Page 131 - KobiEfor Ekim 2021
P. 131

UZMAN


                                   İhracatta Sorunlarımıza Çözüm Önerileri


                                          ergimizin Ağustos sayısında   ler arasında güven arttırıcı önlemler
                                          ihracata yönelik problemleri-  ile bilgi paylaşımı sağlanmalıdır.
                                   D mizi ana başlıklar altında lis-     • Her bir ihracatçı sektörün küre-
                                   telemiştim. Bu problemlere yönelik   sel pazardaki durumunu sürekli ta-
                                   çözüm önerilerim, yine ana başlıklar   kip eden ve ihracat yapanları güncel
                                   altında, aşağıda olduğu gibidir. Bu   olarak bilgilendiren ‘Stratejik Bilgi
                                   çözüm önerileri ‘ne’ yapılması gerek-  Merkezi’ oluşturulmalıdır.
         +DOXN hQDOGÖ              tiği ile ilgili olup, her bir madde için   • Hedef pazarlardaki ticaret ata-
                                   belirlenecek olan koordinatör kurum   şelerini ve yerel haber kaynaklarını
         ŚĂůƵŬΛƉĂƌĂĚŝŐŵĂŵ͘ĐŽŵ
                                   liderliğinde ‘nasıl’ yapılmasına yöne-  etkin kullanmaya yönelik politikalar
                                   lik olarak detaylı çalışmalar yapılma-  netleştirilmeli ve etkin olarak hayata
         Unutulmamalıdır ki;       lı, faaliyetler üretilmeli ve etkin bir   geçirilmelidir.
         ‘ihracat                  planlama ile hayata geçirilmelidir.   • Fuarlar sadece potansiyel müş-
                                     • İhracat hiyerarşisi içindeki bü-  teriler ile temas fırsatı değil, sektör
         küresel bir
                                   tün kurum ve kuruluşlar kendi bu-  ve rakipler ile ilgili bilgi toplama kay-
         savaştır’                 lundukları seviyeye uygun faaliyette   nakları olarak değerlendirilmeli ve
         ve özellikle              bulunmalı, bu faaliyetler en yukarıda   toplanan veriler konsolide edilerek
         corona krizinin           ‘küresel büyük resmi’ tanımlamak-  sektör ilgilileri ile paylaşılmalıdır.
                                                                         • Şirketlerin ölçek ekonomisine ulaş-
         yarattığı                 tan aşağıya doğru inmeli ve en alt   masına yönelik birleşmeleri teşvik edil-
         güncel                    düzeyde ihracatçı dernekleri tarafın-
                                   dan ürüne yönelik uygun pazarlama   meli, önleri açılmalı ve yönlendirilmelidir.
         ekonomik yapıda
                                   stratejileri tarif edilmelidir.
         rekabet oyununun            • İhracatçı şirketler, küresel değişim
         sadece kuralının          ve rekabet ortamı ile ilgili olarak kısa,
         değil,                    öz, güncel ve rafine raporlar ile sürekli
         kendisinin de             bilgilendirilmeli ve bilinçlendirilmelidir.
         değiştiği                   • Her sektörde mevcut pazar pa-
                                   yını korumaya yönelik savunma
         bu yeni ortamda
                                   stratejileri geliştirilirken, sistematik
         ülke olarak
                                   olarak belirlenen sınırlı sayıda hedef
         zihinsel                  pazarda atak stratejiler geliştirilmek   • Sektörlerin özelliklerine uygun
         bir devrime               sureti ile ihracat konsantrasyonumuz   insan kaynaklarını ve özellikle yöne-
                                                                      ticilerini yetiştirmeye yönelik faali-
         ihtiyaç duyuyoruz.        yükseltilmelidir.                  yetler güçlendirilmelidir.
                                     • Sektörel dernek ve birliklerin
                                                                         • Üniversitelerimizin müfredatı
                                   sayıları azaltılmalı, alt ürün grup-
                                                                      mevcut öğretim görevlilerinin zaten
                                   larına odaklanmaları sağlanmalı ve
                                                                      sahip oldukları bilgi seti doğrultu-
                                   ihracatçı şirketler hedef odaklı hale   sunda değil, küresel ihtiyaçlar doğ-
                                   getirilmelidir.                    rultusunda hazırlanmalı ve sürekli
                                     • İhracata yönelik teşvikler ihra-  güncellenmelidir.
                                   catçı kurum ve şirketlerin gerçek-    • Ticari ve sektörel çok uluslu ku-
                                   leştirdiği performansa bağlı olarak   rum ve organizasyonlarında aktif ola-
                                   belirlenmelidir.                   rak görev alınması teşvik edilmeli ve
                                     • İhracatçı kurum ve kuruluşla-  bu kurumların yönetim kadrolarında
                                   rının yöneticilerinin, stratejik plan-  görev alanlar ödüllendirilmelidir.
                                   lama, stratejik pazarlama, şirket     Unutulmamalıdır ki; ‘ihracat küresel
                                   stratejileri, dijital pazarlama, oyunlar   bir savaştır’ ve özellikle corona krizinin
                                   teorisi, değişim yönetimi konularında   yarattığı güncel ekonomik yapıda reka-
                                   bilinçlendirilmeleri sağlanmalıdır.  bet oyununun sadece kuralının değil,
                                     • Ülke olarak ‘Düşük Güven Toplu-  kendisinin de değiştiği bu yeni ortamda
                                   mu’ olmamız farkındalığında, aynı fa-  ülke olarak zihinsel bir devrime ihtiyaç
                                   aliyet alanında ihracat yapan şirket-  duyuyoruz.
                                                                                     Ekim 2021 KobiEfor 131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136