Page 9 - Dijital KobiEfor Kasım 2024
P. 9

Yönetimi’, kişiselleştirilmiş hizmet
          özelliğiyle müşterilerin beklentilerini
          ve tercihlerini anlayarak onlara özel
          çözümlerle müşteri memnuniyetini
          artırmayı sağlıyor. Müşterilerin marka
          ile kurduğu duygusal bağın ve daha iyi
          bir deneyimin sadakatlerini artırdığına
          ve memnun müşterilerin tekrar alış-
          veriş yapmaya ve markayı tavsiye et-
          meye daha meyilli olduğuna, bunun da
          şirket gelirlerini artırdığına dikkat
          çeken uzmanlar, marka bağlılığını
          sağlamada önemli bir role sahip ‘Müş-
          teri Deneyimi Yönetimi’nin, rekabette   birçok yeni teknolojiden yararlanmanın   Öğrenme (DL-Deep Learning), İş Ze-
          başlıca farklılığı sağlayan unsur haline   önemine dikkat çekiyor.  Dijital asistan-  kası (BI) Çözümleri, İş Analitiği, Görsel
          geldiğini söylüyor.            lar, sohbete dayalı arama ve sesli asis-  Arama Teknolojisi, Dijital İkiz Teknolo-
                                         tanlar (chatbotlar), müşterilerin şirkete   jisi, İş Süreçleri Otomasyonu, Nesne-
            ‘Omni-channel (Çok Kanallı)
                                         ulaşmaları ve markayla etkileşim için   lerin İnterneti (IoT), Endüstriyel
          Deneyim’nin önemi
                                         yeni yollar sunuyor ve pek çok şirket bu   Nesnelerin İnterneti, IoT ile Bağlı Ci-
             Müşteriler, hangi iletişim kanallarını
                                         yeni nesil araçlardan yararlanıyor.    hazlar, 5G Teknolojileri, OT / VT (Oto-
          kullanırsa kullansın aynı deneyimi ya-                         matik Tanıma ve Veri Toplama
          şamak, yani içerik akışı için hangi cihazı  ‘Müşteri Deneyimi
          kullanırsa kullansın, tam olarak kaldığı  Yönetimi’nde öne çıkan   Sistemleri) Teknolojileri, Simülasyon
                                                                         Teknolojileri, Sanal Gerçeklik Tekno-
          yerden devam etmek istiyor.    teknolojiler ve trendler        lojileri (Sanal Gerçeklik-VR, Artırılmış
            Mağazada, mobil uygulamada, web   Müşteri Deneyimi Yönetimi (CXM   Gerçeklik-AR, Karma Gerçeklik-MR,
          sitesinde veya bir müşteri temsilcisiyle   veya CEM), Deneyim Yönetimi (XM),   Genişletilmiş Gerçeklik-XR Teknoloji-
          telefonda nerede, nasıl veya kiminle et-  Yapay Zeka (Al), Gömülü Yapay Zeka,   leri), VR Yazılımlar, VR Gözlükler, VR
          kileşim kuruyor olsa da müşteri aynı   Üretken Yapay Zeka (Generative AI),   Kulaklıklar, 3D Teknolojiler (3D Göz-
          deneyimi bekliyor. Çoğu insan tek bir   Yapay Zeka Mühendisliği, Yapay Zeka   lükler, 3D Sanal Gerçeklik Gözlükleri,
          kanal kullanmıyor ama her yerde aynı   Teknolojileri, Makine Öğrenimi (ML-  3D Yazıcılar, 3D Tarayıcılar, 3D Baskı
          deneyimi bekliyor. Etkili müşteri dene-  Machine Learning), Yapay Zeka ve Ma-  vs.), Giyilebilir Teknolojiler, Blokzincir
          yimi stratejilerine sahip şirketler, tüm   kine Öğrenimi (AI&ML), Derin   (Blockchain) Teknolojisi.
          kanallarda bir düzeyde birbirine ben-
          zeyen stratejiler geliştirirken bireylerin
          ihtiyaçlarını da karşılamaya çalışıyor.   ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi
             Müşteri geri bildirimlerini toplayan,   (CXM veya CEM)’ nedir?
          analiz eden ve bu verilerle müşteri de-
          neyimini iyileştiren ‘Müşteri Deneyimi   Gartner, ‘Müşteri Deneyimi Yöne-  pazarlama stratejileri ve teknolojileri
          Yönetimi’, satış öncesi, sırası veya son-  timi’ni (CXM veya CEM); “Müşterile-  sistemidir.”
          rası süreçlerde müşterilerin her ka-  rin beklentilerini karşılamak  veya   Bir başka tanıma göre; “Bir işlet-
          nalda tutarlı ve sorunsuz bir deneyim   aşmak için müşteri etkileşimlerini   menin müşterileriyle olan etkileşim-
          yaşamalarını sağlıyor; örneğin; fiziksel   tasarlayıp bunlara              lerini  iyileştirmek,
          mağaza, ürün, servis, web sitesi, çağrı   yanıt vererek daha              kişiselleştirmek ve
          merkezi, online satış kanalı, mobil uy-  fazla  müşteri                   müşterilerin memnu-
          gulama, sosyal medya, mağaza içi de-  memnuniyeti, sa-                    niyetini  artırmak
          neyim gibi. Markalar, ‘Müşteri Deneyimi   dakati ve desteği               amacıyla yürüttüğü
          Yönetimi’ ile müşterilerin ihtiyaçlarını   sağlama uygula-                stratejileri, süreçleri
          tahmin edebiliyor, sadakatlerini yararlı   ması” diye tanım-              ve teknolojileri kapsı-
          ve uygun sadakat programları ile ödül-  lıyor. Microsoft’un               yor. Bu yönetim, bir
          lendirebiliyor.                  tanımıysa şöyle:                         müşterinin bir marka
            Uzmanlar, müşteri deneyimlerini   “Genellikle CXM                       ile temas kurduğu
          geliştirmek için gömülü yapay zeka ve   veya CEM olarak                   tüm noktaları (örne-
          makine öğrenimine sahip pazarlama   adlandırılan müşteri deneyimi yöne-  ğin; fiziksel mağazalar, dijital kanal-
          otomasyonu yazılımından, kuantum bi-  timi; müşteri etkileşimi, memnuni-  lar, müşteri hizmetleri gibi) optimize
          lişime, gelişmiş chatbotlardan video   yeti ve deneyimine odaklanan bir   etmeyi hedefliyor.”
          içeriklerine ve sosyal dinlemeye kadar
                                                                                 Kas m 2024 KobiEfor Dijital  9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14