Page 34 - KobiEfor Şubat 2024
P. 34
352-( 9( .20%à1( 7$á,0$&,/,ã,
Türkiye’nin lojistik hub olmasını destekliyor:
3URMH YH .RPELQH 7Då×PDF×O×æ× LYPHOHQL\RU
Türkiye’nin önemli sanayi, inşaat ve UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı
enerji yatırımlarının, Türk firmalarının Bilgehan Engin, Türkiye’nin geniş
komşu ve çevre ülkelerde sürdürdüğü uluslararası taşıt filosu ve dinamik
inşaat projeleri ve büyük ölçekli lojistik sektörüne sahip olmasının,
yatırımların lojistik gereksinimlerini bölgedeki önemli lojistik merkezlerinden
karşılayan proje ve kombine ve transit ülkelerden birisi olma
taşımacılığının yükselişi sürüyor. potansiyelini vurguladığını söylüyor.
TİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hiz- taşımacılık olan firmalar da
met Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı sektörümüzde faaliyet göste-
UBilgehan Engin, Türkiye ekonomisinin küresel riyorlar. Proje lojistiğinin özel
bir ekonomiye dönüşmesi sürecinde inşaat, sanayi ve donanım ve tecrübe gerekti-
enerji sektörlerine yapılan yatırımların önemli rollere ren bir alan olması sebebiyle
sahip olduğunu belirterek, “Bu sektörlere yapılan ya- bu alanda faaliyet gösteren
tırımların lojistik gereksinimleri çerçevesinde proje ta- firma sayısı az gibi gözükse de
şımacılığı faaliyetleri gerçekleştirildiği gibi bu süreçte bu sektörün son yıllarda farklı
kombine taşımacılık operasyonlarından da yararlanı- ihtiyaçlara cevap verebildiğini
labilmektedir. Ülkemizi çevreleyen coğrafyada önemli ve niteliklerinin üstün bir sevi- Bilgehan
Engin
enerji hatlarının oluşu, Türk firmalar tarafından komşu yeye ulaştığını görüyoruz.”
ve çevre ülkelerde sürdürülen inşaat projeleri ve büyük
ölçekli yatırımlar proje taşımacılığı faaliyetlerini bizler Türkiye bölgede önemli bir oyuncu
için daha önemli hale getiriyor” diyor. Türkiye’nin geniş uluslararası taşıt filosu ve dina-
mik bir lojistik sektörüne sahip olmasının, bölgedeki en
Proje ve kombine taşımacılığına talep önemli lojistik merkezlerinden ve transit ülkelerinden
artıyor birisi olma potansiyelini vurguladığını kaydeden Engin,
Bilgehan Engin, proje taşımacılığı ve kombine taşı- proje taşımacılığı ve kombine taşımacılıkta Türkiye’nin,
macılığa olan talep neticesinde lojistik firmaların da bu Doğu Avrupa, Orta Asya, Orta Doğu ve Kuzey Afrika’ya
isimler altında departmanlar oluşturularak talebin en kolay erişim imkânı sağlayan avantajlı coğrafi konumuy-
doğru şekilde yerine getirildiğini gözlemlediklerini akta- la bölgede bir üs işlevi gördüğünü söylüyor: “Türkiye bu
rıyor: “Öyle ki, uzmanlık alanı sadece proje ve kombine konuda coğrafi konumu, ekonomik gelişmişlik düzeyi ve
34 KobiEfor ìXEDW