Page 129 - KobiEfor Ekim 2021
P. 129
İklim İçin Kentler: İzleme & Değerlendirme Raporu’ yayınlandı
350.org Türkiye’nin 24 yerel yönetimi mercek ve eşgüdümün sağlanamaması, katılımcılık meka-
altına alan ‘İklim İçin Kentler: İzleme & Değerlen- nizmalarının yeterince işletilememesi gibi yapısal
dirme Raporu’ yayınlandı. sorunlar yerel yönetimlerin hedefleri yüksek iklim
Rapor, Aralık 2019’da Boğaziçi Üniversitesi’nde eylemlerini gerçekleştirmeleri önündeki en büyük
gerçekleşen İklim İçin Biz Varız deklarasyonu- engeli oluşturuyor. Yerel yönetimler iklim eylemi-
na imza atarak iklim krizine karşı somut adımlar ne yönelik olarak her ne kadar bazı iyileşmeleri ve
atmayı taahhüt eden 6 bü- düzenlemeleri hayata ge-
yükşehir belediyesi (Adana, çirmeye başlasalar da kar-
Ankara, Aydın, Bursa, Erzu- şılaştıkları sorunlar eylem-
rum, İzmir), 4 il belediyesi lerin hızının ve kapsamının
(Bolu, Edirne, Rize, Tunce- yeterli seviyede olmasını
li) ve 14 ilçe belediyesinin engelliyor.
(Acıpayam, Avcılar, Ayvalık, Raporun Yazarı Baran
Beşiktaş, Bodrum, Borno- Alp Uncu, iklim krizi ça-
va, Çerkezköy, Çiğli, Fethiye, ğında kentlerin aşırı hava
Kadıköy, Karşıyaka, Sarıyer, olaylarına ve afetlere kar-
Sultanbeyli, Tepebaşı) ger- şı gün geçtikçe daha faz-
çekleştirdikleri iklim eylemlerine odaklanıyor. la kırılganlaştığını belirtiyor, adil iyileşme prog-
Yerel yönetimlerin gerçekleştirdikleri azaltım ramlarının önemine değiniyor: “Çözüm; krizlere
ve uyum eylemlerinde öne çıkanların derlendiği karşı dirençli, iklim dostu, bölüşüm, tanınma ve
raporda, belediyelerin yaşadığı zorluklar ve engel- katılım adaletini sağlayan yeni bir kentsel am-
ler, doğa temelli çözümler, dönüştürücü uyum gibi layışta yatıyor. Gerek Küresel Kuzey’deki, gerek
dünyadaki farklı kentlerin alternatif arayışları ile Küresel Güney’deki kentlerde adil iyileşme prog-
kentsel adil iyileşme vizyonu ele alınıyor. ramlarını hayata geçirerek eş zamanlı krizlerle
Rapora yönelik 24 yerel yönetim temsilcisiyle mücadele eden yerel yönetim örnekleri mevcut.
gerçekleştirilen görüşmelerde, Covid 19 pandemi- Ancak bu yönde atılacak adımlarda sorumluluk
si, iklim kriziyle mücadeleyi sekteye uğratan önemli sadece yerel yönetimlerde değil. Kentlerin ken-
bir unsur olarak öne çıkıyor. Öte yandan belediyele- dine özgü ihtiyaçlarını gözeterek üst politikayı
rin dikey ve bürokratik bir idari yapıya sahip olması, belirleyecek Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na da
kapasite yetersizliği, birimler arası koordinasyon çok iş düşüyor.”
“Geleceğimize Hayat Bırakıyoruz”
‘Geleceğimize Hayat Bırakıyoruz!’ sloganıyla Burha- ve Su Ürünleri Genel Müdürü Dr. Mustafa Altuğ Atalay,
niye ve Gömeç ilçelerinde yapay resif alanları oluşturan Kaynak Yönetimi ve Balıkçılık Yapıları Dairesi, Daire
Burhaniye Ticaret Odası ve paydaşları geleceğe temiz Başkanı Doç.Dr. Mahir Kanyılmaz, Balıkesir İl Tarım
deniz bırakmak amacıyla önemli bir projeye imza attı. ve Orman Müdürü Erkan Alkan, proje paydaşları Balı-
Balıkesir Valisi Hasan Şıldak, Balıkesir Milletvekili kesir Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Güney Marma-
Adil Çelik, Burhaniye Kaymakamı İlhan Memiş, pro- ra Kalkınma Ajansı, Bandırma Onyedi Eylül Üniversi-
jeye destek veren Tarım ve Orman Bakanlığı Balıkçılık tesi Denizcilik Fakültesi, Gömeç Belediye Başkanlığı,
Burhaniye Belediye Başkanlığı, SZR Denizcilik, proje-
nin tanıtımı, plaket töreni ve temsili yapay resif atma
töreninde buluştular.
Projenin tanıtımında; habitat kaybının engellenme-
si, deniz canlılarının korunması ve üremesinin art-
ması, deniz canlılarının resifleri barınak olarak kul-
lanması, alternatif turizmin geliştirilmesi ve turizmin
12 aya yayılarak sektörden sağlanan gelirlerde artış
sağlanarak ekonominin canlanması, dalış turizminin
gelişmesinin beklenildiği anlatıldı.
Ekim 2021 KobiEfor 129