Page 89 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 89

flöyle s›ral›yor: “Kamu, özel kesim ve STK’lar aras›n-
           daki iflbirli¤i ve koordinasyonun gelifltirilmesi, eflgü-           KOB‹’LER
           dümün sa¤lanmas›. Bölgesel geliflmeyle iliflkili stra-    TÜRK‹YE’N‹N GELECE⁄‹
           tejilerin haz›rlanmas› ve planlar›n yap›lmas›. Giriflim-
           cili¤in desteklenmesi ve gelifltirilmesi. ‹fl ve yat›r›m  Erkan Ayan, KOB‹’lerin Türkiye’nin gelece¤i ve
           imkanlar›n›n araflt›r›lmas›, ulusal ve uluslararas› ta-  yaflam kayna¤› oldu¤unu söylüyor. Türkiye’nin
           n›t›m› ve kaynaklar›n bölgeye çekilmesi, yerel yöne-  rekabet edebilmesinde KOB‹’lerin önemini vurgu-
           timlerin planlama çal›flmalar›na teknik destek veril-  layan Ayan, “KOB‹’lerin enerjisi Türkiye ekonomi-
           mesi, kurulufllar›n kapasitelerinin gelifltirilmesi, yat›-  sinin enerjisine güç katacakt›r. Yerelden küresele
           r›mc›lar›n izin ve ruhsat ifllemlerinin tek elden taki-  entegrasyonunun sa¤lanmas›, KOB‹’lerin daha
           bi, k›rsal kalk›nma ve yerel kalk›nma faaliyetlerine  kaliteli, daha standardize olmas› temel önceli¤i-
           destek, AB fonlar› ve uluslararas› fonlar›n kullan›l-  mizdir” diyor. Öncelikli amaçlar›n›n bölgenin re-
           mas›nda arac›l›k ve koordinasyon, Türkiye’nin kat›l-  kabet gücünün artt›r›lmas› oldu¤unu vurgulayan
           d›¤› ikili veya çok tarafl› uluslararas› programlara  Ayan, ürettikleri ürün ve hizmetlerin rekabet ede-
           iliflkin faaliyetlerin bölgede tan›t›m›n› yapmak ve  bilir olmas› kadar bölge insan›n›n markalaflmas›
           bunlar için proje gelifltirmek.” Ayan, ayr›ca Trakya  için de çal›flt›klar›ndan sözediyor. “‹nsan kayna-
           Kalk›nma Ajans›, ‹stanbul ve BEKKA ile devaml› isti-  ¤›m›z bizim her fleyimiz. Bölgemiz di¤er bölgeler-
           flare toplant›lar› düzenleyerek yürüttükleri çal›flma-  den farkl› olarak yetiflmifl nitelikli iflgücüne sahip
           larda görüfl al›flveriflinde bulunduklar›n› ifade ediyor.   teknoloji üretme kapasitesi yüksek bir bölge. Bu
                                                             noktada befleri sermayenin daha da gelifltirilme-
              Önce Bölge Plan› tamamland›                    si için özel çal›flmalar yapmak gerekiyor. ‹nsan
              MARKA’n›n yap›lanmas›n› 2011 y›l›n›n Mart ay›nda  gücümüzle birlikte biryere gidece¤iz. ‹kinci temel
           tamamlad›¤›n› aktaran Erkan Ayan, “‹fle, kendimizi  önceli¤imiz, bu befleri sermayenin yetifltirilmesi.
           tan›tmakla bafllad›k. Ajans›n›n bölgemizde içselleflti-  Üçüncü temel amac›m›z, tüm bunlar› yaparken de
           rilmesi ve tan›nmas›na iliflkin faaliyetler yürüttük,  çevresel sürdürülebilirli¤in sa¤lanmas›, bunlar›
           toplant›lar düzenledik. Bu toplant›larla 8 bin 750 ki-  yapmak için teknik altyap›n›n iyilefltirilmesi ve
           fliyi bilgilendirdik. AB fonlar› ve uluslararas› fonlar›n  son temel amac›m›z tar›msal kalk›nma dedi¤imiz
           da¤›t›m›nda kalk›nma ajanslar›n›n nas›l bir rol üstle-  yerelden bölgeye kalk›nman›n yürütülmesi için
           nece¤i konusunda illerde e¤itim toplant›lar› yapt›k 7  özel çal›flmalar yap›lmas›.”
