Page 130 - KobiEfor Ekim 2021
P. 130

<(áà/ (.2120à




           Her müşteri için WWF-Türkiye’ye bağış

             Vodafone Türkiye, çevresel sürdürülebilirliğe kat-  kaynaklarından satın alarak
           kıda bulunmak üzere yeni bir kampanya başlattı.   yüzde 100 yenilenebilir enerji
           Bir ay boyunca müşterilerine kişisel dijital asistan   hedefimize planlanan tarihten
           TOBi’den enerjinin daha verimli kullanımı konusunda   3 yıl erken ulaştık. Şimdi de bu
           bilgilendirme yapacak ve çevresel sürdürülebilirlik   konuda bir farkındalık kam-
           için birlikte hareket etme çağrısında bulunacak.   panyası başlatıyoruz” diye ko-  Meltem
             Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı   nuştu.                  Bakiler
                                                                                      Şahin
           Meltem Bakiler Şahin, “Grubumuz, küresel karbon   Vodafone kampanya sü-
           emisyonunu 2040’a kadar net sıfıra düşürmeyi ta-  resince TOBi kanalıyla enerji verimliliği hakkında
           ahhüt etti. Biz de Türkiye olarak şebeke ve ofisle-  bilgi verdiği her müşteri için WWF-Türkiye’ye (Do-
           rimizde tükettiğimiz elektriği yenilenebilir enerji   ğal Hayatı Koruma Vakfı) bağış da yapacak.


           Küresel rekabet için                           Garanti BBVA ve TURMEPA’dan,

           tekstil ve giyime öncelik                      ‘Mavi Nefes Projesi’

                               İstanbul Sanayi Odası’nın      Garanti BBVA, DenizTemiz Derneği/ TURMEPA iş
                             (İSO) Sürdürülebilirlik viz-  birliğiyle deniz kirliliği-
                             yonu kapsamında 10 sektör     ni önlemek adına Mar-
                             için hazırlamaya başladığı    mara Denizi’nde atık
                             yol haritalarından ilki olan   yüzey temizliği ve bölge
                             ‘Tekstil Ürünleri Sanayi ve   illerinde deniz temizliği
                             Giyim Eşyaları Sanayi’ reh-   konusunda farkındalık
                             berini açıkladı.              eğitimleri gerçekleştir-
                               Buna göre, AB’ye ihracat    mek amacıyla Mavi Nefes Projesi’ni hayata geçiriyor.
                             yapan Türkiye tekstil ürün-      Garanti BBVA Genel Müdürü Recep Baştuğ, “Müş-
           leri ve hazır giyim sektörlerinin avantajlı konuma   terilerimize sunduğumuz ürün ve hizmetlerle bugüne
           gelmesi için değer zincirinde şeffaflığa yönelik   kadar sürdürülebilir kalkınmaya 51 milyar TL’yi aşan
           çalışmalarını yoğunlaştırması ve enerji ihtiyacını   kaynakla katkı sağladık. Sürdürülebilirlik politikamız
           yenilenebilir kaynaklardan gidermesi gerekiyor.   ve iklim kriziyle mücadele kapsamında çevreye olan
             Rehberde; sektör sanayisinin iplik ayrıştırma   etkimizi yönetmek bizim kırmızı çizgimiz” dedi.
           teknolojilerini geliştirmesi, pamuk alternatifi     TURMEPA Yönetim Kurulu Başkanı Şadan Kap-
           elyafların ve biyolojik olarak çözünür geri dö-  tanoğlu, “Projeyle mavi bir gelecek, yeşil yarınlar
           nüştürülmüş hammaddelerin kullanım payını
                                                           için hem denizden hem de karadan mücadelemiz
           artırması, biyolojik olarak çözünür ve bitki bazlı
                                                           sürecek. Üç yılı kapsayacak bu projede iki deniz sü-
           ambalajlama kullanması ve geri dönüşüme ola-
                                                           pürgemizle İstanbul Boğazı’na takılan katı atıkları
           nak sağlayacak tedarik zincirleri oluşturması ge-  toplayacağız” açıklamasını yaptı.
           rekliliği de yer aldı.


           İSO Yeşil Blog, ‘sürdürülebilir sanayinin’ dijital adresi

             Sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında sanayi-  ve sanayicilere yol gösteren içeriklerin adresi ol-
           ciye rehberlik edecek çalışmalarını sürdüren İs-  ması hedefleniyor.
           tanbul Sanayi Odası (İSO), bu kap-                                 İSO Yeşil Blog’da; İSO Sür-
           samda dijital yayın platformu İSO                               dürülebilirlik vizyonunun te-
           Yeşil Blog’u hayata geçirdi.                                    mel çerçevesini oluşturan beş
             İSO Yeşil Blog’un, iklim değişik-                             tematik alan ile uyumlu olarak
           liği ve sürdürülebilir sanayi başta                             iklim değişikliği, sürdürülebi-
           olmak üzere temiz teknolojiler,                                 lir sanayi, döngüsel ekonomi,
           enerji ve kaynak verimliliği, sür-                              işin geleceği/güvenli çalışma
           dürülebilir kalkınma ve yenilikçi                               ve sürdürülebilir finans kate-
           iş modelleri gibi konularda güncel                              gorileri yer alıyor.

         130 KobiEfor Ekim 2021
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135