Page 61 - KobiEfor Eylül 2022
P. 61
Bilinen ve alışılan lojistik yönetiminin kökten de- yar dolarlık mal satmış, AB’den 223.3 milyar do-
ğişmeye devam edeceğine dikkat çeken Arslan, larlık ithalat yapmıştır. Çin’in 2022’de ilk 7 aylık dış
müşterilerine gerçek-zamanlı, konum-tabanlı, akıl- ticaret hacmi, bir önceki yıla göre %10’un üzerinde
lı lojistik çözümler üretebilen, tüm intermodel çö- artışla 3.49 trilyon doları bulmuştur. Tüm yaşanan
zümleri aynı platform içinde destekleyebilen dijital lojistik problemlere, gecikmelere ve artan navlun
teknolojilerin öne çıkacağını kaydetti. maliyetlerine rağmen Çin 2021 yılında 178 milyar
Arslan, şunları ifade etti: “Yükün fabrika / depo- dolar yabancı sermaye yatırımını kendine çekmeyi
dan çıkışından tüm teslimat ve gümrük geçişine başarmıştır.”
kadar bütün süreçlerinin anlık olarak izlenmesine Türkiye için Pandemi sonrası yeni Dünya düze-
olanak veren Tırport benzeri dijital ağlar ve plat- ninde yılda 50 milyar dolar doğrudan yatırım çek-
formlar fark yaratacak, her geçen gün hız, maliyet menin, 1 trilyon dolar ihracata ulaşmanın imkansız
ve optimizasyon için daha çok tercih edilecektir. olmadığı mesajını veren Arslan, şu açıklamalarda
Türkiye gibi bireysel kamyon sahipliği yüzde 80’le- bulundu: “Türkiye sıra dışı fırsatlarla karşı karşı-
rin üzerinde olan nakliye sektörü ise bu teknoloji- yadır. Orta Lojistik Koridor’da, Asya ile Avrupa ara-
lerle doğru ve hızlı yükle buluşacak; ödeme, resmi sında dev bir köprü konumundadır. Tüm gücüyle bu
evrakların iletilmesi ve onaylatılması vb. konularda stratejik fırsata odaklamak, İzmir’den Ardahan’a,
belirsizliklerle boğuşmayacak, kapasite kullanımı Samsun’dan Mersin, Adana’ya ülkeyi üretim ülke-
artacak, nakliyecilerin refahı yükselecektir.” sine dönüştürmek mümkündür. Yeter ki yatırım için
Önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye üzerinden gerçek- cazip koşullar yaratalım, enerji kaynaklarını, ham-
leşen transit yük trafiğinin 10 kattan fazla artabile- maddeye erişimi, lojistik altyapıları güçlendirelim.
ceğini vurgulayan Arslan, kitlesel üretim yapan ve Türkiye’yi yönetenleri ve sevenleri bu gerçeği iyi
Avrupa-Afrika pazarlarına satış yapan Güney Asya ve görmeye, güçlü ve istikrarlı ekonomi için güç birliği
Çinli firmaların üretim ve yarı mamul montajları için yapmaya, komşularla huzurlu, siyasi uzlaşı ve gü-
Türkiye’yi ana üretim üssü olarak tercih edebileceğini ven ortamı sağlamaya, Dünya’ya güven verecek, bir
kaydetti: “Çünkü Çin’de ürettiği ve ancak 8-12 hafta gün herkesin ihtiyacı olacak adil bir hukuk sistemi
arasında Avrupa’ya gönderebildiği bir konteyneri yarı tesis etmeye, istikrarlı bir para sistemi için her şeyi
fiyatına sadece 1 haftada Avrupa’nın her yerine ulaştı- yapmaya davet ediyorum.”
rabilir. Bu müthiş bir optimizasyon ve güçtür.” Arslan sözlerini şöyle noktaladı: “Türkiye bu fır-
Arslan, Çin’in Dünya’nın en büyük ihracatçısı ve satı iyi değerlendirebilirse 10 yıl içinde 2.5 trilyon
en büyük ikinci ithalatçısı olduğunu hatırlattı: “Çin, dolarlık bir ekonomik büyüklüğe, kişi başı 20 bin Advertorial
Avrupa Birliği ülkelerine 2021 yılı içinde 472.2 mil- doların üzerinde bir gelire ulaşabilir.”
(\OÖO KobiEfor 61