Page 55 - KobiEfor-Şubat-2021
P. 55

‘Aç Kendini Hayata’                             Başak Karaca, “Metro Türkiye öncülüğünde baş-
                  Karaca, 2019 yılının sonunda hayatımıza giren pan-  latılan ‘Küçük İşletmem İçin’ projesine, Coca-Cola
               deminin tüm dünyayı zorlu bir sürece sürüklediğini   Türkiye olarak destek olduk. Ana partneri olduğu-
               belirterek, Pandemi sürecine ilişkin şunları paylaşı-  muz bu projeyle ekonominin can damarı olan küçük
               yor: “Gerek ülkeler, gerek markalar, gerekse bireysel   işletmelere, hayat normale döndüğünde gereken
               olarak bir değişimin içinde bulduk kendimizi. Alışa-  can suyunun karşılanmasına katkı sağlamak ama-
               gelen, normal olarak adlandırdığımız çoğu kavramın   cıyla ürün desteği sağladık” diyor.
                                                                  “Coca Cola ailesi olarak yeme-içme sektörünün
               anlamı değişerek sağlık ve ekonomik gelecek hak-
                                                                her zaman en büyük destekçisi olduk”: Başak Ka-
               kında endişeye kapıldığımız bir yıl oldu. Pandeminin
                                                                raca, Pandemi nedeniyle en derinden yararlanan
               başında, Coca-Cola olarak, faaliyet gösterdiğimiz tüm
                                                                sektörlerden birinin de yeme-içme sektörü oldu-
               ülkelerde, tüm markalarımızın planlı pazarlama faali-
                                                                ğuna dikkat çekiyor: “Biz de, hem nokta sahipleri-
               yetlerine bir süre ara verdik. Bu belirsizlik sürecinde,
                                                                        ne hem de bu sektör emekçilerine destek
               tüm önceliklerimizi toplumsal ihtiyaçlara
               yönlendirirken ve pandemiden olumsuz                     olmayı görev edindik. 2020’nin Temmuz
                                                                        ayında başlattığımız ‘Aç Kendini Hayata’
               etkilenen sektörlerin başında gelen yeme
                                                                        kampanyamız kapsamında, Türkiye’nin
               içme sektörüne destek olmaya çalıştık.”
                                                                        dört bir yanında, yeme-içme sektöründe
                  Başak Karaca, Coca-Cola olarak, tüm
                                                                        hizmet veren 500’ü aşkın işletmeye tanıtım
               bu olumsuzlukları biraz dahi olsa iyi-
                                                                        desteği vermeyi ve yeniden müşterileriyle
               leştirebilmek adına umut vermeyi amaç
                                                                        buluşmalarında köprü olmayı amaçlaya-
               edinerek hep daha iyisi için çalıştıklarını              rak, Google Programatik Ağı tabanlı bir
               kaydediyor. Karaca, 2020 Temmuz ayında
                                                                        sistem geliştirdik. Öncelikli olarak, küçük-
               ise ‘Aç Kendini Hayata’ sloganıyla tüketi-
                                                                        yerel işletmelerin desteklendiği proje ile
               ciye seslendikleri kampanyalarını hayata
                                                                        birçok kişi sevdikleri mekanların yeniden
               geçirdiklerini ifade ediyor: “Karantina dö-
                                                                        açıldığı bilgisini ve bu mekanların tanı-
               neminde keşfedilen yeni olasılıklar vaa-
                                                                        tımlarını, lokasyon ve zaman bazlı iletişim
               di üzerine kurulu olan manifesto, bizleri                uygulaması sayesinde Google aramaların-
               ‘kendimizi hayata açmaya’, etrafımızda                   da görebildi. HORECA (otel, kafe ve resto-
               bulunan her şey için minnettar olmaya ve                 ranlar) ortaklarımızı, kişiselleştirilebilen,
               bunların değerini bilmeye davet etti. Bir                sosyal medyada kişiye özel şekilde payla-
               yandan reklam içeriklerimiz ilerlerken,                  şılabilen ve kapılarını yeniden açtıklarını
               diğer yandan da bir dizi pazar içi projeleri-            iletmelerine yardımcı olan ilanları kendile-
               mizle de desteğimizi sürdürdük. Bunların                 rine sağlanacak ek tanıtım kaynaklarımız
               çoğu, kapılarını yeniden açmaya başla-                   ve uzmanlığımız ile destekledik. Çalışanla-
               yan yerel otel, kafe ve restoranların des-               rı ve tüketicileri, aynı zamanda bir sosyal
               teklenmesine odaklandı. Yani, Coca-Cola                  medya kampanyası ile kendi şehirlerinde
               Türkiye olarak, 2020 yılında daha iyisi için             HORECA sektöründe faaliyet gösteren ye-
               birçok çalışmaya imza attık.”                            rel işyerlerini desteklemeye teşvik ettik.”
                  “Pandemi sürecinde sektörü canlı tut-                   Başak Karaca, yeme-içme sektöründe
               mak için durmadan çalıştık”: Başak Kara-                 hizmet sunan işletmeleri destekleme he-
               ca, Coca-Cola Vakfı aracılığıyla Türk Kızılayı           defiyle “1 Menü Alana 1 Menü Hediye” ve
               ile işbirliği yaparak sivil toplum kuruluşlarının çalışma-  toplam 1.5 milyon kişiye sevdikleri Coca-Cola tatlarını
               larına destek olmaya çalıştıklarını söylüyor: “Kızılay’ın   hediye eden “Bu Coca-Cola Bizden” kampanyalarını
               da katkısıyla 3 bacaklı bir destek programı yürüttük ve   başlattıklarını belirtiyor: “Müşterileriyle yeniden bu-
               bu program kapsamında, Sağlık Bakanlığı’mıza medi-  luşan küçük yerel işletmelere dağıtılmak üzere top-
               kal malzeme alımı ile 65 yaş ve üzeri ihtiyaç sahiplerine   lam 17 bin hijyen kiti hazırladık. Dezenfektan, maske,
               gıda ve içecek yardımı yapılması için destek sağladık.”   eldiven ve bilgilendirme broşürünün yer aldığı kitleri
                  Karaca, Türkiye’de 7 bölgedeki 29 şehirde, 150 bin   Türkiye genelinde toplam 12 bin noktaya ulaştırdık.”
               haneye ulaşan gıda bankalarına Temel İhtiyaç Der-  Sektör çalışanlarının, özellikle karantina süreç-
               neği (TİDER) ile gıda ve temizlik malzemesi ulaştır-  lerinde ciddi zorluklarla karşı karşıya geldiklerini
               dıklarını, 15 binden fazla yeme-içme hizmeti sektörü   kaydeden Karaca, bu nedenle, 15 binden fazla ye-
               çalışanına temel gıda ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri   me-içme hizmeti sektörü çalışanına temel gıda
               için Ahbap Derneği aracılığıyla alışveriş kartı desteği   ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için Ahbap Derneği
               sağladıklarını, pandemi sürecinin en başında, Türk   aracılığıyla alışveriş kartı desteği sağladıklarını,
               Kızılay’ı aracılığıyla karantina altında bulunan yakla-  TURYID ve TURES ile de sektör çalışanlarına hediye
               şık 20 bin kişiye içecek temin ettiklerini anlatıyor.  çeki desteğinde bulunduklarını anlatıyor.
                                                                                           ìXEDW      KobiEfor 55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60