Page 36 - KobiEfor Şubat 2024
P. 36
352-( 9( .20%à1( 7$á,0$&,/,ã,
“Razi Sınır Kapısı, transit ve tır ticaretine açılacak”
Ticaret Bakanı Prof.Dr. Ömer Bolat, hedefine ulaşmamız için TTA’nın layıkıyla
Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde, Türki- uygulanması ve kapsamının da ‘kazan-
ye-İran Yüksek Düzeyli İşbirliği Konseyi kazan prensibi’ çerçevesinde genişleti-
(YDİK) 8. Toplantısı’nın ardından dü- lerek, iki ülke iş insanlarına yeni fırsatlar
zenlenen Türkiye-İran İş Forumu’nda oluşturulması gerektiğine inanıyoruz.
Türkiye-İran arasında gümrük alanında Bizler, kamu otoriteleri olarak yatırımcıla-
ciddi bir işbirliği olduğunu belirterek, rımızın ve iş insanlarımızın önünü açmak
“Kapıköy Sınır Kapısı’nın karşısında ve iki ülke ekonomik ilişkilerinin geliştiril-
olan Razi Sınır Kapısı’nda İran tarafı Ömer Bolat mesi için her türlü desteği vermeye hazı-
ulaştırma yol faaliyetlerini tamamladı- rız” açıklamasını yaptı.
ğında, transit ve tır ticaretine açılacak” dedi. Bakan Bolat, Türk müteahhitlik firmalarının, bugüne
Bakan Bolat, 2015’ten beri yürürlükte olan Türkiye- kadar 4.6 milyar dolar değerinde 56 proje üstlendiğini
İran Tercihli Ticaret Anlaşması’na (TTA) özel önem at- önümüzdeki süreçte de Türk müteahhitlerin İran’daki
fettiklerine değinerek, “Cumhurbaşkanlarımızca belir- büyük altyapı ve üstyapı projelerinde önemli katkılar
lenen karşılıklı ve yıllık 30 milyar dolarlık ticaret hacmi sunmaya hazır olduklarını kaydetti.
“Lojistik altyapısı güçlendirilmeli”: Bil-
gehan Engin, “Lojistik altyapının güçlendi-
rilmesine yönelik yatırım planlamalarının ve
kaydedilecek gelişmelerin sektörün bölgede-
ki rekabet gücüne önemli katkılar sağlayaca-
ğı açıktır. Proje taşımacılığı ve kombine taşı-
macılık, geleneksel taşıma yöntemlerinden
farklılaşmaktadır ve çeşitli fiziki ve mevzuat
altyapılarına gereksinim duymaktadır” diyor.
Proje taşımacılığında kullanılacak kı-
lavuz araçlar, sürücü ve proje taşımacılığında görev “OSB’lerin demiryoluyla bağlantısı
alacak diğer personelin eğitimi ile özel ekipmanların sağlanmalı”
kullanımı konularında eğitim, bilinçlenme ve mevzuat Bilgehan Engin’in demiryolu ile desteklenen kombi-
altyapıları konularında halen iyileşmeye ihtiyaç duyul- ne taşımacılığın gelişimi için çözüm önerileri arasında
duğunu örnek veren Engin, gabari dışı yüklerde taşıma öncelikli olarak demiryolunun taşımacılıktaki payının
modları arası yük hareketlerinin sorunsuzca yapılabi- artırılması gerektiği var. Türkiye’nin dış ticaretindeki
liyor olmasının bir başka gereksinim olarak karşımıza payı %1 seviyelerindeki olan demiryolu taşımacılığı
çıktığına işaret ediyor. altyapısının geliştirilmesinin oldukça önemli olduğuna
“Demiryolu taşımacılığı geliştirilmeli”: Bilgehan En- dikkat çeken Engin, geliştirilmesi gereken diğer konu-
gin, aynı zamanda Türkiye’nin küresel lojistik pazarında- ları şöyle sıralıyor: “Limanların demiryolu bağlantıla-
ki payını arttırmak için rı yapılmalı, doğu-batı yönünde kesintisiz demiryolu
ülkemiz üzerinden ger- taşımacılığının yapılabilmesi, OSB’lerin demiryolu ile
çekleştirilecek yük hare- bağlantısının sağlanması, Orta Koridor ile ilgili teknik
ketlerinin hızlı ve verimli sorunların giderilmesi ve intermodal taşımacılık için
gerçekleştirilmesine intermodal taşımanın hem operasyon hem müşteri ta-
yönelik çalışmaların ya- rafındaki firmalara olacak şekilde teşvik mekanizma-
pılması gerektiğini vurguluyor: “Lojistik süreçlerinin larının devreye alınması.”
hızlandırılması ülkemizin dış ticaret hedeflerinin gerçek- Bilgehan Engin, şunları da ifade ediyor: “Lojistik
leştirilebilmesinde büyük önem taşımaktadır. Ulaştırma hub olma potansiyelimizi en iyi şekilde kullanabil-
altyapısına yönelik yatırımların yük hareketlerini kolay- mek için hız, güvenilirlik, servis sıklığı ve maliyet
laştıracak nitelikte yapılması ile önemli ticaret yolları avantajı sağlayabilecek bir ulaştırma ağına ihtiyaç
üzerinde yer alan ülkemizin bu ticaret hareketlerinden vardır. Bu itibarla, tek bir taşıma moduna bağlı ola-
önemli paylar alabilmesi mümkün olabilecektir. Kom- rak yapılan taşıma türünün yeterli olmadığı görül-
bine taşımacılık operasyonlarında önemli rolü olan de- mektedir. Bu nedenlerle, kombine taşımacılık Tür-
miryolu taşımacılığının özellikle ülkemizde daha etkin kiye için de gerek hizmet kalitesi gerekse maliyet
kullanılabilmesi için de geliştirilmesi gereken alanlar anlamında avantaj sağlayabilecek bir yük taşıma
olduğunu düşünüyoruz.” modu olarak karşımıza çıkmaktadır.”
36 KobiEfor ìXEDW