Page 64 - KobiEfor Mayıs 2022
P. 64
.21)258 äã/(96(//ä./( %ä5/(ã7ä5(1
&,752Ê1 7ä&$5ä $5$d/$5
Konfor konusunda referans haline rakamına ulaşan Citroën, güçlü ürün
gelmiş olan Citroën, 2021 yılında da gamı ile hem binek hem ticari araç
başarısını devam ettirirken ticari segmentlerinde satışlarını artırdı.
araçlardaki etkinliğiyle gücüne güç Citroën’in verimli ve ekonomik
kattı. 2021 yılında, bir önceki yıla motorlarla donatılan hafif ticari araç
göre %4,6 daralan Türkiye otomotiv modelleri de yakalanan bu büyük
pazarında %5’lik bir büyüme başarıda önemli bir yere sahip oldu.
araç satışlarında da rekor büyüme ile kapattık. Ber-
lingo Van modelinde 2020 yılına oranla iki kat bü-
yüme yakalarken, Jumpy 8+1 modelinde geçtiğimiz
yıla oranla yakaladığı büyüme 3 kat oldu. Citroën
Jumpy Van’da ise 2021 yılında bir önceki seneye
göre %56’lık bir büyüme rakamı elde etti. 2022 yılı-
nın ilk çeyrek rakamlarına baktığımızda da geçmiş
yıllardaki başarımızı sürdürdüğümüzü görüyoruz.
2022 yılının ilk çeyreğinde pazar payımız %3,4 olur-
ken, satış rakamlarında Berlingo Kombi modelimiz
kendi sınıfında üçüncü, Jumpy modelimiz ise ikinci
olma başarısını gösterdi. Bütün bunlara ek olarak,
başarılarımızı ödüllerle taçlandırmayı da sürdü-
rüyoruz. Geleceğin ulaşım teknolojilerine öncülük
eden Citroën, Marketing Türkiye ve pazar araştır-
maları şirketi Akademetre iş birliğiyle düzenlenen
The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri
kapsamında halk jürisi tarafından ‘Yılın En İtibarlı
Ticari Otomotiv Markası’ seçildi. Elbette hedefimiz
bu büyümeyi sürdürerek gelecek dönemde üzerine
koymak” dedi.
“Sahip olduğumuz konumu
daha da güçlendireceğiz”
Selen Alkım, “Ticari araç segmentinde yakala-
dığımız başarı çıtasını daha da yükseltmeye devam
Selen edeceğiz. Berlingo gibi segmentini domine eden
Alkım modellere sahip olan bir marka olarak, hafif ticari
araç pazarında elde ettiğimiz konumumuzu daha da
güçlendireceğiz. Bunun yanı sıra, Jumper özelinde
markanın DNA’sına uygun olarak işte Citroën in-
san odaklı bir marka. Karavanın bizimle, markanın
itroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, mar- DNA’sı ile çok uyuştuğunu düşünüyoruz. Dolayısı ile
kanın büyümesi ve başarısında ticari araç ge- Jumper özelinde bir de karavan projesine giriyoruz.
Clişimine de vurgu yaparak, “Citroën markası Ek olarak geleceğe yönelik çevreci çalışmalarımız
otomobilleriyle olduğu kadar hafif ticari araç mo- da sürüyor. Bizim ticari araçlarda da marka olarak
delleriyle de kullanıcılarının gönlünde taht kurmuş elektrikli versiyonlarımız var. Pazar koşulları uygun
bir marka. 2021 kıyaslamasında ticari araç pazarı hale geldiğinde, herhangi bir müşteri talebi olduğu
yüzde 13 büyürken biz yüzde 22 büyümüşüz. Yani anda ürün hazır, ilerleyen dönemde bu versiyonları
pazara göre çok daha fazla büyümüşüz. Yılı ticari da pazara sunabiliriz” diye konuştu.
64 KobiEfor 0D\ÜV