Page 71 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 71
F‹NANS
Türkiye’deki yat›r›mlar›na h›z kesmeden devam ediyor
ING BANK, EN BÜYÜK 5.
BANKA OLMAK ‹ST‹YOR
Bankac›l›k, yat›r›m (varl›k yönetimi), hayat ve emeklilik sigortas› dallar›nda
dünya çap›nda finans kuruluflu olarak faaliyet yürüten Hollanda kökenli ING
Bank, Türkiye pazar›nda büyümeye odakland›. 2009 y›l›nda yol haritas›n›
ç›karan banka, Türkiye’nin en büyük 5. özel bankas› olmak istiyor.
I NG Bank CEO’su Wilfred Nagel de büyük ve çok önemli bir paya
sahip oldu¤unu söyledi.
ve yönetim ekibi bankan›n
Deneyimli ve donan›ml› bir eki-
2010 y›l› hedeflerini aç›klad›.
Türkiye’nin en büyük 5. özel
gel, “6 binin üzerinde çal›flan›m›z
bankas› olmay› hedeflediklerini be sahip olduklar›n› belirten Na-
söyleyen Nagel, “2 y›l içinde mar- sahip oldu¤umuz en önemli kay-
kalaflma sürecimizi baflar›yla ta- nak. Önümüzdeki dönemde önce-
mamlad›k, krize ra¤men altyap›- likle bu kayna¤a yat›r›m yapmay›
m›z› iyilefltirmek için kayda de¤er sürdürece¤iz. Ayr›ca, markam›za
yat›r›mlar yapt›k, uluslararas› iyi da yat›r›m yapaca¤›z, baflta ‹stan-
uygulamalar› Türkiye’ye getirdik bul olmak üzere flube a¤›m›z› ge-
ve flimdi bir sonraki aflamaya ha- niflletece¤iz. Birebir müflteri ihti-
z›r›z” dedi. yac›na odakl› yal›n ama ak›lc›
Avrupa’n›n 7. dünyan›n ise 17. ürünler gelifltirmeye devam ede-
en büyük ekonomisi olan Türki- ce¤iz. Bunun için ING Grubu’nun
ye’nin özellikle de bankac›l›k aç›- bilgi, tecrübe ve kaynaklar›n› da
s›ndan geliflmeye ve büyümeye kullanaca¤›z” aç›klamas›n› yapt›.
çok aç›k oldu¤unu belirten Nagel, Kriz y›l› 2009’da ING Bank’›n
“Türkiye Avrupa’n›n en büyük yol haritas›n› oluflturduklar›n› kay-
ikinci nüfusuna sahip. Ve bu nü- deden Nagel, konuflmas›n› flöyle
fusun yüzde 50’si 28.5 yafl›n al- sürdürdü: “Sa¤lam bir risk portfö-
t›nda. Bu genç nüfusun yüzde yümüz var. Proje finansman› ala-
Wilfred Nagel, “Türkiye bizim için
17.8’inin ‹stanbul’da ve toplam n›nda birçok baflar›ya imza att›k.
büyük ve önemli bir pazar.
Türkiye nüfusunun yüzde Burada gücümüzü katlamak ve Özel bankac›l›k segmentinde faali-
75.5’inin kentlerde yaflad›¤›n› dik- yat›r›mlar›m›za devam etmek istiyoruz. yet göstermeye bafllad›k. KOB‹
kate alarak, bankac›l›k aç›s›ndan Türkiye’ye inan›yoruz ve bunun için stratejik bankac›l›¤› faaliyetlerimizi ‘Aslan
büyük bir potansiyel görüyoruz. yol haritam›z haz›r” dedi. KOB‹’ olarak tekrar tan›mlad›k.
Avrupa ülkelerine k›yasla Türki- Önemli bir yat›r›mla IT altyap›m›z›
ye’de bankac›l›¤›n önü çok aç›k” diye konufltu. gelifltirdik. Ça¤r› merkezimiz ve Internet sitemizle
ING Bank Türkiye’nin, Türk bankac›l›k sektörü gi- uluslararas› ödüller kazand›k. Factoring ve Leasing
bi global krizi hafif s›yr›klarla atlatt›¤›n› belirten Na- flirketlerimiz faaliyete geçti. Yat›r›m fonlar›m›z ken-
gel, “Türkiye gibi, biz de krizde h›z›m›z› kesmedik, di kategorilerinde en baflar›l› performans gösteren
sadece biraz yavafllad›k. 2009 sonu itibariyle 359 fonlar aras›na girdi.”
flubemiz, 15.2 milyar TL’lik aktiflerimiz, 11.0 milyar Mortgage’de ciddi bir fark yaratt›klar›n› ve 2009
TL’lik kredi hacmimiz ve 9.6 milyar TL’lik mevduat›- y›l›nda yüzde 20.2’lik bir büyüme gösterdiklerinin
m›z ile Türkiye’nin en büyük 7. özel bankas›y›z,” alt›n› çizen Nagel, Türkiye’nin mortgage kredileri
dedi. Mortgage kredilerinde yüzde 4’lük, tafl›t kre- için büyük bir potansiyele sahip oldu¤unu, 10–20
dilerinde ise yüzde 10’luk pazar pay›na ulaflt›klar›n› y›l içerisinde pazar›n Avrupa ve Amerika standartla-
vurgulayan Nagel, ticari kredilerin de ING Bank için- r›na ulaflaca¤›n› öngördüklerini paylaflt›.
Haziran 2010 KobiEfor 71