Page 60 - KobiEfor Eylül 2022
P. 60

Ukrayna-Rusya Savaşı’nın
         Kuzey Lojistik Koridoru’na
         büyük zarar verdiğini
         söyleyen TIRPORT Yönetim
         Kurulu Başkanı
         Dr. Akın Arslan,
         “Türkiye’den geçen
         Orta Lojistik Koridoru
         önümüzdeki yıllarda
         çok daha stratejik
         ve değerli hale
         gelecektir” dedi.
         Arslan, Türkiye’nin fırsatı
         iyi değerlendirebilirse
         10 yıl içinde 2.5 trilyon
         dolarlık bir ekonomik
         büyüklüğe ulaşabileceğinin
         altını çizdi.








                   ´2UWD /RMLVWLN .RULGRUX 7UNL\H·\L    \×OGD

              WULO\RQ GRODUO×N HNRQRPLN E\NOæH WDå×\DELOLUµ



              IRPORT Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Ars-  rete ve Çin’den Avrupa’ya uzanan Kuzey Lojistik
              lan Rusya-Ukrayna Savaşı’nın devamı ve son-  Koridoru’na büyük zarar verdiğini söyledi. Sonucun
         Tlanmasına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.   uzlaşı bile olsa zarar gören lojistik aksların yeniden
         Arslan, savaşın, Avrupa ile Rusya arasındaki tica-  onarılmasının, psikolojilerin düzelmesinin ve yeni
                                                                            dengelerin oturmasının en az
                                                                            10 yıl alacağını belirten Arslan,
                                             Dr. Akın Arslan
                                                                            “Bu durum Türkiye’den ge-
                                                                            çen Orta Lojistik Koridoru’nu
                                                                            önümüzdeki yıllarda çok daha
                                                                            stratejik ve değerli hale getire-
                                                                            cektir” dedi.
                                                                              Arslan şöyle devam etti: “Azer-
                                                                            baycan, İran, Gürcistan üzerinden
                                                                            Avrupa’ya uzanan kara ve demir-
                                                                            yolu hatları ile Samsun, İskende-
                                                                            run ve Mersin üzerinden gelecek
                                                                            konteyner denizyolu hatları Tür-
                                                                            kiye üzerinden çok hızlı bir şe-
                                                                            kilde Avrupa’ya ulaşabilmektedir.
                                                                            Aynı şekilde, Akdeniz, Karadeniz
                                                                            ve Avrupa’dan çıkan ve Rusya’ya
                                                                            uzanan tüm lojistik koridorlar
                                                                            Türkiye üzerinden geçmektedir.”


         60 KobiEfor (\OÖO
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65