Page 35 - KobiEfor Şubat 2024
P. 35

Doğu Akdeniz Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi Kurulumu Projesi’nde imzalar atıldı

             Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu,   huriyeti (KKTC) Başbakanı Ünal Üstel, KKTC Bayın-
           “Doğu Akdeniz Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi Kurulu-  dırlık ve Ulaştırma Bakanı Erhan Arıklı, T.C. Cumhur-
                            mu Projesi’ ile Doğu Akdeniz’de   başkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof.Dr. Haluk
                            etkinliğimizi arttıracak, Mavi Vata-  Görgün, Denizcilik Genel Müdürü Ünal Baylan, HA-
                            nımızda çıkarlarımızı koruyacak,   VELSAN Genel Müdürü Mehmet Nakif Acar da katıl-
                            Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti   dı. Törende iki ülke arasında proje için imzalar atıldı.
                            çevre denizleri ve ülkemiz arasın-
                            daki deniz alanında tüm deniz tra-
           Abdulkadir
           Uraloğlu         fiğini izleyebileceğiz” dedi. Bakan
                            Uraloğlu, 3 trafik gözetleme is-
           tasyonu ve 1 gemi trafik hizmetleri merkezinden oluşan
           çeşitli entegrasyonlardan oluşacak projenin 2026’nın ilk
           yarısında tamamlanacağını açıkladı.
             Doğu Akdeniz Gemi Trafik Hizmetleri Sistemi Ku-
           rulumu Projesi İmza Töreni’ne Ulaştırma ve Altyapı
           Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Kuzey Kıbrıs Türk Cum-

         sanayisinin üretim yapısı açısından bölgede önemli   leşik, dengeli ve çevreyle dost bir taşımacılık düzeninin
         bir oyuncu olmasının yanı sıra halihazırda ortaya koy-  oluşturulması, yaygınlaştırılmasının desteklenmesi ve
         duğu ekonomik performanstan daha büyük bir potan-  teşvik edilmesini amaçlamakta ve kombine taşımacılık
         siyele sahiptir.”                                faaliyetleri destekler nitelikte yeşil lojistik faaliyetleri ta-
            Yasal mevzuatlar ve yeşil lojistik:  2023-2025 Orta   nımlamaktadır. Proje taşımacılığında da son dönemlerde
         Vadeli Program’da demiryolu ulaştırması başta olmak   gelişme gösteren sanayi ve enerji sektörleri dolayısıyla
         üzere düşük karbonlu ve sürdürülebilir ulaşım sistemi-  artış yaşandığı söylenebilir. Firmaların ekipman yatırım-
         ne geçişi kolaylaştıracak teknolojik dönüşümlere yönelik   ları doğrultusunda proje taşımacılığında da lojistik sektö-
         projeler geliştirileceğinin belirtildiğini anımsatan Engin,   rünün daha ileriye gideceğini değerlendirebiliriz.”
         şunları ifade ediyor: “Sektörümüz için değerli çıktılar su-
         nan 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı’nda da kombine   ‘Kombine Taşımacılık’ nedir?
         taşımacılığın düzenleme ve politika önerilerine yer veril-
         di. Öte yandan yeşil lojistik faaliyetleri kapsamında 2022   Kombine taşımacılık, “Taşıma birimlerinin hedef bi-
         yılının Mayıs ayında yayınlanan Kombine Taşımacılık Yö-  rime ulaştığı noktaya kadar en az 2 farklı taşıma türü
         netmeliği, kombine yük taşımacılığı ve yeşil lojistik faali-  (karayolu, denizyolu, demiryolu ve / veya havayolu) ile
         yetlere ilişkin ilke, esas ve koşulların belirlenerek bütün-  taşınması. Çıkış noktasından varış noktasına taşımacı-
                                                           lık değil, tüm taşıma sürecinin koordine olarak tek bir
             ‘Proje Taşımacılığı’ nedir?                   operasyon içerisinde yürütülmesini sağlıyor. Özellikle
                                                           konteyner taşımacılığında yaşanan gelişmelerle uzun
             Projeler için gerekli olan yüklerin ulaştırılması ge-  mesafelerin demiryolu ve denizyolu gibi daha az mali-
           reken yere hızlıca ve hasarsız taşınmasını sağlayan   yetli türlerle taşınması, limandan teslim noktasına ka-
           proje taşımacılığı;  “Hacimsel  veya tonajından dolayı   dar da karayoluyla yapılmasıyla oluşan yöntemdir” diye
           konteynerle taşınamayan proje türü veya özellikli mal-  tanımlanıyor.
           zemelerin karayolu, denizyolu, demiryolu, havayolu   Bir diğer tanıma göre; “Bir nakliyenin kombine yük
           alternatiflerinin birebir veya birbirine bağlantılı kulla-  taşımacılığı olarak nitelendirilebilmesi için seçilen ta-
           narak taşınması” demek.                         şıma yöntemlerinden en az 2’sinin tek bir sözleşmede
             Bir başka tanıma göre; “Standart dışı ağır ve standart   toplanması gerekir. Denizyolu ve demiryolunun az ma-
           dışı ölçülerdeki yüklerin bir çıkış noktasından bir diğer   liyetiyle karayolunun esnekliğini harmanlayan kombine
           varış noktasına kadar özel tedbirler ve araçlarla bir   taşımacılığın temel özellikleri şöyle: Taşınacak malla-
           program çerçevesinde taşınması.” Diğer taşıma mod-  rın standart hale gelmesi (Taşınması gereken yüklerin
           larından farklı olarak ciddi bir mühendislik çalışmasıyla   konteyner, palet gibi taşıma türlerine yüklenmesi, hızlı
           hayata geçen ‘Proje Taşımacılığı’, yurtiçinde veya ulus-  ve pratik boşaltıma uygun yerleştirilmesi), sistem bü-
           lararası devasa projelerin ağır tonajlı ürünleri ve malze-  tünleştirmesi (tüm birimlerin teknolojik altyapıya ve ör-
           melerinin taşınma ihtiyacını daha sistematik çözmesiyle   gütsel anlayışa sahip olması), taşıma sisteminin uyum-
           lojistik ve taşımacılık sektöründe öne çıkıyor.  luluğu, tarafların hukuki sorumluluğu, ücret tarifeleri.”
                                                                                     ìXEDW      KobiEfor 35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40