Page 131 - KobiEfor Ekim 2021
P. 131
UZMAN
İhracatta Sorunlarımıza Çözüm Önerileri
ergimizin Ağustos sayısında ler arasında güven arttırıcı önlemler
ihracata yönelik problemleri- ile bilgi paylaşımı sağlanmalıdır.
D mizi ana başlıklar altında lis- • Her bir ihracatçı sektörün küre-
telemiştim. Bu problemlere yönelik sel pazardaki durumunu sürekli ta-
çözüm önerilerim, yine ana başlıklar kip eden ve ihracat yapanları güncel
altında, aşağıda olduğu gibidir. Bu olarak bilgilendiren ‘Stratejik Bilgi
çözüm önerileri ‘ne’ yapılması gerek- Merkezi’ oluşturulmalıdır.
+DOXN hQDOGÖ tiği ile ilgili olup, her bir madde için • Hedef pazarlardaki ticaret ata-
belirlenecek olan koordinatör kurum şelerini ve yerel haber kaynaklarını
ŚĂůƵŬΛƉĂƌĂĚŝŐŵĂŵ͘ĐŽŵ
liderliğinde ‘nasıl’ yapılmasına yöne- etkin kullanmaya yönelik politikalar
lik olarak detaylı çalışmalar yapılma- netleştirilmeli ve etkin olarak hayata
Unutulmamalıdır ki; lı, faaliyetler üretilmeli ve etkin bir geçirilmelidir.
‘ihracat planlama ile hayata geçirilmelidir. • Fuarlar sadece potansiyel müş-
• İhracat hiyerarşisi içindeki bü- teriler ile temas fırsatı değil, sektör
küresel bir
tün kurum ve kuruluşlar kendi bu- ve rakipler ile ilgili bilgi toplama kay-
savaştır’ lundukları seviyeye uygun faaliyette nakları olarak değerlendirilmeli ve
ve özellikle bulunmalı, bu faaliyetler en yukarıda toplanan veriler konsolide edilerek
corona krizinin ‘küresel büyük resmi’ tanımlamak- sektör ilgilileri ile paylaşılmalıdır.
• Şirketlerin ölçek ekonomisine ulaş-
yarattığı tan aşağıya doğru inmeli ve en alt masına yönelik birleşmeleri teşvik edil-
güncel düzeyde ihracatçı dernekleri tarafın-
dan ürüne yönelik uygun pazarlama meli, önleri açılmalı ve yönlendirilmelidir.
ekonomik yapıda
stratejileri tarif edilmelidir.
rekabet oyununun • İhracatçı şirketler, küresel değişim
sadece kuralının ve rekabet ortamı ile ilgili olarak kısa,
değil, öz, güncel ve rafine raporlar ile sürekli
kendisinin de bilgilendirilmeli ve bilinçlendirilmelidir.
değiştiği • Her sektörde mevcut pazar pa-
yını korumaya yönelik savunma
bu yeni ortamda
stratejileri geliştirilirken, sistematik
ülke olarak
olarak belirlenen sınırlı sayıda hedef
zihinsel pazarda atak stratejiler geliştirilmek • Sektörlerin özelliklerine uygun
bir devrime sureti ile ihracat konsantrasyonumuz insan kaynaklarını ve özellikle yöne-
ticilerini yetiştirmeye yönelik faali-
ihtiyaç duyuyoruz. yükseltilmelidir. yetler güçlendirilmelidir.
• Sektörel dernek ve birliklerin
• Üniversitelerimizin müfredatı
sayıları azaltılmalı, alt ürün grup-
mevcut öğretim görevlilerinin zaten
larına odaklanmaları sağlanmalı ve
sahip oldukları bilgi seti doğrultu-
ihracatçı şirketler hedef odaklı hale sunda değil, küresel ihtiyaçlar doğ-
getirilmelidir. rultusunda hazırlanmalı ve sürekli
• İhracata yönelik teşvikler ihra- güncellenmelidir.
catçı kurum ve şirketlerin gerçek- • Ticari ve sektörel çok uluslu ku-
leştirdiği performansa bağlı olarak rum ve organizasyonlarında aktif ola-
belirlenmelidir. rak görev alınması teşvik edilmeli ve
• İhracatçı kurum ve kuruluşla- bu kurumların yönetim kadrolarında
rının yöneticilerinin, stratejik plan- görev alanlar ödüllendirilmelidir.
lama, stratejik pazarlama, şirket Unutulmamalıdır ki; ‘ihracat küresel
stratejileri, dijital pazarlama, oyunlar bir savaştır’ ve özellikle corona krizinin
teorisi, değişim yönetimi konularında yarattığı güncel ekonomik yapıda reka-
bilinçlendirilmeleri sağlanmalıdır. bet oyununun sadece kuralının değil,
• Ülke olarak ‘Düşük Güven Toplu- kendisinin de değiştiği bu yeni ortamda
mu’ olmamız farkındalığında, aynı fa- ülke olarak zihinsel bir devrime ihtiyaç
aliyet alanında ihracat yapan şirket- duyuyoruz.
Ekim 2021 KobiEfor 131