Page 14 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 14
MAKALE
“Sınır Ötesi E-Ticaret ve E-İhracat; Büyük Bir İvmeyle
Yükselmeye Devam Ediyor”
Genel ihracatımızda son 12 aylık dönemde 215 milyar doları aşarak;
küresel ihracat sahnesinde yeni bir lige çıktık. 5 yıl içerisinde
300 milyar dolar hedefine ulaşmak için, belli alışkanlıklarımızı
dönüştürmek zorundayız. Bir yandan konvansiyonel ihracata devam
ederken; yeni ihracat metotları geliştirmeli, yeni dönemin getirdiği
tüm imkanların önünü açmalıyız. Sınır ötesi e-ticaret ve e-ihracat;
büyük bir ivmeyle yükselmeye devam ediyor.
Dünya’nın belki de yüz yılda dijitalleşmeye her zamankinden
bir karşılaşabileceği Pandemi daha çok önem vermemiz gere-
süreci, oldukça dikkat gerek- kiyor. Ürünlerin tasarım ve üre-
tiren ve kendi içerisinde dina- tim süreçlerinin tamamen dijital
mikleri olan bir dönemdi. Dünya süreçlerde tamamlanabilmesi
artık yeni normale geçerken, sayesinde de üretimde optimi-
başta dijitalleşme olmak üzere
zasyon ve kaynak verimliliğinde
yeni iş yapış şekilleri ön plana
artışlar sağlanmıştır.
çıktı. Türkiye İhracatçılar Mec- Genel ihracatımızda son 12
lisi (TİM) olarak, bu dönemin
aylık dönemde 215 milyar doları
çok öncesinde dijital dönüşü-
aşarak; küresel ihracat sahne-
mümüzü tamamlayarak, süre-
cin getirdiği engelleri birer birer sinde yeni bir lige çıktık. 5 yıl içe-
aştık. Bizler, Endüstri 4.0’ın en risinde 300 milyar dolar hedefine
temel faktörü olan dijitalleşme- ulaşmak için, belli alışkanlıkla-
de önemli projeleri hayata geçir- ñVPDLO *½OOH rımızı dönüştürmek zorundayız.
Bir yandan konvansiyonel ihra-
miş durumdayız. Bir bakıma, on TİM
yılda alacağımız dijital mesafeyi (Türkiye İhracatçılar Meclisi) cata devam ederken; yeni ihra-
bir yıla sığdırdık. Bünyemizdeki Yöne m Kurulu Başkanı cat metotları geliştirmeli, yeni
Dijital Dönüşüm Ofisi ile işleri- dönemin getirdiği tüm imkanla-
mizi dijitale taşıdık. TİM olarak Pandemi döne- rın önünü açmalıyız. Sınır ötesi
TİM web sitemiz üzerinden minde, ilklerin öncüsü olmaya e-ticaret ve e-ihracat; büyük bir
ihracatçılarımız ihtiyaç duydu- devam ettik. 19 aylık dönemde ivmeyle yükselmeye devam edi-
ğu pek çok işlemi online olarak toplamda 73 ülkeye 97 sanal ti- yor. 2020 yılında 1 trilyon dolar-
yapabiliyor. İhracat Radarı uy- caret heyeti gerçekleştirdik. Pek lık hacme yaklaşan sınır ötesi
gulamamız ile ihracatçılarımızın çok kişi, bu tarz işlerin fiziki ol- e-ticaretin, yıl sonunda bu raka-
ürünleri hakkında detaylı analiz, madan gerçekleştirilemeyece- mı dahi aşması bekleniyor.
veri ve grafiğe erişmelerine yar- ğine inanıyordu, ancak biz, çok Geçtiğimiz yıl 943 milyon kişi,
dımcı oluyoruz. Böylece ürün- önceden tamamladığımız dijital sınır ötesi e-ticaret yoluyla alış-
lerinin, pazarlanabileceği yeni
dönüşüm hamlesiyle beraber, veriş yaptı. Bu rakam 2021’de 1
ülkeler ve rekabet avantajına
sanal ticaret heyetleri ve sanal milyar kişiyi aşacak. 2016 yılın-
sahip oldukları ürünler hakkın- fuarları alnımızın akıyla tamam- da sınır ötesi e-ticaret toplam
da bilgi alınıyor. İhracatçılarımız ladık. Tabii heyet ve fuarların so- e-ticaretin yüzde 15’ini oluşturu-
ayrıca dijital platform üzerinden
nuçları, ihracatımıza da yansıdı. yordu. Pandemi’nin e-ticaretteki
dünyanın hangi noktasına ürün
Türk ürünleri ve firmalarımız bu yükselişi hızlandırdığı muhak-
sağlayacaklar ise bunun için ge- heyetlerimiz ile dünyanın dört
rekli olan tüm standartlara ve kak. Firmalarımız bu dönüşüme
bir yanına ulaşıyor. Her bir sek- hızla uyum sağlama noktasın-
belgelere ulaşabiliyor. İhracat-
törümüzde ihraç mallarımıza da büyük bir başarı gösterdiler.
çılarımız ile taşımacılık sektörü
arasında dijital köprü vazifesi talep artarken; Türkiye markası Bizler de dijital dönüşümümüzle
görecek lojistik portalını da kul- da güç kazanıyor. İhracatımızı ihracatçı firmalarımıza örnek
lanıma sunduk. daha üst noktaya taşımak için olmaya devam edeceğiz.
14 KobiEfor Dijital $UDOÜN