Page 55 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 55
‘Aç Kendini Hayata’ Başak Karaca, “Metro Türkiye öncülüğünde baş-
Karaca, 2019 yılının sonunda hayatımıza giren pan- latılan ‘Küçük İşletmem İçin’ projesine, Coca-Cola
deminin tüm dünyayı zorlu bir sürece sürüklediğini Türkiye olarak destek olduk. Ana partneri olduğu-
belirterek, Pandemi sürecine ilişkin şunları paylaşı- muz bu projeyle ekonominin can damarı olan küçük
yor: “Gerek ülkeler, gerek markalar, gerekse bireysel işletmelere, hayat normale döndüğünde gereken
olarak bir değişimin içinde bulduk kendimizi. Alışa- can suyunun karşılanmasına katkı sağlamak ama-
gelen, normal olarak adlandırdığımız çoğu kavramın cıyla ürün desteği sağladık” diyor.
“Coca Cola ailesi olarak yeme-içme sektörünün
anlamı değişerek sağlık ve ekonomik gelecek hak-
her zaman en büyük destekçisi olduk”: Başak Ka-
kında endişeye kapıldığımız bir yıl oldu. Pandeminin
raca, Pandemi nedeniyle en derinden yararlanan
başında, Coca-Cola olarak, faaliyet gösterdiğimiz tüm
sektörlerden birinin de yeme-içme sektörü oldu-
ülkelerde, tüm markalarımızın planlı pazarlama faali-
ğuna dikkat çekiyor: “Biz de, hem nokta sahipleri-
yetlerine bir süre ara verdik. Bu belirsizlik sürecinde,
ne hem de bu sektör emekçilerine destek
tüm önceliklerimizi toplumsal ihtiyaçlara
yönlendirirken ve pandemiden olumsuz olmayı görev edindik. 2020’nin Temmuz
ayında başlattığımız ‘Aç Kendini Hayata’
etkilenen sektörlerin başında gelen yeme
kampanyamız kapsamında, Türkiye’nin
içme sektörüne destek olmaya çalıştık.”
dört bir yanında, yeme-içme sektöründe
Başak Karaca, Coca-Cola olarak, tüm
hizmet veren 500’ü aşkın işletmeye tanıtım
bu olumsuzlukları biraz dahi olsa iyi-
desteği vermeyi ve yeniden müşterileriyle
leştirebilmek adına umut vermeyi amaç
buluşmalarında köprü olmayı amaçlaya-
edinerek hep daha iyisi için çalıştıklarını rak, Google Programatik Ağı tabanlı bir
kaydediyor. Karaca, 2020 Temmuz ayında
sistem geliştirdik. Öncelikli olarak, küçük-
ise ‘Aç Kendini Hayata’ sloganıyla tüketi-
yerel işletmelerin desteklendiği proje ile
ciye seslendikleri kampanyalarını hayata
birçok kişi sevdikleri mekanların yeniden
geçirdiklerini ifade ediyor: “Karantina dö-
açıldığı bilgisini ve bu mekanların tanı-
neminde keşfedilen yeni olasılıklar vaa-
tımlarını, lokasyon ve zaman bazlı iletişim
di üzerine kurulu olan manifesto, bizleri uygulaması sayesinde Google aramaların-
‘kendimizi hayata açmaya’, etrafımızda da görebildi. HORECA (otel, kafe ve resto-
bulunan her şey için minnettar olmaya ve ranlar) ortaklarımızı, kişiselleştirilebilen,
bunların değerini bilmeye davet etti. Bir sosyal medyada kişiye özel şekilde payla-
yandan reklam içeriklerimiz ilerlerken, şılabilen ve kapılarını yeniden açtıklarını
diğer yandan da bir dizi pazar içi projeleri- iletmelerine yardımcı olan ilanları kendile-
mizle de desteğimizi sürdürdük. Bunların rine sağlanacak ek tanıtım kaynaklarımız
çoğu, kapılarını yeniden açmaya başla- ve uzmanlığımız ile destekledik. Çalışanla-
yan yerel otel, kafe ve restoranların des- rı ve tüketicileri, aynı zamanda bir sosyal
teklenmesine odaklandı. Yani, Coca-Cola medya kampanyası ile kendi şehirlerinde
Türkiye olarak, 2020 yılında daha iyisi için HORECA sektöründe faaliyet gösteren ye-
birçok çalışmaya imza attık.” rel işyerlerini desteklemeye teşvik ettik.”
“Pandemi sürecinde sektörü canlı tut- Başak Karaca, yeme-içme sektöründe
mak için durmadan çalıştık”: Başak Kara- hizmet sunan işletmeleri destekleme he-
ca, Coca-Cola Vakfı aracılığıyla Türk Kızılayı defiyle “1 Menü Alana 1 Menü Hediye” ve
ile işbirliği yaparak sivil toplum kuruluşlarının çalışma- toplam 1.5 milyon kişiye sevdikleri Coca-Cola tatlarını
larına destek olmaya çalıştıklarını söylüyor: “Kızılay’ın hediye eden “Bu Coca-Cola Bizden” kampanyalarını
da katkısıyla 3 bacaklı bir destek programı yürüttük ve başlattıklarını belirtiyor: “Müşterileriyle yeniden bu-
bu program kapsamında, Sağlık Bakanlığı’mıza medi- luşan küçük yerel işletmelere dağıtılmak üzere top-
kal malzeme alımı ile 65 yaş ve üzeri ihtiyaç sahiplerine lam 17 bin hijyen kiti hazırladık. Dezenfektan, maske,
gıda ve içecek yardımı yapılması için destek sağladık.” eldiven ve bilgilendirme broşürünün yer aldığı kitleri
Karaca, Türkiye’de 7 bölgedeki 29 şehirde, 150 bin Türkiye genelinde toplam 12 bin noktaya ulaştırdık.”
haneye ulaşan gıda bankalarına Temel İhtiyaç Der- Sektör çalışanlarının, özellikle karantina süreç-
neği (TİDER) ile gıda ve temizlik malzemesi ulaştır- lerinde ciddi zorluklarla karşı karşıya geldiklerini
dıklarını, 15 binden fazla yeme-içme hizmeti sektörü kaydeden Karaca, bu nedenle, 15 binden fazla ye-
çalışanına temel gıda ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri me-içme hizmeti sektörü çalışanına temel gıda
için Ahbap Derneği aracılığıyla alışveriş kartı desteği ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için Ahbap Derneği
sağladıklarını, pandemi sürecinin en başında, Türk aracılığıyla alışveriş kartı desteği sağladıklarını,
Kızılay’ı aracılığıyla karantina altında bulunan yakla- TURYID ve TURES ile de sektör çalışanlarına hediye
şık 20 bin kişiye içecek temin ettiklerini anlatıyor. çeki desteğinde bulunduklarını anlatıyor.
ìXEDW KobiEfor 55