Page 71 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 71

F‹NANS








                   Türkiye’deki yat›r›mlar›na h›z kesmeden devam ediyor
                  ING BANK, EN BÜYÜK 5.



                   BANKA OLMAK ‹ST‹YOR





            Bankac›l›k, yat›r›m (varl›k yönetimi), hayat ve emeklilik sigortas› dallar›nda
           dünya çap›nda finans kuruluflu olarak faaliyet yürüten Hollanda kökenli ING
             Bank, Türkiye pazar›nda büyümeye odakland›. 2009 y›l›nda yol haritas›n›
                 ç›karan banka, Türkiye’nin en büyük 5. özel bankas› olmak istiyor.

           I  NG Bank CEO’su Wilfred Nagel                                  de büyük ve çok önemli bir paya
                                                                            sahip oldu¤unu söyledi.
              ve yönetim ekibi bankan›n
                                                                              Deneyimli ve donan›ml› bir eki-
              2010 y›l› hedeflerini aç›klad›.
              Türkiye’nin en büyük 5. özel
                                                                            gel, “6 binin üzerinde çal›flan›m›z
           bankas› olmay› hedeflediklerini                                  be sahip olduklar›n› belirten Na-
           söyleyen Nagel, “2 y›l içinde mar-                               sahip oldu¤umuz en önemli kay-
           kalaflma sürecimizi baflar›yla ta-                                 nak. Önümüzdeki dönemde önce-
           mamlad›k, krize ra¤men altyap›-                                  likle bu kayna¤a yat›r›m yapmay›
           m›z› iyilefltirmek için kayda de¤er                               sürdürece¤iz. Ayr›ca, markam›za
           yat›r›mlar yapt›k, uluslararas› iyi                              da yat›r›m yapaca¤›z, baflta ‹stan-
           uygulamalar› Türkiye’ye getirdik                                 bul olmak üzere flube a¤›m›z› ge-
           ve flimdi bir sonraki aflamaya ha-                                 niflletece¤iz. Birebir müflteri ihti-
           z›r›z” dedi.                                                     yac›na odakl› yal›n ama ak›lc›
              Avrupa’n›n 7. dünyan›n ise 17.                                ürünler gelifltirmeye devam ede-
           en büyük ekonomisi olan Türki-                                   ce¤iz. Bunun için ING Grubu’nun
           ye’nin özellikle de bankac›l›k aç›-                              bilgi, tecrübe ve kaynaklar›n› da
           s›ndan geliflmeye ve büyümeye                                     kullanaca¤›z” aç›klamas›n› yapt›.
           çok aç›k oldu¤unu belirten Nagel,                                  Kriz y›l› 2009’da ING Bank’›n
           “Türkiye Avrupa’n›n en büyük                                     yol haritas›n› oluflturduklar›n› kay-
           ikinci nüfusuna sahip. Ve bu nü-                                 deden Nagel, konuflmas›n› flöyle
           fusun yüzde 50’si 28.5 yafl›n al-                                 sürdürdü: “Sa¤lam bir risk portfö-
           t›nda. Bu genç nüfusun yüzde                                     yümüz var. Proje finansman› ala-
                                              Wilfred Nagel, “Türkiye bizim için
           17.8’inin ‹stanbul’da ve toplam                                 n›nda birçok baflar›ya imza att›k.
                                                 büyük ve önemli bir pazar.
           Türkiye    nüfusunun    yüzde       Burada gücümüzü katlamak ve   Özel bankac›l›k segmentinde faali-
           75.5’inin kentlerde yaflad›¤›n› dik-  yat›r›mlar›m›za devam etmek istiyoruz.   yet göstermeye bafllad›k. KOB‹
           kate alarak, bankac›l›k aç›s›ndan  Türkiye’ye inan›yoruz ve bunun için stratejik  bankac›l›¤› faaliyetlerimizi ‘Aslan
           büyük bir potansiyel görüyoruz.       yol haritam›z haz›r” dedi.  KOB‹’ olarak tekrar tan›mlad›k.
           Avrupa ülkelerine k›yasla Türki-                                Önemli bir yat›r›mla IT altyap›m›z›
           ye’de bankac›l›¤›n önü çok aç›k” diye konufltu.    gelifltirdik. Ça¤r› merkezimiz ve Internet sitemizle
              ING Bank Türkiye’nin, Türk bankac›l›k sektörü gi-  uluslararas› ödüller kazand›k. Factoring ve Leasing
           bi global krizi hafif s›yr›klarla atlatt›¤›n› belirten Na-  flirketlerimiz faaliyete geçti. Yat›r›m fonlar›m›z ken-
           gel, “Türkiye gibi, biz de krizde h›z›m›z› kesmedik,  di kategorilerinde en baflar›l› performans gösteren
           sadece biraz yavafllad›k. 2009 sonu itibariyle 359  fonlar aras›na girdi.”
           flubemiz, 15.2 milyar TL’lik aktiflerimiz, 11.0 milyar  Mortgage’de ciddi bir fark yaratt›klar›n› ve 2009
           TL’lik kredi hacmimiz ve 9.6 milyar TL’lik mevduat›-  y›l›nda yüzde 20.2’lik bir büyüme gösterdiklerinin
           m›z ile Türkiye’nin en büyük 7. özel bankas›y›z,”  alt›n› çizen Nagel, Türkiye’nin mortgage kredileri
           dedi. Mortgage kredilerinde yüzde 4’lük, tafl›t kre-  için büyük bir potansiyele sahip oldu¤unu, 10–20
           dilerinde ise yüzde 10’luk pazar pay›na ulaflt›klar›n›  y›l içerisinde pazar›n Avrupa ve Amerika standartla-
           vurgulayan Nagel, ticari kredilerin de ING Bank için-  r›na ulaflaca¤›n› öngördüklerini paylaflt›.
                                                                                      Haziran 2010 KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76