Page 93 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 93

kip yükünü firmalar üzerinden kald›r›yoruz. Fakto-  lar›na 11 dalda ödül veriyoruz. Özellikle konaklama
           ringde özellikle ana firmalar›n tedarikçilerinin finans-  tesisleri ve havayollar› a¤›rl›kl› olarak turizm zinciri-
           man›n› yönetmeye çal›fl›yoruz. Ana stratejimiz KOB‹  nin içinde olan her iflletmeyi hedefliyoruz. D›fl tica-
           bankac›l›¤›nda müflterinin tercih etti¤i ilk 4 banka  ret taraf›nda ise a¤›rl›¤›m›z demir-çelik sektöründe.”
           aras›nda olmak. Ticari bankac›l›kta 1300 tane yeni  Eurobank Tekfen 40’tan fazla ülkede faaliyet gös-
           aktif müflteriye gitmeyi ve yüzde 25 büyümeyi he-  teren uluslararas› bankac›l›k grubu EFG Grubu’na
           defliyoruz. Ticaret ve sanayi odalar›yla anlaflmaya  mensup olman›n avantaj›yla müflterilerine bu ülke-
           bafllad›k. Bunlardan 18’i ile anlaflt›k. Sonra da orga-  lerden ciddi bilgi aktarabiliyor, bunun için özel prog-
           nize sanayi bölgelerine (OSB) yönelik özel anlaflma-  ramlar gelifltirilmifl. Bulgaristan’da 5 Euro’ya kadar
           lar yapaca¤›z. Orta vadeli planlar›m›z dahilinde her  inen para transferi yapabiliyor. Bu kadar genifl ülke-
           bölgenin kendi ihtiyac›na yönelik, altyap› yat›r›mla-  de varl›¤› olan birkaç bankadan biri durumunda.
           r›nda onlara yard›mc› olmak istiyoruz. Nerede tica-  Dünya Bankas› ve IMF ile ortaklafla yapt›¤› program-
           ret, ithalat ve ihracat varsa bankam›z orada olacak.  la belli ülkelerden gelen ihracat akreditiflerini teyit
           22-23 ilde mutlaka ve mutlaka olaca¤›z. Lojistik, ta-  edebiliyor. Program›n çok genifl bir kapsam› var, or-
           r›m, turizm, enerji ve yenilenebilir enerji gibi sektör-  ta, geliflmifl ve az geliflmifl pazarlar› kaps›yor. Yeni
           lere yo¤unlaflaca¤›z.”                            pazarlara girildi¤inde flirketlerin banka riskine sigor-
                                                            ta sa¤l›yor. Banka olarak o ülkenin bankas›n›n öde-
              Yeni hedefler                                 mesine teyit veriyor.”
              KOB‹’lere ulaflabilmek için flube say›s›n› artt›rma-
           n›n öneminden de sözeden Özkan, gelece¤e yönelik
           hedefleri hakk›nda flu bilgileri veriyor: “Biz do¤ru  EUROBANK TEKFEN HAKKINDA;
           alanlara nerede ulaflmam›z gerekiyorsa orada olaca-  Eurobank Tekfen, Tekfen Yat›r›m ve Finansman
           ¤›z. Bu y›l› 60’›n üzerinde flubeyle bitirece¤iz, 2013’e  Bankas› A.fi. kurumsal bankac›l›k ve yat›r›m ban-
           kadar ise 100’ün üzerinde flubeye ulaflaca¤›z. Her fir-  kac›l›¤› alanlar›nda sektörün önde gelen bankala-
           man›n kendine has ihtiyaçlar› var. Denizbank’›n da  r› aras›nda. 2001 y›l›nda büyüme planlar›n› haya-
           bugün kulland›¤› internet sistemini modifiye ederek  ta geçirme ve birikimlerini ticari bankac›l›k alan›-
           bankam›za entegre ettik. Eurobank’›n uluslararas›  na aktarma karar› alan banka, ayn› y›l içinde orta
           birikimini de Türkiye’ye getirece¤iz. Müflterinin ihti-  ölçekli bir ticari banka olan Bank Ekspres’i bün-
           yac›n› çok iyi anlayarak do¤ru kampanyay› olufltur-  yesine katt›. 2006 y›l›nda ise Tekfen Grubu ban-
