Page 89 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 89
flöyle s›ral›yor: “Kamu, özel kesim ve STK’lar aras›n-
daki iflbirli¤i ve koordinasyonun gelifltirilmesi, eflgü- KOB‹’LER
dümün sa¤lanmas›. Bölgesel geliflmeyle iliflkili stra- TÜRK‹YE’N‹N GELECE⁄‹
tejilerin haz›rlanmas› ve planlar›n yap›lmas›. Giriflim-
cili¤in desteklenmesi ve gelifltirilmesi. ‹fl ve yat›r›m Erkan Ayan, KOB‹’lerin Türkiye’nin gelece¤i ve
imkanlar›n›n araflt›r›lmas›, ulusal ve uluslararas› ta- yaflam kayna¤› oldu¤unu söylüyor. Türkiye’nin
n›t›m› ve kaynaklar›n bölgeye çekilmesi, yerel yöne- rekabet edebilmesinde KOB‹’lerin önemini vurgu-
timlerin planlama çal›flmalar›na teknik destek veril- layan Ayan, “KOB‹’lerin enerjisi Türkiye ekonomi-
mesi, kurulufllar›n kapasitelerinin gelifltirilmesi, yat›- sinin enerjisine güç katacakt›r. Yerelden küresele
r›mc›lar›n izin ve ruhsat ifllemlerinin tek elden taki- entegrasyonunun sa¤lanmas›, KOB‹’lerin daha
bi, k›rsal kalk›nma ve yerel kalk›nma faaliyetlerine kaliteli, daha standardize olmas› temel önceli¤i-
destek, AB fonlar› ve uluslararas› fonlar›n kullan›l- mizdir” diyor. Öncelikli amaçlar›n›n bölgenin re-
mas›nda arac›l›k ve koordinasyon, Türkiye’nin kat›l- kabet gücünün artt›r›lmas› oldu¤unu vurgulayan
d›¤› ikili veya çok tarafl› uluslararas› programlara Ayan, ürettikleri ürün ve hizmetlerin rekabet ede-
iliflkin faaliyetlerin bölgede tan›t›m›n› yapmak ve bilir olmas› kadar bölge insan›n›n markalaflmas›
bunlar için proje gelifltirmek.” Ayan, ayr›ca Trakya için de çal›flt›klar›ndan sözediyor. “‹nsan kayna-
Kalk›nma Ajans›, ‹stanbul ve BEKKA ile devaml› isti- ¤›m›z bizim her fleyimiz. Bölgemiz di¤er bölgeler-
flare toplant›lar› düzenleyerek yürüttükleri çal›flma- den farkl› olarak yetiflmifl nitelikli iflgücüne sahip
larda görüfl al›flveriflinde bulunduklar›n› ifade ediyor. teknoloji üretme kapasitesi yüksek bir bölge. Bu
noktada befleri sermayenin daha da gelifltirilme-
Önce Bölge Plan› tamamland› si için özel çal›flmalar yapmak gerekiyor. ‹nsan
MARKA’n›n yap›lanmas›n› 2011 y›l›n›n Mart ay›nda gücümüzle birlikte biryere gidece¤iz. ‹kinci temel
tamamlad›¤›n› aktaran Erkan Ayan, “‹fle, kendimizi önceli¤imiz, bu befleri sermayenin yetifltirilmesi.
tan›tmakla bafllad›k. Ajans›n›n bölgemizde içselleflti- Üçüncü temel amac›m›z, tüm bunlar› yaparken de
rilmesi ve tan›nmas›na iliflkin faaliyetler yürüttük, çevresel sürdürülebilirli¤in sa¤lanmas›, bunlar›
toplant›lar düzenledik. Bu toplant›larla 8 bin 750 ki- yapmak için teknik altyap›n›n iyilefltirilmesi ve
fliyi bilgilendirdik. AB fonlar› ve uluslararas› fonlar›n son temel amac›m›z tar›msal kalk›nma dedi¤imiz
da¤›t›m›nda kalk›nma ajanslar›n›n nas›l bir rol üstle- yerelden bölgeye kalk›nman›n yürütülmesi için
nece¤i konusunda illerde e¤itim toplant›lar› yapt›k 7 özel çal›flmalar yap›lmas›.”
