Page 21 - Dijital-KobiEfor-Mayıs-2021
P. 21
becerilerinin eğilimleri, 2021’de için yapılan çalışmalar ve bu ko-
İK yönetimini bir işletmeyi güç- nuda politikaların belirlenmesini İnsan Kaynakları
lendirmek için kurumsal strateji- üstlenen çok yönlü bir disiplin” Yönetimi Çözümleri ve
leri formüle etmeye, uygulamaya olarak tanımlanıyor. Uygulamaları’nın
ve çalışan katılımını iyileştirmeye Şirketin ileri bir seviyeye kendi- işletmelere faydaları
yönlendirecek. ni taşıyabilmesinde hayati önem-
İşe alımdan, çıkarmaya, şirket deki İK, daha çok işe alım ve müş- • Çalışan, işveren ve müşteri
kurum kültürünün geliştirilme- teri ilişkileri olarak algılansa da memnuniyeti ve mutluluğunu,
sinden, insan kaynağının verim- bir işletmenin tüm ilişkilerini kap- iş, işletme, çalışan verimlili-
li kullanılmasına kadar birçok sayan önemli bir iletişim birimi. ğini artırır. Yetenek ve perfor-
alanda çözüm üreten yazılım- İK’nın görev ve sorumluluğunda mans yönetimi ile çalışanlar-
lardan oluşan İnsan Kaynakla- çalışanların işe başladıktan sonra dan maksimum verimlilik elde
rı Yönetimi Çözümleri, özellikle da çalışma ortamlarının uygun-
edilmesini sağlar.
Pandemide hızlanan dijital dönü- luğunun sağlanması ve verimi
şüme şirketleri entegre etmekte arttırıcı aksiyonların alınması da • Çalışanların sağlığının ta-
ve şirketlerin varlığını sürdür- yer alıyor. Küresel marka olmak kibini, işletme ürün ve hizmet-
mekte ve onları geleceğe taşıma- için de önemli bir yere sahip İK, lerinin güvenliğini sağlamaya
da öncü rol oynuyor. daha nitelikli personel çalıştır- yardımcı olur.
Pandemi ile birlikte en dikkat mak, ürün ve hizmet üretiminde • İşletmeye rekabet avantajı,
çeken trendlerden biri; şirketle- daha fazla verim almak için büyük hız, verimlilik, maliyet ve za-
rin, çalışanlarının Covid geçmi- önem taşıyor. man tasarrufu sağlar.
şini takip etmek için bilgi sahibi Çalışanların özlük ilişkilerin- • Dijital beceriler kazandıra-
olmak ve bunun kayıtlarını tut- den sorumlu İK’nın görev ve so- rak işletmeyi geleceğe hazırlar.
mak istemesi. ‘Çalışan en son rumlulukları arasında şunlar da • Markalaşma yolundaki iş-
ne zaman Covid geçirdi, şu an ki bulunuyor: letmeyi hedeflerine yakınlaştırır.
durumu nedir? v.s. gibi bilgileri • Yetenek yönetimi: Çalışan- • İşletme sürdürülebilirliği
sağlayan İnsan Kaynakları Yöne- ların hangi alanlarda verimli ça- ve kurum kültürünün gelişimi-
timi Çözümleri ile kurum içindeki lışma elde edebileceklerini analiz ne katkıda bulunur.
diğer çalışanlara karşı tedbirler etmek, işletmeye fayda sağlaya- • Müşteri sadakatini, çalışan
almak mümkün olacak. cak niteliklerini inceleyerek ça- bağlılığını artırır.
lışanın özelliklerine uygun po-
zisyonlarda görevlerin verilmesi,
işgücünün daha etkin kullanımı • Şirketin uyarı, disiplin cezası
konusunda çalışmalar yürütmek, gibi yaptırımlarının düzenlenme-
• Eşitlik, adalet, şeffaflık: Ça- si ve doğru bir ilerleyiş sağlan-
lışanlar arasında eşitliğin sağlan- ması,
ması, iş veriminin artırılması için • Çalışan ve yöneticiler ara-
ücret ve diğer yan haklarda adil sında sağlıklı iletişimi sağlamak,
düzenlemeler yapmak ve bu ko- çalışanların iş ortamındaki refah
nularda şeffaflığın sağlanması, düzeylerinin artırılmasını sağla-
İnsan Kaynakları (İK) • İşe alımların yasalara uygun yarak işe motive etmek,
nedir, hangi görevleri yapılmasını sağlamak, • Müşterilerle şirket arasında-
yürütür? • Eğitim ve etkinlikler: Çalı- ki iletişimin daha sağlıklı yapıl-
Kurum, kuruluş ve işletmenin şanlar için mesleki eğitim, kişisel masını sağlamak, müşteri iletişi-
ürün veya hizmet üretebilmesi gelişim, psikolojik ve sosyal ihti- miyle bağlı şirketin gelir düzeyini
için ihtiyaç duyulan kaynakların yaçlarına ve iş alanlarının uygun artırıcı çalışmalar yapmak,
başında gelen ‘İnsan Kaynakla- hale getirilmesine yönelik çeşitli • Şirketin hedeflerine yönelik
rı (İK / Human Resources-HR)’; etkinlik ve eğitimler düzenlemek, planlama yapmak, şirket çıkarla-
“Kurum, kuruluş ve işletmeler- • Performans değerlendirme- rının önde tutulması, finansal ko-
de gereken verimli işgücünün si ve ölçümlemesi, çalışanlar ve nular ve pazar payının artırılması
(insan kaynağı) sağlanması, or- çalışma süreci hakkında farklı için iletişim çalışmaları ve farklı
ganizasyondaki yeri ve görevle- raporlar, maaş bordrolarını ha- iletişim stratejileri geliştirmek,
rinin planlanması, örgütlenmesi, zırlamak, çalışma süreleri ve ta- • İşletme, müşteri veya çalı-
yönetilmesi, eğitilmesi, yüksek tilleri planlamak, şanlar arasında sorunların çö-
performansla işlev görebilmesi- • Kişi veya kişilerin işten çıka- zülebilmesi için aracılık yapmak
nin sağlanması, elde tutulması rılma sürecini de takip etmek, gibi birçok çalışma.
0D\ÜV KobiEfor Dijital