Page 81 - KobiEfor_Eylul_2020
P. 81

maliyetli esnek çözümlerimiz bulunuyor. Daha çok   birçok alanda bütünsel yaklaşımla büyümenin for-
         sayıda start-up şirketlerin büyümesine katkı sağ-  mülünü değiştirmek mümkün. Uzun vadeli ve sür-
         lamak istiyoruz” diye konuşuyor.                 dürülebilir büyümeyi mümkün kılan bu yeni strate-
            “KOBİ’lere yeni bir iş modeli”:  Kaymaz, 2021   ji aynı zamanda veriye dayalı olduğundan, büyüme
         hedeflerine de değiniyor: “Bilişim uzman olduğu-  metriklerini inceler ve sonuç odaklıdır. Sonuçta ka-
         muz bir segment. Sektörün dinamik yapısı; beni,   zanan hem müşteri, hem de şirket olur. Kazan-ka-
         çalışma arkadaşlarımı ve şirketimizi daha da dina-  zan stratejisiyle yola çıkmak, pandemi döneminde
         mik yapıyor. İşinizi severek, tutkuyla yapar ve ye-  atılacak en doğru adım olabilir. Pandemide, birçok
         niliklere hızla adapte olursanız başarı kaçınılmaz   kurum  kampanyalarını ve projelerini rafa kaldır-
         olur. Markalarımızla beraber zirve yolculuğumuz   dı, fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verdi.
         2021 yılında da devam edecek. Bugüne kadar bize   Bu dönemde tüketiciyle olan bağı kuvvetlendirmek
         güvenen markalarla beraber büyüdük. Zyxel ile 11   için ‘fayda odaklı iletişim projeleri’ne odaklanmak,
         yıl, Procat ile 5 yıl, Callpex-Webhelp ile 4 yıl… Uzun   en doğru strateji.
         soluklu iş ortaklıkları bizi motive ediyor. Sadece   Temel olarak fayda odaklı pazarlama, tüketiciye
         Türkiye değil, Avrupa ölçeğinde de başarılı olmak   sadece reklamı göstermek değil, onun işine ya-
         bizi ayrıca gururlandırıyor. Örneğin; ağ teknolojile-  rayacak, bir değer sağlayacak reklam ve iletişim
         ri alanında faaliyet gösteren Zyxel                            modeli kurgulamaktır. Tüketiciy-
         Networks’ün Avrupa ve Ortado-                                  le gönül bağı kurmanın en etkin
         ğu ofisleriyle beraber çalışıyoruz.                             yolu, faydalı içerik sağlayabilmek-
         Zyxel Türkiye PR Ofisi, bölgedeki                               tir. Bir markanın asıl gücü; birey-
         en başarılı ofisler arasında. 2021                              leri ve kurumları anlama yetisi ve
         yılı için yeni iş modelleri kurgula-                           hizmetindedir. Sürdürülebilir iliş-
         dık, yeni ortaklıklar ve sürprizle-                            kiler kuran marka olmak için hiz-
         rimiz olacak. Merkezi Londra’da                                met sunduğumuz insanların  veya
         bulunan bir ajansla görüşmeleri-                               kurumların hayatlarında devamlı
         miz sürüyor. Stratejik işbirliği ya-                           ve anlamlı bir şekilde fark yarat-
         pabiliriz. KOBİ sektöründe yeni bir                            malıyız. CX- yani müşteri dene-
         iş modeliyle fark yaratmayı planlı-                            yimini, daha insancıl bir deneyim
         yoruz. Teknoloji iletişiminde lider                            yaşatmak amacıyla kurgulamamız
         konumda ön saflarda yer alacağız.”                              gerekiyor. HX-Human experience-
            Pandeminin ülkemizin dijital dö-                            insancıl deneyim bir markanın de-
         nüşüm yolculuğuna kaldıraç etkisi                              ğerini belirler.”
         yaptığını düşünen Kaymaz, dijital-                               KOBİ’lere ve markalara, ala-
         leşmenin artık bir seçenek değil,                              nında uzman, işini tutkuyla yapan,
         zorunluluk olduğuna işaret ediyor:                             fayda odaklı iletişime gönül vermiş
         “Ajansımızın mottosu; inovatif ileti-                          inovatif ve çözüm odaklı kurumlar-
         şim partneri. 2021’de bu söylemin                              la çalışmalarını da öneren Kaymaz,
         arkasında durmaya kararlıyız. Oda-                             her krizin bir fırsat barındırdığı-
         ğımızda daima inovasyon bulun-                                 na ve yeniden doğmanın mümkün
         makta. Hizmet verdiğimiz kurum-                                olduğuna inanıyor: “İngiltere’de
         larla beraber, bireylerin hayatlarını                          Arlington Araştırma şirketinin 14
         kolaylaştırmak, hayallerini gerçeğe                            farklı ülkeden 13.000 tüketiciyle
         dönüştürmek için çalışıyoruz. Topluma katkı sağ-  yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin neredeyse
         layan tüm markaların önümüzdeki dönemde daha     üçte birinin COVID-19 salgını sırasında herhangi
         da güçleneceğine inanıyoruz. ‘Fayda odaklı ile-  bir markadan haber almadığında bu durumu kötü
         tişim’ projeleri ve ‘insan deneyimine’ odaklanan   haber olarak algıladı. Tüketicilerin yüzde 31’i her-
         şirketlerin, (HX-Human Experience) daha başarılı   hangi bir işletme, pandemi döneminde sessizleşti-
         olacağını düşünüyoruz. İnsanlığa hizmet ederek,   ğinde bunun nedenini mali sıkıntı olarak görüyor,
         otantik ve benzersiz çözümler sunarak, dünyayı   yüzde 35’i kriz sırasında onlara ilham veren ve
         yeniden şekillendirmek mümkün” diyor.            umut ışığı olan markalar için gelecekte para har-
            “Büyüme odaklı pazarlama faaliyetlerine       camak istiyor. Tüm bu veriler ışığında; ‘pandemi
         odaklanın”:  Firuze Kaymaz, Pandemi (COVİD-19    döneminde bütçe kısıtlamasına giderek iletişim
         Salgını) döneminde kurumlara “Büyüme Odaklı      faaliyetlerinizi asla durdurmayın.’ Şirket ekono-
         Pazarlama” faaliyetlerine odaklanmalarını öneri-  misine olan inancı sağlam tutmak istiyorsanız tüm
         yor: “Müşterinin ilgisini çekmek, müşteriyle etkile-  paydaşlarınızı, şirket haberleri, değişiklikler ve ge-
         şime girmek, dönüştürmek ve elde tutmaya kadar   leceğe dair planlarınızla ilgili bilgilendirmelisiniz.
                                                                                      (\OÖO       KobiEfor 81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86