Page 94 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 94
F‹RMA
“An›nda Otomobil Servisi”,
Speedy iddial›
Bulundu¤u segmentte Türkiye’de pazar lideri olan Speedy, 2012 ve 2013 y›llar›
aras›nda pazar pay›n› yüzde 5’ler seviyesine ç›karmak istiyor. Speedy,
büyüme yolunda franchise’a a¤›rl›k verecek.
A rac›n›z›n yürüyen aksam›n› orijinal parçalar may› hedefliyor. Her türlü periyodik bak›m, tüm mar-
kalar›n lastiklerinin bulundu¤u bir market, fren ve
kullanarak uygun flartlar dahilinde korumay›
amaçlayan Speedy, Türkiye’de büyümeye
süspansiyon ile ilgili her fley ve egzoz sistemi gibi
odakland›. “An›nda Otomobil Servisi” seg-
man, “Ücretsiz ön muayene hizmeti sayesinde araç
mentinde Avrupa lideri olan Speedy, k›sa sürede konular Speedy’nin uzmanl›¤›n› oluflturuyor. Yal-
Türkiye’de yüzde 2.5 pazar pay›na ulaflt›. Kendileri- muayenenizi yapt›rmadan Speedy servislerine gelir-
ni otomotiv endüstrisinde yetkili servis, özel servis seniz, sizin muayeneden sorunsuz geçmeniz için ge-
ve tamirhaneler aras›nda özel bir noktaya konum- rekli tum ekspertiz hizmetlerini bizden alabilirsiniz”
land›ran Speedy Otomotiv Servisleri A.fi. Genel Mü- diyor. Speedy’nin konsept gere¤i flu anda Türki-
dürü Gür Yalman, vakti az olan, evine veya ifline ya- ye’nin jenerik markas› olma yolunda h›zla ilerledi¤i-
k›n bir servis isteyen, kaliteli servis al›rken ekono- ni aktaran Yalman, hedeflerini flöyle anlat›yor: “Yet-
mik ücretler ödemek isteyen, fleffafl›¤a önem veren, kili servisler haricinde benzer iflleri yapan servislerle
sürprizler ile karfl›laflmay› sevmeyen, profesyonel ve karfl›laflt›r›rsan›z, pazar pay›m›z yaklafl›k yüzde
teknolojik geliflmeleri takip eden bir servis zinciri 2.5–3’ler civar›ndad›r. Bizi tercih eden müflterilerin
arayan herkesin odak noktas› olacaklar›n› söylüyor. ise yüzde 33’ü kad›n. 2012 ve 2013 y›llar› aras›nda
Sözkonusu segmentin Avrupa’da yüzde 25 Pazar pa- pazar pay›m›z› yüzde 5’ler seviyesinin üzerine tafl›-
y›na sahip oldu¤unun alt›n› çizen Yalman, Türk tüke- mak niyetindeyiz. Hizmet kalitemizi ön plana ç›kara-
ticisinin benzer ihtiyaçlara sahip oldu¤unu gördü¤ü- rak ve mevcudu daha da gelifltirerek iyiden mükem-
nü ve sektöre farkl› bir çözüm getirmek için Speedy melle giden yolda oyuncu olmak istiyoruz.” Yaman,
markas›n› Türkiye’ye getirdi¤ini aç›kl›yor. segmentin her zaman öncüsü, lideri ve müflteri ihti-
yaçlar› do¤rultusunda kendine flekil veren flirketi
Araçlarda verimlili¤i art›rmak olacaklar›n›n alt›n› çiziyor.
Speedy, arac›n bir yat›r›m oldu¤unu biliyor ve bu
yat›r›m›n uzun vadede verimlili¤ini, güvenli¤ini gö- Franchise verecek
zard› etmeden en uygun maliyetler dahilinde sa¤la- Speedy servisi olmak için altyap› ve donan›ma sa-
hip olmak gerekti¤ini kaydeden Yalman, flu bilgileri
aktar›yor: “Servislerimizi açarken lokasyon kriteri
de¤erlendirdi¤imiz en öncelikli konulardan birisi.
Al›flverifl merkezleri, akaryak›t istasyonlar›, flehir
içindeki ana alterler öncelikli noktalar›m›z. Franchise
verme kriterimiz; ise her marka araca hizmet eden,
müflterinin saatlerine uyan, orijinal parça kullanan,
müflteri memnuniyeti yüzde 95 olan, yüzde 45’ler
seviyesinde brüt marj ile çal›flabilen, ayn› zamanda
tüketiciye çok uygun fiyat sunabilen, tüm teknolojik
geliflmeleri takip eden, e¤itim alt yap›s› kuvvetli
olan, Türkiye çap›nda yayg›nlaflmas›na h›zla devam
eden, pazarlama faaliyetleri ile bölgesinde farkl›l›k
yaratan bir zincirin parças› olmas› gerekiyor.”
Yalman, otomotiv sektörünün Türkiye’de en fazla
geliflen sektörlerin bafl›nda gelmeye devam edece¤i-
nin alt›n› çizerek, “Buradan hareket ile bu sektörde
farkl›laflmak, önceden bir oluflumunuz yok ise 200
bin dolar seviyesinde bir yat›r›m ile yüzde 45’ler se-
viyesinde brüt bir kar marj› ile bir kazanç kap›s›
oluflturabilirsiniz. Bu konuda hertürlü dan›flmanl›¤›
Gür Yalman
vermeye haz›r›z” diye sesleniyor.
92 KobiEfor Nisan 2011