Page 11 - Dijital KobiEfor Kasım 2024
P. 11

turuluyor. Satış kolaylaşıyor, satış sü-
                                                                         reci optimize oluyor, pazarlama bece-
                                                                         risi ve karlılık artıyor. Doğru
                                                                         pazarlama stratejilerinin belirlenme-
                                                                         sine yardımcı oluyor. Kişiselleştirilmiş
                                                                         iletişim, müşteri ilgisini artırıyor.
                                                                            l Artan gelir: Müşteri sadakatinin
                                                                         artışı tekrar eden satışları ve çapraz
                                                                         satış fırsatlarını çoğaltıyor, bu da işlet-
                                                                         menin gelirini artırıyor.
                                                                            l Operasyonel ve hizmet maliyet-
                                                                         lerini düşürüyor, kurumsal hafıza
                                                                         oluşmasını, zaman ve maliyet tasar-
                                                                         rufu, verimlilik, rekabet avantajı sağ-
                                                                         lıyor.
            l Müşteri odaklı yaklaşımla hareket   marka elçileri haline geliyorlar bu da   l  Müşteri yolculuğu analizi, geliş-
          edilmesini, sürdürülebilir müşteri iliş-  işletmenin pazarlama harcamalarını   miş analitik raporlama, rekabet ve
          kileriyle müşteri yönetiminde kolaylık,   azaltırken, marka bilinirliğini artırıyor.   rakip analizleri yapmayı, küresel pa-
          müşteri yaşam döngüsünün tama-    l Kriz yönetimini iyileştirmede   zarlara ulaşımı, risk yönetimini, veri
          mında ilişki verilerini birleştiren ve   önemli rol oynuyor, sosyal medya ve   tabanlı karar almayı kolaylaştırıyor.
          müşteri deneyimlerini önceliklendiren   online itibar yönetimini kolaylaştırıyor.      lRekabette farklılaşmayı sağlıyor.
          niteliksel içgörüler sağlıyor.    l Daha etkili pazarlama: Müşteri   l Uzun vadeli başarı: Müşteri de-
            l Karlılığı artırmak için müşteri et-  ihtiyaçlarını daha hızlı tahmin ediyor  neyimine yatırım yapmak, uzun va-
          kileşimine odaklanıyor.        ve yanıtlıyor. Yapay Zeka (AI) ve CRM  dede sürdürülebilir başarıyı getiriyor.
            l Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)   verileri kullanılarak müşteri deneyimi  Sadık müşteriler, işletmelerin büyü-
          entegrasyonu sağlıyor.         üzerinden gerçek zamanlı etki oluş-  mesine katkıda bulunuyor.
            l Daha kapsamlı müşteri segmen-
          tasyonu sunuyor.                 İyi bir ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’ yazılımını
            l Omnichannel (çok kanallı) dene-
          yimi optimize etme:  Omnichannel   seçmek için hangi sorular sorulmalı?
          (çok kanallı) deneyimler, müşterilerin   l Şirketin hedeflerine uygun mu?   profillerini zenginleştiriyor mu?
          markaya bağlılığını artırıyor.      l Kullanıcı dostu mu? Yazılımın   l Kanallar arası müşteri yolculuk-
            l Müşteri Yaşam Boyu Değerini
                                           arayüzü ve kullanım kolaylığı, geri   larını düzenlemeye izin veriyor mu?
          Artırma (Customer Lifetime Value-  bildirimleri, eğitim ve destek hizmet-  l Yazılımın maliyeti nedir ve yatı-
          CLV): Memnun müşteriler, sadık   leri nasıl?                                    rım   getirisi
          müşterilere dönüşüyor, uzun vadede   l Veri analizi                             (ROI) nasıl öl-
          daha fazla tekrar satın alma ve çapraz   ve raporlama                           çülebiliyor?
          satış (cross-sell) fırsatları oluşuyor.    özellikleri neler,                   Uzun vadeli
            l Çalışan memnuniyeti: Müşteri
                                           özelleştirilebilir                             maliyetleri de
          deneyimine odaklanan bir işletme,   raporlar sunu-                              göz önünde
          aynı zamanda çalışan deneyimini de   yor mu? Yazı-                              bulunduruyor
          iyileştirmeye yönelik adımlar atabili-  lım,  müşteri                           mu?
          yor. Çalışan memnuniyeti, müşteri de-  verilerini nasıl                            l Yazılım
          neyimini doğrudan etkiliyor. Çalışan   analiz ediyor ve                         sağlayıcısı,
          verimliliğini de sağlıyor.       raporluyor?                                    müşteri des-
            l İnovasyon ve gelişim fırsatları   l Entegras-                               teği ve yazılım
          sunuyor.                         yon yeteneği var                               güncelleme-
            l Rutin iş akışlarını düzenliyor, iş
                                           mı?    Mevcut                                  leri  konu-
          süreçlerinin iyileştirilmesini sağlıyor.     ekosistemle                        sunda nasıl
            l Marka duyarlılığını ve itibarını
                                           tümleştirilebiliyor mu? Mevcut sis-  bir hizmet sunuyor?
          artırıyor, uzun vadeli müşteri tabanı   temlerle (CRM, ERP vb.) entegras-  l Güven oluşturmaya ve müşteri
          oluşturuyor.                     yon sağlamakta ne kadar esnek?   gizliliğini korumaya yardımcı oluyor
            l Daha etkin marka imajı ve itibar   l Uyum sağlıyor mu ve kişiselleş-  mu?
          yönetimi: Memnun müşteriler, mar-  tirmeyi genişletiyor mu?       l Şirketin büyümesine yardımcı
          kayı sosyal medyada veya diğer plat-  l Gerçek zamanlı verilerle müşteri   olacak akıllı özelliklere sahip mi?
          formlarda olumlu anıtarak organik
                                                                                 Kas m 2024 KobiEfor Dijital 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16