Page 81 - KobiEfor_Eylul_2020
P. 81
maliyetli esnek çözümlerimiz bulunuyor. Daha çok birçok alanda bütünsel yaklaşımla büyümenin for-
sayıda start-up şirketlerin büyümesine katkı sağ- mülünü değiştirmek mümkün. Uzun vadeli ve sür-
lamak istiyoruz” diye konuşuyor. dürülebilir büyümeyi mümkün kılan bu yeni strate-
“KOBİ’lere yeni bir iş modeli”: Kaymaz, 2021 ji aynı zamanda veriye dayalı olduğundan, büyüme
hedeflerine de değiniyor: “Bilişim uzman olduğu- metriklerini inceler ve sonuç odaklıdır. Sonuçta ka-
muz bir segment. Sektörün dinamik yapısı; beni, zanan hem müşteri, hem de şirket olur. Kazan-ka-
çalışma arkadaşlarımı ve şirketimizi daha da dina- zan stratejisiyle yola çıkmak, pandemi döneminde
mik yapıyor. İşinizi severek, tutkuyla yapar ve ye- atılacak en doğru adım olabilir. Pandemide, birçok
niliklere hızla adapte olursanız başarı kaçınılmaz kurum kampanyalarını ve projelerini rafa kaldır-
olur. Markalarımızla beraber zirve yolculuğumuz dı, fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verdi.
2021 yılında da devam edecek. Bugüne kadar bize Bu dönemde tüketiciyle olan bağı kuvvetlendirmek
güvenen markalarla beraber büyüdük. Zyxel ile 11 için ‘fayda odaklı iletişim projeleri’ne odaklanmak,
yıl, Procat ile 5 yıl, Callpex-Webhelp ile 4 yıl… Uzun en doğru strateji.
soluklu iş ortaklıkları bizi motive ediyor. Sadece Temel olarak fayda odaklı pazarlama, tüketiciye
Türkiye değil, Avrupa ölçeğinde de başarılı olmak sadece reklamı göstermek değil, onun işine ya-
bizi ayrıca gururlandırıyor. Örneğin; ağ teknolojile- rayacak, bir değer sağlayacak reklam ve iletişim
ri alanında faaliyet gösteren Zyxel modeli kurgulamaktır. Tüketiciy-
Networks’ün Avrupa ve Ortado- le gönül bağı kurmanın en etkin
ğu ofisleriyle beraber çalışıyoruz. yolu, faydalı içerik sağlayabilmek-
Zyxel Türkiye PR Ofisi, bölgedeki tir. Bir markanın asıl gücü; birey-
en başarılı ofisler arasında. 2021 leri ve kurumları anlama yetisi ve
yılı için yeni iş modelleri kurgula- hizmetindedir. Sürdürülebilir iliş-
dık, yeni ortaklıklar ve sürprizle- kiler kuran marka olmak için hiz-
rimiz olacak. Merkezi Londra’da met sunduğumuz insanların veya
bulunan bir ajansla görüşmeleri- kurumların hayatlarında devamlı
miz sürüyor. Stratejik işbirliği ya- ve anlamlı bir şekilde fark yarat-
pabiliriz. KOBİ sektöründe yeni bir malıyız. CX- yani müşteri dene-
iş modeliyle fark yaratmayı planlı- yimini, daha insancıl bir deneyim
yoruz. Teknoloji iletişiminde lider yaşatmak amacıyla kurgulamamız
konumda ön saflarda yer alacağız.” gerekiyor. HX-Human experience-
Pandeminin ülkemizin dijital dö- insancıl deneyim bir markanın de-
nüşüm yolculuğuna kaldıraç etkisi ğerini belirler.”
yaptığını düşünen Kaymaz, dijital- KOBİ’lere ve markalara, ala-
leşmenin artık bir seçenek değil, nında uzman, işini tutkuyla yapan,
zorunluluk olduğuna işaret ediyor: fayda odaklı iletişime gönül vermiş
“Ajansımızın mottosu; inovatif ileti- inovatif ve çözüm odaklı kurumlar-
şim partneri. 2021’de bu söylemin la çalışmalarını da öneren Kaymaz,
arkasında durmaya kararlıyız. Oda- her krizin bir fırsat barındırdığı-
ğımızda daima inovasyon bulun- na ve yeniden doğmanın mümkün
makta. Hizmet verdiğimiz kurum- olduğuna inanıyor: “İngiltere’de
larla beraber, bireylerin hayatlarını Arlington Araştırma şirketinin 14
kolaylaştırmak, hayallerini gerçeğe farklı ülkeden 13.000 tüketiciyle
dönüştürmek için çalışıyoruz. Topluma katkı sağ- yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin neredeyse
layan tüm markaların önümüzdeki dönemde daha üçte birinin COVID-19 salgını sırasında herhangi
da güçleneceğine inanıyoruz. ‘Fayda odaklı ile- bir markadan haber almadığında bu durumu kötü
tişim’ projeleri ve ‘insan deneyimine’ odaklanan haber olarak algıladı. Tüketicilerin yüzde 31’i her-
şirketlerin, (HX-Human Experience) daha başarılı hangi bir işletme, pandemi döneminde sessizleşti-
olacağını düşünüyoruz. İnsanlığa hizmet ederek, ğinde bunun nedenini mali sıkıntı olarak görüyor,
otantik ve benzersiz çözümler sunarak, dünyayı yüzde 35’i kriz sırasında onlara ilham veren ve
yeniden şekillendirmek mümkün” diyor. umut ışığı olan markalar için gelecekte para har-
“Büyüme odaklı pazarlama faaliyetlerine camak istiyor. Tüm bu veriler ışığında; ‘pandemi
odaklanın”: Firuze Kaymaz, Pandemi (COVİD-19 döneminde bütçe kısıtlamasına giderek iletişim
Salgını) döneminde kurumlara “Büyüme Odaklı faaliyetlerinizi asla durdurmayın.’ Şirket ekono-
Pazarlama” faaliyetlerine odaklanmalarını öneri- misine olan inancı sağlam tutmak istiyorsanız tüm
yor: “Müşterinin ilgisini çekmek, müşteriyle etkile- paydaşlarınızı, şirket haberleri, değişiklikler ve ge-
şime girmek, dönüştürmek ve elde tutmaya kadar leceğe dair planlarınızla ilgili bilgilendirmelisiniz.
(\OÖO KobiEfor 81