Page 64 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 64

.21)258 äã/(96(//ä./( %ä5/(ã7ä5(1

                                &,752Ê1 7ä&$5ä $5$d/$5



         Konfor konusunda referans haline                 rakamına ulaşan Citroën, güçlü ürün
         gelmiş olan Citroën, 2021 yılında da             gamı ile hem binek hem ticari araç
         başarısını devam ettirirken ticari               segmentlerinde satışlarını artırdı.
         araçlardaki etkinliğiyle gücüne güç              Citroën’in verimli ve ekonomik
         kattı. 2021 yılında, bir önceki yıla             motorlarla donatılan hafif ticari araç
         göre %4,6 daralan Türkiye otomotiv               modelleri de yakalanan bu büyük
         pazarında %5’lik bir büyüme                      başarıda önemli bir yere sahip oldu.

                                                          araç satışlarında da rekor büyüme ile kapattık. Ber-
                                                          lingo Van modelinde 2020 yılına oranla iki kat bü-
                                                          yüme yakalarken, Jumpy 8+1 modelinde geçtiğimiz
                                                          yıla oranla yakaladığı büyüme 3 kat oldu. Citroën
                                                          Jumpy Van’da ise 2021 yılında bir önceki seneye
                                                          göre %56’lık bir büyüme rakamı elde etti. 2022 yılı-
                                                          nın ilk çeyrek rakamlarına baktığımızda da geçmiş
                                                          yıllardaki başarımızı sürdürdüğümüzü görüyoruz.
                                                          2022 yılının ilk çeyreğinde pazar payımız %3,4 olur-
                                                          ken, satış rakamlarında Berlingo Kombi modelimiz
                                                          kendi sınıfında üçüncü, Jumpy modelimiz ise ikinci
                                                          olma başarısını gösterdi. Bütün bunlara ek olarak,
                                                          başarılarımızı ödüllerle taçlandırmayı da sürdü-
                                                          rüyoruz. Geleceğin ulaşım teknolojilerine öncülük
                                                          eden Citroën, Marketing Türkiye ve pazar araştır-
                                                          maları şirketi Akademetre iş birliğiyle düzenlenen
                                                          The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri
                                                          kapsamında halk jürisi tarafından ‘Yılın En İtibarlı
                                                          Ticari Otomotiv Markası’ seçildi. Elbette hedefimiz
                                                          bu büyümeyi sürdürerek gelecek dönemde üzerine
                                                          koymak” dedi.
                                                            “Sahip olduğumuz konumu
                                                            daha da güçlendireceğiz”
                                                            Selen Alkım, “Ticari araç segmentinde yakala-
                                                          dığımız başarı çıtasını daha da yükseltmeye devam
           Selen                                          edeceğiz. Berlingo gibi segmentini domine eden
           Alkım                                          modellere sahip olan bir marka olarak, hafif ticari
                                                          araç pazarında elde ettiğimiz konumumuzu daha da
                                                          güçlendireceğiz. Bunun yanı sıra, Jumper özelinde
                                                          markanın DNA’sına uygun olarak işte Citroën in-
                                                          san odaklı bir marka. Karavanın bizimle, markanın
              itroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, mar-  DNA’sı ile çok uyuştuğunu düşünüyoruz. Dolayısı ile
              kanın büyümesi ve başarısında ticari araç ge-  Jumper özelinde bir de karavan projesine giriyoruz.
         Clişimine de vurgu yaparak, “Citroën markası     Ek olarak geleceğe yönelik çevreci çalışmalarımız
         otomobilleriyle olduğu kadar hafif ticari araç mo-  da sürüyor. Bizim ticari araçlarda da marka olarak
         delleriyle de kullanıcılarının gönlünde taht kurmuş   elektrikli versiyonlarımız var. Pazar koşulları uygun
         bir marka. 2021 kıyaslamasında ticari araç pazarı   hale geldiğinde, herhangi bir müşteri talebi olduğu
         yüzde 13 büyürken biz yüzde 22 büyümüşüz. Yani   anda ürün hazır, ilerleyen dönemde bu versiyonları
         pazara göre çok daha fazla büyümüşüz. Yılı ticari   da pazara sunabiliriz” diye konuştu.

         64 KobiEfor 0D\ÜV
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69