halkla ‹liflkiler Müdürü olan Güven,  mak ve bu noktada firma için çal›flan ajanslar›n fik-
           2007 y›l›nda ‹letiflim Ofisi’ni kurar. ‹lk müflterisi Tif-  ri birlikte uygulamas› önemli. Müflterimiz neyi ta-
           fany ve Orsem Ortepedics isimli bir implant firmas›-  mamlay›nca ifli tamamlanm›fl görüyor, ihtiyac› nedir,
           d›r. 2010 Dünya Basketbol fiampiyonas› s›ras›nda  bizim baflar› kriterimiz budur.”
           Türkiye Basketbol Federasyonu taraf›ndan 120 ülke-  Oluflturduklar› içeri¤in amac›na hizmet etmesi ge-
           den 13-14 yafl grubu çocuklar Türkiye’de a¤›rlan›r, ‹le-  rekti¤ini vurgulayan Güven, ifl hedefleri çerçevesinde
           tiflim Ofisi medya iliflkilerini yürüttü¤ü etkinlikle Ulus-  oluflturulan iletiflim hedeflerinin amaca kilitlenmesi-
           lararas› Proje Dal›’nda Alt›n Pusula Ödülü al›r.  nin baflar›y› art›rd›¤›na inan›yor. Müflteriyle ayn› dili
           2011’de sektörün gidiflat› de¤iflmeye bafllar yükselen  konuflmak da çok önemli, bir de ifli sevmek. Güven
           mecra art›k sosyal medyad›r. Belgin Güven, 2011 ya-  anlat›yor: “‹fli sevmezsen, yapamazs›n, çok zor. Mut-
           z›nda New York Üniversitesi’nde, 3 ayl›k Sosyal Med-  suz olmamak gerekiyor. Motivasyonu çok yüksek bir
           ya Pazarlama ve Strateji Yönetimi e¤itimi al›r.   meslek, özveri, fedakarl›k gerektiriyor. Deneyimli ol-
              ‹letiflimin bir bütün oldu¤unu belirten Belgin Gü-  mak, empatiyi de beraberinde getiriyor. ‹flimizi seve-
           ven, “Bir markay› 360 derece kavr›yoruz.  Etkinlik  rek yapt›¤›m›z için baflar›y› da yakal›yoruz.”

           80 KobiEfor Aral›k 2012
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85