Page 10 - Dijital KobiEfor Kasım 2024
P. 10
MÜ TER DENEY M YÖNET M
Büyük Veri (Big Data), Büyük Veri ve CRM, B2B CRM, Analitik CRM, Sosyal
Analitik, Veritabanı Yönetimi, Veri Am- CRM (SCRM), CPQ (Fiyat Teklifi Yapılan-
barı, Veri Madenciliği, Veri Kümeleme, dırma Yazılımı), Sipariş Yönetimi, Satış
EDI- Elektronik Veri Değişimi, Yapay Otomasyonu, Satış Gücü Otomasyonu
Zeka Özellikli Müşteri Veri Platformu (SFA), Pazarlama Otomasyonu, Gömülü
(CDP), Gelişmiş Veri Analitiği, Gerçek Yapay Zeka ve Makine Öğrenimine Sahip
Zamanlı Veri Analitiği, Öngörüsel Ana- Pazarlama Otomasyonu Yazılımı, İlişki
litik (Predictive Analytics), Otomatik İş Yönetimi.
Akışları, Bulut (Cloud). Bilişim Tekno- Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM), SCM
lojileri, Bulut Tabanlı Platformlar, Güç- Teknolojileri, Tedarik Zinciri Mühendis-
lendirilmiş Edge, Kuantum Bilişim, Etkileşimli ve Sosyal Medya Canlı Ya- liği, SRM (Supplier Relationship Mana-
Oyunlaştırma (Gamification), Meta- yınları (Livestream Commerce). gement-Tedarikçi İlişkileri Yönetimi),
verse (Sanal Evren), Hologram Tekno- Çok Dilli Destek, Çoklu Duyusal De- Karar Destek Sistemleri, E-posta, Oto-
lojisi, HoloLens, 3B Avatarlar, neyimler, A/B Testleri, A/B Testi ve De- matik Çağrı Dağıtma, Doküman ve
Animasyonlu Avatarlar, Dronelar. neysel Yaklaşımlar, Etkileşimli İçerik, Arşiv Yönetim Sistemleri, Elektronik
Otonom Robotik Sistemler, RPA Omnichannel (Çok Kanallı) Deneyim, Doküman Yönetim Sistemleri, E-Fa-
(Robotik Süreç Otomasyonu), Robotik Özelleştirilebilir Self-Servis Çözümleri, tura, E-Arşiv, E-Defter, E-İrsaliye,
Otomasyon, Sohbet Robotları (Chat- Sosyal Ticaret (Social Commerce), Kap- Uzaktan Çalışma ve Web Konferans
botlar), Chatbotlar ve Sanal Asistanlar, sayıcı Tasarım ve Erişilebilirlik (Inclusive Sistemleri, Etik Veri Kullanımı, Sürdü-
Akıllı Sesli Asistanlar, Akıllı Sanal Asis- Design & Accessibility), Müşteri Yolcu- rülebilirlik ve Sosyal Sorumluluk, Ge-
tanlar, Sesli Asistanlar ve Sesli Etkile- luğu Haritalaması (Customer Journey lişmiş İletişim Analizi, Veri Güvenliği ve
şim, Ses Biyometriği, Doğal Dil İşleme Mapping), Müşteri Veri Platformları Gizlilik, İleri Düzey Veri Güvenliği, Kişi-
(NLP) ile Gelişmiş Chatbotlar, Gelişmiş (Customer Data Platforms-CDP), İleri sel Verilerin Gizliliği ve Güvenliği, Siber
Kişisel Asistanlar (Virtual Personal As- Seviye Müşteri Geri Bildirim Sistemleri, Güvenlik, Bilgi Güvenliği Teknolojileri.
sistants-VPA), Kullanıcı Deneyimi (UX) Müşteri Geri Bildirim Yönetimi, Yapay ‘Müşteri Deneyimi
Tasarımı, Kişiselleştirilmiş Müşteri De- Zeka ile Proaktif Müşteri Hizmetleri.
