Page 79 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 79

HABER



                                  Borusan Lojistik 2022’ye odakland›

             Dünyan›n ilk 10’u hedefleniyor



                Kas›m 2012 itibar›yla Balnak Lojistik’i sat›n alarak Türk lojistik sektörünün
            lideri olan Borusan Lojistik, 2010 y›l›nda gerçeklefltirdi¤i uzun vadeli stratejisinde
                                           önemli bir aflama kaydetti.
          B      orusan Holding’in ifltiraklerinden Borusan Lo-  gerçekleflme oran› ortaya ç›k›yor. 600 milyon dola-
                                                            r›n 400’ünü Türkiye’den elde ediyoruz. 200 milyon
                 jistik, Balnak Lojistik’i sat›n alarak sektörün li-
                                                            dolar› yurtd›fl›ndan geliyor. Her ne kadar yurtiçin-
                 der kuruluflu hüviyetini kazand›. Birleflme son-
                 ras› 600 milyon dolar ciroya ulaflan ve a¤›rl›k-
                                                            mel hedefimiz yurtd›fl›ndan, uluslararas› tafl›ma
           l› yurtd›fl›nda büyümek isteyen Borusan Lojistik,  de büyümeye odaklansak da bundan sonraki te-
           2022’de 2 milyar dolar ciroya ulaflmay› ve dünyan›n  baca¤›ndan gelecektir.”
           ilk 10 lojistik kuruluflu aras›na girmeyi hedefliyor.
              Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç,     Lojistik sektörü ve yenileflme
           2010 y›l›nda belirlenen hedef do¤rultusunda 4 k›tada  Sektörün mevzuat sorunlar›na sözü getiren Gür-
           ve 6 ayr› ülkede Borusan Lojistik flirketlerini kurduk-  genç, mevzuatta eksikler bulundu¤una iflaretle flöy-
           lar›n› hat›rlat›yor. Hem sözkonusu flirketlerin enteg-  le anlat›yor: “Karayollar› Tafl›ma Kanunu ile bu yön-
           rasyonu, hem dünyada üretim endeksinin Do¤uya, fi-  de ad›m at›ld› ve iyileflme devam edecektir. ‹çinde
           nans endeksinin Bat›ya kaymas› gerçekli¤iyle sözko-  bulundu¤umuz sektör; teknoloji ve sermaye biriki-
           nusu sat›n alman›n kaç›n›lmaz oldu¤unu kaydeden  minin olmad›¤› bir sektör. Kamyon sahipli¤i bireysel
           Gürgenç görüflünü flöyle temellendiriyor: “Markay›  yap›da kalm›fl. Hurda, trafik cezalar›n›n indirilmesi
           sistemiyle sat›n almay› hedefimize ulaflmada daha  ve kontrollerin artmas›, tafl›mac›l›¤›n belgeye dayan-
           avantajl› gördük. Bu sat›n alma 3 ayl›k gibi k›sa bir  d›r›lmas› gibi uygulamalar bireysel kamyoncunun ya-
           sürede gerçekleflse de asl›nda karar›n geçmifli 2010  flamas›na müsaade etmiyor. Sektörde bir dönüflüm
           y›l›na dayan›yor.  ‹yi bir fley yapt›¤›m›z› düflünüyorum.  yaflan›yor. Bugün çok yakan, çevreyi çok kirleten 15
           Balnak sat›n almas› kendi bafl›na büyük bir çal›flma  yafltan eski yüzde 51 filoya sahibiz. Bunun de¤ifliyor
           olman›n yan›s›ra Borusan’›n gelecek hedeflerine ulafl-  olmas› gerekiyor. Kamyondan TIR’a dönüflü gerçek-
           mas› aç›s›ndan da çok önemli bir ad›md›r.”       lefltirsek yollardaki kamyon say›s›n› yüzde 40’lar se-
                                                            viyesinde azalt›r›z.”
              2013’te büyüme yüzde 15 olacak                  Gürgenç, problemlerinden birinin de tonaj›n üstü-
              En öncelikli zorluklar›n›n entegrasyon oldu¤unu  ne tafl›mac›l›k yap›lmas›na ba¤l›yor. Gürgenç, bugün
           hat›rlatan Gürgenç, Türkiye’de iki flirketi birlefltirerek  uygulanan yönetim sisteminin yavafl oldu¤u elefltiri-
           de¤er yaratmak için yola ç›kan her 5 kifliden 4’ünün  sini yap›labilece¤ini ama bunda toplumun hazmet-
           baflar›s›z oldu¤unu hat›rlatarak flu bilgileri veriyor:  me kapasitesinin önemli
           “Baflar›l› flirket oran› yüzde 20’lerde. 2013’ün bizim  oldu¤unun yads›nmamas›-
           için güncel zorluklar›n›n d›fl›nda böyle bir zorlu¤u da  n› istiyor. AB hedefi olan
           var. ‹yi planlad›¤›m›z› ve h›zl› hareket etti¤imizi düflü-  bir ülke için etkin ve ve-
           nüyorum. 2013’ün sonunda tek flirket, tek marka, tek  rimli bir sisteme sahip
           sistem ve tek hedef haline gelmifl bir topluluktan  olunmas› gerekti¤ini dile
           bahsedebiliriz. 2013’te entegrasyona yo¤unlaflaca¤›-  getiren Gürgenç, “Bu yap›-
           m›z için Borusan’›n al›flt›¤› gibi büyüme olmaz. Ama  da bizim gibi flirketlere da-
           yüzde 15 büyüme olacakt›r.”                      ha fazla sorumluluk düfltü-
              Balnak’›n uluslararas› tafl›mac›l›ktaki gücünün  ¤ünü yads›yamay›z. Ben
           önemli oldu¤unu kaydeden Gürgenç, birleflme son-  beni kontrol eden olmasa
           ras› ulafl›lan müflteri say›s›n›n büyük ve küçük ifllet-  da yapmam gerekenleri ya-
           meler dahil 10 bini buldu¤unu kaydediyor.        p›yorum. Dolay›s›yla benim
                                                            yeni gelecek kanun ve ku-
              Sektör lideri 2015’te milyar                  rallara uyumla ilgili proble-
              dolar› hedefliyor                             mim yok. Borusan Lojistik,
              Hedeflerinin gerçeklefltirilebilir düzeyde oldu¤u-  maliyetleri art›rma pahas›-
           nu söyleflen Gürgenç söyle konufluyor; “2022’de 2  na 2002’den bu yana hiç-
           milyar dolar›n üzerinde ciroya sahip dev lojistik  bir flekilde tonaj›n üstünde
           flirketi olmak istiyoruz. 10 y›l önce 30 milyon do-  yükleme yap›lmas›na mü-  Kaan
           lar cirosu olan Borusan’›n flimdi 600 milyon dolar  saade etmiyor” aç›klamas›-  Gürgenç
           ciroya ulaflt›¤›n› düflündü¤ümüzde hedefimizin     n› yap›yor.
                                                                                       Aral›k 2012 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84