Page 14 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 14

MAKALE



                       “Sınır Ötesi E-Ticaret ve E-İhracat; Büyük Bir İvmeyle
                                          Yükselmeye Devam Ediyor”



                       Genel ihracatımızda son 12 aylık dönemde 215 milyar doları aşarak;
                          küresel ihracat sahnesinde yeni bir lige çıktık. 5 yıl içerisinde
                           300 milyar dolar hedefine ulaşmak için, belli alışkanlıklarımızı
                      dönüştürmek zorundayız. Bir yandan konvansiyonel ihracata devam
                       ederken; yeni ihracat metotları geliştirmeli, yeni dönemin getirdiği
                         tüm imkanların önünü açmalıyız. Sınır ötesi e-ticaret ve e-ihracat;
                                     büyük bir ivmeyle yükselmeye devam ediyor.

                   Dünya’nın belki de yüz yılda                                dijitalleşmeye her zamankinden
                 bir karşılaşabileceği Pandemi                                 daha çok önem vermemiz gere-
                 süreci, oldukça dikkat gerek-                                 kiyor. Ürünlerin tasarım ve üre-
                 tiren ve kendi içerisinde dina-                               tim süreçlerinin tamamen dijital
                 mikleri olan bir dönemdi. Dünya                               süreçlerde tamamlanabilmesi
                 artık yeni normale geçerken,                                  sayesinde de üretimde optimi-
                 başta dijitalleşme olmak üzere
                                                                               zasyon ve kaynak verimliliğinde
                 yeni iş yapış şekilleri ön plana
                                                                               artışlar sağlanmıştır.
                 çıktı. Türkiye İhracatçılar Mec-                                Genel ihracatımızda son 12
                 lisi (TİM) olarak, bu dönemin
                                                                               aylık dönemde 215 milyar doları
                 çok öncesinde dijital dönüşü-
                                                                               aşarak; küresel ihracat sahne-
                 mümüzü tamamlayarak, süre-
                 cin getirdiği engelleri birer birer                           sinde yeni bir lige çıktık. 5 yıl içe-
                 aştık.  Bizler, Endüstri 4.0’ın en                            risinde 300 milyar dolar hedefine
                 temel faktörü olan dijitalleşme-                              ulaşmak için, belli alışkanlıkla-
                 de önemli projeleri hayata geçir-    ñVPDLO *½OOH             rımızı dönüştürmek zorundayız.
                                                                               Bir yandan konvansiyonel ihra-
                 miş durumdayız. Bir bakıma, on             TİM
                 yılda alacağımız dijital mesafeyi   (Türkiye İhracatçılar Meclisi)   cata devam ederken; yeni ihra-
                 bir yıla sığdırdık. Bünyemizdeki    Yöne m Kurulu Başkanı     cat metotları geliştirmeli, yeni
                 Dijital Dönüşüm Ofisi ile işleri-                              dönemin getirdiği tüm imkanla-
                 mizi dijitale taşıdık.           TİM olarak Pandemi döne-     rın önünü açmalıyız. Sınır ötesi
                   TİM web sitemiz üzerinden    minde, ilklerin öncüsü olmaya   e-ticaret ve e-ihracat; büyük bir
                 ihracatçılarımız ihtiyaç duydu-  devam ettik. 19 aylık dönemde   ivmeyle yükselmeye devam edi-
                 ğu pek çok işlemi online olarak   toplamda 73 ülkeye 97 sanal ti-  yor. 2020 yılında 1 trilyon dolar-
                 yapabiliyor. İhracat Radarı uy-  caret heyeti gerçekleştirdik. Pek   lık hacme yaklaşan sınır ötesi
                 gulamamız ile ihracatçılarımızın   çok kişi, bu tarz işlerin fiziki ol-  e-ticaretin, yıl sonunda bu raka-
                 ürünleri hakkında detaylı analiz,   madan gerçekleştirilemeyece-  mı dahi aşması bekleniyor.
                 veri ve grafiğe erişmelerine yar-  ğine inanıyordu, ancak biz, çok   Geçtiğimiz yıl 943 milyon kişi,
                 dımcı oluyoruz. Böylece ürün-  önceden tamamladığımız dijital   sınır ötesi e-ticaret yoluyla alış-
                 lerinin, pazarlanabileceği yeni
                                                dönüşüm hamlesiyle beraber,    veriş yaptı. Bu rakam 2021’de 1
                 ülkeler ve rekabet avantajına
                                                sanal ticaret heyetleri ve sanal   milyar kişiyi aşacak. 2016 yılın-
                 sahip oldukları ürünler hakkın-  fuarları alnımızın akıyla tamam-  da sınır ötesi e-ticaret toplam
                 da bilgi alınıyor. İhracatçılarımız   ladık. Tabii heyet ve fuarların so-  e-ticaretin yüzde 15’ini oluşturu-
                 ayrıca dijital platform üzerinden
                                                nuçları, ihracatımıza da yansıdı.   yordu. Pandemi’nin e-ticaretteki
                 dünyanın hangi noktasına ürün
                                                Türk ürünleri ve firmalarımız bu   yükselişi hızlandırdığı muhak-
                 sağlayacaklar ise bunun için ge-  heyetlerimiz ile dünyanın dört
                 rekli olan tüm standartlara ve                                kak. Firmalarımız bu dönüşüme
                                                bir yanına ulaşıyor. Her bir sek-  hızla uyum sağlama noktasın-
                 belgelere ulaşabiliyor. İhracat-
                                                törümüzde ihraç mallarımıza    da büyük bir başarı gösterdiler.
                 çılarımız ile taşımacılık sektörü
                 arasında dijital köprü vazifesi   talep artarken; Türkiye markası   Bizler de dijital dönüşümümüzle
                 görecek lojistik portalını da kul-  da güç kazanıyor. İhracatımızı   ihracatçı firmalarımıza örnek
                 lanıma sunduk.                 daha üst noktaya taşımak için   olmaya devam edeceğiz.


               14 KobiEfor Dijital $UDOÜN
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19