Page 91 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 91

paketleri aç›klanmaktad›r. Ama hedefi bulunmayan,
           ç›kt›s› belli olmayan hiçbir yat›r›m›n yap›lmas› da is-
           tenmemektedir. Sanayi ve Ticaret Bakanl›¤›, D›fl Ti-
           caret Müsteflarl›¤›, KOSGEB, Bankalar, ‹fiKUR arac›l›-
           ¤› ile çok çeflitli destekler verilmektedir. Ama kulla-
           nan yoktur. Say›ca çok azd›r.
              Burada devlet yönlendirme konusunda üzerine
           düfleni yapmaktad›r. Ancak bu kültürün toplumda
           yerleflmesi illaki bir zaman alacakt›r. Biz, hep haz›r
           ifl olsun, para hemen cebimize konsun istiyoruz. Ar-
           t›k hiçbir kurumun devlet kaynaklar›n› ulufe da¤›t›r
           gibi da¤›tma yetkisi yok. Bundan sonra da olmaya-
           cak. Bizim görevimiz de zaten giriflimcilere yol gös-
           termek. Yararlanaca¤› fonlar›, oluflturacaklar› proje-
           ler çerçevesinde kendilerine anlataca¤›z.
              Ajans kurulduktan sonra devlet desteklerinden
           yararlanma bilinci bölgemizde müthifl geliflti. Mese-
           la bünyemizdeki bilgi verme, e¤itim, ifl gelifltirme, iz-
           leme ve destek gibi sistemlerle 30 bine yak›n kifliye
           yard›mc› ve destek olduk. Bu rakamlara ajans inter-
           net sitemize yap›lan 800 bini aflk›n bilgi giriflini ek-
           lemiyorum. Ama yeterli de¤il.”
                                                            haz›rlad›k ve uygulamaya bafllad›k. Amac›m›z 5 ili
              Yeni OSB’ler kurulunca                        markalaflt›rmak ve yerel marka de¤erlerinden para
              33 OSB’ye ulafl›lacak                          kazanmalar› için stratejik yönlendirmeler yapmak.
              Ayan, ifladamlar›na, yat›r›mc›lara bölge hassasi-  Bu amaçla 15 bin km yol yapt›k, 9 bin foto¤raf çek-
           yetleri ve geliflme planlar› hakk›nda bilgilendirme ve  tik, 425 kifliyle birebir mülakat yapt›k. Köy köy, ne
           yön göstermenin yat›r›m destek ofislerinin temel gö-  yetiflir, neler markalaflabilir, bunlar› belirledik. Önü-
           revleri aras›nda oldu¤unu, “Tek durak ofis” yetkisi-  müzdeki süreçte daha fazla yat›r›mc›ya daha net
           ne sahip bu ofisler sayesinde, yat›r›mc›n›n önündeki  yönlendirme yapaca¤›z. Do¤u Marmara’da 53 farkl›
           bürokratik engelleri kald›rd›klar›n› dile getiriyor:  turizm çeflidi var. EMITT 2011 Uluslararas› Turizm ve
           “Ayr›ca 2010-2013 TR42 Do¤u Marmara Bölge Plan›  Seyahat Fuar›’nda açt›¤›m›z stantta 5 ilimizin turizm
           çerçevesinde bölgemizin potansiyellerini ulusal ve  potansiyellerini tan›tt›k, turizm yat›r›mc›s›na do¤ru-
           uluslararas› yat›r›mc›lara pazarl›yoruz. Yeni organize  dan ulaflt›k. Kalk›nma ajanslar› sayesinde bölgeleri-
           sanayi bölgelerinin kurulufluna ve mevcut bofl     miz kendi yerel kaynaklar›yla ivme kazanacak, dün-
           OSB’lerin pazarlanmas›na çal›fl›yoruz.  Ancak ajans›-  ya ile yar›flan, rekabet eden yat›r›mlar, giriflimler ya-
           m›zca desteklenen Kand›ra G›da ‹htisas OSB, Yalo-  p›lmas› sa¤lan›yor. Yerelden dünyaya kalk›nma hare-
           va’da kurulmakta olan Tafl›t Araçlar› Yan Sanayi OSB  ketini h›zland›rmak için var gücümüzle çal›flaca¤›z.
           ile ‹leri Malzeme Teknolojileri OSB’nin yat›r›mc›lar›  Ama tabii ki kurum olarak tek bafl›na biz bir hiçiz
           haz›r. Bunlar faaliyete geçti¤inde yaklafl›k olarak 23  hep birlikte bu iradeyi göstermemiz gerekiyor. Unut-
           bin kifliye istihdam sa¤lanmas› düflünülüyor. Bölge-  mayal›m ki, kalk›nma ‘Sizden’ bafllar. Bu giriflimler,
           mizde bu OSB’lerle birlikte toplam 33 OSB oluyor.  yat›r›mlar, planlar çerçevesinde sürekli izlenerek so-
           Nitelikli yat›r›mc›lar›m›z› bu OSB’lere bekliyoruz,  nuçlar› de¤erlendirilece¤i için kaynak israf›n›n da
           yönlendiriyoruz. Çevreye duyarl›, bölgemiz planlar›-  önüne geçiliyor. Art›k geliflen ve de¤iflen dünyam›z-
           na ve hassasiyetlerine uyumlu her yat›r›mc›n›n ifl ve  da rekabeti; firmalar, kentler ve bölgeler sa¤l›yor.
           ifllemlerini tek elden koordine ediyoruz.”        Güney Kaliforniya’daki San Jose Vadisi ve Hindis-
                                                            tan’daki meflhur Silikon Vadisi buna verilebilecek en
              MARKA; bölgeyi markalaflt›rma yolunda          güzel örneklerden birisi. Bunlar›n rekabeti ve bölge-
              Ayan, bölgenin markalaflmas›na yönelik çal›flma-  lerine sa¤lad›klar› imkan, ülkelerinin de önünü aç-
           lar›n› da aç›kl›yor: “Bölgemizin Ar-Ge ve teknoloji  m›flt›r. Böylece dünya çap›nda üretim yapan adeta
           gelifltirme kapasitesi çok yüksek. Binlerce nitelikli  birer marka haline dönüflmüfllerdir. Benzer bir du-
           uzman Türkiye’yi s›rtl›yor. 6 üniversite, 6 teknopark,  rum neden bölgemizde olmas›n? Üstelik bizim mev-
           2 araflt›rma merkezi, 2 KOSGEB TEKMER, 1 Teknolo-  cut sanayi altyap›m›z ve ulafl›m imkanlar›m›z ve hat-
           ji Serbest Bölgesi bölgemizde. Gebze’de kurulmas›  ta yetiflmifl insan gücümüz her yönden onlar›n bafl-
           planlanan Biliflim Vadisi’nin mekansal fizibilite çal›fl-  lad›¤› noktadan çok daha iyi durumda. Bölgemize,
           malar›na Sanayi ve Ticaret Bakan›’m›z›n talimat›yla  insan›m›za ve potansiyelimize inanc›m›z tam. Yeter
           destek verdik, fizibiliteler sunduk. Ar-Ge ve teknolo-  ki birlikte üretme, hedefe koflma ve yerelden küre-
           ji yat›r›mc›lar›n› bekliyoruz. Markalaflma eylem plan›-  sele koflma azmimizle h›zla planl› flekilde gayret
           m›z olan MARKA Kent Stratejik Kalk›nma Plan›’m›z›  gösterelim.”

                                                                                       Nisan 2011 KobiEfor 89
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96