Page 13 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 13
0HWUR )DVW LOH DO×åYHULå
GDKD K×]O× NROD\ YH WHPDVV×]
Metro Türkiye Müşteri Deneyimi Mükemmelliği Grup Müdürü Melih Özgül ile
Metro Türkiye’nin dijital dönüşüm yolcuğunu, Metro Fast’i, şirketin hedeflerini konuştuk.
Metro Türkiye’nin dijital dönüşüm konuya da bütünsel yaklaşarak en
yolculuğunu anlatır mısınız? yakın iş ortaklarımız HORECA (otel,
Teknolojinin ve yeni trendlerin, tü- restoran, kafe) sektörünü de dijital-
keticilerin alışveriş deneyimini etki- leştiriyoruz. DISH Platformumuz ile
lediğinin bilinciyle operasyonlarımızı HORECA işletmeleri hızla kendi in-
dijitalleştirirken; mağazalarımızda da ternet sitelerini oluşturarak sanal or-
yenilikçi dijital çözümler uyguluyoruz. tamda daha görünür hale gelebiliyor,
Dijital dönüşüm çalışmalarımızı üç ana daha fazla sayıda müşteriye online
sütun üzerine inşa ediyoruz; operas- kanal üzerinden ulaşabiliyor. İşlet-
yonlarımızın dijitalleşmesi, müşterile- meler, bu hizmetle kurulum ve alan
rimiz için dijital alışveriş deneyimi ile adı ücreti gerektirmeden sitelerini 30
en yakın iş ortaklarımız olan otel, res- dakika içinde kurup kişiselleştirebili-
toran ve kafe işletmelerinin dijitalleş- yor. Menü Kit çözümümüz; restoran
mesi. Operasyonlarımızın dijitalleşme- sahibi müşterilerin işletmelerinde
siyle rutin olan her işi robot yazılımlara servis ettikleri menülerin maliyetini
ve algoritmalara yaptırarak çalışan- hesaplıyor. M-Shop entegrasyonuy-
larımızın müşterilerimizle daha fazla la da müşteriler, Metro Türkiye’den
vakit geçirmesini ve tedarikçilerimizle satın aldıkları ürün maliyetlerinin
kurduğumuz güçlü iletişimi daha da otomatik olarak reçete maliyetlerine
ileri taşımayı amaçlıyoruz. Dijital alış- yansımasını sağlıyor. Dijital Menü ile
veriş deneyiminde müşteri deneyimini de restoran müşterilerinin akıllı te-
iyileştirmenin günümüzün olmazsa ol- Melih lefon ya da tablet ortamında sipariş
mazı çoklu kanal deneyiminden geçti- Özgül verebilmelerine yönelik projelerini
ğine inanıyoruz. Müşteri deneyimini ve geliştirmeyi sürdürüyoruz.
iletişimini daha kolay, etkin ve hızlı hale rek, ürünlerin doğrulamasını makine Şirketinizin hedefleri nelerdir?
getirmek için Metro App mobil uygula- öğrenmesiyle saniyeler içinde sağlı- Bu yıl itibarıyla Metro Fast çözü-
mamız, müşterilerimize mağaza içinde yor, ürünleri kasa bandından geçir- münün kullanıldığı mağaza sayımız
temassız ve kasa kuyruğunu ortadan meden ödeme noktasına ulaşabiliyor. 25’e yükseldi, bu sayıyı artırmak için
kaldıran dijital bir alışveriş deneyimi QR kod ile ödemelerini gerçekleştiren çalışmalarımız sürüyor. Müşteri de-
sunan ve 100 milyon TL yatırımla haya- müşterilerimiz, Metro Fast ile alışve- neyimini ve iletişimini daha kolay, et-
ta geçirdiğimiz Metro Fast çözümümüz rişlerini uçtan uca temassız gerçek- kin ve hızlı hale getirmek için Metro
bu yönde geliştirdiğimiz teknolojilerden leştirerek, hızlı ve kolayca işlemlerini App mobil uygulamamızı geliştirmeye
sadece birkaçı. Ayrıca HORECA sektö- tamamlıyorlar. Ayrıca Metro Fast uy- devam ediyoruz, kısa sürede Metro
rünün verimliliğini artırmak amacıyla gulamasıyla alışverişlerinin toplam Fast çözümümüzü bu uygulamamıza
onları yetkinleştiriyor ve dijital araçlar tutarını kasaya gelmeden görüp kont- entegre etmek üzerine çalışıyoruz.
sağlıyoruz. rol edebildikleri gibi alışverişleri bo- Müşterilerimiz Metro Türkiye uygula-
Metro Fast hangi özellikleriyle yunca kendilerine sunulan özel fiyat-
farklılaşıyor? ları da takip edebiliyorlar. Metro Fast, masında üyelik oluşturarak en uygun
Metro Fast çözümümüz Türkiye’de hizmete sunulduğu Metro Türkiye ma- kampanyaları görüp güncel katalog-
ilk kez alışverişlerin hızlı tamam- ğazalarında yaklaşık 1.5 yılda 100 bine ları inceleyebiliyor, hesaplarından
güncel fatura ve harcamalarını takip
lanmasını sağlayan makine öğreni- yakın kişi tarafından kullanıldı. Hızlı,
mi teknolojisini kullanan bir çözüm temassız ve kolay alışverişi mümkün ediyor, ürünlerimiz hakkında detaylı
olmasıyla farklılaşıyor. Çözümümüz kılan Metro Fast çözümümüzü son bir bilgilere ulaşarak mağazalarımız-
müşterilerimizin, kasada beklemeden ayda bir kez kullanıp ikinci kez tercih dan yapacakları alışverişleri önceden
ödeme yapabilmesini mümkün hale eden müşterilerimizin oranı yüzde 83 planlayabiliyor. Metro Kartları yanla-
getiriyor ve kasada geçirilen süreyi oldu. Müşteri memnuniyeti anketine rında bulunmayan müşterilerimizse
dakikalardan saniyelere indiriyor. Bu göre ‘tekrar kullanırım’ diyen müşte- uygulamada yer alan dijital kart ile
yeni çözümle müşteriler, Metro Fast rilerimizin oranı ise yüzde 99. mağazalardan alışveriş yapabiliyor.
mobil uygulamasını telefonlarına in- Dijital dönüşüm ekosisteminde Önümüzdeki dönemde Metro mobil
diriyor, alışveriş sırasında satın ala- Türkiye’nin ve Metro Türkiye’nin ko- uygulamasına mağaza içi navigasyon
cakları ürünlerin barkodlarını uygula- numu nedir? özelliğini de getireceğiz. Böylelikle
mayla okutarak alışveriş arabalarına Dijital dönüşüm yolunda tekno- müşterilerimiz bir ürünün nerede ol-
ekliyor. Tüm ürünleri aldıktan sonra lojinin gücünden sadece kendi ope- duğunu hızlı ve kolayca bulabilecek.
alışveriş arabalarını elektronik kontrol rasyonlarımızda faydalanmakla kal- Pilot çalışmalarımızı yakın bir zaman- Advertorial
noktası adı verilen bölüme yerleştire- mıyor her işimizde olduğu gibi bu da hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
$UDOÜN KobiEforDijital