Page 36 - KobiEfor Şubat 2024
P. 36

352-( 9( .20%à1( 7$á,0$&,/,ã,




             “Razi Sınır Kapısı, transit ve tır ticaretine açılacak”


             Ticaret Bakanı Prof.Dr. Ömer Bolat,                    hedefine ulaşmamız için TTA’nın layıkıyla
           Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde, Türki-                   uygulanması ve kapsamının da ‘kazan-
           ye-İran Yüksek Düzeyli İşbirliği Konseyi                 kazan prensibi’ çerçevesinde genişleti-
           (YDİK) 8. Toplantısı’nın ardından dü-                    lerek, iki ülke iş insanlarına yeni fırsatlar
           zenlenen Türkiye-İran İş Forumu’nda                      oluşturulması gerektiğine inanıyoruz.
           Türkiye-İran arasında gümrük alanında                    Bizler, kamu otoriteleri olarak yatırımcıla-
           ciddi bir işbirliği olduğunu belirterek,                 rımızın ve iş insanlarımızın önünü açmak
           “Kapıköy Sınır Kapısı’nın karşısında                     ve iki ülke ekonomik ilişkilerinin geliştiril-
           olan Razi Sınır Kapısı’nda İran tarafı   Ömer Bolat      mesi için her türlü desteği vermeye hazı-
           ulaştırma yol faaliyetlerini tamamladı-                  rız” açıklamasını yaptı.
           ğında, transit ve tır ticaretine açılacak” dedi.   Bakan Bolat, Türk müteahhitlik firmalarının, bugüne
             Bakan Bolat, 2015’ten beri yürürlükte olan Türkiye-  kadar 4.6 milyar dolar değerinde 56 proje üstlendiğini
           İran Tercihli Ticaret Anlaşması’na (TTA) özel önem at-  önümüzdeki süreçte de Türk müteahhitlerin İran’daki
           fettiklerine değinerek, “Cumhurbaşkanlarımızca belir-  büyük altyapı ve üstyapı projelerinde önemli katkılar
           lenen karşılıklı ve yıllık 30 milyar dolarlık ticaret hacmi   sunmaya hazır olduklarını kaydetti.


            “Lojistik altyapısı güçlendirilmeli”: Bil-
         gehan Engin, “Lojistik altyapının güçlendi-
         rilmesine yönelik yatırım planlamalarının ve
         kaydedilecek gelişmelerin sektörün bölgede-
         ki rekabet gücüne önemli katkılar sağlayaca-
         ğı açıktır. Proje taşımacılığı ve kombine taşı-
         macılık, geleneksel taşıma yöntemlerinden
         farklılaşmaktadır ve çeşitli fiziki ve mevzuat
         altyapılarına gereksinim duymaktadır” diyor.
            Proje taşımacılığında kullanılacak kı-
         lavuz araçlar, sürücü ve proje taşımacılığında görev   “OSB’lerin demiryoluyla bağlantısı
         alacak diğer personelin eğitimi ile özel ekipmanların   sağlanmalı”
         kullanımı konularında eğitim, bilinçlenme ve mevzuat   Bilgehan Engin’in demiryolu ile desteklenen kombi-
         altyapıları konularında halen iyileşmeye ihtiyaç duyul-  ne taşımacılığın gelişimi için çözüm önerileri arasında
         duğunu örnek veren Engin, gabari dışı yüklerde taşıma   öncelikli olarak demiryolunun taşımacılıktaki payının
         modları arası yük hareketlerinin sorunsuzca yapılabi-  artırılması gerektiği var. Türkiye’nin dış ticaretindeki
         liyor olmasının bir başka gereksinim olarak karşımıza   payı %1 seviyelerindeki olan demiryolu taşımacılığı
         çıktığına işaret ediyor.                         altyapısının geliştirilmesinin oldukça önemli olduğuna
            “Demiryolu taşımacılığı geliştirilmeli”: Bilgehan En-  dikkat çeken Engin, geliştirilmesi gereken diğer konu-
         gin, aynı zamanda Türkiye’nin küresel lojistik pazarında-  ları şöyle sıralıyor: “Limanların demiryolu bağlantıla-
                                   ki payını arttırmak için   rı yapılmalı, doğu-batı yönünde kesintisiz demiryolu
                                   ülkemiz üzerinden ger-  taşımacılığının yapılabilmesi, OSB’lerin demiryolu ile
                                   çekleştirilecek yük hare-  bağlantısının sağlanması, Orta Koridor ile ilgili teknik
                                   ketlerinin hızlı ve verimli   sorunların giderilmesi ve intermodal taşımacılık için
                                   gerçekleştirilmesine   intermodal taşımanın hem operasyon hem müşteri ta-
                                   yönelik çalışmaların ya-  rafındaki firmalara olacak şekilde teşvik mekanizma-
         pılması gerektiğini vurguluyor: “Lojistik süreçlerinin   larının devreye alınması.”
         hızlandırılması ülkemizin dış ticaret hedeflerinin gerçek-  Bilgehan Engin, şunları da ifade ediyor: “Lojistik
         leştirilebilmesinde büyük önem taşımaktadır. Ulaştırma   hub olma potansiyelimizi en iyi şekilde kullanabil-
         altyapısına yönelik yatırımların yük hareketlerini kolay-  mek için hız, güvenilirlik, servis sıklığı ve maliyet
         laştıracak nitelikte yapılması ile önemli ticaret yolları   avantajı sağlayabilecek bir ulaştırma ağına ihtiyaç
         üzerinde yer alan ülkemizin bu ticaret hareketlerinden   vardır. Bu itibarla, tek bir taşıma moduna bağlı ola-
         önemli paylar alabilmesi mümkün olabilecektir. Kom-  rak yapılan taşıma türünün yeterli olmadığı görül-
         bine taşımacılık operasyonlarında önemli rolü olan de-  mektedir. Bu nedenlerle, kombine taşımacılık Tür-
         miryolu taşımacılığının özellikle ülkemizde daha etkin   kiye için de gerek hizmet kalitesi gerekse maliyet
         kullanılabilmesi için de geliştirilmesi gereken alanlar   anlamında avantaj sağlayabilecek bir yük taşıma
         olduğunu düşünüyoruz.”                           modu olarak karşımıza çıkmaktadır.”

         36 KobiEfor ìXEDW
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41