Page 34 - KobiEfor Şubat 2024
P. 34

352-( 9( .20%à1( 7$á,0$&,/,ã,

































                       Türkiye’nin lojistik hub olmasını destekliyor:
          3URMH YH .RPELQH 7Då×PDF×O×æ× LYPHOHQL\RU



         Türkiye’nin önemli sanayi, inşaat ve             UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı
         enerji yatırımlarının, Türk firmalarının          Bilgehan Engin, Türkiye’nin geniş
         komşu ve çevre ülkelerde sürdürdüğü              uluslararası taşıt filosu ve dinamik
         inşaat projeleri ve büyük ölçekli                lojistik sektörüne sahip olmasının,
         yatırımların lojistik gereksinimlerini           bölgedeki önemli lojistik merkezlerinden
         karşılayan proje ve kombine                      ve transit ülkelerden birisi olma
         taşımacılığının yükselişi sürüyor.               potansiyelini vurguladığını söylüyor.


               TİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hiz-  taşımacılık olan firmalar da
               met Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı   sektörümüzde faaliyet göste-
         UBilgehan Engin, Türkiye ekonomisinin küresel    riyorlar. Proje lojistiğinin özel
         bir ekonomiye dönüşmesi sürecinde inşaat, sanayi ve   donanım ve tecrübe gerekti-
         enerji sektörlerine yapılan yatırımların önemli rollere   ren bir alan olması sebebiyle
         sahip olduğunu belirterek, “Bu sektörlere yapılan ya-  bu alanda faaliyet gösteren
         tırımların lojistik gereksinimleri çerçevesinde proje ta-  firma sayısı az gibi gözükse de
         şımacılığı faaliyetleri gerçekleştirildiği gibi bu süreçte   bu sektörün son yıllarda farklı
         kombine taşımacılık operasyonlarından da yararlanı-  ihtiyaçlara cevap verebildiğini
         labilmektedir. Ülkemizi çevreleyen coğrafyada önemli   ve niteliklerinin üstün bir sevi-  Bilgehan
                                                                                                  Engin
         enerji hatlarının oluşu, Türk firmalar tarafından komşu   yeye ulaştığını görüyoruz.”
         ve çevre ülkelerde sürdürülen inşaat projeleri ve büyük
         ölçekli yatırımlar proje taşımacılığı faaliyetlerini bizler   Türkiye bölgede önemli bir oyuncu
         için daha önemli hale getiriyor” diyor.            Türkiye’nin geniş uluslararası taşıt filosu ve dina-
                                                          mik bir lojistik sektörüne sahip olmasının, bölgedeki en
            Proje ve kombine taşımacılığına talep         önemli lojistik merkezlerinden ve transit ülkelerinden
            artıyor                                       birisi olma potansiyelini vurguladığını kaydeden Engin,
            Bilgehan Engin, proje taşımacılığı ve kombine taşı-  proje taşımacılığı ve kombine taşımacılıkta Türkiye’nin,
         macılığa olan talep neticesinde lojistik firmaların da bu   Doğu Avrupa, Orta Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’ya
         isimler altında departmanlar oluşturularak talebin en   kolay erişim imkânı sağlayan avantajlı coğrafi konumuy-
         doğru şekilde yerine getirildiğini gözlemlediklerini akta-  la bölgede bir üs işlevi gördüğünü söylüyor: “Türkiye bu
         rıyor: “Öyle ki, uzmanlık alanı sadece proje ve kombine   konuda coğrafi konumu, ekonomik gelişmişlik düzeyi ve
         34 KobiEfor ìXEDW
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39