Page 16 - Dijital KobiEfor-Eylül 2021
P. 16
àá =(.$6, 9( àá $1$/à7àãà
‘İş Analitiği’nin sektörel kul- imkanı sunuyor.
lanma alanları: İş analitiği başta • Karmaşık veriyi
bankacılık sektörü olmak üzere, anlamlı ve işletme
oyun sektörü, perakende sektörü için kullanılabilir
gibi birçok sektör ve sosyal ağlar bilgiye çevirmede
tarafından kullanılır. analiz yapmayı ko-
laylaştırıyor. Bilgi
İş Zekası ve İş işlem desteğine ih-
Analitiği’nin işletmelere tiyaç olmadan, tam
faydaları ve doğru verilerle
Farklı kaynaklardan alınan bil- derin veri analizi,
gileri bir araya getirerek çözümler rekabet ve pazar
sunan İş Zekası ve İş Analitiği çö- payı ölçümlemesi yapılmasını, ra- ve arz sunma stratejileri, müşteri
zümleri ve uygulamalarının işlet- kip işletmelere karşı rekabet üs- davranışları ve taleplerine uygun
melere sağladıkları özetle şöyle: tünlüğü sağlıyor. Rekabette öne belirleniyor. Satış ve pazarlama
• Hızlı, akıllı, çevik işletmeler geçmeye olanak tanıyor. stratejileri konusunda doğru ve
olmalarına yardımcı oluyor, ve- • Yeni iş kolları ve alanlarına gerçekçi bir yol haritası oluştur-
rimliliği, görünürlülüğü, hesap yatırım yapma noktasında öngö- maya yardımcı oluyor.
verilebilirliği, tasarrufu arttırıyor, rü, sorunlarla başarıların analizi • Maliyet düşerken gelir yük-
maliyetleri azaltıyor, genel bir ba- ve buna göre stratejinin revize selir: Müşteri memnuniyet bil-
kış imkanı sunuyor, iş süreçlerini edilmesini sağlıyor. gilerine erişilerek hizmet mali-
kolaylaştırıyor, kolay analitik çö- • Şirketteki bilgi paylaşımını ve yetleri azaltılabiliyor. Satın alma,
zümler sunuyor. bilgi şeffaflığını artırıyor. lojistik ve tedarik süreçlerini
• İş Zekası ve İş Analitiği, üret- • İşletmeler, projelerinin her- küresel referanslarla optimize
tiği sonuçlar itibariyle hemen her hangi bir aşamasında ortaya çı- ederek maliyetler azaltılabiliyor.
sektördeki şirkette ürün iyileş- kabilecek zorluklara karşı daha Maliyet kontrolünü, gelirlerin ar-
tirmeden müşteri memnuniyeti- kolay çözüm üretebiliyor. tırılmasını veya karlılığın ölçül-
ne, çalışan performansından iş mesini sağlıyor.
ortaklarının kârlılıklarına kadar • Çalışan memnuniyetiyle be-
pek çok stratejik bilgi ve raporla- raber operasyonel verimlilikte
ma olanağı sunuyor. artış görülüyor.
• Kurumların, kendi verilerini • İşe alım çalışmalarının et-
daha kolay ve hızlı yorumlaması- kinliği analiz edilerek sürecin ka-
nı sağlıyor, karar verme sürecini litesi artırılıyor.
kısaltıyor, hızlandırıyor, riskleri • Kurumsal stratejileri geliş-
azaltıyor, sağlam, güvenilir, sağlık- tirmeye, işletme faaliyetleri için
lı karar verme zemini kazandırıyor. hedef ve performans ölçütleri
• Hızlı ve esnek sorgulama: belirlemeye, işletme tarafından
Tek noktadan esnek, anlık ra- • Kritik anlarda ihtiyaç duyulan kullanılan teknoloji ve süreçleri
porlama ve analiz yapma ola- bilgiyi anlık suna rak karar alma aktif ve etkin tutmaya yardımcı
nağı sunuyor. Örneğin; İş Zekası mekanizmalarını güçlendiriyor. oluyor.
monitörleri, verileri grafikler, • Çalışanlar, iş birimleri, yö- • Şirketin vizyon, misyon ve po-
haritalar, tablolar, hız gösterge- neticiler, iş ortakları, tedarikçiler litikalarının yenilenmesinde etkin
leri, performans barometreleri, vb. performansların ölçümleme- rol oynuyor.
trafik işaretleri gibi çok çeşitli sini, işletme performansının ope- Kaynakça:
https://bilisim.com.tr
görsel bileşenleri bir arada gö- rasyonel ve finansal olarak izlen-
https://www.pwc.com.tr
rüntülüyor; hızlı, etkin, kolay veri mesini; finansal raporlamalar https://blog.logo.com.tr
analizine ulaşmayı sağlıyor. Ya- alınmasını ve bu doğrultuda yeni https://tr.wikipedia.org
pılan hızlı analiz ve planlamayla bütçe oluşturulmasını sağlıyor. https://www.uyumsoft.com
gelecekle ilgili daha sağlam iş • Müşterilerin her türlü sada- https://www.innova.com.tr
https://www.smartmind.com.tr
kararları alınıyor. Web üzerinden kat, satın alma eğilimi, kârlılık vb. https://dergipark.org.tr/
erişerek online analiz, uyarı, sor- unsurlarının ölçülmesini sağlıyor. İş Zekâsı: Kavramsal Çerçeve,
guların tasarımı, verilere erişim, Müşteri davranışına dair öngö- Bileşenler ve İşleyiş (Prof.Dr.
Selim Yüksel Pazarçeviren,
istisnaları belirleme ile her dü- rülerle müşteri memnuniyeti ve Araş. Gör. Ümmügülsüm Zor,
zeyde rapor ve kararları sunma satışlar artar. Ürün fiyatlandırma Filiz Gürbüz)
16 KobiEfor Dijital (\OÖO