Page 12 - Dijital KobiEfor-Eylül 2021
P. 12

àá =(.$6, 9( àá $1$/à7àãà






































                             Akıllı, hızlı, çevik, sürdürülebilir, karlı,
                                     verimli şirket olmanın yolu;

                      İşi; ‘İş Zekası ve İş Analitiği’


                           ile yönetmekten geçiyor



           Büyük Veri (Big Data) çağında; şirketler  ‘İş Zekası ve İş Analitiği’ çözümleri ve
           için; başarılarını, verimliliklerini,           uygulamaları, zorlu rekabet şartlarında
           karlılıklarını artırmak, maliyetlerini          şirketlere; daha akıllı ve çevik olmak,
           azaltmak, sürdürülebilir rekabet                kaynakları daha etkin kullanmak,
           avantajı sağlamak, büyümek, hızlıca             stratejik iş kararlarını hızlıca alabilmek
           stratejik iş kararları oluşturmak hayati        gibi kritik avantajlar sağlıyor.
           önemde. Bu noktada imdada yetişen                  +D]ÖUOD\DQ  'HQL] <DQÖNWDû


                ünyada, uzmanlara göre;    medyadan sayısız veri geliyor. Ve-  dırmak, karlılığını ve başarılarını
                2021 itibariyle internet kul-  riler çoğunlukla farklı yazılımlar-  artırmak, sürdürülebilir rekabet
          Dlanıcı sayısı 4.66 milyar,      da üretildiği için yönetilmesi ve   avantajı sağlamak, bilginin gücü-
           sosyal medya kullanıcısı ise 4.20   analizi de güçleşiyor. Büyük Veri   nü daha etkin kullanmak, şirket-
           milyara yükseldi, Türkiye’de ise   (Big Data), şirketlerin bilgi tekno-  lerini, endüstrilerini, işlerini daha
           nüfusun yüzde 72’si (62.07 mil-  lojileri ve raporlama bölümlerine   iyi kavramak, stratejilerini bu
           yon insan) internet kullanıyor.   ciddi iş yükü getiriyor, yöneticile-  doğrultuda belirlemek ve hareket
           Sosyal medya kullanımı, üretilen   rin doğru bilgiye hızlı ulaşmaları-  etmek hayati önemde. Şirketle-
           veri miktarı, mobil kullanım der-  nı güçleştiriyor.            rin, değişen pazar koşullarına
           ken artık ‘Büyük Veri’ çağındayız   Pandemide hızlanan dijital dö-  karşı anında tepki vermek, süre-
           ve şirketler veri fırtınası altında.   nüşüm fırtınasıyla birlikte her öl-  ci yönetebilmek ve zorlu rekabet
           Her şirkete operasyonel sistem-  çekteki şirket, kurum ve kuruluş   koşullarında daha akıllı ve çevik
           lerinden, bayilerinden, satış ör-  için bu verileri raporlamak, ana-  olmak, kaynaklarını daha etkin
           gütlerinden, pazardan ve sosyal   liz etmek, yönetmek, anlamlan-  kullanmak gibi kritik avantajlar

           12 KobiEfor Dijital (\OÖO
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17