Page 70 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 70

+$9$<2/8 7$á,0$&,/,ã,



         uçaklarının kargo uçaklarına dönüştürülmesi ile aşıl-  turizmini destekleyen 56 havalimanıyla Türkiye’nin yoğun
         maya çalışıldı. Ancak azalan kapasite navlunu artırdı.   bir havalimanı şebekesine sahip olduğunu aktaran Kara-
         Salgın sebebiyle ertelenmiş küresel talepteki büyük   ismailoğlu, bu rakamın 2053 yılında 61’e yükseleceğini
         artış, henüz toparlanmaya başlamış olan küresel te-  açıkladı. Havalimanı ağının geliştirilmesi için yapımı de-
         darik zinciri üzerinde halen baskı yaratıyor. Navlundaki   vam eden ve planlanan projeleri; “Çukurova Havalimanı,
         yüksek seviyelerin, 2022’de de sürmesini bekliyoruz.   Rize-Artvin Havalimanı, Bayburt-Gümüşhane Havalima-
         Pandemi sebebiyle özellikle yeni varyantlar gözönünde   nı, Yozgat Havalimanı, Antalya Havalimanı Genişletilmesi,
         bulundurulduğunda lojistik ve ulaştırma maliyetlerin-  Trabzon Havalimanı Genişletilmesi, Esenboğa Havalima-
         deki artışın yeni yılda da başta karayolu ve havayolu ol-  nı Genişletilmesi, İstanbul Havalimanı 2. Etabı” olarak
         mak üzere sektörü olumsuz etkilemeye devam etmesi   sıralayan Karaismailoğlu, “5’er yıllık planlamalarımız
         muhtemeldir ki bu taşınan malların nihai tüketiciye   sonunda 2053’e geldiğimizde, demir yolu, kara yolu, de-
         ulaştığındaki fiyatlarını da etkileyecek ”        niz yolu, hava yolu ve haberleşme için 198 milyar dolar
                                                          yatırım yapacağız. Sadece kara yolu, demir yolu, deniz
                                                          yolu ve hava yolu yatırımlarımızdan elde edilecek tasar-
                                                          ruf faydalarımız ise 59 milyar dolar zamandan, 26 milyar
                                                          dolar yakıttan,10 milyar dolar kaza maliyetlerinden, 31
                                                          milyar dolar emisyon azalım maliyetlerinden ve 56 milyar
                                                          dolar dış etkilerden olmak üzere yatırımlarımız toplam
                                                          176 milyar dolarlık tasarrufu Hazinemize, yani milletimi-
                                                          ze kazandıracak” diye konuştu.
           Adil                                             “İstanbul Havalimanı, Avrupa yolcu trafiği sırala-
           Karaismailoğlu                                 masında 1. sırada”: Adil Karaismailoğlu, İstanbul Hava-
                                                          limanı verilerine işaret ederek, “’Kimse oradan uçmaz’
            2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı          denilen İstanbul Havalimanı, 2020’de Avrupa yolcu tra-
                                                          fiği sıralamasında 1. sırada yer aldı. İlk işletme yılında
            sektörün rekabet gücünü artıracak
            Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu,   garanti edilen 233.1 milyon avroluk dış hat yolcu gelirini
         Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı kapsamında hazır-  aşmış ve Hazine’ye 22.4 milyon avro tutarında ek ödeme
         lanan Ulaştırma 2053 Vizyonu’nun tanıtım toplantı-  yaptı. Bundan sonra da 2053 yılına kadar 56 olan havali-
         sında yaptığı konuşmada tüm ulaşım ve haberleşme   manı sayısını 61’e çıkaracağız.” diye konuştu.
         modlarında entegre bir anlayışı benimsediklerini,   2053’e kadar 198 milyar dolar yatırım hedefi:
         yatırımlarını bu yaklaşıma uygun biçimde ana plan-  Karaismailoğlu, bölgesel hava yolu kargo taşımacı-
         ları doğrultusunda inşa ettiklerini, 2053 Ulaştırma   lığının daha da geliştirileceğini, 2053’e kadar lojistik
                                                          merkez sayısının 13’ten 26’ya çıkarılacağını ve Orta
         ve Lojistik Ana Planı ile yük taşımacılığında da reka-  Koridor’da lojistik bir üs haline gelineceğini söyledi:
         betçi bir lojistik sektörün oluşturulması için gerekli   “2022’den başlamak üzere 2053’e kadar. 30 yılda,
         adımların ve stratejilerin ortaya konulduğunu, ulaş-  198 milyar dolar yatırım yapacak, bu yatırımlarımı-
         tırma ve lojistikte küresel ölçekte öncü, bölgesinde   zın karşılığını da yine misliyle alacağız.”
         lider bir ülke olmak için ulaştırma ve lojistik faali-
         yetlerinde bütünselliği sağlayacaklarını ifade etti.
            Türkiye’nin Asya ile Avrupa arasında 700 milyar do-
         ları aşan ticaretten aldığı payı artırmayı hedeflediklerini
         dile getiren Karaismailoğlu, 30 trilyon dolarlık küresel
         ticaret hacminin merkezinde olduklarını ve bu potansi-
         yelden daha çok faydalanmayı amaçladıklarını anlattı.
         Türkiye’nin ortaya koyduğu ‘orta koridorda küresel bir
         lojistik süper güç olma’ iddiasına da değinen Karais-
         mailoğlu, yarının stratejisine hazırlanırken lojistik-mo-
         bilite-dijitalleşme ekseninde yaklaştıklarını, Türkiye’nin
         akıllı geleceğini inşa etmeye odaklandıklarını bildirdi.  Uçuş trafiğinde yüzde 44.1 artış
                                                            İlk çeyrekte uçakla seyahat edenlerin sayısı 30 mil-
            “Havalimanı sayısı 2053’te 61’e yükselecek”    yon kişiye yaklaştı:  İstanbul Havalimanı’nda 2022 yılı
            2053’te Türkiye’de nüfusun 112.61 milyon olmasının   Ocak-Mart dönemine ait uçak, yolcu ve yük istatistik-
         beklendiğini belirten Karaismailoğlu, Türkiye’nin, Avrupa,   lerini değerlendiren Bakan Karaismailoğlu, 25 Mart’ta
         Asya’nın batısı ve Afrika için hem yolcu hem de yük trafiği   Tokat Havalimanı’nı vatandaşların hizmetine sunduk-
         açısından önemli bir hava ulaştırma merkezi konumunda   larını anımsatarak, havayoluna yatırımların hız kesme-
         bulunduğunu vurguladı. Hızla büyüyen ülke ekonomisi ve   den devam ettiğini, önümüzdeki aylarda da Rize-Artvin

             KobiEfor 0D\ÜV
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75