Page 142 - KobiEfor_Mart_2010
P. 142

DOSYA/LOJ‹ST‹K



                                                                 UND’N‹N SEKTÖRLE ‹LG‹L‹
                                                                         BEKLENT‹LER‹

                                                                l Samsun, Trabzon ve Zonguldak baflta olmak
                                                              üzere Türkiye’nin geliflmekte olan limanlar›n›n,
                                                              yeterli ve uygun intermodal altyap›lar› ve lojistik
                                                              sistemleri ile desteklenerek etkin hale getirilme-
                                                              si Avrupa-Asya ba¤lant›lar›n›n geliflimi aç›s›ndan
                                                              da önemli bir aç›l›m olacakt›r.
                                                                l Özel sektör ad›na daha fazla proje gelifltire-
                                                              rek bu projelerin AB’nin halen süren (2010’da uy-
                                                              gulamaya konacak) “Trans-Avrupa Ulafl›m A¤lar›-
                                                              n›n Revizyonu” süreci gündemine tam olarak gir-
                                                              mesini sa¤lamak gerekmektedir.
                                                                l Koper (Slovenya), Rijeka (H›rvatistan) veya
                                                              Marsilya Limanlar›na yönelik Ro- Ro seferlerin te-
                                                              sis edilebilmesi, Karadeniz Bölgesinde ise Kös-
           kelere yönelik tafl›malar›n gerçeklefltirilmesini k›s›t-  tence Liman›na (Romanya) Ro-Ro hatt›n›n kurul-
           layacak ölçüde yetersiz kalmas› nedeniyle; Türk    mas›, Ukrayna ve Rusya’ya yeni Ro-Ro seferleri-
           nakliyecilerinin alternatif güzergah aray›fllar›n›n arta-  nin sunulmas› ve alternatif hatlar›n gelifltirilmesi
           rak sürdü¤ünü ifade ediyor.                        büyük önem arz etmektedir.
                                                                l “Akdeniz Birli¤i” projesi kapsam›nda, Akde-
              Lojistik köyler                                 niz ve Kuzey Afrika ülkeleriyle aras›ndaki ulafl›m
              Lojistik faaliyetlerinin da¤›n›k ve plans›z olarak  ba¤lant›lar›n› gelifltirmeye yönelik ciddi çal›flma-
           gerçeklefltirilmesinin ‹stanbul’da yaflanan sel felake-  lar yürüttü¤ü bir gerçek olup; Derne¤imiz de ül-
           tiyle ‘lojistik köy’lerini yeniden gündeme getirdi¤ini  kemizden Kuzey Afrika ve Akdeniz’e k›y›s› olan
           anlatan Tamer Dinçflahin,  “fiu anda ‹zmir’de ve     Avrupa ülkelerine yönelik Ro-Ro seferlerinin uy-
           Mersin’de lojistik köy çal›flmalar› bafllama aflamas›-
           na geldi. Mersin’de talepler al›nmaya baflland›. An-  gulamaya konmas›n›n, AB gündemine getirilme-
           kara’da da fakl› bir model uygulan›yor. ‹stanbul ek-  sini faydal› bulmaktad›r.
           sik kald›, henüz bir lojistik köy kurulmad›” diye ko-  l Karasu (Adapazar›) Liman› ve bölgedeki en-
           nufluyor. Dinçflahin, halen Avrupa’da 8 ülkede top-  düstriyel alanlar›n ifllevsel hale getirilmesi duru-
           lam 100’den fazla organize lojistik bölgesi ya da  munda ‹stanbul Bo¤az›’n›n, Karadeniz üzerinden
           yayg›n tabiriyle lojistik köy kuruldu¤unu ve lojistik  iç bölgelere gelen yükü hafiflemifl olacak; bu li-
           köylerin, Avrupa çap›nda yayg›nlafl›rken, sadece Al-  man ile Romanya baflta olmak üzere Avrupa ül-
           manya’da son 20 y›lda 33 adet lojistik köy kuruldu-  keleri aras›nda kurulacak bir ro-ro hatt› ile Avru-
           ¤unu ayr›ca bunlar›n ço¤unun büyüklü¤ünün 200      pa’ya tafl›malar›m›z rahatlam›fl olacakt›r.
           hektar› geçerken; en büyü¤ünün ise 675 hektar ol-    l Türkiye’nin, gerek TRACECA gerekse IRU
           du¤unu dile getiriyor.
                                                              platformunda yürütülen ‹pek Yolu’nun Yeniden
              Yeni Gümrük Yönetmeli¤i                         Canland›r›lmas› Projesi kapsam›nda 1 trilyon do-
              sektöre darbe vurdu                             lar potansiyelli Do¤u-Bat› ticaretinden pay alma-
                           Müstakil Sanayici ve ‹fladamlar›    s› (bu ticaretin Türk nakliyecileri taraf›ndan tafl›n-
                         Derne¤i’nin (MÜS‹AD) Lojistik Sek-   mas›) için bu güzergah üzerinde, eski ‹pek Yo-
                         tör Kurulu Baflkan› Mustafa Yasar,    lu’nda oldu¤u kadar aktif olmas› gerekmektedir.
                         uluslararas› karayolu ile eflya tafl›-
                         mac›l›¤› sektörünün sorunlar› ile ilgi-
                         li yapt›¤› yaz›l› aç›klama da Gümrük
                         Müsteflarl›¤› taraf›ndan 7 Ekim 2009
                         tarihinde yürürlü¤e konulan yönet-
                         meli¤in “Geçici depolama yerlerine
                         eflya al›nmas›” fasl›n›n yaflanan glo-
                         bal kriz dolay›s›yla zaten son derece
                         zor günler geçiren nakliye ve antre-
                         po sektörünün s›k›nt›lar›n› bir misli
                         daha art›raca¤›n› söyledi.

           142 KobiEfor Mart 2009
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147