Page 52 - KobiEfor Eylül 2022
P. 52

/2-à67à. 9( 7$á,0$&,/,.



         aldığı Körfez bölgesinde demir ve karayolu bağlantı-  kan Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı
         larının daha da güçlendirileceğini, Karadeniz ile bağ-  çerçevesinde 2053’e kadar toplam 8 bin 554 kilomet-
         lantının sağlanması için etütler yapılacağını söyledi:   relik yeni demiryolu güzergahı planlayarak, toplam
         “Elleçleme ekipmanlarının operasyonel kapasiteleri ve   demiryolu ağının 28 bin ki-
         verimliliklerinin artırılmasıyla limanlardaki yük sirkü-  lometrenin üzerine çıkarıl-
         lasyonu hızlandırılacak. Ayrıca bölgede demiryolu yatı-  masının hedeflendiğini an-
         rımları devam ediyor. Hızlı tren hatlarında yük taşıma-  lattı: “Önümüzdeki 30 yılda
         cılığının payı artırılacak. Çift hatlar yapılması yanında   yapmayı planladığımız 198
         yük lojistiği için aynı güzergahlarda ilave hatlar yapıla-  milyar dolarlık yatırımda
         cak. Tüm taşıma modları için kamu özel işbirlikleriyle   en büyük payı demiryolu
         yatırımlara devam edilerek hızlı sonuçlar alınacak.”   sektörüne ayırarak, yük taşımalarında yüzde 5 olan
            “198 milyar dolarlık yeni yatırım yapacağız”:  Ba-  demiryolu payını yaklaşık yüzde 22’ye çıkarmayı hedef-
         kan Karaismailoğlu, DHMİ-THY-İGA Birlikte Karar   liyoruz. Böylelikle; yurt dışına yük taşımacılığında da
         Alma Projesi Mutabakat Protokolü imza töreninde   demiryolunun payını 10 kat daha yükseltmiş olacağız.”
         yaptığı açıklamada, Bakanlık olarak 2003-2022 yılları
                                arasında Türkiye’nin ula-    Türkiye başarılı aksiyonlarıyla öne çıkıyor
                                şım ve haberleşme altya-    UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik
                                pısına 1 trilyon 670 milyar   Hizmet Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Baş-
                                lira yatırım yaptıklarını, si-  kanı Ayşem Ulusoy, 2021’de Pandemi’nin devam
                                vil havacılık sektöründeki   eden etkileri nedeniyle özellikle havayolu, karayo-
                                yatırımlarının 151 milyar   lu ve denizyolunda operasyonel sıkıntılar yaşandı-
                                liranın üzerinde gerçek-  ğını, havayolunda kargo uçaklarına yoğun bir talep
         leştiğini, daha bu yıl içinde Rize-Artvin Havalimanı ve   oluştuğunu, denizyolunda konteynerlerin belirli
         Yeni Tokat Havalimanı’nı hizmete aldıklarını, Yozgat,   bölgelerde birikmesi ve diğer bölgelerdeki talepleri
         Çukurova ve Gümüşhane-Bayburt havalimanlarının                    karşılayamaması gibi sebepler-
         yapımlarına devam ettiklerini anlattı. Karaismailoğlu,            le navlunların arttığını, karayo-
         Türkiye’nin 2035 ve 2053’e kadar olan yatırımlarını plan-         lunda yük sayısı ve iş hacimle-
         ladıklarını, hedeflerini belirlediklerini, beşer yıllık plan-      rinin artış gösterdiğini söylüyor.
         lamalarla demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve                2021’in son aylarında sektö-
         haberleşme için tam 198 milyar dolarlık yeni yatırımın            rün toparlanmaya başladığını
         planlandığını açıkladı: “2053’e kadar otoyol uzunluğu             bunun 2022’de de devam et-
         8 bin 325 km’ye, demiryolu ağı 28 bin 590 km’ye, hızlı            mesini umduklarını ancak 2022
                                                          Ayşem
         tren bağlantısına sahip il sayısı 52’ye, liman tesisi sayısı   Ulusoy  Mart’ında başlayan Rusya-Uk-
         255’e çıkacak. Hızla büyüyen ülke ekonomisi ve turizmi-           rayna savaşının lojistik sektö-
         ni destekleyen 57 havalimanıyla Türkiye yoğun bir hava-  rünü bir kez daha küresel sorunlarla karşı karşıya
         limanı şebekesine sahiptir. Bu rakam, 2053’e kadar 61’e   bıraktığını belirten Ulusoy, tüm Dünya özellikle de
         yükselecek. Bu yatırımlarla ulaştırma ve haberleşme   bölgemizin lojistik faaliyetler açısından aksaklıklar
         sektörlerinin 2053’te üretime katkısı ise 2 trilyon dolarla   yaşadığını, taşıma faaliyetlerinİn belli güzergahlar-
         yatırım bedelinin yaklaşık 10 katına çıkacak.”   da durma noktasına geldiğini aktarıyor: “Kapanan
            7 ayda 96 milyondan fazla yolcu havayolunu tercih   hava ve deniz limanları ve yükselen petrol fiyatları
         etti: Temmuz ayı havacılık verilerini de açıklayan Ba-  küresel salgın döneminden kalan sorunlarla mü-
         kan Adil Karaismailoğlu, Ocak-Temmuz döneminde   cadele eden tedarik ve lojistik sektörünü yeni bir
         havayolunu tercih edenlerinin sayısının geçen yılın aynı   kriz yönetimini devreye sokmaya mecbur bıraktı.
                                dönemine göre (7 ayda)    Özellikle gelişmekte olan ülkelerde savaşın etkisi
                                yüzde 68.6 artarak, 96 mil-  lojistik maliyetlere yansıdı, bu açıdan maliyet soru-
                                yon 647 bine, yük trafiğinin   nu 2022 ve 2023’ün önemli sorunları arasında yer
                                de 2 milyon 198 bin tona   almaya devam edecek.”
                                ulaştığını söyledi: “Havayo-  Türkiye’nin savaşla başlayan süreçte belli açı-
                                lu ile seyahat eden toplam   lardan bakıldığında son derece başarılı aksiyonlar
                                yolcu sayısı Temmuz’da    aldığını vurgulayan Ulusoy, özellikle değişen lojistik
         geçen yılın aynı ayına göre yüzde 24.7 artarak 21 mil-  güzergahlara entegre olarak alternatif rotalarda
         yon 388 bini aştı.”                              faaliyet alanını genişlettiğini kaydediyor: “Savaş ne-
            “Yurtdışına yük taşımacılığında demiryolunun   deniyle değişen lojistik koridorlar ve teknolojik sü-
         payını 10 kat daha yükselteceğiz”: Özbekistan’da dü-  reçlerin sektörümüze her geçen gün artarak entegre
         zenlenen Türkiye-Özbekistan-Azerbaycan Ulaştırma,   olması önümüzdeki süreçte küresel rekabeti artır-
         Dışişleri ve Ticaret Bakanları Toplantısı’na katılan Ba-  maya devam edecek. Karayolu, demiryolu, denizyolu

         52 KobiEfor (\OÖO
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57