bin 425 kifliyi bu konuda e¤ittik. Bölgemizin kat›l›-
m›yla ve diyalogla 2010-2013 TR42 Do¤u Marmara s›nda rekabet olmadan, dayan›flmayla kalk›nmay›
Bölge Plan›’n› tamamlad›k. 800’ü aflk›n bölge pay- gerçeklefltirmekti. Devlet destekleri, yat›r›m teflvikle-
dafl›m›zla toplant›lar yapt›k ve binlerce hemflerimiz- ri ve hibeler konusunda kitap bast›k ve 15 bini afl-
den internet yoluyla bölgenin gelece¤i için görüfller k›n KOB‹’mize da¤›tt›k.
ald›k” diye konufluyor. KOSGEB ile uygulamal› giriflimcilik sertifika prog-
Erkan Ayan, gelifltirdikleri Bölge Plan› hakk›nda ramlar›na bafllad›k. Bugüne de¤in 5 ilde 150 kifliyi
ise flunlar› belirtiyor: “Bölge Plan›, bölgemizin gele- e¤ittik. Di¤er kurumlardan farkl› olarak baflta özel tek-
cek manifestosudur. Bir yandan hukuki düzenleme- niklerle giriflimci seçiyoruz ve sertifikay› alan giriflim-
lerle belirlenen görev, yetki ve süreçlerle kurumsal- cimizi yaln›z b›rakm›yoruz. 28 giriflimcimiz iflyeri açt›
laflm›fl, di¤er yandan bölgedeki aktörlerin gönüllük ve açmay› bekleyen 10-12 giriflimcimiz daha var. Giri-
ve güven esas›na dayal› etkileflimiyle kurumsallafl- flimci ‹zleme ve Rehberlik sistemimiz var.
mam›fl bir niteli¤e sahip olan bir gelecek manifesto- Uzmanlar›m›z, 7 gün 24 saat ifl kuran giriflimcimize
sudur. Mesela 2010-2013 TR42 Do¤u Marmara Bölge destek oluyor. Bugüne kadar 4 bin 728 giriflimciye ifl
Plan›m›z› bölgemizle birlikte haz›rlad›k. Baflbakanl›k gelifltirme ve giriflimcilik konusunda yard›mc› olduk.
DPT Müsteflarl›¤›’nca uygun görülerek yürürlü¤e gir- Bu y›l da yine 5 ilde 750 giriflimcimizi e¤itece¤iz.
di. Bizim tüm faaliyetlerimizin merkezinde bölge pla-
n›m›zdaki hedefleri gerçeklefltirmek yatar.” 9 ‹flbirli¤i A¤› var
Özellikle yerel markalar, yerel geleneksel ürünler
KOSGEB’le uygulamal› giriflimcilik üreten giriflimler bizi çok mutlu ediyor. ‹flbirli¤i a¤la-
sertifika programlar› r› kurduk. 9 adet iflbirli¤i a¤›m›z var: Kad›n Giriflim-
MARKA Ajans’›n çal›flmalar›n› Ayan, flöyle özetli- ciler, Genç Giriflimciler, Belediyeler, Markalaflma,
yor: “‹llerimizdeki giriflimcili¤in artmas› amac›yla il- Kent Konseyleri, ‹fladam› Dernekleri, ‹flletmeler, AB
lerde kurumlar›n yapt›klar› ve yapacaklar› konusun- ve Uluslararas› Fonlar gibi iflbirli¤i a¤lar›yla 5 ilden
da entegre iflbirli¤i ve eflgüdüm modelleri üreten ça- 15 bini aflk›n kiflinin ve kurumun çeflitli konularda ifl-
l›fltaylar yapt›k. Bu çal›flmaya 112’yi aflk›n kurum ve birli¤i yapmas› için güzel bir a¤ oluflturduk. ‹flbirli¤i
kurulufl kat›ld›. Kurumlar aras› iflbirli¤i ve entegras- a¤lar›m›z için proje yar›flmalar› bafllatt›k. Örne¤in,
yonla çok farkl› giriflimci modelleri uygulamaya bafl- Do¤u Marmara Kent Konseyleri iflbirli¤i a¤›m›zda ‘Gi-
lad›k. Ana görevimiz, 5 ilin el ele, omuz omuza plan- riflimcilik Potansiyelinin Gelifltirilmesi’ konulu proje
lamas›, üretmesi ve çal›flmas›n› sa¤lamak, iller ara- yar›flmas› devam ediyor.
Nisan 2011 KobiEfor 87