Page 71 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 71

FMS Lojistik’te hedef;
            Sektöründe sürdürülebilirlik lideri olmak




              Lojistik sektöründe 125 yıllık tecrübesiyle Dünya’nın her bölgesine hizmet
           götüren FMS Lojistik, operasyonlarında karbon ayak izini azaltarak, sektöründe
             sürdürülebilirlik lideri olmayı hedefliyor. FMS Lojistik Hava Yolu Taşımacılığı
               Takım Lideri Yeliz Ortaç, “Öncelikli hedefimiz çok güçlü olan operasyonel
                         sistemimizi dijitalleşme sürecine entegre etmek” diyor.

               lmanya/Hamburg’da 1897’de bir                          ülkede kendi ofislerimiz ve kendi ağımız
               aile şirketi olarak kurulan FMS                        dışında uzun yıllardır deneyimlenmiş,
         ALojistik (Fr. Meyer’s Sohn) hiz-                            tecrübeli, güvenilir acenteler ile adres
         metlerine 125 yıldır kesintisiz olarak                       teslim imkanı sağlayabiliyoruz” diye ko-
         devam ediyor. Bugün 25 ülke ve 53 nok-                       nuşuyor. Yeliz Ortaç, özellikle medikal,
         tada kendi ofisleriyle global bir lojistik                    otomotiv yedek parça, tekstil, elektronik
         ağ olma özelliği taşıyan ve Dünya’nın                        sektörlerine ağırlıklı olarak hizmet ver-
         büyük üretici ve geleneksel tüccar-                          diklerini aktarıyor.
         larına hizmet veren şirketin faaliyet
         alanları arasında ‘kağıt ve orman                              Hedef kağıtsız döneme
         ürünleri endüstrisi’ en ön sırada yer                          geçiş ve çevrimiçi takip
         alıyor. Bu sektörde, yıllık 10 milyon                          edilebilme
         ton taşıma yaptıklarını belirten FMS                           Sahip oldukları IATA sertifikası ve
         Lojistik Hava Yolu Taşımacılığı Takım                        Türkiye’de tüm havalimanlarından çı-
         Lideri Yeliz Ortaç, tüm sektörlerde ise                      kış yapacak yetki belgesine sahip ol-
         yıllık 30 milyon ton taşıma yaptıklarını
                                             Yeliz                    duklarını ifade eden Yeliz Ortaç, müş-
         söylüyor.                           Ortaç                    teri memnuniyeti odaklı yaklaşımlarını
                                                                      şöyle açıklıyor: “Sektörde uzun yıllardır
            Denizyolu taşımacılığında ilk 10 arasında     kazanmış olduğumuz deneyimimiz ve dünyanın en uç
            Tarım, gıda, metal, kimya, hızlı tüketim, geri-dönü-  noktalarında bile kullanabildiğimiz acenta ağımızla,
         şüm sektörlerinin taşımacılığında da güçlü olduklarının   güvenilir hizmet ve memnuniyet sağlayarak, müşteri-
         altını çizen Ortaç, “Deniz taşımacılığında dünyada tonaj   lerin önceliği olmak hedefindeyiz. Bunun yanı sıra diji-
         büyüklüğü açısından ilk 10 lojistik hizmet sunucusu   talleşme çağına ayak uydurarak, kağıtsız sürece geçiş
         arasında yer alan FMS Lojistik, 2014 yılından bu yana   yapacağız. Takip sistemlerinde ise dünya genelinde
         yaptığı teknoloji yatırımlarıyla, ‘dijital taşıyıcı’ olarak   kullanmış olduğumuz sistemsel altyapı sayesinde her
         müşterilerine yenilikçi hizmetler vermektedir” diyor.   an çevrimiçi takip edilebilme seçeneğini müşterileri-
                                                          mize sunmak hedefindeyiz.”
            Havayolu taşımacılığında                        2022 yılı ve uzun vadede hayata geçirmeyi planladık-
            ‘door to door hizmet’                         ları proje ve hedeflerine de değinen Yeliz Ortaç sözlerini
            Havayolu taşımacılığında yaklaşık 7 yıldır IATA üyesi   şöyle tamamlıyor: “Öncelikli hedefimiz halihazırda çok
         olduklarını ve dünya çapında ambargolu oldukları ülkeler   güçlü olan operasyonel sistemimizi dijitalleşme süreci-
                                                          ne entegre etmek. Hedeflerimizi; otomotiv sektöründe
         dışında Dünya’nın her noktasına door-to-door (kapıdan
                                                          zamana duyarlı çözümler sunarak müşterilerimize 7/24
         kapıya) hizmet verebildiklerini kaydeden Yeliz Ortaç, “25
                                                          servis sunmak, kendi ofislerimiz ile sahip olduğumuz
                                                          müşteri çeşitliliğini arttırmak ve IATA sıralamasında üst
                                                          sıralara çıkmak şeklinde özetleyebiliriz. Bunun yanında
                                                          lojistik şirketi olarak operasyonlarımızın karbon ayak
                                                          izini azaltarak, ayrıca en yüksek sosyal ve yönetim stan-
                                                          dartlarını belirleyerek sektörümüzde bir örnek teşkil
                                                          etmek ve sürdürülebilirlik lideri olmak hedefindeyiz.
                                                          Ayrıca, Ecotransit World ile çalışmalarımız sonucunda
                                                          yapmış olduğumuz her operasyona ait karbon emisyon   Advertorial
                                                          hesaplamasına başlamış bulunmaktayız.”

                                                                                     0D\ÜV      KobiEfor 71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76