Page 94 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 94

F‹RMA



                                “An›nda Otomobil Servisi”,

                                   Speedy iddial›






              Bulundu¤u segmentte Türkiye’de pazar lideri olan Speedy, 2012 ve 2013 y›llar›
                   aras›nda pazar pay›n› yüzde 5’ler seviyesine ç›karmak istiyor. Speedy,
                                 büyüme yolunda franchise’a a¤›rl›k verecek.
           A      rac›n›z›n yürüyen aksam›n› orijinal parçalar  may› hedefliyor. Her türlü periyodik bak›m, tüm mar-
                                                            kalar›n lastiklerinin bulundu¤u bir market, fren ve
                  kullanarak uygun flartlar dahilinde korumay›
                  amaçlayan Speedy, Türkiye’de büyümeye
                                                            süspansiyon ile ilgili her fley ve egzoz sistemi gibi
                  odakland›. “An›nda Otomobil Servisi” seg-
                                                            man, “Ücretsiz ön muayene hizmeti sayesinde araç
           mentinde Avrupa lideri olan Speedy, k›sa sürede  konular Speedy’nin uzmanl›¤›n› oluflturuyor. Yal-
           Türkiye’de yüzde 2.5 pazar pay›na ulaflt›. Kendileri-  muayenenizi yapt›rmadan Speedy servislerine gelir-
           ni otomotiv endüstrisinde yetkili servis, özel servis  seniz, sizin muayeneden sorunsuz geçmeniz için ge-
           ve tamirhaneler aras›nda özel bir noktaya konum-  rekli tum ekspertiz hizmetlerini bizden alabilirsiniz”
           land›ran Speedy Otomotiv Servisleri A.fi. Genel Mü-  diyor. Speedy’nin konsept gere¤i flu anda Türki-
           dürü Gür Yalman, vakti az olan, evine veya ifline ya-  ye’nin jenerik markas› olma yolunda h›zla ilerledi¤i-
           k›n bir servis isteyen, kaliteli servis al›rken ekono-  ni aktaran Yalman, hedeflerini flöyle anlat›yor: “Yet-
           mik ücretler ödemek isteyen, fleffafl›¤a önem  veren,  kili servisler haricinde benzer iflleri yapan servislerle
           sürprizler ile karfl›laflmay› sevmeyen, profesyonel ve  karfl›laflt›r›rsan›z, pazar pay›m›z yaklafl›k yüzde
           teknolojik geliflmeleri takip eden bir servis zinciri  2.5–3’ler civar›ndad›r. Bizi tercih eden müflterilerin
           arayan herkesin odak noktas› olacaklar›n› söylüyor.  ise yüzde 33’ü kad›n. 2012 ve 2013 y›llar› aras›nda
           Sözkonusu segmentin Avrupa’da yüzde 25 Pazar pa-  pazar pay›m›z› yüzde 5’ler seviyesinin üzerine tafl›-
           y›na sahip oldu¤unun alt›n› çizen Yalman, Türk tüke-  mak niyetindeyiz. Hizmet kalitemizi ön plana ç›kara-
           ticisinin benzer ihtiyaçlara sahip oldu¤unu gördü¤ü-  rak ve mevcudu daha da gelifltirerek iyiden mükem-
           nü ve sektöre farkl› bir çözüm getirmek için Speedy  melle giden yolda oyuncu olmak istiyoruz.” Yaman,
           markas›n› Türkiye’ye getirdi¤ini aç›kl›yor.      segmentin her zaman öncüsü, lideri ve müflteri ihti-
                                                            yaçlar› do¤rultusunda kendine flekil veren flirketi
              Araçlarda verimlili¤i art›rmak                olacaklar›n›n alt›n› çiziyor.
              Speedy, arac›n bir yat›r›m oldu¤unu biliyor ve bu
           yat›r›m›n uzun vadede verimlili¤ini, güvenli¤ini gö-  Franchise verecek
           zard› etmeden en uygun maliyetler dahilinde sa¤la-  Speedy servisi olmak için altyap› ve donan›ma sa-
                                                            hip olmak gerekti¤ini kaydeden Yalman, flu bilgileri
                                                            aktar›yor: “Servislerimizi açarken lokasyon kriteri
                                                            de¤erlendirdi¤imiz en öncelikli konulardan birisi.
                                                            Al›flverifl merkezleri, akaryak›t istasyonlar›, flehir
                                                            içindeki ana alterler öncelikli noktalar›m›z. Franchise
                                                            verme kriterimiz; ise her marka araca hizmet eden,
                                                            müflterinin saatlerine uyan, orijinal parça kullanan,
                                                            müflteri memnuniyeti yüzde 95 olan, yüzde 45’ler
                                                            seviyesinde brüt marj ile çal›flabilen, ayn› zamanda
                                                            tüketiciye çok uygun fiyat sunabilen, tüm teknolojik
                                                            geliflmeleri takip eden, e¤itim alt yap›s› kuvvetli
                                                            olan, Türkiye çap›nda yayg›nlaflmas›na h›zla devam
                                                            eden, pazarlama faaliyetleri ile bölgesinde farkl›l›k
                                                            yaratan bir zincirin parças› olmas› gerekiyor.”
                                                              Yalman, otomotiv sektörünün Türkiye’de en fazla
                                                            geliflen sektörlerin bafl›nda gelmeye devam edece¤i-
                                                            nin alt›n› çizerek, “Buradan hareket ile bu sektörde
                                                            farkl›laflmak, önceden bir oluflumunuz yok ise 200
                                                            bin dolar seviyesinde bir yat›r›m ile yüzde 45’ler se-
                                                            viyesinde brüt bir kar marj› ile bir kazanç kap›s›
                                                            oluflturabilirsiniz. Bu konuda hertürlü dan›flmanl›¤›
                                               Gür Yalman
                                                            vermeye haz›r›z” diye sesleniyor.
           92 KobiEfor Nisan 2011
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99