           mak önemli. D›fl ticarete yönelik ürünlerimiz var. Ha-  kan›n stratejik bir ortak ile yoluna devam etmesi
           zine taraf›nda bilinçlendirme toplant›lar›na bafll›yo-  konusunda karar ald› ve Yunanistan’›n ikinci bü-
           ruz, müflterilerimizi küçük gruplar halinde toplayarak  yük bankas› olan Eurobank EFG ile anlaflt›. Buna
           onlar› bilinçlendirme toplant›lar› yapt›k.  D›fl ticaret  göre Eurobank EFG, Eurobank Tekfen'›n yüzde 70
           taraf›nda da bilgilendirme toplant›lar› yap›yoruz.  hissesine sahip olurken Tekfen Grubu yüzde
           Borçlar kanunu ve yeni ticaret kanununun neler ge-  30’luk payla stratejik ortakl›¤›n› korudu. Banka-
           tirip götürdü¤ünü anlataca¤›z. Hazine ve d›fl ticaret-  n›n ünvan› 11 Ocak 2008 tarihinde Eurobank Tek-
           le ilgili Adana ve Hatay’da müflterilerimize yönelik  fen olarak de¤iflti. Eurobank Tekfen, 87.2 milyar
           Adana’da, sonra Denizli’de bilgilendirme toplant›lar›  Euro (2010/y›l sonu) toplam aktif büyüklü¤ü ve
           yap›yoruz. ‹zmir, Eskiflehir ve sonras›nda da Sam-  22 bin 500’ün üzerinde çal›flan›yla ürün ve hiz-
           sun’da toplant›lar yapaca¤›z. Özellikle OSB’leri he-  metlerini 1600 flubesi, sat›fl noktas› ve alternatif
           defliyoruz. Baz› toplant›lar›m›zda Ekonomist Ali A¤a-  da¤›t›m kanallar›ndan oluflan bir network’le su-
           o¤lu’da konferans verdi. Dünyada neler olup bitti¤i  nan, Avrupal› uluslararas› bankac›l›k organizasyo-
           bilgisini anlatman›n önemli oldu¤unu düflünüyoruz,  nu Eurobank EFG Grubu’nun bir üyesi. 40’tan faz-
           özellikle büyük illerin d›fl›nda kalan yerlerde iflletme-  la ülkede faaliyet gösteren Eurobank EFG Grubu,
           lerin bilgiye ulaflmas›nda ciddi s›k›nt›lar var. Spesi-  Yunanistan, Bulgaris-
           fik yerleri, küçük iflletmelerin oldu¤u her yeri hedef-  tan, S›rbistan, Roman-
           liyoruz.”
                                                             ya, Türkiye, Polonya,
                                                             Ukrayna, ‹ngiltere, Lük-
              Turizm sektörü önplanda                        semburg ve K›br›s pa-
              Bülent Nur Özkan, 2015 y›l›na kadar minimum 150  zarlar›nda varl›k göste-
           flubeye ulaflmak istediklerini dile getiriyor: “Türki-  riyor. Eurobank Tekfen,
           ye’de 19 ilde var›z. Manisa, Sakarya, Adapazar› ve  Türkiye’nin en önemli
           Düzce’de de en k›sa zamanda flube açmak istiyoruz”  sanayi ve ticaret bölge-
           diyor. “Turizm sektörüne ciddi biçimde odakland›k,  lerine yay›lm›fl, kambi-
           özel programlar›m›z var” diyen Özkan “Krediler tara-  yo yetkisine sahip 57
           f›nda di¤er alanlarda kredi pay›m›z binde 1’ler düze-  flubesiyle müflterileri-
           yinde iken turizmde Antalya ilinde pazar pay›m›z  nin “çözüm orta¤›” ol-
           yüzde 3’ler civar›nda.” diye aç›kl›yor. fiu örnekleri  may› sürdürüyor.
           veriyor Özkan: “Banka olarak büyük turizm yat›r›m-
                                                                                       Nisan 2011 KobiEfor 91
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98