Page 142 - KobiEfor_Mart_2010
P. 142
DOSYA/LOJ‹ST‹K
UND’N‹N SEKTÖRLE ‹LG‹L‹
BEKLENT‹LER‹
l Samsun, Trabzon ve Zonguldak baflta olmak
üzere Türkiye’nin geliflmekte olan limanlar›n›n,
yeterli ve uygun intermodal altyap›lar› ve lojistik
sistemleri ile desteklenerek etkin hale getirilme-
si Avrupa-Asya ba¤lant›lar›n›n geliflimi aç›s›ndan
da önemli bir aç›l›m olacakt›r.
l Özel sektör ad›na daha fazla proje gelifltire-
rek bu projelerin AB’nin halen süren (2010’da uy-
gulamaya konacak) “Trans-Avrupa Ulafl›m A¤lar›-
n›n Revizyonu” süreci gündemine tam olarak gir-
mesini sa¤lamak gerekmektedir.
l Koper (Slovenya), Rijeka (H›rvatistan) veya
Marsilya Limanlar›na yönelik Ro- Ro seferlerin te-
sis edilebilmesi, Karadeniz Bölgesinde ise Kös-
kelere yönelik tafl›malar›n gerçeklefltirilmesini k›s›t- tence Liman›na (Romanya) Ro-Ro hatt›n›n kurul-
layacak ölçüde yetersiz kalmas› nedeniyle; Türk mas›, Ukrayna ve Rusya’ya yeni Ro-Ro seferleri-
nakliyecilerinin alternatif güzergah aray›fllar›n›n arta- nin sunulmas› ve alternatif hatlar›n gelifltirilmesi
rak sürdü¤ünü ifade ediyor. büyük önem arz etmektedir.
l “Akdeniz Birli¤i” projesi kapsam›nda, Akde-
Lojistik köyler niz ve Kuzey Afrika ülkeleriyle aras›ndaki ulafl›m
Lojistik faaliyetlerinin da¤›n›k ve plans›z olarak ba¤lant›lar›n› gelifltirmeye yönelik ciddi çal›flma-
gerçeklefltirilmesinin ‹stanbul’da yaflanan sel felake- lar yürüttü¤ü bir gerçek olup; Derne¤imiz de ül-
tiyle ‘lojistik köy’lerini yeniden gündeme getirdi¤ini kemizden Kuzey Afrika ve Akdeniz’e k›y›s› olan
anlatan Tamer Dinçflahin, “fiu anda ‹zmir’de ve Avrupa ülkelerine yönelik Ro-Ro seferlerinin uy-
Mersin’de lojistik köy çal›flmalar› bafllama aflamas›-
na geldi. Mersin’de talepler al›nmaya baflland›. An- gulamaya konmas›n›n, AB gündemine getirilme-
kara’da da fakl› bir model uygulan›yor. ‹stanbul ek- sini faydal› bulmaktad›r.
sik kald›, henüz bir lojistik köy kurulmad›” diye ko- l Karasu (Adapazar›) Liman› ve bölgedeki en-
nufluyor. Dinçflahin, halen Avrupa’da 8 ülkede top- düstriyel alanlar›n ifllevsel hale getirilmesi duru-
lam 100’den fazla organize lojistik bölgesi ya da munda ‹stanbul Bo¤az›’n›n, Karadeniz üzerinden
yayg›n tabiriyle lojistik köy kuruldu¤unu ve lojistik iç bölgelere gelen yükü hafiflemifl olacak; bu li-
köylerin, Avrupa çap›nda yayg›nlafl›rken, sadece Al- man ile Romanya baflta olmak üzere Avrupa ül-
manya’da son 20 y›lda 33 adet lojistik köy kuruldu- keleri aras›nda kurulacak bir ro-ro hatt› ile Avru-
¤unu ayr›ca bunlar›n ço¤unun büyüklü¤ünün 200 pa’ya tafl›malar›m›z rahatlam›fl olacakt›r.
hektar› geçerken; en büyü¤ünün ise 675 hektar ol- l Türkiye’nin, gerek TRACECA gerekse IRU
du¤unu dile getiriyor.
platformunda yürütülen ‹pek Yolu’nun Yeniden
Yeni Gümrük Yönetmeli¤i Canland›r›lmas› Projesi kapsam›nda 1 trilyon do-
sektöre darbe vurdu lar potansiyelli Do¤u-Bat› ticaretinden pay alma-
Müstakil Sanayici ve ‹fladamlar› s› (bu ticaretin Türk nakliyecileri taraf›ndan tafl›n-
Derne¤i’nin (MÜS‹AD) Lojistik Sek- mas›) için bu güzergah üzerinde, eski ‹pek Yo-
tör Kurulu Baflkan› Mustafa Yasar, lu’nda oldu¤u kadar aktif olmas› gerekmektedir.
uluslararas› karayolu ile eflya tafl›-
mac›l›¤› sektörünün sorunlar› ile ilgi-
li yapt›¤› yaz›l› aç›klama da Gümrük
Müsteflarl›¤› taraf›ndan 7 Ekim 2009
tarihinde yürürlü¤e konulan yönet-
meli¤in “Geçici depolama yerlerine
eflya al›nmas›” fasl›n›n yaflanan glo-
bal kriz dolay›s›yla zaten son derece
zor günler geçiren nakliye ve antre-
po sektörünün s›k›nt›lar›n› bir misli
daha art›raca¤›n› söyledi.
142 KobiEfor Mart 2009