Page 66 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 66

AYIN KONU⁄U


                                                                                       Tahir Büyükhelvac›gil



































                TSE kapsam› d›fl›nda kalan yaflam›n da d›fl›nda kal›r
                 TSE kapsam› d›fl›nda kalan yaflam›n da d›fl›nda kal›r
                                        STANDARD



                     REKABET AVANTAJIDIR





               Türk standardlar› küresel bir kabule ulaflm›fl bulunmaktad›r. Bu nedenle
                  d›fl pazarlara aç›lmadan önce TSE vizesini haketmekte yarar vard›r.

           A      y›n Konu¤u sayfalar›m›za  bu ay, Türk Stan-  çimini rasyonel flekilde yapabilmesi için kendisine
                                                            gerekli bilgileri sa¤lamak, tüketicinin sadece haklar›
                  dardlar› Enstitüsü Baflkan› Tahir Büyükhelva-
                                                            de¤il, ayn› zamanda sorumluluklar› oldu¤u bilincini
                  c›gil’i davet ettik. Kendisine, yerli üretimin
                  ve iç pazar›n standardlar yönünden nas›l ko-
           rundu¤unu, ayr›ca TSE’nin firmalar›m›za rekabet gü-  yerlefltirmek fleklinde özetlenebilir. Bu do¤rultuda
                                                            tüketici ile ilgisi standardizasyon çal›flmalar› ile bafl-
           cü kazand›rmadaki ifllevini sorduk:               layan enstitümüzde tüketici flikayetlerinin de¤erlen-
                                                            dirilmesi, tüketici e¤itimi, mevzuat vb. çal›flmalar Tü-
            TSE y›lda kaç belgelendirme baflvurusu al›yor ?  ketici Müdürlü¤ü bünyesinde yap›lmaktad›r.
            Kaç› belgelendiriliyor?                           Enstitümüze gelen tüketici flikayetleri belge kap-
              Ortalama olarak y›ll›k 8 bin civar›nda müracaat  sam› ve konular›na göre de¤erlendirilmektedir. TSE
           gerçekleflmektedir. Neredeyse tamam› incelenmekte  ve TSEK Belgeli ürünler ile ilgili flikayetler incelene-
           veya belgelendirilmektedir.                      rek mal›n tamiri, yenisi ile de¤ifltirilmesi veya fatu-
                                                            ras›nda belirtilen miktar üzerinden paras›n›n iadesi
            TSE, hassasiyetleri konuusunda tüketiciye yönelik  fleklinde de¤erlendirilmektedir.
            hangi e¤itim, bilgilendirme faaliyetlerinde       Enstitümüzden belgeli olmayan firmalar›n ürünle-
            bulunmaktad›r?                                  ri için gelen flikayetler ise 4077 say›l› kanun gere¤i
              Tüketici çal›flmalar›n›n kapsam›, tüketiciyi hileli,  Tüketici Sorunlar› Hakem Heyetlerine veya ilgili ku-
           güvenilir olmayan, sa¤l›¤a zararl› mallar sat›n almak-  rulufllara aktar›lmaktad›r. Böylece tüketicilerin za-
           tan kurtarmak, tüketicinin bir mal› sat›n al›rken se-  man kaybetmeden flikayetlerinin giderilmesi sa¤lan-

           66 KobiEfor Haziran 2010
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71