           bin 425 kifliyi bu konuda e¤ittik. Bölgemizin kat›l›-
           m›yla ve diyalogla 2010-2013 TR42 Do¤u Marmara   s›nda rekabet olmadan, dayan›flmayla kalk›nmay›
           Bölge Plan›’n› tamamlad›k. 800’ü aflk›n bölge pay-  gerçeklefltirmekti. Devlet destekleri, yat›r›m teflvikle-
           dafl›m›zla toplant›lar yapt›k ve binlerce hemflerimiz-  ri ve hibeler konusunda kitap bast›k ve 15 bini afl-
           den internet yoluyla bölgenin gelece¤i için görüfller  k›n KOB‹’mize da¤›tt›k.
           ald›k” diye konufluyor.                             KOSGEB ile uygulamal› giriflimcilik sertifika prog-
              Erkan Ayan, gelifltirdikleri Bölge Plan› hakk›nda  ramlar›na bafllad›k. Bugüne de¤in 5 ilde 150 kifliyi
           ise flunlar› belirtiyor: “Bölge Plan›, bölgemizin gele-  e¤ittik. Di¤er kurumlardan farkl› olarak baflta özel tek-
           cek manifestosudur. Bir yandan hukuki düzenleme-  niklerle giriflimci seçiyoruz ve sertifikay› alan giriflim-
           lerle belirlenen görev, yetki ve süreçlerle kurumsal-  cimizi yaln›z b›rakm›yoruz. 28 giriflimcimiz iflyeri açt›
           laflm›fl, di¤er yandan bölgedeki aktörlerin gönüllük  ve açmay› bekleyen 10-12 giriflimcimiz daha var. Giri-
           ve güven esas›na dayal› etkileflimiyle kurumsallafl-  flimci ‹zleme ve Rehberlik sistemimiz var.
           mam›fl bir niteli¤e sahip olan bir gelecek manifesto-  Uzmanlar›m›z, 7 gün 24 saat ifl kuran giriflimcimize
           sudur. Mesela 2010-2013 TR42 Do¤u Marmara Bölge  destek oluyor. Bugüne kadar 4 bin 728 giriflimciye ifl
           Plan›m›z› bölgemizle birlikte haz›rlad›k. Baflbakanl›k  gelifltirme ve giriflimcilik konusunda yard›mc› olduk.
           DPT Müsteflarl›¤›’nca uygun görülerek yürürlü¤e gir-  Bu y›l da yine 5 ilde 750 giriflimcimizi e¤itece¤iz.
           di. Bizim tüm faaliyetlerimizin merkezinde bölge pla-
           n›m›zdaki hedefleri gerçeklefltirmek yatar.”        9 ‹flbirli¤i A¤› var
                                                              Özellikle yerel markalar, yerel geleneksel ürünler
              KOSGEB’le uygulamal› giriflimcilik             üreten giriflimler bizi çok mutlu ediyor. ‹flbirli¤i a¤la-
              sertifika programlar›                         r› kurduk. 9 adet iflbirli¤i a¤›m›z var: Kad›n Giriflim-
              MARKA Ajans’›n çal›flmalar›n› Ayan, flöyle özetli-  ciler, Genç Giriflimciler, Belediyeler, Markalaflma,
           yor: “‹llerimizdeki giriflimcili¤in artmas› amac›yla il-  Kent Konseyleri, ‹fladam› Dernekleri, ‹flletmeler, AB
           lerde kurumlar›n yapt›klar› ve yapacaklar› konusun-  ve Uluslararas› Fonlar gibi iflbirli¤i a¤lar›yla 5 ilden
           da entegre iflbirli¤i ve eflgüdüm modelleri üreten ça-  15 bini aflk›n kiflinin ve kurumun çeflitli konularda ifl-
           l›fltaylar yapt›k. Bu çal›flmaya 112’yi aflk›n kurum ve  birli¤i yapmas› için güzel bir a¤ oluflturduk. ‹flbirli¤i
           kurulufl kat›ld›. Kurumlar aras› iflbirli¤i ve entegras-  a¤lar›m›z için proje yar›flmalar› bafllatt›k. Örne¤in,
           yonla çok farkl› giriflimci modelleri uygulamaya bafl-  Do¤u Marmara Kent Konseyleri iflbirli¤i a¤›m›zda ‘Gi-
           lad›k. Ana görevimiz, 5 ilin el ele, omuz omuza plan-  riflimcilik Potansiyelinin Gelifltirilmesi’ konulu proje
           lamas›, üretmesi ve çal›flmas›n› sa¤lamak, iller ara-  yar›flmas› devam ediyor.
                                                                                       Nisan 2011 KobiEfor 87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94