Page 11 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 11
kullanımlı hizmet modelinin ne ka- satın alma hacminin son iki yıl- Şeffaflık ve güvenilirlik için siber
dar değerli olduğunu Pandemi’deki da büyümesinden ve müşteri sa- güvenliğe olan yatırımlarımıza ke-
kırılmalar çok net bir şekilde or- yısının artışından görebiliyoruz. sintisiz devam ediyoruz. Önümüzde-
taya koydu. Çoğu şirket Pandemi Kuruluşumuzda Koç Topluluğu ki yıllarda kurumların karşı karşıya
öncesinde satın alma ve tedarik Şirketleri’ne merkezi satın alma kalacağı en önemli risklerden biri
süreçlerini geleneksel yöntemlerle hizmeti vermek üzere çıktığımız şüphesiz siber güvenlik. Her gün
tamamlarken Pandemi’yle birlikte yolda, geliştirdiğimiz faydalı iş mo- milyonlarca işlemin yürütüldüğü
işlerin bahsettiğim şekilde yönetil- deli ile her geçen gün daha fazla iş platformlarımızı bu açıdan en üst
mesi oldukça güçleşti. Oysa işlerin ortağına ulaşıyoruz. Sadece Türki- seviyede tutmayı bir sorumluluk
sürekliliği için satın alma işlemle- ye değil, yurt dışı açılımlarımızla, olarak görüyoruz.
rinin devam etmesi gerekiyordu. global listelerde derecelendirilen En çok talep gören stratejik satın
Artan maliyetler, tasarruf ihtiyacı platformlarımızla, aldığımız ödül- alma ve tedarikçi çözümleri platfor-
ve belirsizlik baskısı nedeniyle gü- lerle başarımızı taçlandırıyoruz. mumuz Promena ve kurumsal si-
venilir, şeffaf ve hızlı bir sistemle parişlerin online adresi ZerOnline’ı
satın alma ihtiyaçlarının çözüme da teknolojik altyapılarını gelişti-
kavuşması her zamankinden daha rerek ve farklı modüller ekleyerek
da elzem oldu. Çok net bir şekilde büyütmeyi hedefliyoruz. Promena
ve ZerOnline için mevcut müşteri
hem yerel hem küresel pazardan
KobiEfor: Zer’in gelecek dönem hacmimiz ve potansiyelimiz hem
birçok firmanın, bu dönemde dijital
platform arayışına girdiğini göz- hedefleri nelerdir? yurt içinde hem de yurt dışında çok
lemledik. Zer’in sahip olduğu dijital Ozan Ünay: 2021 yılında tek- yüksek. Bu durumu dikkate alarak
yetkinlikler ve teknolojik iş yapma noloji alanındaki yatırımlarımı- müşterilerimizin ihtiyaçlarını dinle-
zın büyük çoğunluğunu, mevcut yerek sunduğumuz çözümleri geliş-
becerisi bu olağanüstü ortamda iş
sürekliliği isteyen tüm firmalar için ürünlerimizin müşteri ihtiyaç ve tirmeye devam edeceğiz.
taleplerine göre geliştirilmesine KobiEfor Dijital: Sizce dijital
iyi bir nefes oldu. Dijital platformu-
yönlendirdik. Bunu da çevik meto- dönüşüm yolculuğunda olmazsa
muz Promena adeta yeniden keşfe-
doloji ile çalışan proje ekiplerinin olmazlar neler? Şirketlerin
dildi. Salgın sürecinde halihazırda
yönetiminde gerçekleştirdik. Zer dijital dönüşüm yol haritasında
sunduğumuz online ihalelerimize
Portal adını verdiğimiz müşteri ve neler olmalı?
kesintisiz devam ettik. Müşterileri-
Ozan Ünay: Dijital dönüşüm, sa-
mizi en hızlı ve şeffaf şekilde güvenli tedarikçi işbirliği portalımızı altya- dece süreçlerin dijitalleşmesi değil,
pı ve süreçler özelinde yeniledik,
tedarikçilerle buluşturduk. Sadece bu sayede müşteri ve tedarikçile- ekiplerin teknoloji ile beslenmesi,
internet bağlantısına sahip olma-
rimize etkin fatura, mutabakat ve yeni gelişmeleri takip etmesi, ino-
nın yeterli olduğu teklif toplama, sipariş entegrasyonu sağlamayı vatif iş modellerini kurgulayabile-
e-satın alma, tedarikçi yönetimi ve
hedefledik. Tüm lojistik süreçler- cek yetkinlikte olmasını yani kültü-
harcama analizi modüllerimizle ak-
de tedarikçilerimize ve müşteri- rel bir dönüşümü de beraberinde
sama yaşanmadan müşterilerimi-
lerimize uçtan uca takip imkanı getiriyor. Sürekli eğitim ve deneme
zin tüm süreçlerini yönettik.
sunan, mobil uygulaması da olan öğrenme süreçleri şirketlerin dijital
Loji-Portal platformumuza önem- dönüşümünde önemli rol oynuyor.
ZerOnline, li yatırımlar yaptık, gelecek proje- Hem finansal kısıtlar hem de
580 tedarikçi markayla lerimizi planladık. insan kaynağına bağlı faktörlerle
550 bin çeşit ürünü Geliştirmelerin yanında süreç- dijital dönüşüm bir anda tüm bo-
müşteriyle buluşturuyor lerimizde rutin iş yükünü ve hata yutları ile hayata geçemiyor. Adım
B2B e-ticaret ve online sipariş oranını azaltmayı hedefleyerek ro- adım, ilk etapta kritik süreçler he-
yönetimi çözümü olarak konumlan- botlara devrettiğimiz süreç sayısı- deflenerek dönüşüme başlanması
dırabileceğimiz ZerOnline, 580 teda- nı artırdık, 2022’de daha da artıra- ve hatta doğru adımı bulmak için
rikçi markayla olan anlaşmasıyla iş rak iç verimlilik projelerini devreye süreçlerin, sorumluların ve sorun-
dünyasının ihtiyaç duyacağı 550 bin almayı planlıyoruz. ların derinlemesine analiz edilme-
çeşit ürünü müşteriyle buluşturdu. Zer için çevik yönetim anlayışı si gerekiyor. Sadece bilgi teknolo-
Onay süreçlerinden, sipariş-sevki- son derece önemli. Önümüzdeki jileri uzmanlarından oluşan proje
yat yönetimine tüm süreci çevrimiçi dönemde tüm proje ve ürünlerimi- ekipleri yerine şirket bünyesinde
platforma taşıyan ZerOnline, ope- zi çevik metodoloji ile yönetebilir farklı fonksiyonlardan kişilerin da-
rasyonel kolaylık sunarken maliyet durumda olmayı hedefliyoruz. Bu hil olduğu, istekli ve çevik bir ekip
tasarrufunu da uzun dönemli anlaş- noktada insan kaynağımızın yet- oluşturulması, çok boyutlu düşü-
malar ve toplu satın alma hacmi ile kinliğini çevik yönetim ve bilhassa nebilmeyi tetikleyecek bir ortam Advertorial
müşterilerimiz için mümkün kıldı. yıkıcı stratejiler alanlarındaki eği- yaratılması da dönüşüm hızının
Bu başarıyı da Zer’in yönettiği timlerle artırmayı planlıyoruz. artırılmasında etkili olacaktır.
$UDOÜN KobiEforDijital 11