Page 88 - KobiEfor-Kasim-2020
P. 88

6g</(áà



                                Yenilikçi ve akıllı satın alma çözümleriyle
                                          sektörüne yön veren şirket:






               Zer A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Apak,               seçerken tercihlerini teknolojik
               satın almanın dönüşümünde en kritik              gelişmelere hızla adapte olabilen
               faktörlerden birinin doğru iş ortağını           ve talebe uygun, özel çözümler
               seçmek ve sürdürülebilir iş birlikteliği         sunabilecek güvenilir ve geniş
               yaratmak olduğunu söylüyor.                      ekosisteme sahip uzman yapılardan
               Apak, “Şirketlere, dönüşümde                     yana yapmalarını öneriyoruz” diyor.
               kendilerine eşlik edecek iş ortaklarını            6|\OHûL  'HQL] <$1,.7$ú

                    konominin karşı karşıya kaldığı kırılganlıklar-  Ancak günümüz dünyasında bunu sağlamanın yolu,
                    la, büyük küçük tüm şirketler için satın alma   sadece satın alma profesyonelleri için değil, tüm şir-
              Eoperasyonlarındaki verimlilik hedefi günden      ket çalışanları için kullanıcı dostu sistemler yarat-
               güne daha da kritik bir önem kazanıyor.
               Türkiye’de satın alma sektörünün ilk
               ve en büyük şirketi konumundaki Zer,
               satın almada verimlilik ve mükemme-
               liyet merkezi olma vizyonu ile faaliyet
               gösteriyor. Zer Genel Müdürü Mehmet
               Apak ile pandemi etkilerine maruz ka-
               lan iş dünyasında satın alma sektörü-
               nün yaşadığı dönüşümü konuştuk.
                  Mehmet Apak, pandeminin şirket-
               lere satın alma yönetimlerine azami
               dikkat etmelerini hatırlatan bir ön uya-
               rı olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Satın
               alma teknolojilerinden gerektiği gibi
               faydalanan şirketler geleceğe global
               arenada daha sağlam adımlarla yürü-
               yecek. Bu teknolojileri oluşturmanın ve
               etkin bir şekilde kullanımının gereklili-
                                                                                          Mehmet Apak
               ği kaçınılmaz.”

                  Satın alma sektörünün geldiği noktayı        maktan geçiyor. Süreçlerin uçtan uça dijitalleştiği,
                  nasıl değerlendiriyorsunuz?                  şeffaf, izlenebilir yeni bir deneyim oluşturmak artık
                  Pandeminin sektör özelinde nasıl bir         deyim yerindeyse yeni normalin olmazsa olmazı. Bu
                  etkisi oldu?                                 ihtiyaç esasında pandemi öncesinde de birçok şirke-
                                                               tin ajandasına girmişti. Ne var ki çoğu şirket, dijita-
                  Günümüzde satın alma sektörü uygun fiyata en
                                                               le geçişte ve bu geçişi gerçekleştirecek çalışanların
               yüksek kalitede alım yapmakla tanımlanamayacak
                                                               kültürel dönüşümünde yavaş kalıyordu. Pandemi,
               kadar geniş kapsamlı süreçler bütününü kapsıyor.
                                                               şirketlere satın alma yönetimlerine azami dikkat
               Satın almanın süreç analizlerinden raporlamalara,
                                                               etmelerini hatırlatan bir ön uyarı oldu. COVID-19’un
               tedarikçi performans yönetiminden katalog yöne-
                                                               olağandışı şartlarında her alanda olduğu gibi satın
               timine kadar her aşamada stratejik bakış açısıyla
                                                               almada da yeni modelleri ve araçları keşfetmek ge-
               yönetilmesi gereken bir uzmanlık alanına dönüş-
                                                               reklilik haline geldi. Son krizde satın alma depart-
               tüğünü söyleyebiliriz. Hemen her alanı ilgilendiren
                                                               manları her zaman yaptığından daha fazlasını, daha
               inovasyon ve dijital dönüşüm ise en temel gelişim
                                                               iyi ve daha hızlı yapmak zorunda kaldı ve tedarik zin-
               faktörü olarak karşımıza çıkıyor.
                                                               cirlerinde yaşanan kopmalar satın alma süreçlerinin
                  Minimum maliyetle maksimum fayda yaratma,
                                                               önemini hiç olmadığı kadar ön plana çıkardı.
               satın almanın en kritik hedefi olmaya devam ediyor.
               88 KobiEfor .DVÜP
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93