Yönetimi’nde önemli adımlar
neyimi, Mikro Anlar ve Anında Tatmin Video Tabanlı Destek ve Etkileşim,
l Doğru bilgiler, doğru yerde, doğru
(Micro Moments). Sanal Etkinlikler ve Web Seminerleri,
zamanda kullanılmalı. Takip kabiliyeti
Kendi Kendine Video Tabanlı Destek ve
olmalı. Teknolojik altyapı güçlü olmalı,
Etkileşim, Etkileşimli ve Sosyal Medya
entegrasyon yapılabilmeli. İyileştirme-
Canlı Yayınları (Livestream Commerce),
ler sürekli uygulanmalı.
Hizmet Araçları, Yardımcı Uygulamalar,
l Eksiksiz gerçek zamanlı müşteri
Kişiselleştirilmiş Eğitim, Duygusal
profilleri oluşturulmalı. Tüm müşteri
Zeka Uygulamaları, Hızlı Yanıt ve
etkileşimleri kişiselleştirilmeli. Müş-
Çözüm Süreçleri, Geribildirim ile İyileş-
teri ihtiyaçları, beklentileri, tercihleri,
tirme Kültürü, Gelişmiş Müşteri Sada-
acı noktaları bilinmeli, veri analizi ya-
kati Programları, Yenilikçi Sadakat
pılmalı, müşteri yolculuğu haritalan-
Yapay Zeka Tabanlı Görüntü Tanıma, Programları, Blockchain ile Müşteri
malı.
Veri Görselleştirme, Yapay Zeka Des- Sadakat Programları, Edge Computing
l Çalışanlara gerekli eğitimler veril-
tekli Kişiselleştirme, Yapay Zeka Des- ile Daha Hızlı Müşteri Etkileşimi, Müş-
meli.
tekli Duygu Analizi, Anlık Mesajlaşma teri Hizmetlerinde İnsan Faktörü, Pro-
l Birebir iletişim önemli.
ve Sosyal Medya Desteği, Sosyal Medya aktif İletişim, Etkinlik ve Deneyim
l Deneyim tasarımı, uygulama, iz-
İzleme, Sosyal Dinleme (Social Liste- Pazarlaması, Sesli Arayüzler ve Sesli
leme ve iyileştirme yapılmalı.
ning), Kişiselleştirilmiş Pazarlama, Ye- Alışveriş (Voice Commerce), Abonelik
nilikçi Paketleme ve Deneyim Tasarımı, Modelleri. ‘Müşteri Deneyimi
Kişisel Deneyim Tasarımı, Yeni İletişim Müşteri Eğitim ve Bilgilendirme, Yönetimi’nin işletmelere
Araçları, Çevrimiçi Topluluklar, Anlık Sosyal Kanıt ve Referans Programları, faydaları
Geri Bildirim Sistemleri, Kapsayıcı Ta- Mikro Öğrenme ve Anlık Eğitim, Mikro l Müşteri memnuniyetini artırıyor,
sarım, Kişiselleştirilmiş Video İçerikleri, Anketler ve Anketlerin Kısa Süreli Ol- uzun dönemli ilişkiler kurmayı kolay-
Dijital Dönüşüm ve Müşteri Deneyimi ması, Hedefleme ve Segmentasyon, laştırıyor, müşteri kayıplarını ve
Entegrasyonu, Veri Etiketi ve Anonim- İnovatif Ödeme Çözümleri, Bilgisayar- insan hatası risklerini azaltıyor.
leştirme, İçerik Pazarlama ve Hikaye Telefon Entegrasyonu (CTI), Mobil Uygu- l Müşteri beklentilerini karşıla-
Anlatımı, Mobil Deneyim Geliştirme, lama Geliştirme, API Entegrasyonları, mak için gerekli altyapıyı sunuyor.
Video Destek, Predictive Analytics (Tah- CRM (Customer Relationship Manage- Müşteri geri bildirimlerinin alınmasını
mine Dayalı Analiz), Hedef Kitleyi An- ment-Müşteri İlişkileri Yönetimi), CRM kolaylaştırarak ürün ve hizmetlerin iyi-
lama, Gerçek Zamanlı İletişim Araçları, Yazılımları, Bulut Tabanlı CRM, Mobil leştirilmesinde önemli rol oynuyor.
10 KobiEfor Dijital Kas m 2024