Page 62 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 62

7à&$5à $5$d/$5



         gibi bir endişe başladığını, savaşın bir an önce so-
         nuçlanmasıyla hayatın normal seyrine dönebilece-    Otomotivin geleceği
         ğini kaydetti. Savaş bitse de çiple ilgili sorunun tam
         çözülmediğini, hammadde ve lojistik sorunlarının
         devam ettiğini, Dünya genelinde araç bulunurluğu
         sıkıntısı olduğunu vurguladı. Bozkurt, araç olmadığı
         için bu yıl pazar tahmini yapmanın da oldukça zor
         olduğunu ifade etti.
            Şu anda araçların çok büyük bölümünün yüzde
         80’lik vergi dilimine girdiğini kaydeden Bozkurt,
         matrah güncellemesi yapılması gerektiğini ve faiz
         oranlarının hala müşteri için önemli bir kriter oldu-
         ğunu vurguladı. İnsanların yenisini bulamama ihti-
                                                             OYDER (Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği)
         maliyle aracını satmaktan imtina etmesi nedeniyle
                                                           tarafından Ipsos’a yaptırılan ‘Yetkili Satıcı Mem-
         ikinci elde de bulunurluk sıkıntısının baş gösterdi-
                                                           nuniyet’ araştırmasının sonuçlarına göre; yet-
         ğini ve bunun fiyatları yukarıya doğru yükselttiğini
                                                           kili satıcıların yüzde 82’si Türkiye’deki otomobil
         aktaran Bozkurt, zaman zaman gündeme gelen
                                                           satışlarının gelecekte Dünya’ya oranla daha çok
         ikinci el araç ithalatının kısa vadede çözümmüş gibi
                                                           artacağını ancak sektör karlılığının daha düşük
         görünse de tehlikeli bir fikir olduğunu, Türkiye’nin
                                                           olacağını öngörüyor. Yetkili satıcıların büyük ço-
         araç parkının yaşlı araçlarla dolmasına neden ola-
                                                           ğunluğu, dizel ve benzinli motorların ortalama 15
         bileceğini ve cari açığa altından kalkılması çok zor
                                                           yıldan daha uzun bir sürede satıştan kalkacağını
         bir yük getirebileceğini dile getirdi.
                                                           düşünüyor, yüzde 7’lik kesim ise geleneksel mo-
                                                           torların satıştan hiç kalkmayacağı görüşünde.
                                                           Yetkili satıcıların yüzde 23’ü internete bağlı sürüş
                                                           teknolojilerinin Türkiye’de 5 yıl içinde yaygınlaşa-
                                                           cağını, yüzde 33’ü 5-10 yıl içinde, yüzde 37’si ise
                                                           10 yıldan daha uzun bir sürede hayatta yer ala-
                                                           cağını düşünüyor. Yetkili satıcıların yüzde 11’i,
                                                           otonom araçların Türkiye’de 5 yılda yer alacağını
                                                           öngörürken, yüzde 31’i 5-10 yılda, yüzde 47’si 10
                                                           yıldan uzun bir sürede yer almasını beklediklerini
                                                           dile getiriyor, ‘Hayata geçeceğinden emin değilim’
                                                           diyenlerin oranı ise yüzde 11.

            Ağır ticari araç pazarında çekici
            satışları arttı                                 “Pandemi’de Türkiye, bir adım öne çıktı”
            TAİD’in (Ağır Ticari Araçlar Derneği) açıkladığı   Ağır Vasıta, Treyler ve Üstyapı Zirvesi açılışında
                                                          konuşan TAİD Yönetim Kurulu
         verilere göre; 2022 yılı Ocak-Mart dönemi ağır tica-
                                                          Başkanı Ömer Alp Bursalıoğlu,
         ri araç pazarı (kamyon /çekici), bir önceki yılın aynı
                                                          Pandemi’de lojistik sektörünün
         dönemine göre yüzde 5 azaldı. Bu dönemde satılan
                                                          öneminin daha iyi anlaşıldığını,
         toplam araç sayısı 6.620 oldu. Çekici satışları, 2022
                                                          Avrupa ve Amerika’da birçok
         Ocak-Mart döneminde geçen yıla göre yüzde 5 ar-
                                                          sıkıntı yaşandığını, Türkiye’deki
         tarak 4.142 adet, 16 ton ve üstü kamyon satışları
                                                          lojistik sektörü ve tedarik zinci-
         yüzde 22 azalarak 1.602 adet, 16 ton altı kamyon
                                                          rinin büyük sıkıntı yaşamadan   Ömer Alp
         satışları da yüzde 9 azalarak 876 adet oldu. Toplam                            Bursalıoğlu
                                                          görevine devam ettiğini söyledi.
         ağır ticari araç pazarı 2022 Mart’ta bir önceki yılın
                                                          Ağır kamyon satışları ve trey-
         Mart’ına göre yüzde 6 arttı. Çekici satışları yüzde 16
                                                          ler de eklendiğinde Türkiye’nin Avrupa’nın 4. pa-
         artarken, 16 ton ve üstü kamyon satışları yüzde 7 ve
                                                          zarı haline geldiğini, bunun da Türkiye’nin stratejik
         16 ton altı kamyon satışları da yüzde 4 azaldı.
                                                          konumunu göstermesi açısından önemli olduğunu
            Semi-treyler araç pazarı:  TAİD verilerine göre;
                                                          aktaran Bursalıoğlu, Türkiye’nin dış ticaretine kat-
         2022 Ocak-Mart dönemi semi-treyler araç pazarı, bir
                                                          kı yapan filoya da büyük görev düştüğünü belirtti:
         önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artarak, satış
                                                          “Tüm Dünya’da yaşanan çok ciddi bir tedarik sorunu
         adedi 2.359 oldu. Mart ayında ise bir önceki yılın Mart
                                                          var, ancak rekabet ettiğimiz ülkelere göre bu süreç
         ayına göre yüzde 15 artarak 983 adet gerçekleşti.   Türkiye’yi bir adım öne çıkardı.”
         62 KobiEfor 0D\ÜV
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67