Page 65 - KobiEfor Mart 2024
P. 65
Hedefe uygun çözüm
Markayı; “Müşterinin zihninde sizinle eşleştirdiği de-
ğer, duygu ya da bazen ona sağladığınız faydadır” diye
tanımlayan Denove Halkla İlişkiler İletişim Danışmanı
Önder Kiremitçi, şu bilgileri veriyor: “Bir kampanyanın
başarılı olmasının ölçüsü; iş hedefine destek olup ola-
madığıdır. İş hedefi ne ise projenizin, kampanyanızın
ona kattığı değer ya da sonuçla ölçmeniz gerekir. İş he-
definiz satışı artırmaksa başka, bilinirlik sağlamaksa
başka, gündemi yönetmek ya da bir algıyı oluşturmak
veya değiştirmekse başka kriterler bakmalısınız. Halk-
la ilişkilerde hiçbir şey bugünden yarına olabilecek sü-
ratte gelişmez. İşimiz iğne ile kuyu kazmaya benziyor.
akademik dünyanın yeni bilgilerinden hem de genç
İlk önce hedefi doğru almalı ve belirlemelisiniz. Eğer
arkadaşlarımızın bakış açısından faydalanmaya, kendi hedefe uygun bir çözümünüz yoksa ne kadar çok; ki-
mesleki tecrübelerimizi aktarmaya çalışıyorum. Ön- şinin geldiği, alkış aldığınız, haber yaptığınız veya satış
der Kiremitçi de aynı şekilde sektöre her zaman katkı
yapılmasına katkı sunduğunuzun bir hükmü olmaz.”
sunmayı, gelişime ön ayak olmayı ilke edinmiştir. PR
sektörü için başarılı bir networking örneği olan, ala-
nında bir ilke imza atan PR İstanbul’un yaratıcısıdır.
PR İstanbul aktif olduğu dönem boyunca her ayın son
Cuma’sı sabah 08.00’den 10.00’a kadar her meslekten,
statüden ve hatta farklı disiplinlerden iletişim profes-
yonellerini bir araya getirebilme başarısını göstermiş-
tir. Yine Önder Kiremitçi liderliğinde iletişim sektörü
için bir arama konferansı gerçekleştirmiştik.”
“2024 hedefimiz, hizmet kalitemizi Önder
daha da artırmak” Kiremitçi
Şirket olarak büyüme değil daha iyi hizmet sunabil-
“Hedeflerinizi net belirlemelisiniz”: İletişim da-
me hedefleri bulunduğunu kaydeden Özkütükcü, “Daha nışmanlığının uzmanlık, deneyim ve uygulama gücü
iyi olabildiğimiz sürece sürdürülebilir başarının geldiği- isteyen bir alan olduğunu, önce hedefleri sonra bu he-
ne inanıyoruz. Türkiye’de yabancı müşterilerle çalışa- deflere ulaşmak için ihtiyaçları belirlemek gerektiğine
bilme kolaylığımızı ileriye dönük bir hedef olarak yurt- değinen Kiremitçi, halka ilişkilerin her markayı başa-
dışında da sağlayabilme noktasında uzak bir hayalimiz rıya götürdüğünü söylüyor. Kiremitçi, bugünün dünya-
var. Bu bir hedeften ziyade olabilme olasılığını düşün- sında iletişim stratejisini belirlemek ve stratejiye uygun
düğümüz bir beyin jimnastiği. 2024 yılı ve sonrası için bir iletişim çabası içinde olmanın çok önemli olduğunu
hedefimiz ilk önce müşterilerimize sunduğumuz hizmet vurguluyor: “Başarılı sonuçlar alabilmek için kural, dü-
kalitesini daha da artırabilmek. Biz ajans olarak birlikte zenli sürekli ve planlı iletişim yapmaktan geçiyor. İleti-
çalıştığımız müşterilerimizle çok yakın bir iş birlikteliği şimin dijitalleşmesi kullandığımız araçları değiştiriyor
sürdürüyoruz. Bu kapsamda kendi çalışma zamanımızı ama iletişimi kolaylaştırmıyor. İletişim bir bütün, farklı
en verimli şekilde kullanabilmek bizim ana hedefimiz. disiplin ve araçları bir araya getirerek başarıya ulaşa-
Hem sektörel trend ve gelişmeleri hem de teknolojinin bilirsiniz. Sizi başarıya ulaştıracak stratejiden önce iş
sunduklarını yakından takip ediyoruz” diye konuşuyor. hedeflerinizi net olarak belirlemeniz lazım.”
Denove olarak pazarlama iletişimi, algı ve itibar “2024’te değer iletişimi öne çıkacak”: Önder Kire-
yönetimi, kurumsal iletişim konularında kendilerini mitçi, 2024’in ekonomik göstergeleri değerlendirildi-
daha da geliştirmeye özen gösterdiklerini ifade eden ğinde bir büyüme yılı olmayacağını öngördüklerini de
Özkütükcü, “Sadece müşterilerimizin değil bir araya paylaşıyor: “Bunu tamamen kendi uzmanlık alanımız
geldiğimiz sosyal paydaşlarımız nezdinde de bilgi ve ve kurumsal iletişim bakış açısına sahip bir ajans ola-
uygulama gücü olarak ön planda olmak için emek har- rak yorumluyoruz. Sonuçta bu yıl bir seçim yılı ve bu bi-
cıyoruz. Müşterilerimize değer katabilecek proje öne- zim açımızdan bizim alanımıza bir artı fayda sağlamıyor.
rilerini geliştirmeye odaklanıyoruz. Bir fikrin uygulama Muhtemelen sağlayan ajanslar olacaktır. Değer iletişi-
aşamasına geçmesi sürecinde elde edilecek faydayı minin yine öne çıkacağı bir dönem olacak 2024 yılı. Güve-
en üst düzeye çıkarmak için farklı açılardan ve farklı nin, istikrarın, yeni ve işe yarayan fikirlerin öne çıkacağı
disiplinlerden faydalanmaya özen gösteriyoruz” açık- bir döneme girdik. Bu dönemlerde deneyimli, alanında
lamasını yapıyor. uzman halkla ilişkiler şirketlerine olan rağbet artıyor.”
Mart 2024 KobiEfor 65