Page 65 - KobiEfor Eylül 2022
P. 65
İhracat faktoringinde ikinci sırada lıklarındaki değişimlere istinaden, bu yatırımlarını
Henden, TEB Faktoring’in iddialı olduğu alanlar- arttırmaya devam ediyor. Henden, dijital dönüşümü;
dan birini de ihracat oluşturuyor. İhracat faktorin- müşterilerinin beklentileri, alışkanlıkları ve geri bil-
gi risklerinin 2022 yılı 6. ay itibarıyla geçen yıl aynı dirimlerini merkeze alarak, müşteri odaklı bir yak-
döneme göre yüzde 167 büyümeyle 3.3 milyar TL’ye laşımla, insan ve teknoloji paralelinde hem şirket içi
ulaştığını açıkladı: “TEB Faktoring olarak 2022 yılı hem şirket dışı olarak değerlendirdiklerini anlattı.
2. çeyrek sonu itibariyle ihracat faktoringi pazar Henden, ayrıca şirket içerisinde tüm çalışanları
payımız yüzde 32.14’tür. İki faktörlü işlemlerde ise dijitalleşme sürecine dâhil etmeye önem verip bunun
2022 ilk çeyrek itibariyle yüzde 35 pazar payı ile için teşvik ettiklerini paylaştı: “İş yapış biçimimizi
Türkiye’de ilk, tüm Dünya’da ise ikinci sıradayız.” daha verimli olacak şekilde iyileştirip dönüştürürken
Garantili ihracat işlemlerinin alıcının ödeme yap- müşteri deneyimini de sürekli iyileştirmeyi hedefliyo-
ma riskini ortadan kaldırdığı için ihracatçılar için ruz. Teknoloji sürekli geliştiği ve bugün yapılan ge-
çok önemli bir imkân olduğunu vurgulayan Henden, liştirmeler yarın eskidiği için bu bitmeyen bir süreç,
ancak bu ürünün halen yeterince kullanılmadığını bu sebeple bugünlerde mevcut dijital kanallarımızın
kaydetti. İhracata dayalı ekonomi modeli destekle- yenilenmesi de önemli bir gündemimiz.”
nirken bu tür risk yönetimi ve fonlama maliyetlerini Dijitalleşme sürecinde işbirliklerinin önemli ol-
düşüren enstrümanların daha faz- duğuna dikkat çeken Henden,
la kullanılması gerektiğini savunan yürüttükleri çalışmalar hakkın-
Henden, “Buna ilave olarak bu yıl da şu bilgileri verdi: “Yakın za-
döviz likiditesi ve finansmana eri- manda, bir süredir üzerinde ça-
şim çok daha önemli hale geldi. lıştığımız Logo ERP çözümlerini
Bu kapsamda daha önce Eximbank kullanan şirketler için yenilikçi
kullanan ihracatçılardan daha fazla ve faktoring servislerine ula-
talep almaya başladık. İhracat fak- şımı hızlandırıp, kolaylaştıran
toringinin önümüzdeki dönem en dijital bir entegrasyon projesini
fazla talep gören ürünlerden biri hayata geçirdik. Türkiye’nin en
olacağını düşünüyorum” görüşünü büyük yerli iş yazılımları markası
aktardı. Logo Yazılım’ın teknoloji iş ortağı
Gülümser Özgün Henden, ihracat olan, Erko Teknoloji tarafından,
faktoringinde sektörün önde gelen Logo’nun geliştirilebilir alt yapı-
oyuncularından biri olduklarını söyle- sını kullanarak geliştirilen TEB
di: “İhracat tarafında sadece sigorta Faktoring uygulamasıyla; Logo
hizmeti alan firmaların finansmana ERP (Enterprise Resource Plan-
erişiminin sınırlı olduğunu görüyo- ning / Kurumsal Kaynak Plan-
ruz. Oysa ihracat faktoringi hem si- laması) çözümlerini kullanan
gorta işlevi görüyor hem de uygun maliyetli fonlama işletmeler, faturalı vadeli çeklerinin finansmana
imkânı sağlıyor. Ayrıca faktoringde finansman açısın- uygunluğunu sistemler arası kurulan köprüyle ko-
dan süreçlerimiz bankacılık sistemine göre daha hız- layca sorgulatıp, finansmana daha hızlı, güvenli ve
lı çalışıyor. Tabii ki BNP Paribas’ın geniş muhabir ağı pratik bir şekilde ulaşabiliyorlar. Bu alanda müş-
ve fonlama imkânlarını da etkin kullanarak ihracatçı teri deneyiminin bizim için önemini tekrar vurgula-
müşterilerimize hem daha hızlı hem de kaliteli hiz- makta ve müşterilerimizin geri bildirimlerine göre
met sunuyoruz. İhracatçı müşterilerimiz sadece satışa geliştiğimizi belirtmekte fayda var.”
odaklanırken, tahsilat, finansman ve alacak riskinin Gülümser Özgün Henden, son mevzuatsal dü-
yönetimini biz üstleniyoruz. Bu sebeple bizi hizmette zenlemelere istinaden, uzaktan müşteri edinimi ve
en fazla ayrıştıran konular etkin kanallarımız, konvan- uzaktan imza gibi sektör ve müşteri deneyimi için
siyonel ve dijital süreçlerimiz, insan kaynağımız olarak önem taşıyan ve verilen servisi hızlandıracağını dü-
öne çıkıyor. Uzman ve deneyimli kadromuz aynı za- şündükleri projeler üzerinde çalıştıklarını da sözle-
manda uzun soluklu müşteri ilişkileri kurmamızı sağ- rine ekledi: “Bir diğer konu ise; tüm Dünya’da öne
lıyor, biz sektörde muhtemelen müşterileriyle en uzun çıkan ekosistem konusu. Artık finansal dünyada sis-
süre çalışan faktoring firmalarından biriyiz.” temlerin, tek sistemden birçok servisin bulunduğu
ekosistemlere dönüştüğünü görüyoruz. Bizim sek-
Dijitalleşmeye ağırlık veriyor, törümüz açısından bunun önemi tedarikçi finans-
iş yapışını geliştiriyor manı ekosistemlerinin gelişmesi olarak karşımıza
TEB Faktoring, dijital dönüşüme yatırım yapıyor ve çıkıyor. TEB Faktoring olarak bu alandaki gelişme-
teknolojide yaşanan gelişmeler ve kullanıcı alışkan- leri ve potansiyeli takip ediyoruz.”
(\OÖO KobiEfor 65