Page 8 - Dijital KobiEfor Kasım 2024
P. 8

MÜ TER  DENEY M  YÖNET M






































                          Mü teri Deneyimi Yönetimi:


                           Strateji, sadakat ve karl!l!k


          Müşteri odaklı bir strateji izleyerek           Müşterilerin beklentilerini daha iyi anlamayı
          markasının rekabette öne çıkmasını,             ve karşılamayı kolaylaştıran ‘Müşteri
          uzun vadeli müşteri ilişkileri, müşteri sadakati   Deneyimi Yönetimi’, işletmelerin müşteri
          ve gelir artışını hedefleyenlerin tercihi;       beklentilerine daha iyi yanıt vermesini,
          ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi (CXM veya            müşteri deneyimini kişiselleştirmesini ve
          CEM-Customer Experience Management)’.           süreçlerini optimize etmesini sağlıyor.


              eri çağında iş dünyasının oda-  temi” olarak tanımlıyor. Uzmanlara   deneyimler, daha yüksek memnuniyet
              ğında; müşteri merkezli yönetim   göre; ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’, bir   ve marka ile değerli bir ilişki elde ederek
          Vyer alıyor. Müşteri odaklı bir stra-  şirket için müşteri adayı oluşturma, dö-  kazançlı olmak demek.
          teji izleyerek markasının rekabette öne   nüşüm elde etme veya uzun vadeli   Müşteri yaşam döngüsünün tama-
          çıkmasını, uzun vadeli müşteri ilişkileri,   marka bağlılığı, müşterilerin beklentile-  mında ilişki verilerini birleştiren, müş-
          müşteri sadakati ve gelir artışını hedef-  rini daha iyi anlamak ve karşılamayı ko-  teri deneyimlerini önceliklendiren,
          leyen büyük ölçekli şirketlerden KO-  laylaştırmak, süreçleri optimize etmek;   niteliksel içgörüler sunan, karlılığı ar-
          Bİ’lere her ölçekteki şirket, işletme,   müşteri için de zengin, kişiselleştirilmiş   tırmak için müşteri etkileşimine odak-
          kurum, kuruluş ve organizasyonun ter-                          lanan ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi’,
          cihi; Yapay Zeka (AI) ile zenginleştirilmiş                    Yapay Zeka (AI) ve CRM (Müşteri İlişki-
          etkili bir ‘Müşteri Deneyimi Yönetim                           leri Yönetimi) gibi teknolojilerle müşteri
          (CXM veya CEM-Customer Experience                              ihtiyaçlarını daha hızlı tahmin ediyor,
          Management).                                                   yanıt veriyor ve müşteri deneyimi üze-
            Microsoft, genellikle CXM veya CEM                           rinde gerçek zamanlı etki oluşturuyor.
          olarak adlandırılan ‘Müşteri Deneyimi                             Müşterilerin markayla olan tüm
          Yönetimi’ni; “Müşteri etkileşimi, mem-                         temas noktalarını inceleyen, müşteri
          nuniyeti ve deneyimine odaklanan bir                           yolculuğunu haritalayan, müşteri de-
          pazarlama stratejileri ve teknolojileri sis-                   neyimini iyileştiren ‘Müşteri Deneyimi
          8 KobiEfor Dijital Kas m 2024
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13