Page 11 - Dijital KobiEfor Kasım 2024
P. 11
turuluyor. Satış kolaylaşıyor, satış sü-
reci optimize oluyor, pazarlama bece-
risi ve karlılık artıyor. Doğru
pazarlama stratejilerinin belirlenme-
sine yardımcı oluyor. Kişiselleştirilmiş
iletişim, müşteri ilgisini artırıyor.
l Artan gelir: Müşteri sadakatinin
artışı tekrar eden satışları ve çapraz
satış fırsatlarını çoğaltıyor, bu da işlet-
menin gelirini artırıyor.
l Operasyonel ve hizmet maliyet-
lerini düşürüyor, kurumsal hafıza
oluşmasını, zaman ve maliyet tasar-
rufu, verimlilik, rekabet avantajı sağ-
lıyor.
l Müşteri odaklı yaklaşımla hareket marka elçileri haline geliyorlar bu da l Müşteri yolculuğu analizi, geliş-
edilmesini, sürdürülebilir müşteri iliş- işletmenin pazarlama harcamalarını miş analitik raporlama, rekabet ve
kileriyle müşteri yönetiminde kolaylık, azaltırken, marka bilinirliğini artırıyor. rakip analizleri yapmayı, küresel pa-
müşteri yaşam döngüsünün tama- l Kriz yönetimini iyileştirmede zarlara ulaşımı, risk yönetimini, veri
mında ilişki verilerini birleştiren ve önemli rol oynuyor, sosyal medya ve tabanlı karar almayı kolaylaştırıyor.
müşteri deneyimlerini önceliklendiren online itibar yönetimini kolaylaştırıyor. lRekabette farklılaşmayı sağlıyor.
niteliksel içgörüler sağlıyor. l Daha etkili pazarlama: Müşteri l Uzun vadeli başarı: Müşteri de-
l Karlılığı artırmak için müşteri et- ihtiyaçlarını daha hızlı tahmin ediyor neyimine yatırım yapmak, uzun va-
kileşimine odaklanıyor. ve yanıtlıyor. Yapay Zeka (AI) ve CRM dede sürdürülebilir başarıyı getiriyor.
l Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) verileri kullanılarak müşteri deneyimi Sadık müşteriler, işletmelerin büyü-
entegrasyonu sağlıyor. üzerinden gerçek zamanlı etki oluş- mesine katkıda bulunuyor.
l Daha kapsamlı müşteri segmen-
tasyonu sunuyor. İyi bir ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’ yazılımını
l Omnichannel (çok kanallı) dene-
yimi optimize etme: Omnichannel seçmek için hangi sorular sorulmalı?
(çok kanallı) deneyimler, müşterilerin l Şirketin hedeflerine uygun mu? profillerini zenginleştiriyor mu?
markaya bağlılığını artırıyor. l Kullanıcı dostu mu? Yazılımın l Kanallar arası müşteri yolculuk-
l Müşteri Yaşam Boyu Değerini
arayüzü ve kullanım kolaylığı, geri larını düzenlemeye izin veriyor mu?
Artırma (Customer Lifetime Value- bildirimleri, eğitim ve destek hizmet- l Yazılımın maliyeti nedir ve yatı-
CLV): Memnun müşteriler, sadık leri nasıl? rım getirisi
müşterilere dönüşüyor, uzun vadede l Veri analizi (ROI) nasıl öl-
daha fazla tekrar satın alma ve çapraz ve raporlama çülebiliyor?
satış (cross-sell) fırsatları oluşuyor. özellikleri neler, Uzun vadeli
l Çalışan memnuniyeti: Müşteri
özelleştirilebilir maliyetleri de
deneyimine odaklanan bir işletme, raporlar sunu- göz önünde
aynı zamanda çalışan deneyimini de yor mu? Yazı- bulunduruyor
iyileştirmeye yönelik adımlar atabili- lım, müşteri mu?
yor. Çalışan memnuniyeti, müşteri de- verilerini nasıl l Yazılım
neyimini doğrudan etkiliyor. Çalışan analiz ediyor ve sağlayıcısı,
verimliliğini de sağlıyor. raporluyor? müşteri des-
l İnovasyon ve gelişim fırsatları l Entegras- teği ve yazılım
sunuyor. yon yeteneği var güncelleme-
l Rutin iş akışlarını düzenliyor, iş
mı? Mevcut leri konu-
süreçlerinin iyileştirilmesini sağlıyor. ekosistemle sunda nasıl
l Marka duyarlılığını ve itibarını
tümleştirilebiliyor mu? Mevcut sis- bir hizmet sunuyor?
artırıyor, uzun vadeli müşteri tabanı temlerle (CRM, ERP vb.) entegras- l Güven oluşturmaya ve müşteri
oluşturuyor. yon sağlamakta ne kadar esnek? gizliliğini korumaya yardımcı oluyor
l Daha etkin marka imajı ve itibar l Uyum sağlıyor mu ve kişiselleş- mu?
yönetimi: Memnun müşteriler, mar- tirmeyi genişletiyor mu? l Şirketin büyümesine yardımcı
kayı sosyal medyada veya diğer plat- l Gerçek zamanlı verilerle müşteri olacak akıllı özelliklere sahip mi?
formlarda olumlu anıtarak organik
Kas m 2024 KobiEfor Dijital 11