Page 71 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 71
FMS Lojistik’te hedef;
Sektöründe sürdürülebilirlik lideri olmak
Lojistik sektöründe 125 yıllık tecrübesiyle Dünya’nın her bölgesine hizmet
götüren FMS Lojistik, operasyonlarında karbon ayak izini azaltarak, sektöründe
sürdürülebilirlik lideri olmayı hedefliyor. FMS Lojistik Hava Yolu Taşımacılığı
Takım Lideri Yeliz Ortaç, “Öncelikli hedefimiz çok güçlü olan operasyonel
sistemimizi dijitalleşme sürecine entegre etmek” diyor.
lmanya/Hamburg’da 1897’de bir ülkede kendi ofislerimiz ve kendi ağımız
aile şirketi olarak kurulan FMS dışında uzun yıllardır deneyimlenmiş,
ALojistik (Fr. Meyer’s Sohn) hiz- tecrübeli, güvenilir acenteler ile adres
metlerine 125 yıldır kesintisiz olarak teslim imkanı sağlayabiliyoruz” diye ko-
devam ediyor. Bugün 25 ülke ve 53 nok- nuşuyor. Yeliz Ortaç, özellikle medikal,
tada kendi ofisleriyle global bir lojistik otomotiv yedek parça, tekstil, elektronik
ağ olma özelliği taşıyan ve Dünya’nın sektörlerine ağırlıklı olarak hizmet ver-
büyük üretici ve geleneksel tüccar- diklerini aktarıyor.
larına hizmet veren şirketin faaliyet
alanları arasında ‘kağıt ve orman Hedef kağıtsız döneme
ürünleri endüstrisi’ en ön sırada yer geçiş ve çevrimiçi takip
alıyor. Bu sektörde, yıllık 10 milyon edilebilme
ton taşıma yaptıklarını belirten FMS Sahip oldukları IATA sertifikası ve
Lojistik Hava Yolu Taşımacılığı Takım Türkiye’de tüm havalimanlarından çı-
Lideri Yeliz Ortaç, tüm sektörlerde ise kış yapacak yetki belgesine sahip ol-
yıllık 30 milyon ton taşıma yaptıklarını
Yeliz duklarını ifade eden Yeliz Ortaç, müş-
söylüyor. Ortaç teri memnuniyeti odaklı yaklaşımlarını
şöyle açıklıyor: “Sektörde uzun yıllardır
Denizyolu taşımacılığında ilk 10 arasında kazanmış olduğumuz deneyimimiz ve dünyanın en uç
Tarım, gıda, metal, kimya, hızlı tüketim, geri-dönü- noktalarında bile kullanabildiğimiz acenta ağımızla,
şüm sektörlerinin taşımacılığında da güçlü olduklarının güvenilir hizmet ve memnuniyet sağlayarak, müşteri-
altını çizen Ortaç, “Deniz taşımacılığında dünyada tonaj lerin önceliği olmak hedefindeyiz. Bunun yanı sıra diji-
büyüklüğü açısından ilk 10 lojistik hizmet sunucusu talleşme çağına ayak uydurarak, kağıtsız sürece geçiş
arasında yer alan FMS Lojistik, 2014 yılından bu yana yapacağız. Takip sistemlerinde ise dünya genelinde
yaptığı teknoloji yatırımlarıyla, ‘dijital taşıyıcı’ olarak kullanmış olduğumuz sistemsel altyapı sayesinde her
müşterilerine yenilikçi hizmetler vermektedir” diyor. an çevrimiçi takip edilebilme seçeneğini müşterileri-
mize sunmak hedefindeyiz.”
Havayolu taşımacılığında 2022 yılı ve uzun vadede hayata geçirmeyi planladık-
‘door to door hizmet’ ları proje ve hedeflerine de değinen Yeliz Ortaç sözlerini
Havayolu taşımacılığında yaklaşık 7 yıldır IATA üyesi şöyle tamamlıyor: “Öncelikli hedefimiz halihazırda çok
olduklarını ve dünya çapında ambargolu oldukları ülkeler güçlü olan operasyonel sistemimizi dijitalleşme süreci-
ne entegre etmek. Hedeflerimizi; otomotiv sektöründe
dışında Dünya’nın her noktasına door-to-door (kapıdan
zamana duyarlı çözümler sunarak müşterilerimize 7/24
kapıya) hizmet verebildiklerini kaydeden Yeliz Ortaç, “25
servis sunmak, kendi ofislerimiz ile sahip olduğumuz
müşteri çeşitliliğini arttırmak ve IATA sıralamasında üst
sıralara çıkmak şeklinde özetleyebiliriz. Bunun yanında
lojistik şirketi olarak operasyonlarımızın karbon ayak
izini azaltarak, ayrıca en yüksek sosyal ve yönetim stan-
dartlarını belirleyerek sektörümüzde bir örnek teşkil
etmek ve sürdürülebilirlik lideri olmak hedefindeyiz.
Ayrıca, Ecotransit World ile çalışmalarımız sonucunda
yapmış olduğumuz her operasyona ait karbon emisyon Advertorial
hesaplamasına başlamış bulunmaktayız.”
0D\ÜV KobiEfor 71