Page 79 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 79
HABER
Borusan Lojistik 2022’ye odakland›
Dünyan›n ilk 10’u hedefleniyor
Kas›m 2012 itibar›yla Balnak Lojistik’i sat›n alarak Türk lojistik sektörünün
lideri olan Borusan Lojistik, 2010 y›l›nda gerçeklefltirdi¤i uzun vadeli stratejisinde
önemli bir aflama kaydetti.
B orusan Holding’in ifltiraklerinden Borusan Lo- gerçekleflme oran› ortaya ç›k›yor. 600 milyon dola-
r›n 400’ünü Türkiye’den elde ediyoruz. 200 milyon
jistik, Balnak Lojistik’i sat›n alarak sektörün li-
dolar› yurtd›fl›ndan geliyor. Her ne kadar yurtiçin-
der kuruluflu hüviyetini kazand›. Birleflme son-
ras› 600 milyon dolar ciroya ulaflan ve a¤›rl›k-
mel hedefimiz yurtd›fl›ndan, uluslararas› tafl›ma
l› yurtd›fl›nda büyümek isteyen Borusan Lojistik, de büyümeye odaklansak da bundan sonraki te-
2022’de 2 milyar dolar ciroya ulaflmay› ve dünyan›n baca¤›ndan gelecektir.”
ilk 10 lojistik kuruluflu aras›na girmeyi hedefliyor.
Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç, Lojistik sektörü ve yenileflme
2010 y›l›nda belirlenen hedef do¤rultusunda 4 k›tada Sektörün mevzuat sorunlar›na sözü getiren Gür-
ve 6 ayr› ülkede Borusan Lojistik flirketlerini kurduk- genç, mevzuatta eksikler bulundu¤una iflaretle flöy-
lar›n› hat›rlat›yor. Hem sözkonusu flirketlerin enteg- le anlat›yor: “Karayollar› Tafl›ma Kanunu ile bu yön-
rasyonu, hem dünyada üretim endeksinin Do¤uya, fi- de ad›m at›ld› ve iyileflme devam edecektir. ‹çinde
nans endeksinin Bat›ya kaymas› gerçekli¤iyle sözko- bulundu¤umuz sektör; teknoloji ve sermaye biriki-
nusu sat›n alman›n kaç›n›lmaz oldu¤unu kaydeden minin olmad›¤› bir sektör. Kamyon sahipli¤i bireysel
Gürgenç görüflünü flöyle temellendiriyor: “Markay› yap›da kalm›fl. Hurda, trafik cezalar›n›n indirilmesi
sistemiyle sat›n almay› hedefimize ulaflmada daha ve kontrollerin artmas›, tafl›mac›l›¤›n belgeye dayan-
avantajl› gördük. Bu sat›n alma 3 ayl›k gibi k›sa bir d›r›lmas› gibi uygulamalar bireysel kamyoncunun ya-
sürede gerçekleflse de asl›nda karar›n geçmifli 2010 flamas›na müsaade etmiyor. Sektörde bir dönüflüm
y›l›na dayan›yor. ‹yi bir fley yapt›¤›m›z› düflünüyorum. yaflan›yor. Bugün çok yakan, çevreyi çok kirleten 15
Balnak sat›n almas› kendi bafl›na büyük bir çal›flma yafltan eski yüzde 51 filoya sahibiz. Bunun de¤ifliyor
olman›n yan›s›ra Borusan’›n gelecek hedeflerine ulafl- olmas› gerekiyor. Kamyondan TIR’a dönüflü gerçek-
mas› aç›s›ndan da çok önemli bir ad›md›r.” lefltirsek yollardaki kamyon say›s›n› yüzde 40’lar se-
viyesinde azalt›r›z.”
2013’te büyüme yüzde 15 olacak Gürgenç, problemlerinden birinin de tonaj›n üstü-
En öncelikli zorluklar›n›n entegrasyon oldu¤unu ne tafl›mac›l›k yap›lmas›na ba¤l›yor. Gürgenç, bugün
hat›rlatan Gürgenç, Türkiye’de iki flirketi birlefltirerek uygulanan yönetim sisteminin yavafl oldu¤u elefltiri-
de¤er yaratmak için yola ç›kan her 5 kifliden 4’ünün sini yap›labilece¤ini ama bunda toplumun hazmet-
baflar›s›z oldu¤unu hat›rlatarak flu bilgileri veriyor: me kapasitesinin önemli
“Baflar›l› flirket oran› yüzde 20’lerde. 2013’ün bizim oldu¤unun yads›nmamas›-
için güncel zorluklar›n›n d›fl›nda böyle bir zorlu¤u da n› istiyor. AB hedefi olan
var. ‹yi planlad›¤›m›z› ve h›zl› hareket etti¤imizi düflü- bir ülke için etkin ve ve-
nüyorum. 2013’ün sonunda tek flirket, tek marka, tek rimli bir sisteme sahip
sistem ve tek hedef haline gelmifl bir topluluktan olunmas› gerekti¤ini dile
bahsedebiliriz. 2013’te entegrasyona yo¤unlaflaca¤›- getiren Gürgenç, “Bu yap›-
m›z için Borusan’›n al›flt›¤› gibi büyüme olmaz. Ama da bizim gibi flirketlere da-
yüzde 15 büyüme olacakt›r.” ha fazla sorumluluk düfltü-
Balnak’›n uluslararas› tafl›mac›l›ktaki gücünün ¤ünü yads›yamay›z. Ben
önemli oldu¤unu kaydeden Gürgenç, birleflme son- beni kontrol eden olmasa
ras› ulafl›lan müflteri say›s›n›n büyük ve küçük ifllet- da yapmam gerekenleri ya-
meler dahil 10 bini buldu¤unu kaydediyor. p›yorum. Dolay›s›yla benim
yeni gelecek kanun ve ku-
Sektör lideri 2015’te milyar rallara uyumla ilgili proble-
dolar› hedefliyor mim yok. Borusan Lojistik,
Hedeflerinin gerçeklefltirilebilir düzeyde oldu¤u- maliyetleri art›rma pahas›-
nu söyleflen Gürgenç söyle konufluyor; “2022’de 2 na 2002’den bu yana hiç-
milyar dolar›n üzerinde ciroya sahip dev lojistik bir flekilde tonaj›n üstünde
flirketi olmak istiyoruz. 10 y›l önce 30 milyon do- yükleme yap›lmas›na mü- Kaan
lar cirosu olan Borusan’›n flimdi 600 milyon dolar saade etmiyor” aç›klamas›- Gürgenç
ciroya ulaflt›¤›n› düflündü¤ümüzde hedefimizin n› yap›yor.
Aral›k 2012 KobiEfor 79