Page 61 - KobiEfor Eylül 2022
P. 61

Bilinen ve alışılan lojistik yönetiminin kökten de-  yar dolarlık mal satmış, AB’den 223.3 milyar do-
         ğişmeye devam edeceğine dikkat çeken Arslan,     larlık ithalat yapmıştır. Çin’in 2022’de ilk 7 aylık dış
         müşterilerine gerçek-zamanlı, konum-tabanlı, akıl-  ticaret hacmi, bir önceki yıla göre %10’un üzerinde
         lı lojistik çözümler üretebilen, tüm intermodel çö-  artışla 3.49 trilyon doları bulmuştur. Tüm yaşanan
         zümleri aynı platform içinde destekleyebilen dijital   lojistik problemlere, gecikmelere ve artan navlun
         teknolojilerin öne çıkacağını kaydetti.          maliyetlerine rağmen Çin 2021 yılında 178 milyar
           Arslan, şunları ifade etti: “Yükün fabrika / depo-  dolar yabancı sermaye yatırımını kendine çekmeyi
         dan çıkışından tüm teslimat ve gümrük geçişine   başarmıştır.”
         kadar bütün süreçlerinin anlık olarak izlenmesine   Türkiye için Pandemi sonrası yeni Dünya düze-
         olanak veren Tırport benzeri dijital ağlar ve plat-  ninde yılda 50 milyar dolar doğrudan yatırım çek-
         formlar fark yaratacak, her geçen gün hız, maliyet   menin, 1 trilyon dolar ihracata ulaşmanın imkansız
         ve optimizasyon için daha çok tercih edilecektir.   olmadığı mesajını veren Arslan, şu açıklamalarda
         Türkiye gibi bireysel kamyon sahipliği yüzde 80’le-  bulundu: “Türkiye sıra dışı fırsatlarla karşı karşı-
         rin üzerinde olan nakliye sektörü ise bu teknoloji-  yadır. Orta Lojistik Koridor’da, Asya ile Avrupa ara-
         lerle doğru ve hızlı yükle buluşacak; ödeme, resmi   sında dev bir köprü konumundadır. Tüm gücüyle bu
         evrakların iletilmesi ve onaylatılması vb. konularda   stratejik fırsata odaklamak, İzmir’den Ardahan’a,
         belirsizliklerle boğuşmayacak, kapasite kullanımı   Samsun’dan Mersin, Adana’ya ülkeyi üretim ülke-
         artacak, nakliyecilerin refahı yükselecektir.”   sine dönüştürmek mümkündür. Yeter ki yatırım için
           Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye üzerinden gerçek-  cazip koşullar yaratalım, enerji kaynaklarını, ham-
         leşen transit yük trafiğinin 10 kattan fazla artabile-  maddeye erişimi, lojistik altyapıları güçlendirelim.
         ceğini vurgulayan Arslan, kitlesel üretim yapan ve   Türkiye’yi yönetenleri ve sevenleri bu gerçeği iyi
         Avrupa-Afrika pazarlarına satış yapan Güney Asya ve   görmeye, güçlü ve istikrarlı ekonomi için güç birliği
         Çinli firmaların üretim ve yarı mamul montajları için   yapmaya, komşularla huzurlu, siyasi uzlaşı ve gü-
         Türkiye’yi ana üretim üssü olarak tercih edebileceğini   ven ortamı sağlamaya, Dünya’ya güven verecek, bir
         kaydetti: “Çünkü Çin’de ürettiği ve ancak 8-12 hafta   gün herkesin ihtiyacı olacak adil bir hukuk sistemi
         arasında Avrupa’ya gönderebildiği bir konteyneri yarı   tesis etmeye, istikrarlı bir para sistemi için her şeyi
         fiyatına sadece 1 haftada Avrupa’nın her yerine ulaştı-  yapmaya davet ediyorum.”
         rabilir. Bu müthiş bir optimizasyon ve güçtür.”   Arslan sözlerini şöyle noktaladı: “Türkiye bu fır-
           Arslan, Çin’in Dünya’nın en büyük ihracatçısı ve   satı iyi değerlendirebilirse 10 yıl içinde 2.5 trilyon
         en büyük ikinci ithalatçısı olduğunu hatırlattı: “Çin,   dolarlık bir ekonomik büyüklüğe, kişi başı 20 bin   Advertorial
         Avrupa Birliği ülkelerine 2021 yılı içinde 472.2 mil-  doların üzerinde bir gelire ulaşabilir.”
                                                                                      (\OÖO      KobiEfor 61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66