Page 51 - KobiEfor Eylül 2022
P. 51

/2-à67à. 9( 7$á,0$&,/,.

































                    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu;
                “Hedefimiz lojistik süper güç olmak”




         Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil                 “Hedefimiz lojistik süper güç olmak”
         Karaismailoğlu, 198 milyar dolarlık              dedi.
         yeni yatırım yapacaklarını açıklayarak,            +D]ÖUOD\DQ  'HQL] <$1,.7$ú


              ojistik ve Taşımacılık’ sektörü Türkiye’nin ‘Tedarik   ve kuruluşların yararlanacağı bir rehber oluşturup 2023,
              Zinciri Merkezi’ olma hedefinde kilit rol üstleniyor.   2053 ve 2071 hedeflerine doğru durmadan yürüyecekle-
         LKüresel arenada Türkiye’ye ciddi rekabet avantajı   rini söyledi: “Hedefimiz lojistik süper güç olmak. Devlet
         kazandıran ‘lojistik ve taşımacılık’ sektörünün gücünü,   aklı ile planlama, ortak akıl ile istişare, akıl gücü ile inşa
         kara, hava, deniz ve demiryolu modlarındaki potansiye-  ile Türkiye’yi geleceğe hazırlıyoruz, yarınları planlıyoruz.”
         lini ve gelecek vizyonunu hem Ulaştırma ve Altyapı Ba-  OSB’lerin yollarla bağlantısı için lokal iyileştirme-
         kanı Adil Karaismailoğlu’nun açıklamalarıyla hem de   ler geliyor: Yaptığı yazılı açıklamada lojistik sektörünün
         sektör temsilcilerinin görüş, değerlendirme, talepleri   ‘ticaretin altın anahtarı’ olduğuna işaret eden Karais-
         ve önerileriyle aktarıyoruz.                     mailoğlu, Kocaeli Körfez Lojistik Çalıştayı’nın sonuçla-
                                                          rını paylaştı: “Bölge gerçekleri ve potansiyel hedefler
                                                          kapsamında Körfez bölgesi, karayolu yatırımları açısın-
                                                          dan güçlü bir konumda. Bölgedeki yük üretim ve çekim
                                                          miktarlarına bakıldığında karayolu yatırımlarına devam
                                                          edilerek yük akış trafiği rahatlatılacak. Akıllı Ulaşım Sis-
                                                          temleri yatırımlarıyla mevcut yol kapasitesinden daha
                                                          fazla faydalanılarak verimlilik artırılacak. Bölgede bu-
                                                          lunan çok sayıda OSB’nin (Organize Sanayi Bölgesi) ka-
                                                          rayollarıyla doğrudan veya alternatif yollarla bağlantısı
                                                          bulunuyor. Ancak lokal iyileştirmelerle bunlar güçlendi-
                         Adil Karaismailoğlu              rilecek. Yük araçlarından kaynaklanan kent içi parklan-
                                                          ma sorunu için kent dışında lojistik odak noktaları oluş-
            Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,   turulacak. Transit yükler kent içi trafikten arındırılacak.”
         Ulaştırma 2053 Vizyonu ışığında, ulaştırma ve lojistikte   “Körfez limanlarındaki yük sirkülasyonu hızlandı-
         küresel ölçekte öncü, bölgesinde lider bir Türkiye için; ilk   rılacak”: Karaismailoğlu, denizyolu açısından bakıldı-
         adımını 30 Haziran-1 Temmuz’da Kocaeli’de hayata ge-  ğında da geçen yıl Türk limanlarında elleçlenen yükün
         çirdikleri Ulaştırma ve Lojistik Çalıştayları ile tüm kurum   yüzde 15’inden fazlasının bulunduğu ve 35 limanın yer
                                                                                      (\OÖO 2022 KobiEfor 51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56