Page 47 - KobiEfor Temmuz 2021
P. 47

nun varlığı dikkat çekmektedir. Dolayısıyla Turkish   “Havayolu taşımacılığında
         Cargo’nun büyümesi yalnızca markanın büyümesi       eski günlere dönüş,
         için değil ülkemizin hava kargo pazarının ve ihracat
         hacminin büyümesinde ve özellikle katmadeğerli      2023-2024’ü bulabilecek”
         ihracatın artmasında büyük öneme sahiptir. Turkish
                                                             Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardım-
         Cargo yalnızca yaptığı taşımalarla değil ürettiği fır-  cısı Turhan Özen, Pandemi sürecinde havayolu
         satlar, açtığı alanlar, gelişimine katkı sağladığı sek-  taşımacılığı sektörünün seyrine ilişkin şu değer-
         törler ve yarattığı büyük lojistik ekosistemiyle birlik-
                                                           lendirmeyi yapıyor: “Aşı üretimi ve dağıtımının
         te ülkemizin kalkınmasında özellikle ihracatçımızın
                                                           sorunsuz gerçekleştirilmesiyle bu yılın ikinci ya-
         küresel bazda rekabet gücünün arttırılmasında kri-
                                                           rısında da gelişmiş ülkelerde etkili aşılama sü-
         tik bir rol üstlenmektedir.
                                                           recinin devam etmesini bekliyoruz ancak genele
            Turkish Cargo olarak, sektörde en doğru pozis-
                                                           yayılması daha fazla zaman alacaktır, bu nedenle
         yonu alıyor, yeni pazar dinamiklerine hızlı şekilde
         adapte olmayı hedefliyor ve iş süreçlerimizi buna   de aşının havacılığa etkisini irdelemek için ulus-
         göre oluşturuyoruz. Dünyanın ilk üç hava köprü-   lararası perspektifte düşünmemiz gerekiyor. Bu-
                                                           nunla birlikte dünya tümüyle aşılansa dahi paza-
         sünden biri olmayı hedeflerken, uçuş ağımızı ve
                                                           rın toparlanması bir anda olmayacaktır. Bunun en
         filomuzu büyütmeye devam edeceğiz, ayrıca müşte-
                                                           önemli unsurlarından biri de hem şirketler hem
         rilerimize sunmuş olduğumuz hizmet kalitemizi de
         arttırıyoruz. Oluşan yeni koşullara karşın bu hede-  de müşteriler açısından finansal toparlanmanın
         fimiz için çalışmalarımızı tüm hızıyla sürdürüyoruz,   zaman alacak olmasıdır. İçinde bulunduğumuz
                                                           bu yılı, bir geçiş süreci olarak değerlendirebiliriz.
         bütün rekabet şartlarına ve senaryolara hazırız.
                                                           2022 yılı itibarıyla pazarlarda gözle görülür iyileş-
                                                           meler görülmesine karşın tüm sektörün yeniden
                                                           2019 yılına, yani eski günlere dönmesi ise hava
                                                           bağlantılarının dünya genelinde tümüyle yeniden
                                                           kurulması ile mümkün olacaktır. Hava yolu taşı-
                                                           macılığında eski günlere dönüşün 2023-2024 yıl-
                                                           larını bulabileceğini düşünebiliriz.”

                                                          Bu yaşanan krizden dolayı endüstriyel alanlar da
                                                          küçülmeden dolayı aslında hava kargo büyümedi
                                                          ancak bir anda hava kargodan geçecek ürünlerin
            Bunun alt yapısını da oluşturulacak şekilde ha-  aciliyeti inanılmaz derece de arttı.
         zırlıklarımızı hem teknoloji alanında hem organi-  Rekabetin gün geçtikçe daha çok arttığı hava kar-
         zasyon ve uzmanlaşmış insan kaynakları alanında   go taşımacılığı sektöründe, teknolojik gelişmeler ve
         sağlamaya çalışıyoruz. Özellikle yeni havalimanın-  dijital süreçler aslında popülerliğini daha çok art-
         daki şu anda tüm hazırlıkları da tamamlanmak üze-  tırdı. Bugün müşterilerimize daha hızlı ulaşabilmek
         re olan yeni tesisimiz Smartist’in de bu büyüme   adına e-platformlar, robotik otomasyon süreçleri ve
         hedeflerinde özel bir yeri olduğunu söylememiz    dijital iletişim kanallarından yararlanıyoruz. Hava
         gerekiyor. Smartist tamamlandığında 340 bin met-  kargo taşımacılığının geleceği teknolojik gelişmele-
         rekare toplam kapalı alan içerisinde yıllık 4 milyon   re dayanıyor.
         ton kapasitede olacak. Bu 4 milyon tonluk kapasi-  KobiEfor: Pandemi ve sonrasında Türkiye hava-
         te İstanbul Havalimanı’nı dünyadaki en büyük hava   yolu kargo taşımacılığı pazarına ilişkin 2021 yılı ve
         kargo HUB’larından biri haline getirecek.        uzun vadeli öngörüleriniz nasıldır?
            2023 vizyonumuz ve stratejik yol haritamızda    Turhan Özen: Hava taşımacılığı küresel pandemi
         dünyanın en iyi 3 hava kargo markasından birisi ol-  durumundan oldukça etkilendi. Yolcu uçakları tipik
         mak için, gelmemiz gereken yer bu şekilde bir bü-  olarak küresel hava kargo tonajının yaklaşık yüzde
         yümeyi gerektiriyor.                             60’ını taşıyor. Önde gelen ekonomik göstergeler, sa-
            KobiEfor: Pandemi, Türkiye lojistik sektörünü,   nayi ürünlerinin ticareti ve ihracatı ile ticari güvenin
         özelinde ise Türkiye havayolu kargo taşımacılığı   artmasıyla birlikte hava taşımacılığı için elverişli
         pazarını nasıl şekillendirdi?                    koşullara da işaret ediyor. Yenilenen tıbbi malze-
            Turhan Özen: Kovid-19’un ortaya çıkmasından   me ihtiyacı, daha fazla hava sevkiyatına yol açabilir.
         itibaren 6-9 ay içerisinde pazarda ciddi derecede   Pandemiye karşı geliştirilen aşılara ve dünya gene-
         küçülmeler meydana geldi. Otomotiv, makine, diji-  linde artarak devam eden aşılamalara paralel ola-
         tal ekipmanlar, yatırım ürünleri, tekstil ürünleri gibi   rak havacılık sektörü de normale dönüp toparlanma
         ürünlerin hava kargo talebinde düşüşler yaşandı.   sürecine girecektir.
                                                                                    Temmuz 2021 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52