Page 130 - KobiEfor Ekim 2021
P. 130
<(áà/ (.2120à
Her müşteri için WWF-Türkiye’ye bağış
Vodafone Türkiye, çevresel sürdürülebilirliğe kat- kaynaklarından satın alarak
kıda bulunmak üzere yeni bir kampanya başlattı. yüzde 100 yenilenebilir enerji
Bir ay boyunca müşterilerine kişisel dijital asistan hedefimize planlanan tarihten
TOBi’den enerjinin daha verimli kullanımı konusunda 3 yıl erken ulaştık. Şimdi de bu
bilgilendirme yapacak ve çevresel sürdürülebilirlik konuda bir farkındalık kam-
için birlikte hareket etme çağrısında bulunacak. panyası başlatıyoruz” diye ko- Meltem
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı nuştu. Bakiler
Şahin
Meltem Bakiler Şahin, “Grubumuz, küresel karbon Vodafone kampanya sü-
emisyonunu 2040’a kadar net sıfıra düşürmeyi ta- resince TOBi kanalıyla enerji verimliliği hakkında
ahhüt etti. Biz de Türkiye olarak şebeke ve ofisle- bilgi verdiği her müşteri için WWF-Türkiye’ye (Do-
rimizde tükettiğimiz elektriği yenilenebilir enerji ğal Hayatı Koruma Vakfı) bağış da yapacak.
Küresel rekabet için Garanti BBVA ve TURMEPA’dan,
tekstil ve giyime öncelik ‘Mavi Nefes Projesi’
İstanbul Sanayi Odası’nın Garanti BBVA, DenizTemiz Derneği/ TURMEPA iş
(İSO) Sürdürülebilirlik viz- birliğiyle deniz kirliliği-
yonu kapsamında 10 sektör ni önlemek adına Mar-
için hazırlamaya başladığı mara Denizi’nde atık
yol haritalarından ilki olan yüzey temizliği ve bölge
‘Tekstil Ürünleri Sanayi ve illerinde deniz temizliği
Giyim Eşyaları Sanayi’ reh- konusunda farkındalık
berini açıkladı. eğitimleri gerçekleştir-
Buna göre, AB’ye ihracat mek amacıyla Mavi Nefes Projesi’ni hayata geçiriyor.
yapan Türkiye tekstil ürün- Garanti BBVA Genel Müdürü Recep Baştuğ, “Müş-
leri ve hazır giyim sektörlerinin avantajlı konuma terilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetlerle bugüne
gelmesi için değer zincirinde şeffaflığa yönelik kadar sürdürülebilir kalkınmaya 51 milyar TL’yi aşan
çalışmalarını yoğunlaştırması ve enerji ihtiyacını kaynakla katkı sağladık. Sürdürülebilirlik politikamız
yenilenebilir kaynaklardan gidermesi gerekiyor. ve iklim kriziyle mücadele kapsamında çevreye olan
Rehberde; sektör sanayisinin iplik ayrıştırma etkimizi yönetmek bizim kırmızı çizgimiz” dedi.
teknolojilerini geliştirmesi, pamuk alternatifi TURMEPA Yönetim Kurulu Başkanı Şadan Kap-
elyafların ve biyolojik olarak çözünür geri dö- tanoğlu, “Projeyle mavi bir gelecek, yeşil yarınlar
nüştürülmüş hammaddelerin kullanım payını
için hem denizden hem de karadan mücadelemiz
artırması, biyolojik olarak çözünür ve bitki bazlı
sürecek. Üç yılı kapsayacak bu projede iki deniz sü-
ambalajlama kullanması ve geri dönüşüme ola-
pürgemizle İstanbul Boğazı’na takılan katı atıkları
nak sağlayacak tedarik zincirleri oluşturması ge- toplayacağız” açıklamasını yaptı.
rekliliği de yer aldı.
İSO Yeşil Blog, ‘sürdürülebilir sanayinin’ dijital adresi
Sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında sanayi- ve sanayicilere yol gösteren içeriklerin adresi ol-
ciye rehberlik edecek çalışmalarını sürdüren İs- ması hedefleniyor.
tanbul Sanayi Odası (İSO), bu kap- İSO Yeşil Blog’da; İSO Sür-
samda dijital yayın platformu İSO dürülebilirlik vizyonunun te-
Yeşil Blog’u hayata geçirdi. mel çerçevesini oluşturan beş
İSO Yeşil Blog’un, iklim değişik- tematik alan ile uyumlu olarak
liği ve sürdürülebilir sanayi başta iklim değişikliği, sürdürülebi-
olmak üzere temiz teknolojiler, lir sanayi, döngüsel ekonomi,
enerji ve kaynak verimliliği, sür- işin geleceği/güvenli çalışma
dürülebilir kalkınma ve yenilikçi ve sürdürülebilir finans kate-
iş modelleri gibi konularda güncel gorileri yer alıyor.
130 KobiEfor Ekim 2021