Page 66 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 66

g1(0/à 127/$5




             Yeni nesil tüketicilerin 7 ortak özelliği

             Generali Sigorta, teknolojiye ve bilgiye hakimiyetleri   eğitim ve yaşama dair
          dolayısıyla sorgulayıcı bir yapıya sahip olan, markala-  diğer alanlardaki tercih-
          rı, ürün ve hizmetleri dönüştüren 15-25 yaş arasındaki   lerinde de ağırlıklı olarak
          yeni nesil tüketicilerin 7 ortak özelliğini paylaştı:  video içerikten yararla-
             •  Hemen hemen her türlü içeriğe, bilgiye erişme   nacağı öngörülüyor.
          gücüne diğer tüketicilere göre daha fazla sahip olan ve   •  Güvenilirliğe ve şeffaflığa önem veren yeni nesil
          teknolojinin içinde doğan bu yeni nesil tüketiciler, dün-  tüketiciler, teknolojiye ve bilgiye hakimiyetleri dolayı-
          yayı fiziksel sınırları olmayan bir yer olarak görüyor.   sıyla sürekli sorgulayıcı bir yapıya sahip durumdalar.
             • Özellikle 18-25 yaş arasındaki kuşak kişiselleştiril-  Deneyimledikleri ürün ya da hizmetler hakkında yorum
          miş, esnek ve bütçelerine uygun kişiselleştirilmiş yapı-  yaparak, şikayet ya da memnuniyetlerini diğer tüketici
          lara, ürünlere ve hizmetlere odaklanıyor.       nesillerine göre daha net bir şekilde savunuyorlar.
             • Online alışveriş yapmak ve önceki nesillere göre   •  Yeni nesil tüketicilerin büyük bölümü, bir satın
          daha az insanla temas etmek öncelikleri arasında yer   alma kararı vermeden önce ürünler hakkındaki online
          alıyor. Yeni nesil tüketiciler, gerekmedikçe fiziksel bu-  geri bildirimleri-değerlendirmeleri mutlaka okuyor.
          luşmalardan kaçınıyorlar.                         • Satın aldıkları ürünün çevreye ve topluma etkileri-
             • Kitap, gazete, dergi okumak yerine video izlemek,   ni çok daha fazla dikkate alıyor. Bu tüketicilerin büyük
          ürün ve hizmetlere yönelik bilgileri görsel içerik ile   bölümü çevre dostu ürünleri tercih ettiğinde kendini iyi
          almak öncelik durumunda. Bu tüketicilerin gelecekte   hissettiğini belirtiyor.


           İş dünyası somut 5G çözümleri için yatırıma hazır

             Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY   Asya-Pasifik ve Ortadoğu’daki yatırım niyetleri ise ge-
          (Ernst & Young), ‘Endüstrilerin Geleceği 2022’ başlıklı   çen yıla göre yüzde 8 düşüşle yüzde 70 seviyesine geri-
          araştırmasını yayınladı. Araştırmaya göre işletmelerin   lemiş durumda. Bu bulgular, yatırımların hafife alınma-
          5G ve IoT’ye olan ilgisi COVID-19 salgınına bağlı olarak   ması gerektiğine işaret ediyor.
          önemli ölçüde artış gösterdi.                     EY Türkiye Telekomünikasyon,
             5G, olgunlaşma dönemine girerken, iş dünyası abar-  Medya ve Teknoloji (TMT) Sektör
          tılı, ekstrem kullanım senaryoları yerine gerçekçi ve so-  Lideri Emre Beşli, “5G, dönüştürü-
          mut faydalar sunan çözümlere yöneliyor. Katılımcıların   cü etkiye sahip diğer teknolojilerle
          yüzde 56’sı gelecek üç yıl içinde 5G’ye yatırım niyetinde   benzer bir inovasyon döngüsünü   Emre
          olduklarını belirtiyor, ancak uygulama ile ilgili güven   takip ediyor. Karmaşık ve eks-
                                                                                                  Beşli
          sorunu duraksamaya neden oluyor. Bölgesel olarak   trem kullanım senaryoları zamanla
          bakıldığında, 5G için mevcut ve gelecekteki harcama   önemli hale gelecek, ancak, 5G sağlayıcılarının çö-
          niyetine Avrupa’nın öncülük ettiği görülüyor, diğer böl-  zümlerini endüstri liderlerinin bugünkü ihtiyaç ve ta-
          gelerde ise geçen yıla göre bir duraksama söz konusu.   leplerine göre ayarlamaları gerekiyor” dedi.


             İlk 3 ayda Türk girişimler 1.28 milyar dolar yatırım aldı

             Geçtiğimiz 2 yılda Türkiye girişim-                        girişimler). Bunlar Getir, Dream Ga-
           cilik ekosistemine olan ilgi bir hayli                       mes ve Insider. Bu şirketlerden In-
           arttı. Türkiye’deki startup yatırımla-                       sider, geçtiğimiz çeyrekte 1.1 milyar
           rını takip eden StartupCentrum ise                           dolar değerleme ile 121 milyon do-
           2022 yılının çeyrek raporunu paylaştı.                       lar yatırım alarak Unicorn olmuştu.
             Rapora göre 2022’nin ilk 3 ayında                            2022’nin ilk çeyreğinde 8 oyun
           Türkiye’deki girişimler 1.28 milyar                          girişimi toplam 330 milyon dolar ya-
           dolar yatırım aldı. 2021’de toplam ya-                       tırım aldı. Oyun sektöründen sonra
           tırım 1.56 milyar dolardı. Raporda dikkat çeken bir konu   en çok yatırım alan sektör 8 girişim ile Finans olmuş.
           yatırımların miktarlarına göre kıyaslanması olmuş.   Yatırım alan girişim sayısı fazla olsa da yatırım miktarı
             Geçtiğimiz 3 ay boyunca 61 yatırım yapılırken gi-  olarak toplam 15 milyon dolar seviyelerinde kalınmış.
           rişim başına düşen yatırım miktarı 25.5 milyon dolar   Yatırım miktarına bakıldığında ise 1.28 milyar
           olarak belirtilmiş. 61 girişimin içinde ise 3 Unicorn var.   dolar’ın neredeyse tamamı İstanbul’daki girişimlere
           (Unicorn: değerlemesi 1 milyar dolar’dan fazla olan   yapılmış.


         66 KobiEfor 0D\ÜV
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71