Page 51 - KobiEfor Eylül 2022
P. 51
/2-à67à. 9( 7$á,0$&,/,.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu;
“Hedefimiz lojistik süper güç olmak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil “Hedefimiz lojistik süper güç olmak”
Karaismailoğlu, 198 milyar dolarlık dedi.
yeni yatırım yapacaklarını açıklayarak, +D]ÖUOD\DQ 'HQL] <$1,.7$ú
ojistik ve Taşımacılık’ sektörü Türkiye’nin ‘Tedarik ve kuruluşların yararlanacağı bir rehber oluşturup 2023,
Zinciri Merkezi’ olma hedefinde kilit rol üstleniyor. 2053 ve 2071 hedeflerine doğru durmadan yürüyecekle-
LKüresel arenada Türkiye’ye ciddi rekabet avantajı rini söyledi: “Hedefimiz lojistik süper güç olmak. Devlet
kazandıran ‘lojistik ve taşımacılık’ sektörünün gücünü, aklı ile planlama, ortak akıl ile istişare, akıl gücü ile inşa
kara, hava, deniz ve demiryolu modlarındaki potansiye- ile Türkiye’yi geleceğe hazırlıyoruz, yarınları planlıyoruz.”
lini ve gelecek vizyonunu hem Ulaştırma ve Altyapı Ba- OSB’lerin yollarla bağlantısı için lokal iyileştirme-
kanı Adil Karaismailoğlu’nun açıklamalarıyla hem de ler geliyor: Yaptığı yazılı açıklamada lojistik sektörünün
sektör temsilcilerinin görüş, değerlendirme, talepleri ‘ticaretin altın anahtarı’ olduğuna işaret eden Karais-
ve önerileriyle aktarıyoruz. mailoğlu, Kocaeli Körfez Lojistik Çalıştayı’nın sonuçla-
rını paylaştı: “Bölge gerçekleri ve potansiyel hedefler
kapsamında Körfez bölgesi, karayolu yatırımları açısın-
dan güçlü bir konumda. Bölgedeki yük üretim ve çekim
miktarlarına bakıldığında karayolu yatırımlarına devam
edilerek yük akış trafiği rahatlatılacak. Akıllı Ulaşım Sis-
temleri yatırımlarıyla mevcut yol kapasitesinden daha
fazla faydalanılarak verimlilik artırılacak. Bölgede bu-
lunan çok sayıda OSB’nin (Organize Sanayi Bölgesi) ka-
rayollarıyla doğrudan veya alternatif yollarla bağlantısı
bulunuyor. Ancak lokal iyileştirmelerle bunlar güçlendi-
Adil Karaismailoğlu rilecek. Yük araçlarından kaynaklanan kent içi parklan-
ma sorunu için kent dışında lojistik odak noktaları oluş-
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, turulacak. Transit yükler kent içi trafikten arındırılacak.”
Ulaştırma 2053 Vizyonu ışığında, ulaştırma ve lojistikte “Körfez limanlarındaki yük sirkülasyonu hızlandı-
küresel ölçekte öncü, bölgesinde lider bir Türkiye için; ilk rılacak”: Karaismailoğlu, denizyolu açısından bakıldı-
adımını 30 Haziran-1 Temmuz’da Kocaeli’de hayata ge- ğında da geçen yıl Türk limanlarında elleçlenen yükün
çirdikleri Ulaştırma ve Lojistik Çalıştayları ile tüm kurum yüzde 15’inden fazlasının bulunduğu ve 35 limanın yer
(\OÖO 2022 KobiEfor 51