Page 88 - KobiEfor_Nisan_2011
P. 88
KALKINMA AJANSI
Do¤u Marmara Kalk›nma Ajans› (MARKA);
Bölgeyi
“MARKA”laflt›racak
Türkiye ekonomisinin yaklafl›k yüzde 30’unu karfl›layan Kocaeli, Sakarya, Bolu,
Düzce ve Yalova illerini kapsayan Do¤u Marmara Kalk›nma Ajans› (MARKA)
yürütmeye devam etti¤i programlar›n yan› s›ra 2 mali destek program›,
3 teknik destek program› ve 1 do¤rudan faaliyet deste¤i ile bölgeyi
güçlendirmeye devam edecek.
D o¤u Marmara Kalk›nma Ajans›, k›salt›lm›fl gesel geliflmeyi h›zland›rmak ve sürdürülebilirli¤ini
sa¤lamak, bölgeleraras› ve bölge içi geliflmifllik fark-
ad›yla MARKA, kamu, özel sektör ve
STK’lar aras›nda iflbirli¤i ve eflgüdüm sa¤-
lar›n› azaltmak oldu¤unu söylüyor. Bu amaçla so-
layarak bölgesel geliflim stratejileri kurgu-
rumlu olduklar› bölgenin kaynak ve olanaklar›n›n
layan ve bu stratejilere giriflim yap›lmas›n›
ve yeni yat›r›mlar kazand›r›lmas›n› sa¤layan tüzel ki- tespit edilmesine, ekonomik ve sosyal geliflmenin
h›zland›r›lmas›na ve rekabet gücünün artt›r›lmas›na
flili¤e haiz bir kamu kurumu. Ajans, Türkiye ekono- yönelik çal›flmalar yapt›klar›n›, bölge plan ve prog-
misinin yaklafl›k yüzde 30’unu karfl›layan Kocaeli, ramlar›n›n uygulanmas›n› sa¤lay›c› proje ve faaliyet-
Sakarya, Bolu, Düzce ve Yalova illerini kaps›yor. lere finansal ve teknik destek sa¤lad›klar›n›, bölge-
MARKA, Türkiye’de befl ilde h›zla yap›lanan ilk ajans. nin yat›r›m olanaklar›n›n ulusal ve uluslararas› dü-
Merkezi Kocaeli’de. Ayr›ca Bolu, Düzce, Sakarya ve zeyde tan›t›m›n› yapt›klar›n› ve bölgede yat›r›m ya-
Yalova illerinde yat›r›m destek ofisleri mevcut. pacak kifli ve kurumlar›n izin, ruhsat ve di¤er idari
Do¤u Marmara Kalk›nma Ajans› Genel Sekreteri ifllemlerini tek elden takip ve koordine ettiklerini
Erkan Ayan, MARKA’n›n, ekonomik ve sosyal gelifl- kaydediyor.
meye odakl›, kat›l›mc› ve diyaloga aç›k örgütlenme- Kamu, özel sektör ve sivil toplum kurulufllar›n›
ye sahip, uygulamac› de¤il, destekleyici, katalizör ve do¤ru zamanda ve do¤ru projelerde biraraya getir-
koordinatör oldu¤unu söylüyor. Ayan, MARKA’n›n meyi ve ortaya bölge flehirlerinin ekonomik ve sos-
amac›n›n, kaynaklar›n yerinde ve etkin kullan›m›n› yal kalk›nmas› ad›na do¤ru sonuçlar ç›karmay›
sa¤layarak yerel potansiyeli harekete geçirmek, böl- amaçlad›klar›ndan sözeden Ayan, ajans›n görevlerini
86 KobiEfor Nisan 2011